Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Crystar

27.08.2019
01.04.2022
04.12.2024
53
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Don't run, fight against fate.

Příběh Crystar si pohrává s myšlenkou katarze a sleduje tak dvě sestry procházející děsivým očistcem. Rei, starší ze sester, se snaží ochránit Mirai a najít cestu ven přes nebezpečná monstra. V Rei ale dřímá skrytá síla, která se s neuváženým využitím může otočit proti ní. A taky se tak stane, když omylem svou sestru zabije. Démoni ale přichází s nabídkou možnosti, jak Mirai přivést zpět k životu, nebude to ovšem zadarmo...

Jedná se o další z řady budgetových RPG od vydavatele Spike Chunsoft. Tentokrát vsadili na akčnější pojetí a tudíž veškeré souboje probíhají real-time. Samotný název dává tušit, že se hra ve velkém točí kolem pláče, který ve hře hraje roli především při mentálním vývoji hlavní hrdinky, ale také působí na její vybavení. Jako v jiných hrách, kde se bojem plní například ukazatel hněvu, zde se plní tzv. „Tear Gauge“, po jehož maximu lze vyvolat Guardiana a získat značnou výhodu na bojišti. Rei se může během hry vracet z očistce do reálného světa, kde se ve svém pokoji lze připravit na dungeony, nebo prohlédnout sběratelské předměty nebo třeba vzpomínky na život padlých nepřátel zvaných „Revenants“ a další. Mimo Rei jsou k dispozici i další hratelné postavy.


Poslední diskuzní příspěvek

Nechce se mi psát komentář, tak jen bodově:

- dobrá hudba, skvělé anglické namluvení, povedený art direction
- mapy jsou jen malé arény (3-8 nepřátel) spojené cestičkami, žádný průzkum
- nepřátel je jen pár druhů přeskinovaných na jinou barvu (aneb největší nešvár budget JRPG)
- máte čtyři hratelné postavy, mezí kterými lze libovolně přepínat, ale nejlepší je stejně hned ta první, takže k tomu není důvod (a to by jenom stačilo přidat nějaké týmové útoky)
- nastavení obtížnosti je dost na nic, protože jediné co se mění, je že na easy zabijete nepřítele na 3 zásahy a na hard jich potřebujete 9 (zdravím Nier Replicant)
- příběh se snaží být depresivní, ale to by v některých případech musel jít víc do hloubky, aby to emotivně mohlo zapůsobit
- chválím hlavní postavu, která je docela nesympatická a věřím, že to bylo záměrem autorů
- děj je předvídatelný a ty šokující odhalení jsou vidět na míle daleko

Celkově i na poměry budgetových JRPG je Crystar docela hrůza. Monark taky není žádná sláva, ale lze v něm cítit snaha něco hodnotnějšího vytvořit. Tady to tvůrci vzdali asi už na rýsovacím prkně.

A Metacritic user score PS4 verze 9.6 - nějaký obrácený review bombing

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Crystar mě docela nabažil svojí nádhernou výtvarnou stránkou hry a designu postav. Zkrátka, mi hra na první pohled přišla sympaticky. Její záporné hodnocení jsem viděl, ale přesto jsem si chtěl udělat svůj názor, jak to teda ve finále s hrou je, a jestli je kritika na místě. 

The Good: Ačkoliv je Příběh dost klišé, tak nemůžu zapřít určité originální nápady a jeho pojetí. Ve výsledku mě tedy příběh neurazil i když se dá bohužel předpovídat co bude dál, kvůli tomu že hra zbytečně spoileruje, nějaké události dopředu. Postavy, na které hráč narazí nejsou vůbec špatné a jejich dialogy mě vcelku dost bavily a jejich charakter taky. Hub, kde hlavní hrdinka při ukládání hry spí, při pouštění herní hudby má na sobě sluchátka, surfuje po netu, a další takové detaily. Fakt si s tím Japonci pohráli a jde petnout i Hafan, který nejen, že za každé petnutí hlavní hrdinku potěší, ale vás osvobodí od té spirály stereotypu, jakože vážně! 

The Bad: Soundtrack, ačkoliv tam nějaké pěkné tóny zazní, nemůžu se zbavit dojmů, že to mohlo být v nějakých případech lepší, přesto to ale není nic, co by mě urazilo a někdy Soundtrack dobře seděl atmosféře, jen mohl být lepší a méně generický. Soubojový systém člověka vystraší hned když do něčeho zabuší... mečem. Nepřátele čekají i na nejtěžší obtížnost kdy do nich hráč mečem pleskne a celkový pocit mi opravdu neseděl, přesto i když to je dost meh, tak když jsem byl v pozdějším levelu a odemknul si nové skilly pro postavy, tak to překvapivě nebylo nejhorší, ale stejně to docela bolelo.     

The Ugly: Největší problém hry je stereotypnost, který je naprosto ubíjející. Nestačí, že Dungeony po kterých hráč prochází jsou strašně jednoduše navržené se stejnou Lajnou ale co víc i samotný nepřátele a typy se furt opakují. Hra má jen pár typu nepřátel, které se v každém Dungeonu opakují a mění se jen jejich barvy. Možná za to může rozpočet, to nevím, ale nejhorší na celé hře je prostě stereotyp ta hra může kohokoliv odradit od hrání. Za těch 30 hodin!? jsem furt jen bušil do toho stejného, a chodil skoro po tom stejném, tohle opravdu ne, i když to k celkovému pojetí hry dává smysl, tak je to nezvládnuté a nedotažené. 

Pro Masochisty, kteří se rádi ubijí stereotypem asi výborný kousek, pro ty ostatní bych doporučoval se tomu vyvarovat. Něco mi říká, že to mělo být spíše Anime než videohra. Příběh a Témata nejsou moc obvyklé a mnohem lépe by to podle mě fungovalo.
+10