Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Legendární, přesně tak...pro tuto hru platí slovo legendární. Nikdy na ní totiž nezapomenu. Objevila se v pravý čas, kdy herním a filmovým průmyslem táhla druhá světová válka. Objevila se rychle a okamžitě mě uhranula. Příběhovou linii jsem tak během chvíle dohrál snad desetkrát, a bylo mi uplně jedno, že je vlastně vcelku krátká. Po chvíli jsem totiž neváhal a okamžitě pustil multiplayer a tak pro mě začala další epizoda druhé světové války, která se mnou vydržela prakticky až do dnes. Pamatuju si totiž chvíli, kdy jsme po internetu hráli CoD snad každý den neuvěřitelných deset hodin, založili si klan Brainstorm a užívali si mládí. Nicméně Call of Duty je hrou, která obsahuje všecko, co kvalitní hra obsahovat má. Výborný příběh, perfektní zpracování, zapamatováníhodné scény a s tím vším spojené city, které jsem ke hře měl. Nejsmutnější na tom všem je, že veškerá sláva jednou odezní a tak odezní i zlaté období této hry a málokdo si na ní vzpomene a když už ano, tak především ve vzpomínkách. Na druhou stranu...zaplaťpánbůh za ně.

Pro: rozjezd zájmu o 2. SV, geniální atmosféra, nezapomenutelné scény, multiplayer, krátké ale stále dokola zábavné

Proti: žádná volnost, přesné postupy ke splnění cílů

+16 +17 −1
  • PC --
Táto hra bola moja prvá vojnová akou som hral. Na svoju dobu ponúkala neobyčajný zážitok z hry. Postavy zomierali, kryli a, všade samý výbuch. Hlavne čo sa mi páčilo že ste tu neboli ako osamelý vlk a vždy ste mali po boku niekoho i ked niekedy boli na nič. Najviac čo tu hru zráža dole si myslím je umelá inteligencia. Ked som to hral prvýkrát tak som taký pocit nemal lebo ste zo všetkého paf! Avšak počase zistíte že s tými nemcami nieje niečo v poriadku a správajú sa tak ako by sa nemali. Občas sa dostavil stereotyp ale vždy to zachránila iná hratelná strana. Niektoré misie budete zbožňovať napr. Stalingrad a niektoré si zahráte iba raz a nikdy viac napr. Hrádza. Spomienky na túto hru ostanú krásne. Odporúčam!

Pro: Neopakovatelný zážitok zo 2 sv. vojny na svoju dobu. Grafika, 3 hratelné strany, Velkolepá hudba (hlavne za rusko)

Proti: AI bola miestami fakt mizerná, lineárnosť (hlavne na otvorenejších priestranstvách)

+16
  • PC 85
Naprostá klasika mezi střílečami. Samozřejmě nesmíme zapomínat na Half-Life, že? :). První díl veleúspěšné serie Call of Duty nás vtrhne do boje na bitevní pole II. světové války. Nedá vám ani na chvíli vydechnout, jelikož se furt něco děje a o tom hra je. Arzenál zbraní je bohatý, má realné předlohy. Ono celá hra má realnou přednohu, no ne?

Nasednete dokonce za kokpit tanku, můžete ovladat i kulomety a děla. V jedné misi si zastřilíte i s protiletadlovým dělem a budete střílet letadla jako špačky. A aby to nebylo takové jednoduché, tak po vás střilí vojáci ze střechny po vaší levici. A takových zajimavých misí a lokací je hra plná až až. Jmenovat můžu přehradu, kde jste jako jedinný voják a celou jí musíte vyčistit a zničit generátory, je zde i mise na bitevní lodi, v lesích, v Rakouském vojenském táboře i v tamním zámku. Bitvou o Berlín hra končí. Kdo ale toho nemá málo, může si ke hře pořídit datadisk a nebo druhou verzi CoD :) A fajnšmekkři klidně oboje, no ne? :P

