Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zrovna jsem málem psychicky nezvládl Vergila na Son of Sparda. Říkám si, kdo tohle zvládne dohrát na Dante Must Die nebo Heaven or Hell? Gold orby ze tří průchodů jsem skoro vyplýtval jen na posledních 3 misích.
Tak první premiérová hra dohraná v roce 2020. Úplně první dohraná hra bylo Diablo 3, ale to jsem dohrál už podruhé. Takže nový rok začíná samými démony.
Nevím jestli jsem nečekal zbytečně moc, ale čekal bych, že V bude mít lepší backstory. Jako není to špatný, ale nakonec je to takové "aha,ok". A zmínka o tom, že je Vergil otec Nera byla v tomhle díle vůbec poprvé ne? Takhle na férovku řečeno jsem to v předešlých dílech nezachytil.
Ještě nemám dohráno, ale už vím, jak tuhle řežbu ohodnotím :D Pořád neuvěřitelně zábavná a stylová záležitost, nehledě na grafické a technické zpracování - RE engine rulez.


@SilentWolf (03.04.2019 19:44): Můj nejméně oblíbený styl... :D Budu muset aspoň vyzkoušet!
Tip na bloody palace za Danteho - nepodceňujte styl Gunslinger spolu s duálními bazukami a devil triggerem. Stačí podržet B (plus směr dopředu) a... Některé úrovně uděláte díky této kombinaci do tří sekund. Musím tu zbraň otestovat i v kampani. :D
@SilentWolf (15.03.2019 20:26): Soundtrack je fajn, ale asi si na něj ještě chvíli budu muset zvykat. Čekal jsem, že se bude víc nést ve stylu Devil Trigger, takže mě až zarazilo, jak to je povětšinou klidné :)
@Ronik (15.03.2019 19:21): právě jsem to od hry docela očekával a překvapilo mě, že se nic takového nenabízí.

Jinak stále víc a víc oceňuji hudbu, nemyslím ty soubojové songy (které jsou ale taky cool až až) ale ambient. Ať už v té misi z dema nebo ty housle podobné Lindsey Stirling někde u konce, které brnkají na nepříjemně dramatickou strunu. Docela jsem byl překvapen (spoiler konce) že hra ve výsledku končí spíš veselejší notou..
@Ronik (15.03.2019 19:05): no právě.. To je tak, když si člověk řekne, že to maximalní úrovní trigeru a zdraví neskončí. Reboor mi sebral alespoň 70 hodin života... O trojce a čtverce lepší nemluvit

Jsem upřímně věřil, že odolám
@SilentWolf (15.03.2019 19:14): Zkus si přebindovat gryfona na L1, je to tak mnohem pohodlnější :)

Jen škoda, že při replayi nejde libovolnou misi hrát za libovolnou postavu. Ne že by mi V nějak extra vadil, ale radši bych víc hrál za Nera.
@Ronik (15.03.2019 19:05): ta vyšší obtížnost je fajn, sype to na tebe nepřátele, co se objevili až daleko později. A secrets tam jsou docela hezky schované, tak mě baví to teď vyzobávat. Určitě ten souboják jen tak neomrzí.. akorát ze stylu V strašně bolí ruky. Teď jsem si dal misi za něj a musím přestat. :D
Kostky jsou vrženy... Hodnocení jsou až příliš pozitivní a spoilery se to všude jen hemží. Well, bring it on! I love this!
Poslední trojici misí si nechám až na zítra. Zajímavé, že jsem při oznámení postavy V na reddit hned psal že V tím démonem myslí sebe a potřebuje pomoct a jedná se o Vergila a dostal jsem takovou čočku, že tak stupidní a do oči bijící zvrat tam prostě nemá šanci být. Lol.

Zklamalo mě dost prostředí. Už si na tu Japonskou sterilnost začínám zvykat, ale proč tam jednou naplní místnost knihovnami plnými knih, které z nich padají a vypadá to děsně cool a pak tam za celou hru snad není žádný kus ničeho. To když začne apokalypsa, tak zůstanou jen zdi a vše ostatní se vaporizuje? Nemluvě o tom, že jsem opravdu nečekal, že bude drtivá většina hry uvnitř té alien struktury. Taky jsem čekal trochu delší a šílenější filmečky a ne takové suché kraťasy. Stále v nich vede trojka, stejně jako v hláškách. Ale co, je to celkově nářez a o to asi jde především, tak takové drobnosti nevadí. Škoda, že v trailerech ukázali snad celou hru.

