Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Coma: Mortuary

50
8 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
12.05.2014 PC
Vývojáři:
První dějství plánované trilogie mapuje příběh zlomeného muže, který ztratil smysl života. Automobilová nehoda si totiž s sebou vzala na věčnost jeho milou. Každý den pak přemýšlí nad tím, jak by ukončil svůj život a dennodenně utápí svůj žal ve sklence lihoviny. Nakonec se rozhodne dobrovolně z tohoto světa odejít a to způsobem sebevraždy na místě, kde vyhasl Tessin život, čímž by se vytrhnul ze zničující chmurné letargie. Posilněn silnou dávkou alkoholu tedy usedá za volant, proráží svodidla a sjíždí ze srázu, aby dokonal své hrozivé dílo. Smrtka si jej však odmítá vzít, jelikož ještě nenadešel jeho čas. Místo toho upadne do kómatu a stane se vězněm mezi světem živých a mrtvých, jenž se skládá z několika kruhů. Hráčův úkol bude překonat nebezpečí oné dimenze a projít posledním soudem tak, aby mohl dojít k vykoupení.

Adventura z pohledu vlastních očí Coma: Mortuary klade důraz na explorativní prvky a průzkum prostředí, a nemálo připomíná tituly jako např. Dear Esther či Gone Home. To vše podporuje lomozivá ambientní hudba. Za pomoci monologů protagonisty je hráč udržován v kolejnicích děje.


Poslední diskuzní příspěvek

Tenhle projekt asi padl, co? Rok od vydání a nic. Škoda. Tyhle virtuální procházky mám docela rád.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Mám rád hry, kde má hráč možnost procházet určité prostředí a poodhalovat příběh. Za poslední léta vyšlo nemálo takových her a když jsem se dozvěděl o Coma Mortuary, šel jsem do toho nehledě na jakékoli uživatelské hodnocení.

Mé pocity po dohrání jsou smíšené. Hra trpí tím, že je nesmírně přímočará. Přímočarost není u tohoto typu her nic extra zvláštního, ale tato hra prakticky neumožňuje "zabočit jinam", mapa je jasně daná a mnohdy má tendenci se opakovat. Pokud se už na malou chvíli hráč dostane do spleti chodeb a má nějakou volnost, povětšinou je tato volnost pouze optická. Mnoho chodeb je slepých a tak či onak hráč projde zamýšlenou trasu. Veškerý pohyb je striktně uzavřený v daném prostoru.

Je škoda, že hra nenabízí nějaký hlubší zážitek. Všechno je takové jednotvárné a hráč se velice snadno začne nudit. Neočekávám od každé procházečky zážitek, ale u většiny z nich si dokážu vzpomenout na něco, co mi utkví v paměti (v pozitivním slova smyslu - obraz, atmosféra, příběh...), ale u této hry nic takového nenacházím.

Pravdou je, že jsem se jednou nebo možná dvakrát slušně lekl, ale pokud bych měl hledat něco pozitivního, těžko bych hledal něco konkrétního. Je tu mluvený příběh, který po určité době nabere takový zvláštní směr, že místy nevím, jestli jsem pouze já ten nechápavý, nebo jestli jde o cílené zmatení hráče změtí různých myšlenek, domněnek a povídání, které je na hranici mezi blouzněním a jakýmsi duchovnem. Coma Mortuary je alespoň dle mého jednou z těch slabších her procházecího explorativního žánru a pokud už procházečku, pak nějakou, ze které si člověk odnese nějaký zážitek, atmosféru nebo dobrý pocit ze splněných puzzlů nebo jiné výzvy. Když nic z toho, tak alespoň volnost v působivém prostředí, na které nezapomenu. Nic z toho jsem tu ale nenašel.
+10+10 / 0
  • PC 50
Coma: Mortuary má být první díl ze zamýšlené trilogie. Jste sebevrah, který po smrti blízké osoby ztratil důvod žít a rozhodl se to skoncovat. Dostáváte se tak na místo, kde se má rozhodnout, co s vámi bude dál. A rozhodně to není nějaká nebeská brána se svatým Petrem. Tohle místo je pěkně ponuré, něco jako sklepení starého hradu, atmosféra je stísněná a z monitoru to na mě smrdělo hnilobou. Grafika je povedená, zvuky dodávají napětí, vyprávění vašeho vnitřního hlasu posouvá "děj" po kouskách dál.

Hra je bohužel po většinu herní doby nezáživná a šíleně krátká (asi na hodinu). Šnečí rychlost chůze zaručuje rychlou únavu, interakce se omezuje na posouvání pák a děj je pouze filozofování během procházení chodeb. Nejsou dodělané některé detaily (strohé menu, zvláštní kolize, ve FullHD kostrbatý text, páky se dají zmáčkout jen někdy, ...), což hru trochu kazí. Dát občas metalovou hudbu do napínavého procházení chodbami mi taky nepřipadá zrovna nejšťastnější. Konec tak byl pro mě spíše vysvobozením. Doufám, že si tvůrci dají s pokračováním víc práce a naplní ho obsahem. Takhle to totiž působí jako nedodělek, který se zastavil v půli cesty.

P.S.: Doporučuji hrát na jeden zátah.

Pro: Grafika a povedená atmosféra

Proti: Po-ma-lá chůze, velmi krátké, málo interaktivity a s tím spojená nuda

+4+4 / 0