Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Šestý díl jsem jako dítě měl pouze v demoverzi a tuším, že jsem se nikdy nedostal ani za první level. Nevěděl jsem tehdy, že je možné ukládat v průběhu levelu, a tak jsem neměl trpělivost na neustále umírání po jediném zásahu nepřátel. Srovnej s Duke Nukem , kde má herní postava osm životů, neobsahuje bezedné jámy a instkill dává pouze nepohyblivý a nijak neútočící fúzní generátor. Proto jsem se do šestky zažral až letos v létě a po testování prvního levelu hned po dokončení pětky jsem hru během dvou večerů pohodové pařby dohrál až do konce.

Čtyřka se vrátila, chtělo by se zvolat. Zlí ufoni unesli Keenovu vychovatelku a chystají se jí sežrat. Coby hodný chlapec se Keen rozhodne, že to tak nenechá a pomocí své rakety přistane na ufounské planetě. Po ní se pohybuje stejně jako ve čtyřce po mapě, přičemž volnost není stoprocentní, protože k úspěšnému otevření další části světa potřebuje hráč sebrat tři předměty. Přesto je zachována aspoň iluze volnosti, přičemž hra obsahuje i levely, které nejsou povinné. Zaplať pánbůh za ty dary. Počet levelů se ustálil na krásných 15+1, tedy o tři více, než obsahovala kratičká pětka.

Hratelnost předchozích dvou dílů zachována. Keen zemře po prvním doteku nepřítele, ale tato slabina je vyrovnána možností ukládat kdekoliv v průběhu levelu. Na lehkou obtížnost se jedná o pohodovou pařbu, hra mi přijde lehčí než předchozí díl. Hra sice připravila hráči zdánlivě složitě vypadající systém dvoupolohových přepínačů, stačí však říct, že pro úspěšné dohrání hry stačí zmáčknout každý z nich právě jednou. Levely jsou sice zašmodrchané, ale nejsou nijak dlouhé. Na nejlehčí obtížnost jsou tentokrát všechny potvory zastřelitelné, a tak největší potíže hráči asi přinesou vzdušné miny. Poslední level je poměrně zamotané bludiště, ale nic co by hráč po pár minutách nerozklíčoval (nejhůře se mi hledal žlutý diamant, ale způsobila to spíš moje nepozornost než hra sama). Stejně jako v předchozích dílech se ani tentokrát nekoná žádný závěrečný bossfight. V posledním levelu totiž stačí posbírat standardní čtyři barevné diamanty, což je pro mne celkem velké zklamání.

Z technického hlediska je hra bezchybná. Na žádné glitche ani bugy jsem nenarazil. Grafika je zajímavá, dokonce bych řekl až znepokojivá. Předpokládám, že pomrkávající stromy a někdy dokonce i stěny mohou být pro děti děsivé. Hra je tentokrát laděna převážně do fialové, ale není to na škodu. Obzvlášť povedený je poslední level s jeho pařátky a očními bulvami. Hudba a zvuky jsou průměrné. Autoři si pro hráče připravili i jednu novinku a to tu, že diamanty již nejsou pouze stacionární, ale tentokrát je mohou přenášet i potvory. Tudíž není na škodu vymlátit i ty malé, které nezabíjejí.

Keen 6 je dobrá plošinovka kvalitativně na úrovni čtvrtého dílu. Hráči přináší ten klasický pocit "ještě jeden level a půjdu spát", což je fajn. Po dohrání druhé keenovské trilogie považuji tyto hry za příjemně hratelné nijak složité plošinovky (na easy a díky ukládání), přesto mám v tomto žánru jiné favority.

Pro: Hratelnost typu "ještě jeden level a jdu spát", relativní volnost, ukládání v průběhu levelu, stromy mají oči.

Proti: Hudba a zvuky teda nic moc, hra na pětku nijak nenavazuje, chybí pořádný bossfight.

+18
  • PC 65
V pořadí šestý díl o dobrodružstvích neohroženého kosmonauta Keena mnoho nového nenabízí. Stále je to ten dobře známý, dobře hratelný, stejně vypadající (i barevně) a stále připravený zachránit celou galaxii (nebo konkrétní osoby).

Jediné co se opravdu změnilo je, že místo kapek ve čtvrtém díle se tady sbírají mouchy, ale účel je stále stejný, za 100 much jeden život. Změnou ještě prošli nepřátelé, kteří dostali novou podobu, ale další už jsou vyloženě z roviny kosmetických úprav. Z mého pohledu je to tak dobře.

Vše podstatné zůstalo zachováno. Hratelnost (za použití klasické trojkombinace kláves), skákadla a phaser (či co to vlastně je), vyvážená obtížnost, levely v podobě domečků, skrz které se je nutné prokousat na konec a ve kterých je nutné sbírat diamanty čtyř barev a přehazovat páčky. Také zůstal typický pocit a nervy na pochodu při špatném doskočení na přijíždějící/odjíždějící plošinku s posledním životem... Ještě že hra obsahuje save/load systém, což na plošinovku té doby nebývalo úplně zvykem.

Pro jedny příjemné prodloužení oblíbené hry, pro jiné tak trochu nastavovaná kaše – obojí názor je přípustný.