Nejvíc mě mrzí, že údajně žádné DLC nebude. Já bych za tři hoďky hraní za Vergila klidně dal další plnou cenu hry.. :D Asi bude muset stačit bloody palace. Alespoň se to díky trojici hlavních postav jen tak neohraje. Hodně skvělá je i ambientní hudba, která zatím do misí perfektně pasovala. Teď už sice nemám moc čas ji vnímat, protože je to vesměs hektické ale v jedné části tóny připomínaly melancholickou Lindsey Stirling a strašně moc se to tam hodilo. To samé melodie co pohrává v demo misi.
@SilentWolf (11.03.2019 15:19): Mně ten systém přišel v pohodě. Mám 5 z 8 slotů, ale nikdy jsem nedošel na nulu. Gerberu nebo Punch Line se hodí před misí šoupnout do jednoho z pozdějších slotů, zbytek jsem většinou plnil těmi, co jsou primárně na dmg (Overture a Rawhide, Helter Skelter je docela underpowered). Tomboy chce trochu zvyku, Sweet Surrender mi přišel zbytečnej. Chce to s nima být trochu opatrnej, hlavně na zemi (a s Devil Busterem, kterej je fakt křehkej). Ve vzduchu tolik nehrozí, že do tebe v průběhu animace někdo praští a pařát ti rozbije. A s Nerem je snadný držet se ve vzduchu značnou část boje, tak jsem rozbíjení ani nepovažoval za větší problém.
Achjo, kdo jen vymyslel ten systém Nerových paží...

Jsou loot, hned se zničí, nejde je libovolně měnit a Nero je bez nich nic. Takže v podstatě máte sadu skvělých hraček a musíte je používat víceméně náhodně, zatímco třeba budete naschvál ničit ty slabší nebo se vám naopak podaří zničit jednu dobrou a v zásobě máte dvě slabší, které teď nepotřebujete. Hlavně že Nico vždycky jásá když se ji nějaká podaří vyrobit, ale pak jsou rozeseté po úrovních. Přitom by stačilo kdyby si šly vybrat třeba jen tři, speciální útok by byl na nějakou energii a hlavně by se neničily. Jaké plus to má, to mi vážně uniká. Hratelnosti to neprospívá nijak.

Jinak je to cool. Jsem v 10 misi a zatím jsem prožil vše, co bylo v trailerech. Snad to nebude jak Final Fantasy XV a bude ve hře i nějaký záběr, co v trailerech nebyl. :D
Prvni a druhy dil jsem dohral, pak me to prestalo bavit a ackoliv petka vypada vyborne, stacilo mi v praci shlednout komplet gameplay a tim se tato kapitola pro me uzavrela. Achjo, zacina ze mne byt YT hrac, dedek blbej linej :)
Tak jsem to nainstaloval, nastavil a prosel ten prolog. A nejak se mi do toho nechce. To jsem mel ocekavat, to je furt ze neni na to ta spravna nalada :). A to mam ted prodlouzeny vikend.

