Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Daryl F. Gates' Police Quest: Open Season

1993
65
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Čtvrtý díl ze série Police Quest přináší spoustu nového. Novým hlavním hrdinou je detektiv z oddělení vražd John Carey a příběh se přenesl z fiktivního města Lytton do reálného Los Angeles. John je povolán na místo vraždy, kde se oběťmi stali Johnův přítel Bob Hickman a malý chlapec Bobby Washington. Poté následují další hrůzné vraždy a případ začíná být závažnější než se zprvu mohlo zdát. John se tedy vydává po stopě brutálního sériového vraha.

Daryl F. Gates' Police Quest je seriózní adventurou, jež využívá policejních postupů a metod při vyšetřování. Zejména grafickým zpracováním je hra diametrálně odlišná od svých předchůdců. Temné zákoutí Los Angeles jsou vytvořeny na základě reálných fotografií, na rozdíl od ručně kreslených lokací v předcházejících dílech. Stejně tak zobrazení obětí je velmi reálné až brutální. Interakce ve hře probíhá prostřednictvím myši.


Poslední diskuzní příspěvek

@Pluto (15.02.2022 21:50): Tak i po přečtení recenze a připomenutí grafiky prostřednictvím obrázků jsem pořád na stejném - ta grafika se mi líbí (na svou dobu). A určitě je to posun k realističnosti oproti předchozím dílům a ve své době to opravdu bylo něco jiného a rozhodně ne špatného.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
"Police Quest 4" už není úplně tak Police Quest 4. Sierra nahradila tvůrce Jima Wallse dalším bývalým policistou, Daryl Gatesem. Stejně tak se změnil i hrdina a děj se přesunul z fiktivního Lytton City do Los Angeles. Dávám to k zajímavosti, protože tenkrát autoři do adventur dávali hodně ze svého, tito dva měli společný svůj důraz na realismus, mnohdy až odklánějící adventuru k simulaci. Daryl Gates se poté účastnil i dalších pokračování série PQ SWAT, která však už šla opravdu do jiného žánru, naproti tomu Jim Walls s vlastním studiem vytvořil klasickou adventuru Blue Force, kterou jsem, přiznám se, ještě nehrál.

Hra je tentokrát renderovaná i s opravdovou hudbou a dabingem, což jednoznačně kvituji. Škoda, že zapnutí dabingu vypne titulky, ach jo. Tentokrát netrávíte čas rutinou u jiných oddělení a jinými případy, vlastně se objevíte už na místě činu vraždy a je jasné že znovu půjde ještě o větší maso (mrtvola chlapce) než v předchozím díle. Celkově jde o větší příklon k realismu. Čtvrtý díl je opravdu drsný thriller s minimem vtipů.

Nebyl by to ale PQ kdyby se tady neobjevilo mnoho otravností. Řízení tu sice není, ale je tu spousta dalších nedomyšlených věcí. Jednak jsem mnohem více vnímal spouštěče, taková ta věc kdy uděláte nějakou nesouvisející nedůležitou věc a najednou když přijdete do kanceláře tak vám někdo zavolá. Drsnou atmosféru tak narušuje právě zdlouhavá a nepříliš logická hratelnost. V minulých dílech jsem se trochu bál o hrdinu a jeho blízké, tady se hrdina moc neprojevuje a nikoho blízkého nemá.

Pro: Atmosféra, grafika

Proti: občas zdlouhavost daná nedomyšleným designem

+13
  • PC 60
Čtvrtý a poslední díl série je za mnou a opět mě to příliš nechytlo. Dá se říct, že to v podstatě s předchozími díly nemá nic společného - místo Sonnyho Bondse a Lyttonu jsme v L.A. a hrajeme za nesympatického panáka Johna Careyho.

Hned na začátku to vypadá suprově, když John musí ohledat místo činu, zapsat poznámky, vyslechnout svědky, posbírat stopy a to vše na místě vraždy jeho nejlepšího kamaráda Boba Hickmana. Brzy se ukazuje že jde o práci sériového vraha, který oběti mučí a zabíjí nějakým jedem, mrtvol přibývá, tlak od veřejnosti, vedení i médií roste a hrdinovi přibývají falešné stopy (gangy, bílý nácek vs. černý raper). Po příběhové stránce je to super, navíc vše končí poměrně atmosféricky v opuštěném kině, o to víc zamrzí že vrah je nějaký random tydýt, který se objeví pár minut před koncem hry.

Hratelnost je horší. Zmizelo otravné ježdění autem, ale zato mezi neustále pendlujete mezi tisícem obrazovek a hledáte co se kde změnilo. Samozřejmostí jsou chuťovky jako předměty které se objeví časem, místa kde se s Vámi nebaví, protože jste někde něco neudělali, nebo jednopixelové neviditelné předměty. Je tu i otravná byrokracie, každý den musíte na střelnici, budete vyplňovat spoustu papírů a zkrátka ten příběh nemá díky hratelnosti vůbec spád. Zpestřením je jedna střílečka a pár rychlých akcí, kdy na Vás někdo jde a musíte se bránit. Jediné co jsem si z téhle série odnesl je že policejní práce musí být neskutečná otrava.

Největším průserem je ale technická stránka. Zvolit můžete mezi dabingem či textem, což bych přežil, ale k nepřežití je grafika. Možná to v roce 1993 na 14palcovém VGA monitoru vypadalo slušně (ale dle obrázků ve starých Score fakt ne), ale dneska je hnusně renderovaná grafika s podivně nahranými (ne)herci v mizerném rozlišení prostě humáč. Je to tak rozpixelované, že v některých lokacích ani ty předměty nevidíte, vrcholem je třeba kancelář hlavního hrdiny. Zkrátka tohle ne, třetí ručně kreslený díl vypadal mnohem líp.

Takže shrnuto slušný příběh, průměrná hratelnost a ohavná grafika, dohromady 60%.

Pro: Opravdu temný příběh, spousta mrtvol, rozdělení na 5 dní.

Proti: Otravné opakující se činnosti a přechody mezi obrazovkami, hnusná grafika.

+8