Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Widl (20.01.2020 11:19): Prej jsou ty tratě trochu předělaný. Ale nevim. Taky jsem teď koukal, že ve slevách stály první tři po 1,74€ za trať což dělá, pokud půjdou s cenou i ty ostatní, trochu přijatelnějších 10,44€. Je to ale pěknej shit nemít tyhle must have lokace v základu. Švédsko se sněhem je prostě...
@Cobot (20.01.2020 09:45): Codemasters, prostě dojná klasika :) Taky jim na to prdím a když si chci zajezdit, sáhnu po jedničce. Navíc, když jsou to ještě tratě právě z jedničky? Ještě bych pochopil, kdyby měli DLC celého obsahu z jedničky třeba za 15 Eur. Ale tohle fakt ne.
Teda s tima DLC se asi pos....

Nemám nic proti autům, ale rally tratě? To si mám dokupovat Monte Carlo, Švédsko, Německo, Wales, Ŕecko a Finsko? Dyť to jsou pro rally naprosto zásadní lokace. 3,5€ za jednu? 21€...? WTF?
No je pravda, že jestli bych něco Dirt Rally (za chvíli budu mít odehraných 100h) vytknul, tak je právě nulová imerze daná zombie diváky, neměnným komentářem atd. Jestli to dvojka spravuje aniž by něco zhoršila tak jedině dobře.
@Rapier (09.12.2019 21:24): Ty jsem bohužel ani nezkoušel, ale pokud vím, jsou více arkádové. A Dirt Rally se blíží, ale Dirt Rally 2.0 jde podle mě ještě o fous dále (než BRB). Dirt Rally jsem hrál před pár týdny znovu více, a ten rozdíl mě popravdě překvapuje. A doporučuji,

A Profound Crash Simulator
Dirt Rally 2.0 : The Boring Driver Wins the Race

Jinak bych řekl, že za nějaký čas bude DiRT 2.0 v monthly, nebo je nyní na g2a za cca 480.
@Drolin (09.12.2019 18:51): aha to mě překvapilo, z popisu cituji: "samotná rally jízda se blíží požitku z Richard Burns Rally. Působí to daleko živěji než původní DiRT" jsem tak nějak usoudil, že mluvíš o Dirt 3, eventuelně relativně novém Dirt 4. Oboje je jako Rally arkáda fajn, obzvláště trojku mám rád. Zdá se Ti tedy, že Dirt Rally se neblíží požitku jako v RBR? Já právě myslel že ano.

@Widl (09.12.2019 18:44): koupím to časem v nějako rozumné slevě.
@Rapier (09.12.2019 15:00): Za mě počkej raději na komplet, je tam spousta DLC které jsou jen obsahem převzatým z prvního Dirtu Rally, ale zaplatit za něj musíš. Hodně blbá obchodní strategie :)
Stojí to za koupi nebo se vyplatí počkat až bude obsah kompletní? Je to lepší nebo stejné nebo horší než Dirt Rally? Drolin porovnává s Dirt 3/4, tak tam je to jasné, že se Dirt bez Rally v názvu nechytá.
@CrocoRay (09.12.2019 12:32): Jsou bloklé a nejdou editovat, protože jsou zde primárně na navigaci v menu. Ale možná to jde obejít. Ono nejlepší bude ten volant, jen ho stále zapojovat a vypojovat není ideální :)). No a na gamepadu jsou pro mě závodní hry prakticky nehratelné.
Já jezdím na šipkách, ale dával jsem na nich původní Dirt Rally na druhou nejtěžší úroveň relativně dobře. Jen tedy nevím, proč u dvojky Drolinovi nefungují. Zda problém s klávesnicí nebo něco špatného u hry, že si nerozumí s konkrétním kusem hardwaru.