Jinak jede to nejakych 90 snimku na max nastaveni, takze jestli mi denuvo krade snimky (jakoze nekrade, protoze to se tyka jen situaci, kdy CPU je limitujici faktor v sestave), tak je mi to jedno.
To je hezký. Capcomu se podařilo vydat exáč bez denuova a lidi reportujou o 20fps víc. Už aby denuovo zkrachovalo.
Ja jim na games neverim ani slovo :) Tam klidne napisou do recenze jmeno hlavniho hrdiny u KH3 a pritom jde o vedlejsi postavu, a podobne dalsi ulety ktere hlava nebere.
Hmm, v recenzi na games zminuji nizkou obtiznost (dobra, hrali to tam na Human obtiznost, ale bez jedine smrti? To jakoze fakt?) a srovnavaji s DmC, ktery jim prisel tezky. Tak jestli je to skutecne lehci nez DmC, tak to bude docela zklamani. No, uvidime. Na Human obtiznost jsem to stejne nemel v planu hrat.
@SilentWolf (05.03.2019 08:07): Vidim to stejne, uz aby byl patek. Jsem myslel, ze do vydani jeste nejakou rychlou hru nacpu, treba Vanquish, ktery ma snad 4 hodiny dlouhou kampan, ale seru na to, pockam. Stejne bych ani to nedohral, jak se tak znam.
@marwel (05.03.2019 07:39): čtverku nestíhali, tak polovina hry je ctrl + c, ctrl + v. Dante měl mít úplně jiné úrovně a ne jen "cestu zpět". Jak mi hrozně vadí, co udělali s postavami v DmC, tak se to aspoň parádně hrálo. To se tomu musí nechat. :D

No nic, už aby byl pátek. Jízda na raketě, klobouk jako zbraň, motorka jako zbraň. To půjde. Ještě si dám možná dneska demo. :D
Vsak revoluci od toho asi nikdo neceka, proste jen dobre udelanou rubacku. Ja se tesim, uz jsem predobjednal. Osobne musim rict, ze mi jde predevsim o hratelnost, vse ostatni, pokud bude kvalitni, je v podstate jen plus. Ostatne ja bych byl hodne rad i za pokracovani DmC, to me bavilo take hodne. Fanousek nejsem prakticky niceho, takze zmeny v seriich mi obecne nijak nevadi pokud se to ve vysledku dobre hraje. Ale jsem zvedavy, jaka bude celkova "atmosfera" hry, proste jak to bude cele pusobit.

Vlastne kdyz se tak podivam a porovnam ctyrku s DmC, tak ctyrka pusobila celkove "jen" jako dobre odvedena prace, ale nicim vylozene "novym". Naopak DmC, byt hratelnostne to byl mensi krok zpatky vzhledem k celkovemu zjednoduseni boje, designem vycniva dle meho dost. Clovek si tu hru rozhodne s nicim nesplete a urovne jsou ve hre tak vyrazne, ze si je clovek proste zapamatuje.
@pajmič (04.03.2019 22:27): jo. Vypada to že i Umbrella Corps nebo jak se jmenovala ta blbost tam dostala hodně. :-

@bukrrCZ (04.03.2019 22:47): je to pořád jen rubačka. Trojka je moje srdcovka, přesto u ni v klidu akceptuju 80%. Tady od začátku čekám čísla kolem 80-85. Jestli to bude výš, tak budu i já, jako fanoušek, dost překvapen. Já jsem jednoduchý. Pro mě to bude špička, když mi dají další vtipné/ leckdy trapné hlášky, Vergila, a to, že postavy dělají neustále pubertálně cool věci. :-D což demo ukázalo že ano, je to zpět! :-D 11/10. Ty si hlavně zahraj tu trojku aspoň.
@pajmič (04.03.2019 23:00): F76, je docela ok, horsi nez ctyrka. Abys tomu rozumel, neco jako rozdil mezi ME trilogy a Andromedou, pro tebe:)

Jo Famitsu byval kdysi znak serioznosti, ted to je takovy cely podivny, holt jak se k veslu dostane jina generace je zle. Obvzlast ta co je ted main v herni sfere :)
@pajmič (04.03.2019 22:27): japonci maji bethesdi fallout moc radi (prodeje tam ma vyborny, dokonce tak moc ze to maj i japonsky nadabovany), proto to vysoky hodnoceni, koneckoncu presne takove jake si zaslouzi. V japonsku se bethesda hejt jeste nerozjel a vidi to nezkreslene:)

Jinak prvni DMC melo 8/8/9/9 a zaslouzene. Ovsem to ze petka ma lepsi trochu divny je :)
@SilentWolf (04.03.2019 21:37): Mně dneska přišel email z JRC, že nemají dostatek kousků a že mi tím pádem ruší objednávku. Byl jsem rozhodnutý s nákupem pětky počkat a v klidu si dát předešlé díly, ale jestli takhle budou vypadat všechny recenze.... :D
@SilentWolf (23.02.2019 19:36): Grandiózní! :D


