Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám verzi "Sold out", takže je to jen krabička a médium. Za 50Kč + pošta je tvoje... Kdyžtak mi napiš mail.
Nemáte někdo originálku pouze úvodního dílu, který byste chtěli prodat? Vzhledem k místní oblibě ovšem předpokládám, že se tu nikdo takový nenajde. :-/ Ale za zeptání nic nedám.
Druhý díl je myslím dokonce nepřeložený (existuje jen jakýsi nedodělek, ve kterém nejsou přeloženy dialogy, rozhovory apod. ).
Isair: Na Megahrách tu KK mají s českými titulky, ovšem některé e-shopy, které nabízejí rovněž KK, mají uveden jen český manuál, tak nevím.
Tak jsem dnes koupil Deus ex kolekci klasiky (prvni a druhy dil a jeste nejaky project snowblind), takze se pokusim co v nejblizsi dobe Deus ex zahrat. Ale vsiml jsem si, ona kolekce klasiky neobsahuje cestinu? (na obalu pisou pouze cesky manual)
A to ja bych se srovanni s Thiefem v zasasde ani nebal, I kdyz samozrejme tady je to jen jeden z moznych hernich stylu. Srovnavat s FO3 by byla imho podstatne vetsi blbost.
Drolin: System Shock jsem hrál, jedničku a stejně tak i dvojku (ačkoliv nedohrál) a zařadil bych je někam uplně jinám. To jsou hry komorního ražení, ty bych srovnával s něčím naprosto jiným. A lepší ti samozřejmě připadat můžou. Thief je taky uplně jiná kategorie. Ti s Deus Ex mají společného asi tolik společného co Fallout 3 (a už ten má možná víc než ony).
Sakra, tady se o mně mluví jak o život a já u toho nejsem! :-)) O tom DE jsem začal uvažovat jednak podle místního ohlasu, ale hlavně po tom, že mi začínají docházet herní nápady a mám období, že by to chtělo něco trochu jiného, co mě zaujme něčím novým, přestože to nové bylo vytvořeno před lety (snad jsem to neřekl moc nesrozumitelně). Proto DE dávám naději, přestože tak trochu počítám s tím, že ze začátku mi bude trvat, než se s tím sžiju. Trochu bych tenhle pocit přirovnal k Dead Space (teď nesrovnávám tuhle hru s DE, ale beru to z obecné roviny), ve kterém byly pro mě určité nezvyklosti, které mi připadaly ze začátku (dneska už vím, že nepochopiteleně) složité, ale pak jsem se do toho tak zahryzl, že jsem si to po čase musel zopakovat. V případě HL tolik inovací neočekávám, ale naději tomu dávám i tak.

Jo, RtCW, to je pro mě opravdu něco skoro nadpozemského a nedávný neoficiální datadisk Time Gate byl naprostý balzám a hlasité chrochtání. :-D
Kubulus: Spolu s Vampires konkuruje nebo lépe řečeno doplňuje Deus Ex ještě System Shock (který je ještě o chlup lepší) a série Thief.
Isair: No a to právě já myslím. RTCW je nová hra, ačkoliv zároveň nejstarší hra, co Chuck hrál. Half Life je prostě dobrý a má vychytanou hratelnost, ale dnes to není nic nevídaného. Víc k tomu ani říct nejde. Dřív hry byly postavené na hláškách a krvavých mastných flecích, potom přišel HL a rozpohyboval lavinu. Jo, je to pašák a mimořádně dobrá střílečka, ale na zážitku se prostě už podepsal zub času.
Deus ex je skvela hra, povinnost. Senzacni atmosfera, cyberpunk. Na muj vkus mozna trochu jednoduzsi, hral jsem to na hard a nemel jsem problemy. Urcite jedna z nejlepsich her vsech dob.

Naopak Half Life jsem hral asi pred 10 lety a vydrzel jen par minut, nuda.
Což o to, to chápu, ale i Chuck hrál starší FPS (RTCW je dle hodnocení snad jeho nejoblíbenější hra:)), takze i Half-life by ho mohl bavit, nerikam ze z neho bude kdovijak na vetvi, ale bavit by ho mohl.