Ale i tak jsem tedy zvědavý na to. Mě bavil Rally i 4. díl. Čtyřka byla už poměrně snadná a dojížděl jsem levou zadní na prvním místě.
@CrocoRay (09.12.2019 01:09): První Dirt Rally to u mě nakonec vyhrál poměrně jasně. Hlavně co se týče pocitu z jízdy, pokud jezdíš na volantu tak FFB tady stojí za starou bačkoru. Šotolina, asfalt, sníh, všechno je to strašně podobné a umrtvené. Za mě určitě krok zpátky.
@CrocoRay (09.12.2019 01:09): Více zahraji, až si dovezu (nebo pořídím nový) volant. Zatím hraji na klávesnici (šipky nejdou, a hraji tak na numerické klávesnici) a končím mezi posledníma. Podle mě to je podobně těžké, možná i těžší (zatím jsme jel Nový Zéland a Španělsko). Celou jízdu je člověk jako na trní aby neudělal chybu, ale zároveň musí stroj hnát aby měl relativně dobrý čas.
Výborné! Dnes jsem konečně více času vyzkoušet, a samotná rally jízda se blíží požitku z Richard Burns Rally. Působí to daleko živěji než původní DiRT (prostředí, spolujezdec co mění hlas při nebezpečné jízdě, publikum...) a celkový dojem je opravdu o tolik lepší.
kabel je připojený z grafiky, půjčil jsem si i grafiku GTX1060, abych vyloučil poškození grafiky, je to úplně stejný, nehratelný, ovladač grafiky vždy aktuální. Ve WRC 7 mi jdou 2 obrazy do sebe, už nevím co by mohlo být špatné. Jinou hru tam zatím nemám.
Nainstaloval jsem Dirt 2.0 na nově postavený PC( I7,GTX 1660) a pokud nastavím detaily a rozlišení na high, hra se nedá absolutně hrát, je zpomalená a nejde ovládat. Musím všechno vypnout a rozlišení monitoru snížit na polovinu, pak se to nechá jet, ale graficky jsem se vrátil o 10 let zpět. Nemáte s tím někdo zkušenost a poradit?
Dnes konečně vyšel slibovaný FFB update, budu to muset opět prubnout.
Takže kromě grafiky, o který už jsem psal, teď DR už bez Pikes Peak, s malym výběrem tratí (menší výběr aut mi moc nevadí) a hlavně bez zimních erzet !? Dokoupíme, že jo? Nerad to jako fanoušek Codemasters řikam, ale bohužel další bodík pro WRC7 od KT Racing :-(
@pipboy (04.03.2019 20:17): WRC 7 na steamu s 80% slevou za přijatelných 7,99 Eur. Tak konečně nastal čas na koupi a spolu s Dirt Rally, který jsem kupoval už v předběžném přístupu mám zábavu tak na rok, dva. :)
Vyzkoušeno, ale tohle zatim nemusim mít. Fyzika se mi víc líbí ve starym DR, ale neni to žádnej zásadní rozdíl. To, jak se chová auto na asfaltě - nedokážu to odborně popsat, ale je to "divný". Je jasný, že takováhle hra je myšlená jako sim pro volanty, ale pokud by si chtěl někdo jen tak zahrát na klávesnici, jde to taky celkem v pohodě... s tim slaboučkym Mini Cooperem jsem na klávesce jel některý tratě rychlejc, než s volantem.
A grafika? Netušim, jak to v CDM dokázali, ale aby se mi DR2.0 hejbalo tak, abych byl schopnej to hrát, musim v nast.grafiky hry dát všechno na low a to co nejde přímo ve hře, kdyžtak upravit v "...config.xml" ve složce My Games - Dirt Rally (2015) jede stejně plynule při nastavení na high... takže asi tak. Když vynecham vyloženě hnusně přebarvený USA-tratě (fuj), hraní DR2.0 na low-detaily ve mně aspoň vyvolalo vzpomínky na "starý dobrý časy" - připomnělo mi to Rally Championship 2000 (1999). Takže je jasný, že za týhle situace si procentní hodnocení zatim odpustim, možná někdy příště, až muj dojem ze hry nebude tolik ovlivňovat grafika hry. Ovšem to leda že bych nasypal pár desítek tisíc do novýho PC a to se mi zatim kvuli jedný hře nechce. Kdyby ale grafika hry makala stejně jako ve starym DR, viděl bych to na 80%.
A závěr? Díky téhle zkušenosti zvyšuju hodnocení Dirt Rally (2015) na 90% a dodatečně ohodnotím i jednu z her ze série WRC, který jsem kdysi bral za pěknej průser - to se ovšem změnilo po tom, co to přestalo prasit to Milestone a začli to dělat Kylotonn Games. Jde o WRC7:FIA World Rally Championship. Chce to sice velice specifické nastavení, ale pak to šlape k mé spokojenosti - důležitý je: Vsync=ON! a HLAVNĚ 100Hz!!! / 1024x768. JAKÝKOLIV jiný rozlišení nebo obn.frekvence je pro mě nepřijatelná = nehratelná hra.
Hm. Trate mi vesmes prijdou dost na jedno brdo, proti jednicce nebo poslednimu WRC krapet smutny... tim spis za ty prachy.
btw: Jak funguje ta degradace povrchu? Je to vyloženě jen o tom, že čím později jedete, tím hůř, protože jsou vyjetý koleje? Nebo je tam na měkkým povrchu i prvek čištění tratě - kdy je naopak lepší jet později než dříve? To je totiž v reálu dost možná běžnější jev a čekal bych, že by to mělo hrát roli minimálně v Argentině za sucha.
@Hoonza (01.03.2019 20:57): Není WRC jako WRC. Popsaná Fabia a C4 jsou "staré" verze WRC, ještě s dvoulitrovými motory, které skončily již před řadou let a teď už to jsou "skoro historici". Mnohé R5 jsou již v reálu rychlejší. Každopádně současných WRC se kvůli licenci nejspíš nedočkáme.
@Bursoft (02.03.2019 22:07): některý textury jsou v jedničce lepší, ale jako celek na mě tedy dvojka působí o dost lépe, díky modelu osvětlení, počasí a zpracování jízdy v noci. O dost imersivnější.
@Hoonza (02.03.2019 09:04): Zrovna Coďákům to rád zaplatím... Prodeje oproti jinym hram jsou podstatne nizsi, nulovy prijem z mikrotransakci, tohle je hra kterou nadrzeni pubescenti proste kupovat nebudou. Takze jestli si chci za tri roky zahrat dalsi dil, tak jim proste pustim chlup a poslu jim na ucet par ecek.
Tak to je od nich fakt hezký. Co dříve bylo běžnou součásti her je dnes placené DLC. Inu svět se mění.
A tak se mi nakonec naskytla možnost a mám D2.0 na disku. A spokojenost, jediný problém vidím opravdu v tom zpracování fyziky asfaltu. Laboroval jsem asi hodinu s nastavením volantu a FFB a stejně se mi to nelíbí, je to strašně jalový a tupý na ovládání. Chtělo by to více citu.

