Akademie Shin Mikado je zvláštním místem, kde jsou studenti od vnějšího světa odděleni záhadnou bariérou a vnitřní prostory jsou zahaleny v mlze, která přivádí studenty k šílenství. Mlha samozřejmě není z našeho světa a z místa zvaného "Other World" na akademii pronikli tzv. Pactbearers, kteří přináší démonickou moc pro ty, kteří jejich smlouvu přistoupí. Jedním z takových studentů jste i vy, ovšem po založení studentské rady se spolu s dalšími čtyřmi kamarády démonům z jiné dimenze rozhodnete postavit. V cestě k cíli vám však nestojí jen hordy nepřátel, nýbrž i vaše vlastní ego...
Monark je strategické RPG s tahovými souboji, jehož příběh vychází z katolických sedmi hlavních hříchů, které zde reprezentují právě zmínění Pactbearers. Tvůrci zde tak cílí právě na rozhodování samotného hráče, jelikož jste po celou dobu hry testováni a spolu s tím se vyvíjí vaše herní ego, což ovlivňuje vztahy s dalšími studenty a dějový vývoj. Pokud vám námět přijde něčím povědomý, nejedná se o náhodu, neboť za titulem stojí tvůrci série Shin Megami Tensei, a to včetně skladatele Tsukasa Masuko. Spolupráci však navázali i s několika umělci z labelu KAMITSUBAKI Studio.
Na bojišti se nepohybujete po čtvercové síti, jak je v žánru běžné, ale máte prakticky volný pohyb. Omezení přichází pouze v kruhu kolem vás, který určuje, jak daleko můžete v daném tahu jít. Samozřejmě zde platí klasická zvýhodnění na určitý druh nepřátel, pokud útočíte z boku či ze zadní strany, a k dispozici je i možnost kombinování útoků s parťáky. Co však hraje prim, je ukazatel vašeho šílenství, jelikož užití démonických schopností vám může bitvy značně usnadnit, zároveň však přináší určitý risk. Mimo souboje je však přítomna i linka na akademii, kde vedete rozhovory s dalšími lidmi a posouváte se v ději.
@Charllize (16.04.2022 22:07): Jo, a navíc musíš být poblíž Varitase, aby ty souboje šli zapnout. A úvod je takový meh, ale zase se mi líbilo, že rovnou vlétly do děje. Žádný 5-10 hodin dlouhý úvod, jak mívají JRPG ve zvyku.
A verše jsou dobrý, za tím si stojím :)
Zase se ale sbírají expy zvlášť a až potom je rozděluješ jednotlivým postavám ze společného poolu do těch skillů a jeden nový skill = navýšení o postavy 1 level. Chápu, že to tak je udělané kvůli celkové stavbě děje, ale až do konce jsem si na to nezvykl.
Souboje fungují, jen to musí "secvaknout" dohromady.
A verše jsou dobrý, za tím si stojím :)
Zase se ale sbírají expy zvlášť a až potom je rozděluješ jednotlivým postavám ze společného poolu do těch skillů a jeden nový skill = navýšení o postavy 1 level. Chápu, že to tak je udělané kvůli celkové stavbě děje, ale až do konce jsem si na to nezvykl.
Souboje fungují, jen to musí "secvaknout" dohromady.