A jen jsem chtel prave rici, ze se nejedna o naprosto tupou strilecku ala Serious Sam, ale je tam i par zajimavych (predevsim v jednicce) problemu, ktere hrac neresi pouhym tupym strilenim.

S tim Doomem a Quakem mas samozrejme pravdu, ale tato hra má i pokracovani (Doom 3, Quake 4), ktere v techto zajetych kolejich pokracuji, coz neni prilis dobre...

Navíc pokud mu nejde pouze o grafiku a fyziku, tak Half-life na hratelnosti nikterak netratí:).
Já bych řekl NOLF 2, ale to by zas přišel někdo, že je jednička lepší a smysluplnější :)

Každopádně Doom a Quake jsou počátky všech stříleček, to je zas něco jiného. Half Life má sice dobrou atmosféru (a perfektní hudbu), ale když ho porovnáš třeba už s tím Metrem 2033, tak je prostě hrozně pozadu. Není to hanobení legendy - o to mi nejde - pouze jsem vydedukoval logický závěr, že když Chuck (v podstatě odkojený sortou novějších akcí) by se to HL pustil, unešený by z toho prostě imho nebyl.

Zatímco právě Deus Ex nestárné, protože ona ostatně nemá ani žádného konkurenta - krom teda Bloodlines, u něž jsem (dokonce) schopen respektovat, že ho někdo považuje za lepší jak Deus Ex :)
Mozna, kazdopadne na Doom, Quake atp. to nema. (a asi to bylo i blbe porovnani, nebot me v te chvili zrovna nic nenapadlo a pravda, FEAR je tez hodne o "bezduchém" strileni, ale nestrili se tam zase tolik jak v Quakovi, Doomovi ci Serious Samovi, ale jde tam vice i o tu atmosferu, resp. o naky jakys takys pribeh (i kdyz zmateny a ne kazdemu musi sedet, ale narozdil od vyse jmenovanych FPSek tam je).

Kazdopadne takovy Half-life mi neprijde o moc mene bezduchy jak NOLF, ale to je asi vec nazoru...
Chuck: Zase Half-Life také uplne bezduchy neni:), vetsina FPS je na tom hure (Doom, Quake atp.), navic Half-Life má velmi dobrou atmosféru (hlavne prvni dil) a na FPS ani pribehem nezaostava, byt neni primo ve hre prilis vysvetlen a obcas je trochu zmateny. (prirovnal bych ho asi k Fearu, myslím poctem prestrelek a "bezduchosti":), tzn. není to uplne tupa strilecka a obcas je tam i par ehm "logických" problémů(narozdil treba od fearu)
Kazdopadne je to proste strilecka, ne uplne typicky tupa, ale porad obycejna strilecka. Kdezto takovy Deus Ex je asi originalnejsi.

EDIT: Jinak v nedeli si pujdu ten Deus Ex koupit, kdyz tu ma takove hodnoceni, tak by bylo skoro rouhani ho nedohrat, navic jste me na nej pekne navnadili:).
S GEPkami:-)

Jo, Falagare: Vyberte z něj libovolnou věc, která zabírá hodně místa a držte ji, dokud se nezmění v kurzor. Jakmile se toto stane, stiskněte [Esc]. Drženou věc budete moci stále použít, ale nebude zabírat místo v inventáři. (to jsem nakopíroval) Doplním k tomu, že když tu věc držíš mimo inventář, tak můžeš pod tu věc do inventáře strčit další, ale nesmí byýt větší. Třeba sniperka je vodorovně přes 4 políčka, tak pod ní můžeš dát věci v rozmezí 1 až 4 políčka. V inventáři to pak vypadá, jako kdyby byly opravdu na sobě. Menší problém je v tom, že "věci pod věcma" nemůžeš označit, je třeba si to správně rozplánovat s opaskem a inventářem. Něco vybereš z opasku a něco z inventáře. Upgradovatelné zbraně je lepší mít "nahoře", abys na ně mohl přetáhnout upgrade. Já mám standartní opasek takto:
1-pistole (tichou nebrat)
2-Meč dračí zub (před jeho ziskem obušek)
3-el. obušek
4-GEPka
5-útočná puška
6-sniperka
7-útočná brokovnice
8-plamenomet
9-LAW