@kiwizak (25.02.2019 14:21): V podstatě se vším co vypisuješ mám problém. Nic vyloženě zásadního, po těch letech to stále funguje, ale combat v prvním díle nemá takovou flow (jako třeba trojka, kterou jsem rozehrál a hraje se to furt skvěle) a ty statické kamery tomu nepřidávají. Do toho právě ta obtížnost.... no prostě 18 let stará hra :)
@bukrrCZ (23.02.2019 16:54): Proč ho nezvládáš? Je vysoká obtížnost nebo problémy a ovládáním/kamerou/něčím jiným? Taky jsem si chtěla koupit tu HD kolekci a zahrát si jedničku a dvojku, které jsem ještě nehrála.
První věc, která se mi v demu povedla byla právě jízda na umělý paži :D Hrál jsem demo 3x a znova už se mi to nepovedlo :( :D

Vypadá to a hraje se to naprosto famózně. Před nějakou dobou jsem si koupil HD kolekci a chtěl jsem si to před vydáním pětky hezky dát. Bohužel, první díl úplně nezvládám a druhý (hádám) se moc lišit nebude. Přemýšlím, že bych si to dal aspoň od trojky.
@marwel (14.02.2019 14:25): Ha, prozradil jsi mi důležitou věc, dvojka nemá statickou kameru. To je dobré vědět!
Asi máš pravdu, že u každé hry je to jinak. Možná je to i tím, že jsem hned na poprvé hrál Castlevanie na nejtěžší možnou obtížnost, která je od začátku otevřena. No když se nějaký kokot, zrovna zkoval za kameru a pak vyjede útok, že ti sebere třičtvrtě energie, jelikož máš malou energii, tak jsem byl nervama bez sebe.

@SilentWolf (14.02.2019 14:27): To zní divně. A to je asi další věc co se mi líbila u DMC variabilita nepřátel/zhled. U plně mi chybí ten prstoklad na ovladači, aby jsi dal combo na SSS :)
@Strady (14.02.2019 13:55): Porid si alespon ctyrku. Na statickou kameru se da zvyknout. Ja kdyz hral Castlevanii, tak jsem mel podobne pocity, dost me to stvalo, ale nakonec musim uznat, ze mi to prijde lepsi nez volna kamera ve dvojce. Asi zalezi na tom, jak je to udelane. DMC4 ma na rozdil treba od God of War problem, ze ty lokace jsou casto pomerne male, takze ta kamera dokaze delat psi kusy, ale bavilo me to stejne dost.
Jsi další člověk co mi doporučuje Nier Automata, budu se muset na ní zaměřit.
Jsem zvědavý jak Dmc V dopadne. Pořád nevím jestli si mám pořídit starší díly. Zjistil jsem, že mě u Castlevanie vytáčí statická kamera. Asi fakt stárnu, u God of War jsem to nikdy neřešil, hlavně rubat :) A co si pamatuji, tak staré díly mají jen statickou kameru, ne?
@Strady (14.02.2019 10:02): No nejprve jsem byl zklamaný, po prvním zahrání jsem se cítil, jako by se mi sen rozplynul. Protože Nero skoro nic neumí. Souboj s meči byl lepší ve 4, střelba taky, tady je taková těžkopádná.. JENŽE.. pak jsem začal objevovat, co to vlastně nabízí. Že ty výsměchy jsou v soubojích důležité, naučil jsem se používat ty paže a fakt ta na které jde lítat jako na raketě je nejvíc cool věc ever.. :D a hlavně jsem si uvědomil, že je to prostě demo a tak Nero nemá skoro žádné skilly, proto je meč celkem lame. A když už nějaké má, tak se musejí dělat přes to "žhavení" meče, což považuji už od 4 za opruz. Asi jsem toho od dema čekal víc, ale faktem zůstává, že jsem ho hrál už 5x a mám chuť ho hrát stále dokola a dokola protože to vypadá krásně, řetězit boj s výsměchy kvůli ranku díky kterému slyšíš hudbu hlasitěji a naskytují se ti stále šílenější a šílenější výsměchy.. jo.. je to super. :D

