Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Carmageddon II: Carpocalypse Now

79
148 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
akce > arkáda
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.11.1998 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.carmageddon.com
Rok po vydání úspěšné "závodní" hry Carmageddon vychází druhý díl s podtitulem Carpocalypse Now, který s sebou přináší ještě více krve a brutality. Herní princip zůstal v podstatě stejný. Opět je vaším primárním cílem zničit ostatní jezdce a to co pokud možno nejtvrdším způsobem. Pomoci vám v tom může spousta nových zbraní a utilit, schovávajících se v bedničkách ukrytých všemožně po mapě. Vyhrát můžete ale i typicky závodně, kdy projíždíte vyznačené checkpointy podle pořadí, nebo vyvražděním všeho živého na mapě.

Hra oplývá na svoji dobu perfektní grafikou a výborným modelem poškození aut. Jako hudební doprovod k vašemu krvavému řádění byly zapůjčeny nahrávky od skupin Iron Maiden a Sentience, které skvěle dotvářejí brutální atmosféru celé hry. Hra je rozdělena do několika aktů, obsahujících tři typické tratě a jednu misi, ve které máte zadaný speciální úkol a pouze omezený časový limit. V každém aktu se objevují nové tratě a protivníci, jejichž zdemolovaná auta si můžete za jistý peněžní obnos po skončení závodu koupit.

Hra měla kvůli své brutalitě problémy s vydáním v některých zemích, a proto byli lidští chodci v některých státech vyměněni za zombíky a krev za jakousi zelenou hmotu. České republiky se toto omezení naštěstí nedotklo.

V roce 2000 se série dočkala třetího dílu.


Poslední diskuzní příspěvek

90210: Tohle bylo i v minulých dílech podle toho, kde zasáhla cenzura. Ty další díly už neměly takové to "rugged" kouzlo prvního dílu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100

V jednu dobu (a jakože to bylo fakt hodně dlouhou dobu), mě tato hra pevně chytla a nemohl jsem ji přestat hrát.

Jako většinu lidí, i mě prvně zaujala možnost přejíždět lidi. Ohromná legrace, křičí, prosí a já je cynicky rozmáznu svým ďábelským vozidlem, až jejich končetiny letí kilometry daleko. Často jsem ignoroval ostatní soupeře a jednoduše jsem zkoušel přejet co největší počet chodců.

Naštěstí jsem si brzy uvědomil jinou sílu, ve které spočívá nádhera a zábavnost této prapodivné hry. Je to fakt, že ve hře se nemusí závodit, jak jsem si zpočátku myslel. Svoje soupeře nemusím porazit tak, že je předjedu na trati, nýbrž jednoduše tak, že z jejich auta učiním šrot.

Destrukční derby, chcete-li. Hráči (auta) do sebe můžou narážet, čímž se postupně ničí, opadávají jim plechy a za chvíli už jejich vozidlo připomíná spíše kus pomačkanýho plechu. Nakonec až jim vybouchne motor, tak jsou mimo hru a už se nimi nemusíte zaobírat. A až se podaří zničit všechny, hra končí stejně, jakoby byla odzávoděna.

Moje auto ale na rozdíl od soupeřů můžu neomezeně opravovat (no, neomezeně ne, za kredit, ale ten zase dostávám za všechno - za pořádnej náraz do soupeře, za přejetí chodce, za projetí skrze checkpoint [vysvětlím později], atd.) a k tomu ještě mám jeřáb, kterej mě hodí na kola, když padnu na střechu (hodí se o když spadnu třeba do vody), taky ale stojí kredit. Díky tomu jsem měl mnohem větší šanci zničit ostatní auta.

Možnost obyčejného závodu existuje taky. Ale zdá se, že snad sami tvůrci hry nechtějí, aby auta závodila, ale aby se ničila. Několik věcí totiž hráče nutí k tomu, aby to hrál ve stylu "znič všechny" než "předjeď všechny". Tak za prvé, závodění je prostě nudný, auta moc dobře nezatáčí a nejdou na rychlost nijak stavěná, za další - počet objezdů je příliš vysoký, třeba 20 přejezdů po trati, už potřetí to hráče přestává bavit. Navíc později se objevují soupeři mnohem silnější, mají nabušenější káry a ti už samy nezávodí, ale rovnou útočí - mnohdy se fyzicky nevejdou ani do checkpointů...

Mapy, na kterých se hra odehrává jsou různé, od letadlové lodě, přes letiště, poušť, až po horské střediska atd... Skvělou věcí v mapách je volnost, čili žádný wrong way. Na mapě je zvýrazněná trasa, po které mám teoreticky jezdit a checkpointy, což jsou body, kterými musím projet, čímž prokážu, že jsem to kolo objel. Projíždět jimi musím postupně a vjedu do špatnýho, napíše se "wrong checkpoint".