A má hra, zakladatel slavné serie, vydělavajíci chechtáky na lidech, co si rádi zastříli.... Stejně jako EA hry co? Ale to jsem odbočil. Má taká hra nějaké chybky? To si piště synci že má. Občas se najdou grafické bugy, typické pro FPS, například hlaveň skrz zeď, tělo skrz zeď. Chybky jsou ve hře jen takové nepatrné, naštěstí. O neviditelných zdích a neustálemu respawnu nepřítel radši nemluvím. Ještě mě trošku mrzí, že AI jsou hlupáci. Ne vždy, ale někdy, jako by jim někdo hrábl na hardisk, bo to jinak není možné-aby jen stály a nic nedělali když po nich letí tuny olova. Ale v celku je to dobrá hra, a dokáže perfekně zabít několik deštivých odpoledne.
A od toho to všecko je! :)

Pro: Povedené boje na bojištich II. Světové války se zajímavými misemy a úkoly. Realné zbraně a je jich dost. Jízda tankem, cit pro detail bitevních míst a realných údalostí.

Proti: Někdy slabší AI, občasné grafické chybky. Někdy nastavá stereotyp.

+16 +18 −2
  • PC 90
Slavný díl pilotní válečné arkády ze světově známé série,jenž ukázala, že ve válce nebojujeme sami. Sice, co mise, to podoba s válečným filmem a seriálem, ale přesto se jedná o vynikající záležitost. Avšak, působení autorů z bývalého studia 2015 je zcela zřejmé a hra se tak nevyhnula misím "one man show", které patří, dle mého, mezi nejslabší a u takového bránění mostu Pegasus, útoku na Rudé náměstí či obraně St. Mere Eglise, se nevyjímá moc dobře . Ale z každé pasáže, u každého sriptu je cítit nápad a Infinity Ward v tomto směru naprosto excelují. počítaje i vynikající MP. I přes tu lineárnost, množství do očí bijících skriptů a krátkou hrací dobu nemám to srdce nedát tomuto kousku 90%.

Pro: Atmosféra, hratelnost, Multiplayer

Proti: Krátká hrací doba, některé mise nepůsobí zrovna fajnově,

+14 +15 −1
  • PC 80
Ač série CoD nikdy nepatřila mezi mé nejoblíbenější herní záležitosti, tak přesto jí nemůžu upřít to, že svou kvalita měla a má, i když to někdy trochu pokulhává. První díl, který přišel v době, kdy popularita FPS z druhé světové byla na vzestupu přinesl do žánru především onen "wow" efekt, na kterém pak stavěly i další CoD hry. Tomu, aby byl hráč vtažen do děje je podřízeno vše, neustálá divoká akce, která přestává jen na chvily, aby se poté rozběhla ještě zběsilejším tempem je podpořena hlavně hromadou skriptů, jež sice při prvním hraní dokáží zážitek ještě umocnit, ale zároveň snižují další znvuhratelnost, protože moment překvapení je při dalším hraní už pryč. To, že je to vždy jen jeden velký koridor už asi nemá smsl dodávat, tohle není ten typ hry, ve které si vybírá hráč, jak bude postupovat, to už za něj udělal někdo jiný.

Prostředí je celkem atraktivní a hra za tři různé strany aspoň trochu rozbijí dojem stereotypu, protože, když už zůstávají úkoly vesměs pořád stejné, tak se mění aspoň reálie, kde se děj zrovna odehrává. Tenkrát mi hra přišla i graficky docela atraktivní, jak by si vedla dnes si netroufám odahdnout, to bych si ji musel znovu zahrát a na to už nemám chuť. Dvojí dohrání podle mě stačilo. Onen tolik zbožňovaný MP jsem si zahrál jen asi třikrát s kamarádem, takže hodnotím jen na základě singlu :)

Pro: Kvalitní FPS z druhé světové, při prvním hraní opravdu zábavné, skripty, atmosféra

Proti: Koridorovka, skripty,

+14
  • PC 85
Titul jehož hraní vám přijde jak jízda na tobogánu. Neustále zrychluje, zatáčí a ukazuje vám co všechno tvůrci vymysleli a dokážou až přijde na onen finálový skok na který se tak těšíte. Po pádu do vody a potom co se vlny uklidní myslíte jen na jedno: tohle si chci sjet znovu!
+12 +16 −4
  • PC 100
Nejlepší FPS všcech dob. Řeknu to rovnou a jednoznačně. Skoro by si člověk myslel, že je nemožné, aby autoři geniálního MOHAA přišli o necelé dva roky později s ještě o třídu lepší hrou, ale je to skutečně tak.

