Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ten skill odráží procenta. Vyšší skill znamená vyšší percentuální šanci na úspěch ve skill checku. Je tam kritický úspěch i neúspěch. Tzn. pokud hodíš dvě jedničky tak si vždy neuspěl. U dvou šestek vždy uspěješ. Je to velmi podobné DnD. Jen používáš dvě šestistěnné kostky.

Články nejsou, protože s tím nikdo neměl problém imo. :)

Ta obtížnost vyjádřená slovy odráží obtížnost hodu nehledě na tvůj skill btw. Procenta už počítají i se skillem.
@BUMTARATA (22.09.2020 10:49): to guglim, ale odpovedi se ruzni a nenasel jsem zadnej clanek wiki formatu, kde by to bylo vysvetleno ... nasel jsem treba nekolikrat zmineno, ze entropy je predgenerovana v save fajlech a ze se neda jednoduse overit jak to presne funguje ...

napriklad zde na wiki neni jedinej clanek, kterej by vysvetloval ty mechanismy za dice rolls / skill checks/ chance apod ..
@ntz (22.09.2020 10:29): Když o tom teď přemýšlím, tak si vlastně procenta nevybavuju, pamatuju si jen ty kategorie jako Easy, Medium, Hard, apod. Možná to v nějakém patchi změnili. Když ten check nebyl skrytý, tak tam byl vidět i ten threshold, který musíš hodit. Z toho se dalo dovodit, jestli to do té obtížnosti započítává tu tvoji hodnotu. Mám za to, že jo. Předpokládal bych, že tedy bude započtena i do těch procent. Ale upřímně si nejsem jistý. Jestli to tedy ze hry není zřejmé, radši pogůgli.
@BUMTARATA (22.09.2020 10:20): musim to nejak proguglit ... furt nechapu ten mechanismus a jestli to rika, ze ten skill check je obecne tezkej a ja si k tomu musim sam pripocitat ten svuj skill ...

takze teda podle tebe ta procenta jsou flat sance jakou mam ? v tom pripade nechapu celou tu saradu s tema sestistenejma kostkama kdyz ti to proste rekne procenta dopredu ... a uz vubec nechapu, proc ti to ta presna procenta dopredu takhle natvrdo vyzvani ... bych cekal, ze by bylo zabavnejsi tu sanci dopredu nevedet, mit jen nejake voditko eg easy-medium-hard-superhard

jeste tam byl kdyz jsem zacinal tu hru nejakej checkbox hardcore, kterej jsem nezaskrtl ...
@ntz (22.09.2020 10:05): Každý skill check má nějaký threshold, který musíš dorovnat. Takže hodíš kostkama, sečteš, přičteš hodnotu skillu a buď dorovnáš, přehodíš, tedy passneš, nebo ne, tedy failneš. Bílé skill checky můžeš opakovat, když si přidáš bod do skillu, nebo ho znovu odemkneš nějakou interakcí. Červené opakovat nemůžeš. Při každým failu riskuješ zdraví nebo morálku. Nezapomeň, že když o to zdraví nebo morálku přijdeš, máš stále čas zareagovat a pohotově se vyléčit. Takže i když máš jen jedno zdraví, lze se při zásahu ještě stále zachránit.
heledte, jak presne funguji v DE ty dice checks ? Jak si mam vysvetlit ze mi to pise sanci na `skill foo 6 low 32%' ? Zapocitava to ten skill nebo ne (6 je docela vysokej kdyz 3 je prumer), proc to tam strka ta procenta ??

vcera jsem to vecer asi v 10 nainstaloval, posmahnul 2 hodiny ... vypada to fakt skvele, musel jsem normalne obcas koukat do slovnicku, se tu jeste naucim slovicka, ktery jako ajtak moc nepouzivam :D ... jedu prvni playthrough play-it-hardcore stylem (bez reloadu a zbytecneho zkoumani co by kdyby) ..

postavicku jsem premejslel jakou dam, rozhodoval jsem se mezi
Carlem Mørckem (3, 1, 4, 4) a inspektorem Colombo (5, 4, 1, 2) a zvitezil Colombo (doufam, ze jsem neudelal chybu, hned v prvnim pokoji me trefil slak a uz mam prvni reload, pac mam zdravi jen 1)
@Red (09.09.2020 18:28): KRZ malo peknú ambíciu, je to extrémne špecifická forma, ale obsah je bez obľuby v literatúre magického realizmu a znalosti povojnovej éry v USA pre hráča polovičným zážitkom. A je tam priveľmi kolísavá kvalita epizód, ktorá trpí práve na vysokú ambiciióznosť a snahu napchať tam toho veľa, bez toho, aby bola väčšina nápadov dotiahnutá do cieľa. Takže pokiaľ ťa vyššie spomínané témy nezaujímajú alebo ich nemáš naštudované, tak neodporúčam.
@Red (09.09.2020 18:28): KRZ je hodně acquired taste a vyžaduje to specifickou náladu. Já si to koupil, pak 6 let čekal až to dodělaj, a pak jsem to po dvou hodinách odinstaloval, protože mě ta atmosféra na který to stojí tolik nechytla a doslova nehyperbolicky jsem u toho usínal. Ale dokážu si představit že to někoho může nadchnout.
Mě překvapilo Kentucky Route Zero v první patnáctce, jehož poslední hodnocení tady jsou samý červený. Asi si to dám do wishlistu a uvidím.
@S4TW (09.09.2020 16:14): To poradie je niečo ako "trending/hot". To tam aj písali napr. pri viacerých hrách, ktorým ešte vychádzajú rozšírenia, že aj to ich tam drží alebo posúva hore a dole.
Ale ten Planescape někde na šestém místě jako horká novinka (minule se neumístil) je hodně fajn. :)