Celá ta hra ale dává smysl a má jasnou vizi. Spojení zvuku, grafiky, pocitu rychlosti je fajn. Noční RZ za silnýho deště je takový malý horor v dobrým slova smyslu :)

Jo a WRC tam nejsou a nebudou z důvodu licence v oficiální herní WRC sérii, s tím nic nenaděláme :(
2 dni z5 se ta hra dala koupit na cdkeys za 120 kc :D Nejakej typek si poplet klice a pri nakupu DiRT Rally jste dostali dvojku :)) Celkem dobrej kauf :)
Když řešíte grafiku, tak se dívám na rozdíl mezi low a ultra a musím říct, že na low to vypadá jako hra z roku 2005. Mnohem větší rozdíly než tomu bylo třeba v Dirt Rally. Ale je fakt, že na ultra už to nevypadá zase nějak hrozně, ale neřekl bych, že tam bude moc velký rozdíl oproti minulým dílům.
Grafika určitě není horší, vegetace a stromy mají detailnější 3d modely, možná i auta jsou o pár chlupů lépe vymodelovaná, ačkoliv je většina 3d modelů recyklát jejich starých her. Ty efekty, kdy zapadající slunce svítí skrz stromy se mi hrozně líbí, ale naopak když se jede za denního světla, tak se o žádných grafických orgiích mluvit nedá, protože většina obrazovky je přepálená bloomem. Trať je vymodelovaná moc hezky tak do 10 m okolo cesty, pak jde kvalita brutálně dolů a zažil jsem i několik WTF momentů, kdy kvalita okolní krajiny vypadala jak z půlky 90. let - prostě jen zelené vymodelované kopečky a na nich stokrát namnožený jeden a ten samý keř. Je fakt, že předchozí DR asi bylo graficky více konzistentní, ale podle mě ne lepší.