Vše, co bylo v MOHAA dobré, zde přetrvává, a je ještě leckdy zásadním způsobem vylepšeno. Atmosféra je dokonalá, hutná a díky množství vhodně nastavených skriptů (ano, pro mě to je plus!) si opravdu připadáte jako v hodně, hodně dobrém válečném filmu. Mise jsou jedna lepší než druhá, úkoly různorodé a hlavě ani na okamžik nepřijde nuda, stále se něco děje a mohu říct, že ve spoustě věcech je první CoD stále nepřekonané.

Jednou z těch věcí je určitě hratelnost. Zapomeňte na dlouhé kecací scény, upgrady zbraní a další "zbytečnosti", které jen zdržují. Call of Duty se hraje výborně a všechny herní prvky jsou vypilovány k dokonalosti. Když už jsme u toho, lepší zvuky zbraní jsem ještě v žádné válečné hře neslyšel. Hudba je pak úžasná, mnohé motivy vám uvíznou v hlavě na hodně dlouho. Ano, umělá inteligence není bůhvíjaká a grafika na dnešní dobu je již zastaralá (přesto vypadá perfektně), ale to jsou drobnosti, které nespočet kladů převálcuje jako ruský parní válec.

Pro někoho je nejlepší střílečkou Half-Life, pro jiného Duke Nukem 3D nebo Bioshock, ale já volím jednoznačně CoD. Možná se zdá, že zde nešetřím superlativy, ale tahle hra si je zkrátka zaslouží.

Pro: Hratelnost, atmosféra, kvalita a rozmanitost misí, filmovost, technické zpracování, úžasná hudba... zkrátka asi vše

Proti: Těch pár drobností nestojí vůbec za řeč...

+12
  • PC 90
V době, kdy CoD 1 vyšlo, se jednalo o naprostou bombu a novou krev do FPS z 2. sv. v. Neodolal jsem a pořídil si CoD 1 na Steamu a po X letech ji znova rozehrál. Přehrál jsem ji pomalu jedním dechem a stále, i po těch letech, musím říct, že neztratila nic ze svého kouzla. Bravo!

Pro: Atmosféra, Ruská kampaň, zbraně, zajímavé mise

Proti: Relativní krátkost

+11 +12 −1
  • PC 85
Jestli nebyla Call Of Duty ta nejzábavnější a nejautentičtější střílečka z prostředí druhé světové války tak ať se propadnu do Východního Něměcka. Třeba takový Stalingrad nebo finální dobití Berlína to byl opravdu zážitek, ta hra se opravdu hrála s intenzivní radostí.

Jako ústřední – a také jediní – nepřátelé tu figurují nacisté, proti nimž je vedena trojkampaň prostřednictvím tří spojeneckých armád – americké, britské a ruské a hráč si plní povedeně postavené mise z pohledu tří hrdinů výše zmíněných národností. Strhující akce s měnícím se prostředím, různorodými úkoly od klasického dobití území ve smyslu prostřílení se přes hordy nepřátel společně s parťáky, přes single mise s nastražením výbušnin, sniperské souboje, sestřelování nalétávajících letadel kanónem nebo třeba dobití vesničky a následné bránění pozic před těžkou technikou než dorazí spojenecké posily.