Nelze ale nesouhlasit s tím, že Disco je minimálně do vydání Cyberpunku prostě RPG, po kterém se má sáhnout jako prvním. Dokazují to i komenty a hodnocení zde.
@Tulareanus (09.09.2020 16:11): no, v tom případě nechápu to číslování 100-1, vůbec jsem v tom nezachytili byť jen vzdálenou nějakou konzistenci nebo cokoliv, co by dávalo smysl, proč je zrovna tohle na pozici 86. Spíš mi to přijde jako výběr v současnosti populárních her, žebříček, který tvořilo 50 lidí a každý si mohl dosadit dvě své pozice :D

jako, spíš mi to přijde jako takový průřez toho, co se dá hrát, což svým způsobem vysvětlují, ale jak říkám, nechápu to pořadí moc... přijde mi úplně zbytečné
@S4TW (09.09.2020 16:04): Tak ten rebríček nie je top 100 najlepších hier, oni to aj na prvej strane vysvetlili, že na to majú iné rebríčky. Imho je to skôr o tom, čo si teraz a pohodlne na pc zahrať a preto sú tam najmä novšie veci, čiže je to lepšie pre inšpiráciu.
@Naginata (08.08.2020 22:21): Přesně můj dojem, ta hra by se bez izometrické části hry tak moc obešla, že mi vizuální novely taky silně evokovala - takže na označení hry za adventuru s RPG prvky nevidím nic špatného, to žánrové vymezení je tu všechno jen ne ostré.
@Shoggot (08.08.2020 22:40): Není to nepodobné soubojům, kteří zde někteří předvádí, když paradoxně kritizují jeden z nejlepších aspektů hry. Tedy originalitu. I výsledky jsou, zdá se mi, obdobné. Některým by to možná už stálo za reload. :)
@Jab (08.08.2020 21:46): Hned první souboj se stropním ventilátorem je přímo nezapomenutelný!

Samozřejmě, že v Disco Elysium jsou souboje. Je to celé jeden velký souboj proti silám, které se vymykají běžným nepřátelům ve fantasy!
V DE jsou navíc i souboje. Zcela třebas na úrovni gamebooku. Místo kliknutím na "nepřítele" tak probíhají v dialogovém okně. Což je v posledku houby rozdíl. Hrají v nich ale roli RPG statistiky a rovněž náhoda v podobě hodu kostkou. Tzn. třebas od Planescapu je ten posun poměrně malý.
@mazar1234 (08.08.2020 20:30): Myslíš CGW? Tam to bylo ve sneak peeku i v recenzi jako interaktivní cRPG. Oni ale měli vždy na konci časáku rating tabulku, kde ale měl jen 2 kategorie - strategie a adventure/akce (což je cokoliv s píříbehem plus simulátory) :) I Hall of Fame tak byl koncipovanej.
@Tulareanus (08.08.2020 20:12): Na RPG codexu, kde probíhala také slovní přestřelka, zda to je čí není RPG někdo poznamenal, že i slon bez chobotu je pořád slon, takže prý DE nakonec RPG je. Otázkou je, jak by ho zařadil někdy na konci 80.let, kdy ještě definice RPG byla trochu užší. :)
@Gordon (08.08.2020 19:16): To ja som sa pred cca 10 rokmi od adminky slovenskej RPG skupiny na FB dozvedel, že RPG je to, že predstieraš, že si nejaká, najlepšie sebou vymyslená postava a píšeš si s inými ľuďmi v tretej osobe, kde správy označuješ hviezdičkou. :D A že tak to funguje už dávno, lebo to tak bolo na cz/sk Harry Potter fanstránkách. :D Na otázku, či hrala nejaké pen&paper/iné stolové alebo počítačové rpg odpovedala negatívne s dodatkom, že hry sú hry a rpg je rpg. :)

Inak tiež si myslím, že Disco rpg je (áno, iba na základe gameplay videí, lebo som sa k hraniu ešte nedostal) a pripomína mi to mylnú predstavu aj o akčnom žánri, kde si zas viacero ľudí myslelo, že hra je akčná len v prípade ak sa v nej bojuje alebo zabíja a nie činnosť primárne postavená na hráčskych reflexoch a priestorovej orientácii. :) Čo mi pripomína, že "nebojových" akčných hier je tiež pomerne málo a asu väčšina v štýle Portal a A Story About My Uncle
@Flowerpot (08.08.2020 17:12): To mi připomnělo jednu událost na FB, holka psala, že udělala hard-RPG server na minecraftu, no lidi ji začli psát že možnost zvolit si povolání není tak úplně hard-RPG a začali všichni slušně vysvětlovat, že RPG je o něčem jiném, v jednom vlánku asi o sto odpovědích, se všichni dozvěděli, že jediné RPG, které hrála nebylo ani tak RPG jako spíše simulátor středověkého obchodníka. Po dalších sto odpovědích vysvětlování pojmu RPG příspěvek raději smazala.