Zvuky jsou velice fajn, u vozů R5 bych čekal, že jen namnoží jeden zvuk, ale příjemně mě překvapilo, že Fabie nebo P208 R5 mají oba úplně jiné zuky, které přesně odpovídají reálu. Zklamal mě (zatím) jen zvuk u Lancie S4, kde není slyšet kompresor.

Fyzika na šotolině mi příjde lepší než v minulém DR, je to takové hravější, dá se už i trochu pracovat s přenosem hmotnosti, není to sice na úrovni RBR, ale baví mě to jak na volantu, tak na šipkách. To samé ale nemohu říct o fyzice na asfaltu, ta je vyloženě mimo, je to spíš jak šotolina s větším gripem - auto vždy plynule přechází z čisté stopy do smyku i na suchu se slickama i v docela nízkých rychlostech. Tady by to chtělo úplně přepracovat.

Degradace povrchu trati a počasí funguje skvěle, toto je podle mě nejpovedenější stránka hry, je to fakt zásadní rozdíl, jestli jedete první na trati nebo poslední. Tato featura byla sice už v 15 let starém RBR, ale tady je provedená lépe - vyježděné koleje jsou v ideální stopě tak, jako v reálu. Za tohle mají u mě Codies velké plus.

Auta - nechápu Codemasters jak pořád něco přidávají a zároveň ubírají - není tu Hyundai i20 R5, který byl v Dirtu4, nejsou tu vůbec WRCčka, nejsou tu Kit Cary, nejsou tu žádné rallyové Renaulty, ale naopak přidaly nějaké nesmysly typu Ford Mustang. Docela mě potěšil GTIčkový golf a úzký P205, příjemné retro.

Tratě - tady je to zase trochu schizofrenie - jsem moc rád za Nový Zéland a Austrálii, moc nechápu Polsko, mají ho ale udělané hezky. Španělsko je hezky udělané, ale kvůli asfaltové fyzice si ho nikdy neoblíbím, El Condor je docela masakr a USA tam podle mě nemá co dělat. Všechny tratě trpí tím, že mají malou diváckou kulisu a celkově mám při jízdě dojem, že jedu nějaký okresní přebor, určitě mi tam chybí atmosféra mistrovství světa z minulých dílů.

Triple screen opět nemá plnou podporu, full screen je stejně nestabilní jako u DR1.
Grafika... co jsem zatím viděl, nevypadá to vyloženě marně, tratě jsou míň polygonový, ale okolí mi proti prvnímu DR přijde krapet ošizený. Místo toho mrtě efektů a filtrů a, ano, barviček - je to dost vizuální clusterfuck. A nejede to zrovna tak plynule jak bych si představoval.

Ovládání... zatím si netroufám teď říct. Plus asi mám něco s gamepadem/kabelem.

@Rapier (26.02.2019 18:24): Co jsem koukal na recenze od mých oblíbených racerů, tak si na zjednodušení nikdo nestěžoval. Ono ani první DR nebylo nějaký hardcore, spousta věcí se tam neřešila a neřeší se ani tady (teplota brzd, teplota okolního prostředí a návaznost na motor, tlaky pneu, atd.). Ale zase třeba přibyl nucený start s ruční brzdou, jinak penalizace :)

Co si všichni chválí je vyjíždění kolejí a jejich přenos do řízení. Naopak je zase prý divný FFB, kde je nečitelnost změn povrchů.

Takže babo raď :) Vezmu asi až na podzim, teď od jara na ježdění stejně nebudu mít čas. A to už se nám tady snad někdo rozepíše...
Četl jsem že Dirt Rally 2 nebude tak těžké a hardcore jako Dirt Rally. Co se týče jízdního modelu, prý má jít o kompromis mezi Dirt 4 a Dirt Rally.
Já zatím jen koukal na twitch, jak to hrají jiní a zdá se mi to relativně ok. Jen nevím, zda se mi chce nervačit nad touto hrou, která bude očividně hodně hardcore těžká :D stačily urputné boje s 1. dílem.
Už jste to někdo hrál naživo? Zdá se mi to, nebo je fakt ta grafika ošklivější, než u předchozího DiRT Rally? Občas mi tahle "dvojka" připomíná grafiku DiRT 4, tam taky některý tratě vypadaj jako omalovánky šíleně přeplácaný barvičkama.