Granáty, paklíče, multitooly apod jsem vybíral z otevřeného inventáře (zase tak rychle je po ruce mít nepotřebuješ.
Caelos: Ne, bezduché a tupé střílečky opravdu nemusím, ačkoliv si to možná ještě někteří myslí. Pokud má tahle hra nějaký nápad, myšlenku, děj i určitou netypičnost, což asi hra má, mohla by se mi zamlouvat. Ale samozřejmě i za těchto okolností se nedá vyloučit, že u mě propadne. Pak ale napíšu takový komentář, že by v tom byl čert, aby jsi se mi u domovních dveří neobjevil Ty a spol s bazukami. :-)
Ty na počátku rozdělené už si bohužel přesně nepamatuji, ale v zásadě jsem celou dobu trénoval - hackování počítačů, páčení zámků, elektronické zámky a boj na blízko.
Caelos: při prvnm hraní jsem to nepoužíval, podruhé možná. body jsem ze začátku narval do težkých zbraní, pistole, vybušnin, léčení (který jsem používal jen na začátku, pak jsem měl léčení jako schopnost a tak používat lekárny nemělo smysl). Nevěděl jsem do čeho jít tak jsem to tak rozházel, hackování jsem se naučil až někdy za hong kongem.

Falagar: vzal jsem si gepku a hrál s ní až do konce. rakety byly, roboty likvidovala výborně takže jsem byl spokojenej

Caelos: Bug1: nee.
Bug2: Co je tam za bug s inventářem? Ten neznám.

Karasman: Možná je to škoda, možná ne - já mám, takových rozehraných/nedohraných her na kontě spoustu - a taky jsou to mnohdy věci, co jiní vynášejí do nebe - např. Mass Efect. Ale co se DE2 týče, je to určitě sama o sobě dobrá hra (srovnávat s jinými hrami - NE s DE1, pak by teprve vyšla špatně). Je tam pár vylepšení, četná zjednodušení a některá dost úsměvná (jako nadbytek multitoolů a augmentačních zásobníků), ale zabavil jsem se u toho slušně, cca 1/2 - 1 rok zpátky.
Safra, taky bych to hned dal, jen na to najít čas. Ale když je teď ta nabídka na Steamu, tak jsem to využil, snad se k tomu někdy dostanu. Pamatuju si, že jsem jedničku kdysi hrál, ale někde jsem se zasek a už se k tomu nevrátil, tak to možná zkusím znovu.

Zkoušel jsem kdysi i dvojku a pamatuju si, že to všude celkem zdrbli, ale první třetina mě bavila úplně nehorázně. Pak jsem to nějak odložil kvůli jiným hrám a stejná situace - už jsem se k tomu nevrátil. :-(
walome: je tam spousta skrýší do kterých se jde dostat jen přes vodu, za jejichž objevení dostaneš XP, nemluvě o tom, že se tam dají nalézt zbraně či augmentace, ke kterým se dostaneš až později, případně neustále se hodící upgrady zbraní. No a minimálně trained u plavání ti vylepší pobyt ve vodě o 100%.

C: Normálně přidám další bod do pistolí + hacking, lockpick a eletronics. Tentokráte jsem dal skoro vše do low-tech weapons.

F: Mini-kuš. Omračovadel není nikdy dost.
Walome: V pozdějších fázích hry se rychlejší plavání a delší doba strávená pod vodou hodí:) Samozřejmě se bez toho obejdeš, ale pro lepší komfort...

Edit: Asi došlo k omylu, myslel jsem do čeho cpete těch 5000 při tvorbě postavy:-)

Falagar: Jistěže Gepku. A taky ji tahám celou hru, k ušetření paklíčů je nejlepší.