Mno nic, jsi mi to jen připomněl. :-D
@Charllize (08.08.2020 17:25): Chceš nám, múdry starče, odhaliť ešte niečo, jak sa to má v skutočnosti s hrami, ktoré si vôbec nehral? Pretože radšej by som ocenil, keby si prestal spamovať a nechal diskuziu na ľudí, čo si zapli aspoň úvodnú obrazovku.
@vapiscz (komentář): +1. Ja bych pro to udelal novou podskupinu v zanru rpg. Mohla by se jmenovat gimmick rpg. Spolu s Undertale by to uz byl slusny zaklad :)
Jinak kvetinac nize ma samo pravdu, dle definice rpg to tam napasuji, ale chapu ze ti to tak neprislo, vubec neni divne ze jsi ocekaval neco jineho. Je to trochu jako petinohy vlk ve smecce kdy se ostatni vlci tvari ze k nim patri, ovsem vsichni vime co se stane az zacnou migrovat za potravou pres pul zeme :)
@vapiscz (komentář): Čo presne na Disco Elysium nie je RPG, prosím ťa? Roleplaying game, naprieč rozšírenému presvedčeniu spôsobenému počítačovými interpretáciami žánru, skutočne neznamená "must-have-a-combat-system game". To len, aby sme si tu zas nepredefinovávali žánre úplne podľa ľubovôle.

(Za to je aj to mínusko, btw, nie preto, že ti hra nesadla, to je otázka preferencií, ale pretože tá tvoja hlavná výčitka je úplne mimo. Disco Elysium čo do povahy žánru, tj. možnosti hrať rozličné role - ktoré sú tu odomknuté cez politické orientácie - podľa nich si šiť a vyvíjať postavu a riešiť rozličnými spôsobmi situácie, RPG par excellence.)
Done. Dohráno podruhé. Má to své skvělé momenty a je to velmi konzistentní hra. Kvalita textu je jízda od začátku až do konce. Nejednou se zasmějete. Jindy opravdu budete číst se zájmem. Někdy i posmutněle. Či i s hrůzou. Pár těch nej momentů jsem ještě do komentu do spoileru dopsal. Jednou musím vyzkoušet i poslední část s Cunem.

Každopádně není třeba se bát délky. Hra je to (na RPG) relativně krátká. Imho realisticky se dá stihnout do čtyřiceti hodin na první dohrání (napodruhé klidně za dvacet). Čili pokud někdo touží po RPG a nemá zase tolik času, tak Disco Elysium je v současné době asi ta nejlepší volba. Textu jsou ale opravdu kvanta. Pokud vám čtení jako jádro gameplay vadí, tak se podívejte jinam.
Btw pochopil jsem to správně, že u myšlenek "vynalézaných" v thought cabinet nelze předem zobrazit výsledek? Trochu mi to při druhém hraní vadí. Při prvním jsem se rád nechal překvapit. Teď to zkouším projet zcela detailně (plně úspěšný samozřejmě nebudu) a tohle mi trochu překáží.

Jinak tedy rozhovory s Joyce jsou blaho. Obecně si vlastně nejsem jist, která z těch "stran" je ta nejhorší či nejlepší. Všechny jsou hrozné. Takhle při druhém hraní si člověk třídí lépe pocity ze hry. Žádná veselá taškařice to opravdu není. Ale i přes to celkové vyznění to vlastně ani není depresivní hra.
Napsal jsem jej rovnou. Koukal jsem, že mi uniklo jen pár vedlejších questů a jinak mám vše. ;)
@Jab (26.07.2020 12:07): A dovolal ses své ženě z té rybářské lokace? Myslím, že to bylo velmi nepravděpodobné, ale zároveň jedna z nejsilnějších scén. Na bouchačku jsem se jinak vykašlal ze stejného důvodu (respektive když jsem si to rozmyslel, jakože na ty žoldáky ji chci, tak už byl úkol buglý :D), ale získal jsem ji od Ruby, kterou jsem ve slabé chvíli nepřesvědčil, pročež si vystřelila mozek.
@Jab (27.07.2020 08:37): To není, ale já se ke hrám dostanu zas až někdy v půlce srpna a i tehdy budu spíš jen pokračovat v rozehraném BG. A hlavně konečně dotáhnout těch posledních pár misí v AoE, hmm...

Komentář mám rozepsaný, ale taky se mi právě nechce ho sem dávat dokud to nedohraju podruhé.