Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Chants of Sennaar

kompatibilní
86
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Trojrozměrná adventura s pastelovým ztvárněním "Zpěvy Sennaaru" vypráví příběh inspirovaný biblickým Babylonem. Ve věži, která kombinuje kulturu doby bronzové s národy žijící futuristickou technologií, které spolu již dlouhou dobu nekomunikují. Na řadu však přichází záhadná postava ovládaná hráčem z pohledu shora, která se probouzí ze sarkofágu, aby odhalila tajemství tohoto světa.

Hráč se posouvá v ději a světě dál pomocí řešení logických hádanek, ovšem aby je vůbec mohl začít řešit, musí rozumět místním jazykům. K tomu hráči pomůže zápisník, kam se ukládají různé symboly a jejich význam, na který hráč musí přijít. Postupně se tak napříč hrou postava a hráč učí různé jazyky místních kultur, kombinací různých symbolů vznikají různé věty a rozličné významy. To pak hráči pomůže komunikovat s ostatními obyvateli, pomáhat jim a odhalovat tajemství místního světa.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak záseky vyřešeny, oba byly způsobené přehlédnutými hotspoty. (Bratr, kterému jsem hru dala k svátku a už ji dohrál, říkal, že na začátku se během učení ovládání člověk dozví o možnosti si hotspoty kolečkem zobrazit - to mi úplně uniklo.) Teď zbývá projít bránou (což jsem mohla už předtím, ale nechtěla, dokud všechno nedořeším) - nevím, kolik toho za ní ještě je, ale schovávám si to na klidnou chvíli, abych si mohla zbytek hry opravdu užít, nebude se mi s ní chtít loučit.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 85
Na tuto hru jsem narazil pouhou náhodou a celkem mě zaujala svým grafickým zpracováním.

Na začátku jsme se ocitáme na věži, která má několik pater, v nichž se nachází rozličné frakce lidí. Každá tato frakce má svůj jazyk a naším úkolem je jednotlivým jazykům porozumět, co by to bylo za logickou hru, pokud bychom si nemuseli vzít sešit a jednotlivé znaky si kreslit. Někdy si vyvodíme význam symbolu, pouhým pohledem sochu reprezentující povolání, jindy se snažíme pochopit význam od konverzace na určitou činností. Nejčastěji však narážíme na obrazce doplněné symboly. Už podle názvu jde usuzovat, že je zde silná inspirace v příkladě babylonské věže a to v kombinaci s originálním nápadem funguje skvěle.

Ve hře nalezneme pět frakci a tak nás čeká rozluštění pěti různých jazyků. Frakce jsou tvořené: stoupenci, válečníky, bardy, alchymisty a poustevníky.
Ti již zapomněli jako mezi sebou komunikovat a tak tu jsme my.

Mechanika hry je naprosto čistá click-point adventura, ale najdeme zde i prvky stealth. Ovšem to hlavní se točí okolo logického dešifrování, respektive učení se jednotlivým jazyků a to s velmi dobrým důrazem na reálnou lingvistiku.

Grafické zpracovaní mi velmi připomínalo hru Sable.
Některé lokace jsou členité tak, že jejich podobnost vzbuzuje spíše průchod labyrintem. Každá lokace je barevně odlišená a využívání světla a stínů funguje bez problémů.

Kamera je fixovaná, takže se nestává, že by nebylo nikam vidět, byť se některé pasáže lehce přehlídnou.
Hudba doprovází každou lokaci svojí jedinečnou melodií a každý jazyk má odlišné zvuky, což jen podtrhuje atmosféru.

Hra obsahuje i pár mini her a to at´ už variaci na whack a mole, tak flappy bird a pak je zde hra karet, kdy symbol vyšší frakce poráží nižší, to vše na 5 kol, symbolizováno 5 kuličky.

Jde o velmi hezkou oddychovou adventuru se zajímavou myšlenkou, bez náročného příběhu, která je zábavná, ale celkem krátká, tedy pokud dáváte přednost logickým hrám.

Není to hra pro každého, ale osobně oceňuji zajímavou myšlenku.

Pro: Originální nápad, důraz na logické myšlení, grafické zpracování.

