Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ronik (21.12.2018 12:18): Já bych to asi odděloval, Mario a Sonic hry byli spíše takové ty arkade zběsilé plošinovky, Metroid a Castlevania jsou někde na pomezí adventury v plošinkovém zpracování, u Castlevanie jde od Symphony of the Night defakto již o regulérní RPGčka.
@Drolin (21.12.2018 12:05): I když mám Metroid i Castlevanii radši, tak nejdůležitější plošinovka devadesátek bude buďto první Sonic, co inspiroval miliardu klonů, nebo kdybys počítal i 3D plošinovky, tak určitě Mario 64 :) Metroidvanie jsou fajn žánr, ale až do rozvoje indie scény mimo ty původní série v podstatě neexistoval.
Takže konečně pořádně rozehrána tato nejdůležitější plošinovka 90. let (nebo Super Metroid?), a je to opravdu dobré. Na plošinovky jsem levý, takže mi to nejde i přes zdejší rady, ale zase nejde o nic nepřekonatelné a hraní je zábava.
Tak to si takhle říkám, že je hotovo a ani to nebolelo a ono to odputuje k protinožcům. No ty prďo.
@Drolin (19.09.2018 11:54): Mám dohráno několik Castlevanií včetně Symphony (plošinkových s expováním) a taky jsem na plošinovky levý. Tohle hrát jde a nedrtí to hráče tím, že běžíš, skáčeš a likviduješ tuny nepřátel rostoucích ze země. Mimochodem teď jsem asi ve 3/4 Super Metroida a tam je to bez levelování, ale je to adventurní jak Zelda. LEcos jde natrénovat a i levý hráč časem dokáže tuto hru ovládat a nacvičit skoky přes některé pasáže. Ale třeba zmíněného Turricana II a Another World jsem opravdu nedával.
@Drolin (19.09.2018 12:56): Tak u podobných retro kolekcí (Mega Man) jsou většinou zjednodušující featury nepovinné, to si samozřejmě vydavatel nemůže dovolit změnit úplně. Ale čekám, že minimálně savestaty a nové checkpointy tam bude možné zapnout, Rondo dokáže být hodně brutálně obtížné. Jestli to bude na PC, tak si to koupím, ať to bude jakékoliv, Symphony si to zaslouží :)
@Drolin (19.09.2018 11:54): Tip do začátku: než potkáš Death, co ti sebere všechnu výbavu, je tam místnost, kde donekonečna vyskakují z vody rybolidi, které s tou OP výbavou, co máš, zabíjíš na jednu ránu a skoro nic ti neubírají, takže tam stačí stát a farmit je tak do levelu 7-8. Pak to začne být dost pomalé, ale i tohle ti dá do začátku velkou výhodu. Taky si vzpomínám, že trochu těžší byl úplně první bossfight (Gaibon a Slogra), ale pak už to šlo hladce.

Samozřejmě, obtížností to je daleko jednodušší než jakákoliv "classicvania", ale i co se týče těch metroidvanií, tak je to hodně jednoduché (hrál jsem zatím Aria/Dawn of Sorrow a ty byly obě těžší, Dawn u některých bossfightů o dost). Ale plošinovek, zvlášť metroidvanií hraju hodně :)

A taky, jako u každé metroidvanie, obtížnost přímo závisí na tom, jak moc poctivě tu hru prolezeš - když se budeš snažit dohrát to jako speedrun, tak na problémy určitě narazíš, když se to budeš snažit dohrát na 100%, tak budeš mít obří výhodu. Přičemž i když to budeš hrát poctivě, tak to není vůbec dlouhá hra, mě to na první průchod s pravým koncem dalo 10 hodin.
@Ronik (19.09.2018 11:45): Tak to mě trochu motivuje zahrát Symphony of the Night. Hrál jsem před lety a právě obtížnost mi přišla také větší (nicméně na plošinovky jsme levý), ale pokud stačí nějaký čas strávit levelováním... :). V nejbližších dnech asi vyzkouším.

@Matthias (18.09.2018 19:50): Povedené. Přečteno.
Castlevania Requiem: Symphony of the Night & Rondo of Blood rated for PS4 in Korea

@Matthias (18.09.2018 19:50): Pěkný článek, akorát příliš nesouhlasím s tím, že je to obtížná hra - stačí věnovat chvíli na začátku (a tím myslím fakt chvíli, deset, patnáct minut stačí) levelování a po zbytek hry nemá člověk problém. Galamoth je sviňa, ale úplně nejjednodušší je vzít si ten prstýnek, co dává Alucardovi lightning absorb a pak u něj stačí stát a mlátit :)