Nier Automata jsi nehrál? Souboják je tam sice taky o řetězení dvou tlačítek, ale útoky ovlivňuje to, jaké dvě zbraně máš vybavené a ty spolu jakoby fungují a navzájem se doplňují. Pokud máš zbraň A na lehkém útoku a zbraň B na těžkém máš jiné komba, než jako když to máš naopak. A pak si to zkombinuj s množstvím různých zbraní a dostaneš hrozné množství variant na které je radost pohledět.

edit: ptal ses jestli je to jak v předešlých dílech. Souboj s mečem je snad totožný, jen v demu neumí skoro žádné doplňující útoky. Počítám že i Dante bude umět podobné věci. A změny se dočkáme především v nových zbraních. Někde na YT je video kde ukazují na prázdné mapě většinu zbraní a komb. Ale jako DMC to není.

Já považuji za revoluci podobný systém linkování útoků jako ve Final Fantasy XV a čekám až to někdo obšlehne. Vzájemné si pomáhání a řetězení útoků mezi postavami - v tom je v mých očích budoucnost. Není lepší pocit než když vám parťák hodí zbraň, vy jí seknete, on si ji vezme zpátky a ukáže vám, jak se to dělá, a pak si plácnou a u toho si vymění nějaké hlášky. Jen kdyby to tam tak nebugovalo a 98% těchto animací nebylo prolínání textur :( i tak to byla jedna nej věcí.
Trochu nechápu, proč ty Nerovy paže nejdou měnit.. až když jednu zničíte, tak se vám teprve nabídne další. Nejde to nijak ovlivnit. Ale hlavně, že se válejí po světě jako loot. Zničte si všechny 4 paže, nevadí, za rohem se bude válet další. Nico je tiskne na 3D tiskárně.

Co je ale cool, když žádnou nemáte tak.. inu.. žádnou nemáte. A vypadá to zajímavě. Jelikož jsem tu měl nějakou dobu jako avatar Benedikta z kronik Amberu a mezi mé další oblíbené literární hrdiny patří Roland Deschain (ok tam to byly jen prsty) tak ano.. rád bych někdy ve hře ovládal jednorukou postavu - ať už se speciálními schopnostmi, nebo ne. Ideálně kdyby k tomu došlo třeba v polovině hry a my byli ke konci hry slabější a slabější.

Demo je jinak skvělé, nejprve jsem byl hodně zklamaný, pak zjistil, že je potřeba využívat taunty, aby vám rychleji rostl rank a navíc ty taunty jsou s rostoucím rankem bláznivější a je jich tam fakt dost. A do toho jsem závislý na té popové soubojové hudbě. Při třetím hraní jsem až objevil možnost jezdit na té jedné paži jako na hoverboardu a souboják tak získal další rozměr. A demo jsem hrál už 5x.

Tak snad to nepokazí, bude to skvělé, vygeneruje to ohromné zisky a můžou udělat megalomanské Dragons Dogma 2. Ale Capcom fakt jede. Až jsem už zapomínal, jak moc jsem je měl kdysi rád.
Mě spíš překvapuje, jak moc se to podobá 4 (teď ji hraju). Jsem velký fanoušek série a určitě to vítám víc, než nějaký velký odklon, ale možná jsem čekal malinko víc. Uvidíme, jak to bude nakonec naživo a ne v YT videích.

Po NIER Automata mi přijde ten souboják trochu mdlý no.
Ta skladba v traileru....to měl být nějaký trapný pokus o metalcore? Bože, co je s Japoncema a jejich debilníma zpívanýma trackama (snad kromě super mario odyssey) v trailerech za poslední dobu? Jakp by neměli dost svých kvalitních kapel a dobrou muziku.
Součástí deluxe edice má být možnost nakombinovat si bojovou hudbu z předešlých titulů ale hlavně co mě docela zarazilo (v dobrém) je možnost přepnout cutscény z ingame na hrané, což jsem fakt zvědav jak bude vypadat.. nějak si to nedokážu představit.