Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Commander Keen 6: Aliens Ate My Baby Sitter!

73
30 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1991 PC
Vývojáři:
id Software
Šestý díl z roku 1991 uzavírá sérii akční arkády Commander Keen. Na klasickou dosovou sérii volně navázal už jen v roce 2001 Commander Keen pro Gameboy Color.

Staňte se tedy naposledy osmiletým géniem Billy Blazem, jenž si ve své klubovně na dvorku vyrobil kosmickou loď a stal se z něj Commander Keen – Obránce Země. V šestém pokračování série je unesena Keenova opatrovnice a Keen se pochopitelně rozhodne ji zachránit. To se mu povede pouze pokud se probojuje skrz nepřátelsky naladěné obyvatele planety Fribbulus Xax.

V této epizodě je zachován systém pohledů "dolů a nahoru" použitím příslušných šipek. Vertikálním pohybem obrazu tedy můžete sledovat, co vás na jednotlivých obrazovkách čeká. Ve výbavě zůstalo také známé "skákátko" a palubní klon Pongu - Paddle War.

Designově se šestka mírně podobá pátému dílu, zejména díky usazení děje do technicistního prostředí.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
V pořadí šestý díl o dobrodružstvích neohroženého kosmonauta Keena mnoho nového nenabízí. Stále je to ten dobře známý, dobře hratelný, stejně vypadající (i barevně) a stále připravený zachránit celou galaxii (nebo konkrétní osoby).

Jediné co se opravdu změnilo je, že místo kapek ve čtvrtém díle se tady sbírají mouchy, ale účel je stále stejný, za 100 much jeden život. Změnou ještě prošli nepřátelé, kteří dostali novou podobu, ale další už jsou vyloženě z roviny kosmetických úprav. Z mého pohledu je to tak dobře.

Vše podstatné zůstalo zachováno. Hratelnost (za použití klasické trojkombinace kláves), skákadla a phaser (či co to vlastně je), vyvážená obtížnost, levely v podobě domečků, skrz které se je nutné prokousat na konec a ve kterých je nutné sbírat diamanty čtyř barev a přehazovat páčky. Také zůstal typický pocit a nervy na pochodu při špatném doskočení na přijíždějící/odjíždějící plošinku s posledním životem... Ještě že hra obsahuje save/load systém, což na plošinovku té doby nebývalo úplně zvykem.

Pro jedny příjemné prodloužení oblíbené hry, pro jiné tak trochu nastavovaná kaše – obojí názor je přípustný.

Pro: Keen, stále zábava

Proti: opět barevnost, tak trochu stále to samé

+9
  • PC 80
Od šestého dílu této série jsem po předchozí epizodě čekal ledacos, ale že by to mohla být dobrá hra? To mě teda vážně nenapadlo. Pravdou je, že pátý díl nenasadil laťku nijak vysoko, vývojářům se celkem dobře povedlo na něj zapomenout a zároveň navázat na parádní díl čtvrtý. V komentáři tak šestý díl často přirovnávám k předešlým dvěma. Hru jsem opět rozehrál na EASY (přesto dostalo ukládání a načítání hezky zabrat).

Mapa už není jedna linka s předem určeným pořadím levelů jako v pátém díle. Na výběr máte několik možností, kam se vydat. Úplnou svobodu výběru však zde také nenajdete. Hra po vás na několika místech chce splnit nějakou podmínku, získat předmět a podobně, abyste mohli pokračovat dál. Žádný běh přes celou mapu po prvních dvou krátkých levelech jako ve čtvrtém dílu se tedy nekoná. Naštěstí už nemáte takový pocit, že vás hra vede za ručičku.

Ani jednotlivé úrovně už nepůsobí tak sterilně. I když futuristické prvky se zde vyskytují (pochopitelně), tak se dočkáme i několika krásných pohledů na planetu Fribbulus Xax. Vylepšení se dočkali i vaši nepřátelé. Prostě vše daleko více připomíná čtvrtý díl, než ten pátý. Nejedná se jen o bezhlavé sci-fi, ale velkou roli tu hrají opět "fantasy" prvky. Po celou dobu jsem si hraní vážně užíval a bavilo mě od začátku do konce. Levely jsou skvěle navrhnuté a často se přibližují k hratelnosti ze čtvrtého dílu. Obzvlášť chválím vývojáře za tři poslední levely na vesmírné základně, které byly opravdu super a daly člověku zabrat. A samotné finále bylo opravdu finále, jak se patří! Možná jeden z top momentů celé série.

Bavil jsem se i přesto, že mi nebylo nabídnuto nic nového. Jako drobnou chybku bych viděl občasné bugování při lezení na nakloněné plochy a nepřehlednost zapnutí/vypnutí tlačítek. Celkově se mi tento díl líbil daleko víc než ten předchozí, avšak stejně už ho budu mít zaškatulkovaný ne jako "TEN ŠESTÝ DÍL", ale jako "ten díl, který byl dobrý skoro jako čtvrtý a nebyl tak špatný jako ten pátý"... a to je možná trochu škoda. Přesto mi je teď líto, že mám tuhle skvělou sérii za sebou. Nejspíše mi to nedá a někdy se pustím do fanouškovských pokračování, protože tahle značka si to rozhodně zaslouží.

Pro: je to víc ČTVRTÝ díl, než ten PÁTÝ

Proti: je to méně ČTVRTÝ díl, než ten ČTVRTÝ

+9
  • PC 75
Jedním dechem projetý šestý díl se ukázal mnohem lepší, než jeho předchůdce.
Ze začátku jsem měl problém stím, že střelba byla nastavená jako v původní trilogii (ctrl+alt) naštěstí to lze přenastavit na klasický mezerník a hurá do hry.

Na Billyho Blaze teď čeká dost práce. Musí zachránit svou chůvu, kvůli tomu ale musí projít celou planetou a po cestě získat tři předměty. Podobně jako ve čtvrtém díle bylo zapotřebí získat potápěčskou výstroj, nyní musí Billy získat Sandwich, Lano s hákem a přístupovou kartu, pokud chce uspět (jednotlivé předměty umožňují přechod přes překážky).

Příšer tu sice není mnoho, často jde jen o barevné odlišení, nadruhou stranu oproti pětce je to luxus. Nově pak z některých nepřátel vypadávají klíče, po jejich omráčení.

To co bych označil jako velké zlo byly páky. Hráč se v nich špatně orientoval a netušil jestli něco otevřel, nebo ne. Často jsem pak hledal po celém levelu, kde jsem něco nezapnul. Levely byly také dosti dlouhé a najít některé věci pak zabralo dost dlouhou dobu

Nakonec je však nutno říci, že mě šestý Commander Keen bavil, a že je škoda že se více nepodobá čtvrtému dílu. Alespoň připomíná původní trilogii
75%

Pro: Více misí, větší rozmanitost, nastavení střelby na mezerník

Proti: Několik dlouhých spletitých misí. Někdy nepochopitelné formy exitu

+6