Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Champions of Krynn

82
3 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1990 PCAmigaApple IIC64
Vývojáři:
Vojna sa skončila, dračie armády boli porazené, avšak zlo neopustilo Krynn. V severovýchodnom Ansalone strážia Solamníjsky rytieri krehký mier. Vaša družina sa nechá najať na splnenie misií pre Rytierov. Lenže hneď pri svojom prvom poverení narazia na Drakoniánov, ktorí mali dávno opustiť toto územie. Čo tu robia a aké sú ich plány, to bude musieť vaša družina zistiť. Na svojich cestách prejdete mnohými podzemiami, mestami a budete čeliť rôznym nebezpečným situáciám. A možno narazíte aj na nejaké známe tváre.

Champions of Krynn je prvá „gold box“ hra od SSI zasadená do sveta Dragonlance. Obsahuje všetky hlavné znaky „gold box“ hier – pohľad z prvej osoby pri prehľadávaní podzemí, miest a pevností, cestovanie po mape a taktické ťahové súboje.

Zároveň však obsahuje veci, ktoré sú unikátne pre svet Dragonlance. Ako sú špecifické rasy sveta, špeciálne povolania vrátane Solamníjskych rytierov, klerikov hlavných božstiev Krynnu a mágov nosiacich buď červenú alebo bielu róbu. Červený a Biely mágovia majú prístup k rozdielnym kúzlám a fázy mesiacov Krynnu ovplyvňujú ich čarodejné schopnosti.


Poslední diskuzní příspěvek

Richmond: Děkuji :-) Inu myslím že ne-e, mapy dungeonů jsou docela malé a side questu je tu pramálo a svět je rozdělen na 5 měst a 3 outposty,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Tento první díl trilogie ze světa Dragonlance byl sice až druhý, co jsem hrál, první byl Death Knights of Krynn, ale později jsem si samozřejmě trilogii zahrál podle toho, jak šly díly po sobě.

Hra je klasickou Gold Box hrou od SSI, čili pohybujete se dungeon stylem po čtvercích ve městech nebo nějakých věžích, kobkách a podobně, ovšem bez takových detailů, že byste hledali tlačítka, plošinky, propadla a podobně. Souboje probíhají v 2D pohledu z hora na bojiště a jsou na tahy (díky bohu). Souboje samy o sobě jsou stratégův ráj, kde hráč musí umně využít všech výhod terénu a schopností vlastních postav v partě. Pravidla hry jsou v AD&D, na které měla SSI dlouhá léta práva a vydala velkou spoustu RPG, v podstatě šlo v těch letech o samozřejmost, že SSI bude dělat hry ve světěch TSR s pravidly AD&D. Cestování mezi městy a lokacemi probíhá po 2D mapě.

Grafika hry je velmi schématická, ale účelná, má atmosféru a nezpochybnitelně naplňuje to, co chce člověk v dračáku pod širým nebem ve hře zažívat. Samozřejmě n dnešní dobu působí vše velmi jednoduše a zastarale, nicméně jakýkoliv zásah i do grafiky by hře odebral jakýsi punc originality. Svým způsobem jde o umělecké dílo, které má vypadat přesně takhle.

Co je na dnešní dobu docela obtížně stravitelné, a to platí pro všechny Gold Box hry, tak to je textový inventář. Budete tuny věcí nacházet a tuny jich zahazovat a přehled v tom budete mít mizerná. Vodítkem bude jen identifikace a soustřeďování těch předmětů s nejvyššími bonusy.

Těžko se mi popisuje ta hra jinak, než jsem pospal Death Knights of Krynn, jelikož hry z Gold Box enginu jsou prakticky stejné, jde hlavně o to si užít atmosféru světa a jiný příběh, a samozřejmě parádní tahové souboje.

Svět Dragonlance je plný draků a ti vám o sobě dají důrazně vědět hlavně ke konci hry. Setkání s Caramonem Majere zahřeje, pokud znáte knihy. Suprový je systém tří měsíců obíhajících Krynn a při úplňku jsou mágové barvy daného měsíce odměněni bonusovými kouzly. Jednoduše, kdo chce dračák, má jej mít, tohle přesně jsou Champions of Krynn.

Hrejte to, a pokud máte pocit, že je to moc textové a že obrázky jsou příliš jednoduché, tak se jen zeptám, máte rádi Gamebooky? Pokud jo, tak vám tady nebudou vadit ani texty, ani schématické obrázky doplňující atmosféru Dragonlance světa. Nejde o realitu, jde o hru a zábavu.

Pro: Svět Dragonlance, systém měsíců, samozřejmě souboje.

Proti: Textový bobtnající inventář.

+13