Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
CrossCells je pátý počin Matthew Brown Games a jelikož jsem hrála i předchozí 4 hry, musím říct, že mě překvapilo, že Matthew Brown našel další způsob, jak potrápit moji hlavu.

CrossCells mi připomínal sudoku. Ze začátku hra pěkně odsýpá a já nabyla dojmu, že to bude lehká záležitost. Sem tam bylo kolo, které mi dalo více zabrat. Ovšem posledních 10 levelů je už docela peklo. Neříkám, že se to nedá zvládnout, ale měla jsem chuť občas sáhnout po kalkulačce. O to větší radost jsem měla, když jsem na správné řešení přišla.

Hra je krásná v tom, že tentokrát nepočítá chyby, takže jsem mohla správný postup zkoušet do nekonečna a důležité bylo, abych se dobrala správného výsledku. Nejdřív jsem si myslela, že je to výhoda, ale v posledních kolech jsem pochopila, že to je horší, než u předchozích verzí.

Tam si člověk sice musel hlídat počet chyb, aby měl dostatek bodů pro další postup, ale alespoň věděl, kde chybu udělal. Tady jsem měla tisíc možností jak to udělat jinak, ale nevěděla jsem, která je správně, dokud jsem to pořádně nespočítala. I když hra potrápí mozkové závity, pořád se jedná o oddechovku, kterou si můžete zahrát pro zkrácení dlouhé chvíle, nebo pro nabuzení mozku.

Pro: nový způsob hádanek, obtížnost se hezky navyšuje s výší levelu

Proti: bez jakékoli nápovědy

+15
  • PC 80
Po čtyřech dokončených hrách ve stylu malovaných křížovek jsem měl podobná očekávání i s CrossCells. O to větší překvapení pro mě bylo, že se jedná o malinko jiný koncept. Tentokrát totiž nebudeme počítat vyplněné skupiny buněk, ale dojde na jednoduché výpočty. Tato změna tak do tohoto logického rychlíku konečně vnáší nový vítr.

Kromě klasického sčítání po řádcích či sloupcích pak dojde i na počítání v rámci oblastí a hlavně i na násobení. Až to do hry konečně vnáší slušný bordel, což teď myslím v dobrém slova smyslu. S násobením je totiž často potřeba myslet na mírně jiné výpočty v případě počítání zleva doprava a jiné naopak zprava doleva.

Jednotlivé úrovně byly pro mě obvykle celkem snadné, většinu z nich jsem tak dokázal vyřešil během několika málo minut. Prakticky až v poslední pětici teprve přišla ta správná vysoká obtížnost s tím, že fakt velké problémy jsem měl jen s úrovněmi 47 a 49. I ty se mi po čase podařilo vyřešit, což vede k hlavnímu záporu této hry a tím je její délka. Ve výsledku jsem s luštěním strávil necelé 4 hodiny, z čehož dobrou polovinu jsem luštil právě zmíněné dvě úrovně.

Graficky je hra prakticky totožná, jako předchozí 4 hry postavené na podobných principech. Stejně tak i hudba mi po chvíli přišla až příliš stereotypní a prakticky jsem jí přestal vnímat.

Celkově je hra změnou svých principů příjemným osvěžením v sérii. Luštění mě fakt bavilo, jen škoda, že nastane konec zrovna, když ty úrovně začnou stát za to.
+14