Využíváte někdo ten bug s generátorama? Já skoro pokaždé, konec je pak jednodušší.

Edit2: Nebo bug s inventářem? Já ano, tahám u sebe všechny zbraně.
Sakra, jak se tu o tom bavíte, tak mám též úplně chuť tu hru zakoupit:).

Když tak nad tím premýšlím, tak bych měl ale asi nejdříve dohrát ještě system shock 1 (taky docela klasika a FPS s RPG prvky), který jsem kdysi načal, ale nebyl čas ho dohrát:/.
O to právě jde - vůbec jsem se (v běhu, bez vylepšených pistolí) netrefil. Dnes to už možná nikoho nepřekvapí, ale tehdá mne to prostě dost zaskočilo... ;-)

Většinou nechám pistolky a k nim vezmu hack a paklíče, alternativně pušky či multitooly. Lékárny nevylepšuju vůbec, plavání max jeden level, ale mnohdy ani to ne za celou hru.

Anketní otázka č. 2: Co si na začátku berete za zbraň od Paula?
- já GEPku (vše ostatní se dá najít ještě v prvním kole) a tu GEPku s sebou tahám až do konce hry. Je také zajímavou alternativou ke klíčům a tepelně naváděná raketa celkem legračně letí za holubem... :-)
Napadá mne taková otázka: Do čeho na začátku cpete body? Já pistole, počítače (hackování) a plavání.
Falagar: Ale párkrát jsi se netrefil, ne? I kdybys vystřílel plný zásobník do nohou, tak musí padnout:-)

Edit: I když, z 90% jsem vždy použil úvodních 5000 bodů na vylepšení pistole, tak to možná bude tím:-)
Popkec: Mezi těmi češtinami je dost podstatný rozdíl, ta co pasuje na původní verzi je prostě lepsi:-) Nebo by bylo lepší říct, že ta původní čeština je přeložena lépe, věrněji originálu. U té novější verze jsem se občas chytal za hlavu, co že to melou za pitomosti:-)
A když už se střílet rozhodneš, pořádně si zamiř. Živě si pamatuju na své první hraní dema kdy jsem vyběhl zpoza rohu a vyprázdnil zásobník pistolky do 2 metry vzdáleného nepřítele. Jaké bylo mé překvapení, když tento neklesl k zemi a než jsem přebil, tak mne skolil... Přitom když si zamíříš, stačí jediná rána do hlavičky... :-)
Chuck: Musel jrem jen něco vysvětlit. Do DE běž, stojí pár korun, ale nečekej od toho to, co čeká od her pivo (nutnost koupit grafiku). Předpokládám, pokud jsi hračička a jen tupě neprocházíš lokace, že tě hra chytne, aspoň v průběhu, kdy nebudeš taková socka jako na začátku:-) Deus ex je graficky pěkný, respektive, mně se líbí, správné slovo v dnešní době je spíš zajímavý. takový Hong Kong, nebo Paříž jsou výborné. Ale i ty konečné lokace jsou parádní.

Jen ti nedoporučuju po každém hned střílet, to by ses nikam nedostal:-)
Pivo: Byť jsem ti to již několikrát vysvětloval, vidím že to nestačí. Hodnocení na na cokoli zaměřených databázích je čistě subjektivní věc a ne, nemusím hodnotit objektivně, jelikož nepíšu do časopisu, potažmo webu, kde mé hodnocení je jediné a mělo by bez předsudků ukazovat kvalitu hry. Na databázi je totiž výsledné hodnocení průměrem všech hodnocení, pokud bychom všichni hodnotili objektivně, nepotřebovali by jsme zde prakticky hodnocení vůbec, jelikož by byla všechna hodnocení "objektivně" stejná, nebo velmi podobná. Čili, co chci vlastně říct, hodnocení zde na databázi, nebo na kterékoliv jiné je čistě má věc, jelikož hodnotím hru za sebe. Kdybych psal recenzi například do Score, musel bych zvážit všechna pozitiva i negativa a podle toho udělit výsledné hodnocení. Kdežto tady je výsledné hodnocení průměrem několika hodnocení a nikdo se nebude zajímat, proč tomu dal nějaký Ríša 10% a nějaký Míša 80%, každý se dívá na průměrné hodnocení.