Proti: Kompletní dohraní za 9 hodin, jednolitost, příběh je velmi předvídatelný

+9
  • PC 90
Jaké by to bylo, kdyby všechny národy světa ztratili schopnost mezi sebou komunikovat? Snažili by se znovu porozumět svým sousedům? Zanevřeli by na sebe,? Chovali se vůči sobě nepřátelsky, nadřazeně, lhostejně nebo by se před vnějším světem úplně uzavřeli? Podobnými myšlenkami se zabývá i Chants of Sennar, logická adventura od studia Rundisc, silně inspirovaná mýtem o Babylonské věži.

Hra vás zavede do tajemné věže a vy coby tajemný poutník postupujete od jejích spodních pater, až na vrchol. Cestou zjistíte, že věž je rozdělena na pět částí a každou část obývá jiný národ. Každý národ samozřejmě mluví svým vlastním jazykem a v průběhu času zapomněl jazyk těch ostatních. No a vy pochopíte, že váš úkol je jasný, dešifrovat neznámé jazyky a naučit spolu národy opět mluvit. Neboť bez vzájemné komunikace a porozumění, věž chřadne a je předurčena k zániku.

Právě dešifrování jazyků je hlavním tahákem celé hry a staví vás do role lingvistického archeologa, který se snaží za pomoci vodítek a vlastní dedukce poskládat ztracené jazyky jednotlivých národů. Hra staví na základech klasických point and click adventur a vy tak "oťukáváte" staré fresky na stěnách, nápisy na cedulích a domech, promlouváte s obyvateli věže a posbírané poznatky si ukládáte do dešifrovacího zápisníku. Fígl je v tom, že všechny rozhovory s obyvateli věže se vám zobrazují pomocí symbolů a každý symbol představuje jedno slovo. Pokaždé když narazíte na nový symbol, ať už při rozhovoru nebo někde nakreslený třeba na stěně, zaznamená se vám do deníku a vy si k němu můžete ručně dopisovat poznámky, jaký by mohl mít asi význam. Takže když najdete u prodejního stánku ceduli s obrázkem jablka a nad ním neznámí symbol zapíšete si do poznámek, že by daný symbol mohl znamenat jablko. Pro každý národ existuje takových symbolů zhruba kolem 30-40 .
V průběhu hry budou nastávat situace kdy budete ověřovat správnost vašich domněnek a zjišťovat skutečné významy symbolů. To dopomáhá k tomu aby jste se ve hře úplně neztratily. A že to budete potřebovat, neboť s dalšími patry věže a novými národy přichází nová pravidla hry. Zatímco spodní obyvatelé věže, používají vcelku primitivní způsobem vyjadřování, každý další národ už je o trochu složitější. Začne se měnit slovosled vět, jiný způsob pro vyjádření množného čísla atd. Na první pohled se může zdát, že by se mohlo jednat o nudnou hru na úrovni hodiny českého jazyka na základní škole. Opak je ale pravdou, dešifrování jazyků, hledání souvislostí mezi jednotlivými jazyky, chytré hádanky a zajímavý příběh linoucí se mezi jednotlivými patry věže je vskutku zábavný a neokoukaný.

Další silnou stránky hry je její grafické a hudební zpracování. Jednoduchá kreslená stylizace, založená jen na odstínech pár vybraných barev a klidný hudební podkres skvěle doplňují tajemnou a trochu pochmurnou náladu panující ve věži. Navíc každý národ má svůj specifický architektonický styl a použitou paletu barev, která odráží vlastnosti a způsob žití daného národa. Co musím pochválit je i to, že díky jednoduché stylizaci se nestává, že se ve hře ztratíte nebo přehlédnete něco důležité. Naopak všechno podstatné z obrazovky krásně vystupuje a vy tak nemusíte hodinu bloumat jen proto, že jste si nevšimli špičky potřebného předmětu trčícího z hromady odpadků.

Chants of sennaar má svou strukturou blízko ke hrám, jako je například detektivní Return of the Obra Dinn a doporučil bych ji všem, kteří mají rádi žánr logických her a rádi potrápí své mozkové závity. Nejednou se mi stalo, že jsem si musel dělat ještě poznámky do notesu vedle počítače. Na druhou stranu se mi ani nestalo, že bych se za zhruba 10 hodin co jsem ve hře strávil vyloženě zakysnul a musel hledat pomoc ne internetu.

Závěrem: Chants of sennaar dělá svému žánru čest, přináší do něj svěží vítr a nápady, a nese sebou hezké poselství. Nutno podotknou že hra slaví úspěch i ve světě a stala se například vítězem nejlepší nezávislé hry na New York Game Awards 2024 a je držitelem několika dalších nominací včetně The Game Awards a BAFTA
+3