Pro: Keen, stále zábava

Proti: opět barevnost, tak trochu stále to samé

+12
  • PC 80
Od šestého dílu této série jsem po předchozí epizodě čekal ledacos, ale že by to mohla být dobrá hra? To mě teda vážně nenapadlo. Pravdou je, že pátý díl nenasadil laťku nijak vysoko, vývojářům se celkem dobře povedlo na něj zapomenout a zároveň navázat na parádní díl čtvrtý. V komentáři tak šestý díl často přirovnávám k předešlým dvěma. Hru jsem opět rozehrál na EASY (přesto dostalo ukládání a načítání hezky zabrat).

Mapa už není jedna linka s předem určeným pořadím levelů jako v pátém díle. Na výběr máte několik možností, kam se vydat. Úplnou svobodu výběru však zde také nenajdete. Hra po vás na několika místech chce splnit nějakou podmínku, získat předmět a podobně, abyste mohli pokračovat dál. Žádný běh přes celou mapu po prvních dvou krátkých levelech jako ve čtvrtém dílu se tedy nekoná. Naštěstí už nemáte takový pocit, že vás hra vede za ručičku.

Ani jednotlivé úrovně už nepůsobí tak sterilně. I když futuristické prvky se zde vyskytují (pochopitelně), tak se dočkáme i několika krásných pohledů na planetu Fribbulus Xax. Vylepšení se dočkali i vaši nepřátelé. Prostě vše daleko více připomíná čtvrtý díl, než ten pátý. Nejedná se jen o bezhlavé sci-fi, ale velkou roli tu hrají opět "fantasy" prvky. Po celou dobu jsem si hraní vážně užíval a bavilo mě od začátku do konce. Levely jsou skvěle navrhnuté a často se přibližují k hratelnosti ze čtvrtého dílu. Obzvlášť chválím vývojáře za tři poslední levely na vesmírné základně, které byly opravdu super a daly člověku zabrat. A samotné finále bylo opravdu finále, jak se patří! Možná jeden z top momentů celé série.

Bavil jsem se i přesto, že mi nebylo nabídnuto nic nového. Jako drobnou chybku bych viděl občasné bugování při lezení na nakloněné plochy a nepřehlednost zapnutí/vypnutí tlačítek. Celkově se mi tento díl líbil daleko víc než ten předchozí, avšak stejně už ho budu mít zaškatulkovaný ne jako "TEN ŠESTÝ DÍL", ale jako "ten díl, který byl dobrý skoro jako čtvrtý a nebyl tak špatný jako ten pátý"... a to je možná trochu škoda. Přesto mi je teď líto, že mám tuhle skvělou sérii za sebou. Nejspíše mi to nedá a někdy se pustím do fanouškovských pokračování, protože tahle značka si to rozhodně zaslouží.

Pro: je to víc ČTVRTÝ díl, než ten PÁTÝ

Proti: je to méně ČTVRTÝ díl, než ten ČTVRTÝ

+12
  • PC 70
Poslední vesmírné dobrodůžo astronauta Keena se důstojně rozloučilo s touto sérií a já musím vývojáře pochválit, protože po nevýrazném díle pátém to kvalitou připomínalo díl čtvrtý.

Přibylo pár změn v rámci nových entit nepřátel, výtahovek které je nutno oživit přepínacími pákami, vizuálních změn vstupů do levelů v podobě domečků ale hlavně možnost save game v průběhu levelu, což ušetří nervy nejednoho pařana.

Zakončení rozhodně důstojné když bych rozebral final level a proto dávám lepší průměr - 70 %
+10
  • PC 75
Jedním dechem projetý šestý díl se ukázal mnohem lepší, než jeho předchůdce.
Ze začátku jsem měl problém stím, že střelba byla nastavená jako v původní trilogii (ctrl+alt) naštěstí to lze přenastavit na klasický mezerník a hurá do hry.

Na Billyho Blaze teď čeká dost práce. Musí zachránit svou chůvu, kvůli tomu ale musí projít celou planetou a po cestě získat tři předměty. Podobně jako ve čtvrtém díle bylo zapotřebí získat potápěčskou výstroj, nyní musí Billy získat Sandwich, Lano s hákem a přístupovou kartu, pokud chce uspět (jednotlivé předměty umožňují přechod přes překážky).

Příšer tu sice není mnoho, často jde jen o barevné odlišení, nadruhou stranu oproti pětce je to luxus. Nově pak z některých nepřátel vypadávají klíče, po jejich omráčení.

To co bych označil jako velké zlo byly páky. Hráč se v nich špatně orientoval a netušil jestli něco otevřel, nebo ne. Často jsem pak hledal po celém levelu, kde jsem něco nezapnul. Levely byly také dosti dlouhé a najít některé věci pak zabralo dost dlouhou dobu

Nakonec je však nutno říci, že mě šestý Commander Keen bavil, a že je škoda že se více nepodobá čtvrtému dílu. Alespoň připomíná původní trilogii
75%

Pro: Více misí, větší rozmanitost, nastavení střelby na mezerník

Proti: Několik dlouhých spletitých misí. Někdy nepochopitelné formy exitu

+9