No vidím, že už to docela protahuju a moh bych to už nějak zkrátit. Zkrátka, jedná se o zábavnou hru, s mnoha zábavnými prvky. Spoust černýho humoru a legrácek (třeba lze brát bonusy, který udělají chodcům veliký hlavy, nebo se začnou chovat jako opilí atd..)spoustu zajímavých momentů a zábava na celý týdny.)

Ještě bych zapomněl zmínit - fyzika, to je super věc. Všichni obdivují fyziku třeba v Half-Life 2 a přitom už dávno před tím byla v Carmageddonu. A funguje dobře, gravitace, nárazy, rychlost, skoro jako v reálu. Což má taky dobrý vliv na zábavnost a počítá se to ke kladům.

Ale abych jen nechválil, hra má několik chyb (jak jinak). Na každé trati běží čas, ale proč? Já se chci bavit a ne se bát, že mi dojde každou vteřinku čas. A jak já nepoužívám nikdy cheaty, tady ihned píšu stopsnatch, abych čas zastavil a neotravovál se s ním.

Zápor číslo dvě naštve milovníky aut, nejsou tady reálná auta jako v Need For Speed, že byste mohli obdivovat vaše oblíbené značky a typy. Je to spíše legrace, takže je to spoustu podivných aut, různých tvarů a typů, který v reálu asi vůbec neexistují. Nakonec se dostáváme i k takovým bizarnostem, jako je bagr, kombajn, letadlo :)))

A nakonec to nejhorší - je to nevyvážená síla. Ze začátku jsou soupeři celkem slabí a dají se jakštakš rozmlátit, jenže později jsou tak silní, že je naprosto bez šance jim něco provést. Je tu pár možností, jak je zdolat. Buď si koupit další auta (silnější), ale ty jsou tak strašlivě drahý, že si budete moct koupit jen ty slabí autíčka. A to nemluvím o tom, že si můžete koupit jen ty, co jste rozmlátili. Pak je způsob dva, to je hledání bonusů, co trvale zvýší výdrž auta. Ty jsou ukryty obvykle na dost nedostupných místech, na střechách, v podzemních chodbách atd. Dost blbě se k nim dostává a není možný jich shromáždit hodně. Takže nakonec zbejvá řešení tři, přeskakovat tratě cheatem až do konce hry, kdy se odemknou všechny tratě a auta a pak si užívat hru po svým...

Pro: Zábavnost na celý týdny, gravitace, humor, chodci, originalita, pojetí hry, jednotlivý tratě, vůbec všechno.

Proti: Nevyvážená síla vozidel, čas, neautentická vozidla, občas hodně obtížný úkoly.

+11
  • PC 85
Strašně zábavná hra. Velký výběr aut, možnost editace hry v poznámkovém bloku, různorodé a rozlehlé lokace. Jediné co mi opravdu vadilo byly skřeky masakrovaných lidí. ÁÁÁ AAA, jak nějaké zasrané vrány. Lokace na horách neměla chybu! V jaké závodní hře mužete jet v bobové dráze, nebo skákat jako Janda z můstku. Další zápor byla jízda pod vodou. To se nedalo nazvat jízdou. Většinou jsem přejížděl mise tak že jsem zničil všechny soupeře. Ale jakmile jsem získal mapu, na které se ukazujou lidi, začal masakr a já jsem zabil všechno živé v levelu.

Pro: Makabrózní velkolepá masakrace všeho živého i neživého!

Proti: Skřeky lidí

+9
  • PC 95
Carma 2 mne dostala ještě víc než jednička. Prostředí a vozidla vypadají lépe, i když lidi naopak vypadali podle mne lépe možná ve spritech v jedničce, přeci jen rok 1997 a grafické akcelerátory dokázaly, jak tu bylo trefně vystiženo, vykreslit spíše krabice od mlíka. Ale létající údy to napravily. :-)

Úkoly po třech závodech dokázaly rozbít jednotvárnost závodů, množství vozidel, které můžete vymlátit ze soupeřů zaručí různorodost ke zkoušení řidičských dovedností...

A opět ta zábava při vymlacování duší soupeřů je těžko překonatelná. Ale trochu mi chyběl závodník/závodnice koukající na mne za jízdy z monitoru :-)

Pro: Grafika (na svou dobu), zábava, neotřelost.

+7
  • PC 85
Nemám rád preteky áut. Nemám rád autá. Lenže táto hra ponúka možnosť dokončiť level aj pozabíjaním všetkých ľudí a takáto možnosť sa neodmieta (v každej mape sú ich stovky, čiže je čo robiť). Bez najnovších patchov by som to ale nehral.

Pro: Možnosť vypnúť zvieratá v hre.

Proti: Nezmyselná gravitácia a s ním spojená ovládateľnosť auta.

+2(3-1)