Pokud mne tedy hra absolutně nebaví a je utrpení ji pro mne hrát, nedám přece objejtivních cca 45%, ale z milosti jí dám těch procent deset (na CSFD odpad!). Navíc jsem důvody svého hodnocení popsal v komentáři, který má mimochodem mnohem kladnější hodnocení než ten tvůj.

A už jsem ti několikrát opakoval, že mi absolutně nejde o to, že jsi dal Vtmb 60%, to je mi u prdele, šlo mi o dementní důvody, kterými jsi ho obhajoval a které sis vycucal z péra. A hlavně o tvoje kecy všeobecně.

Třeba Deus ex, nebo i Mafia si také nezaslouží 100% (ostatně, to žádná hra), ale prostě jim to dám, jelilož mne tak bavily, že mi nějaké chyby byly srdečně jedno, kdežto pokud u hry chcípám nudou je u ní jediná zábava tak maximálně hledat to, co mě na ní sere.

Tak se prosím přestaň všude zmiňovat o mém hodnocení objektivně naprosto podprůměrné a zbytečné hry. Raději si přečti nějakou knihu.

Nebo si zahrej Deus ex, těším se na objektivní komediální představení "jsem to ale pták".
Dnes jsem DE po dlouhé době opět zapnul a jaká byla má radost, že jsem v přístavu našel potopenou loď plnou zbraňových upgradů a upilované brokovnice, o které jsem před tím neměl ani ponětí.

A vrazil jsem body do Jabova oblíbeného plavání.

Jinak maximální spokojenost, do lockpickovatelné bedny u robota jsem se dostal bednou TNT, robota jsem také dostal za pomocí TNT a omráčil jsem, kde se co pohlo. :-)
Souhlas s Kubulusem. U Halfa je dneska asi lepší pustit si Freeman's Mind, samotná hra je fakt už zastaralá (já sám HL1 hrál teprve někdy před třemi lety) a někoho může i nudit. Kdežto Deus Ex je v podstatě stále jedinečný a nic jej dodnes nepřekonalo, pouze má více specifickou hráčskou základnu.
Chuck: Těžko říct - Half Life je z dnešního pohledu naprosto obyčejná střílečka a vyjímečné na ní je dnes už snad jen fakt, že byla vyrobená v době, kdy takové hry nebyly standartem. Naproti tomu Deus Ex je z mnoha hledisek vyjímečný, zas na druhou stranu ne pro všechny přístupný titul. A myslím, že ze mě tentokrát nemluví to, že jsem hře dal 100% :)

[btw pro Piva by to opravdu nebylo]
SavageCZ: Takže bych tím dosáhl takové malé herní maturity? :-)

Pivo: Však to se taky maximálně cení! :-)
Popkec: To je pravda, ale já jen Chuckovi radím :-)
Ale 60% zase není nic extra hrozného a celkem mě hra i bavila, jenom mě tam spousta věcí iritovala a nemohl jsem jí to odpustit. Rozhodně jsem hře nedal 10% a neřekl, že vše je špatně :-)
Klidně kup oboje, ale HL dřív, přece jen znalost HL universa patří k základní gamerské vzdělanosti.
Chuck: Half 2 určitě zkus a ten Deus taky není špatnej, oboje se ti myslím bude libít

Pivo: Bloodlines taky neni hra pro tebe a taky ji hrajes :-D
Co třeba takový Call of Juarez?? :-) No, možná se pletu. Nechci ti bránit v tom, abys šel do téhle hry. Třeba tě chytne, jen si myslím, že by se ti určité věci nemusely líbit.
Half je podle mě na tebe více šitý, ale zkusit můžeš oboje :-)