Vše doplňuje nejen skvělý hudební doprovod ale především zvuky válečné vřavy ať z pohledu střelby a explozí, tak i křik a povely vojáků, potěší přítomnost různorodých zbraní, obtížnost je tak akorát, prostě za mě i po letech super zábava a těším se, až si střihnu datadisk United Offensive - 85 %
+11 +12 −1
  • PC 80
Osobně na mě CoD až tolik nezapůsobil, protože jsem již předním měl několikrát \"protočenej\" MoHAA. Skoro nevidím v těhle hrách rozdíl. Samozřejmě je tam ve stáří 2 roky rozdíl, takže CoD má navrch graficky, má pár nových vychytávek, jako třeba zaměřování zbraní přes hledí (alá Vietcong). Ale tu atmosféru jsem si asi užil a vyčerpal její potencial už v MoH. Některé myšlenky jsou zkopírované a ohrané. Např. začátek vylodění u Stalingradu (plavba přes řeku Volhu?), kolem vás čluny plné vojáků, po chvilce do jednoho padne bomba a rozmetá ho. Kde jsem tohle už viděl? Žeby MoHAA a vylodění v Normandii? Věděl jsem už půl minuty předem, že tam ta bomba padne... :) Takže kromě lepšího grafického kabátu, nových misí, akcí, mi už hra nemohla více nabídnout. I tak jsem si perfektně zahrál, tenhle žánr her mám prostě rád. Vyzdvihl bych hru za sověty, kde jste opravdu mizerně vyzbrojeni a je celkem obtížné přežít.

Pro: Atmosféra 2 svět. války, akce, napětí, hra za Soviet

Proti: Podobnost s MoH

+10 +12 −2
  • PC 90
Výborné. První a troufám si říct nejlepší díl série CoD. Stačí si připomenout různorodost misí a nejednotvárnost. Odstřelování v Rakousku, osovobození jakéhosi poručíka z tábora, obrana mostu. Kvalitní nápady a velmi, a opravdu velmi:) dobře zrealizovan. Grafika také povedená... a jedno velké plus. Výtečný Stalingrad. Po hrách, kde hlavní hrdinou byl američan či brit, konečně boj také na východní frontě. A hlavně neobvyklost - v podstatě začínáte bez zbraně :-) Sice je tu podobnost s filmem Nepřítel před branami, ale konečně vím jaké je to ve válečné hře, chvíli nestřílet a pouze si chránit prdel.

Pro: různorodost misí, slušná délka, mise za sověty

Proti: téměř nic

+10 +11 −1
  • PC 90
Ruku na srdce, série Call of Duty je jedna z vůbec nejpovedenějších a nejznámějších sérií FPS stříleček, ve kterých jde hlavně o filmovou atmosféru a nikdy nekončící, zábavnou akci. Ovšem každá úspěšná série musela mít někde začátek. V případě série Call of Duty to byl začátek více než skvělý, jelikož první Call of Duty, odehrávající se v době 2. světové války, bylo ve své době více méně revoluční počin. Různorodé mise, tři hratelné strany konfliktu, filmová atmosféra, skriptované situace a mnoho dalších faktorů zajistily této sérii skvělou budoucnost, které se také dočkala. Jak už jsme řekl, zahrajeme si za tři vojáky (Američan, Brit, Rus), přičemž každá hratelná postava používá jiné zbraně, bojuje v jiných lokacích a celkově se mise všech tří vojáků liší svým stylem. Za Američana se pohybujete většinou na volném prostranství, kde musíte hledat kryty a dobře vybírat cestu dalšího postupu. Za Brity se spíše jedná a o sabotážní mise, kdy musíte např. zničit německý torpédoborec, nebo protrhnou hráz Eder. Za Rusy se pak dočkáme hlavně interiérových misí (kromě první a poslední mise), kde musíte čistit místnost po místnosti a dávat pozor na každé dveře. Za všechny vojáky se hraje dobře, mise mají rychlý a filmový spád a občas se dokonce objeví i speciální mise, jako třeba průjezd německých linií v ukradeném vozidle, nebo jízda v tanku. Jde rozhodně o skvělé osvěžení hratelnosti, která už je i tak svělá. Ohromná škoda ovšem je, že to celé dohrajete za jedno odpoledne. I tak ovšem této hře nelze téměř nic vytknout a ve své době to byla rozhodně špička ve svém žánru.

Pro: filmová atmosféra, tři rozdílné postavy, různá prostředí, skvělé a akční mise, skripty

Proti: krátká herní doba, občas umělá inteligence (nic vážného)

+9 +11 −2
  • PC 80
Cod 1 přinesl do žánru FPS trochu něco nového. Mise za spojence byli jako v každé jiné FPS, zato mise za rusy byly skkvěle navržené, zábavné a měli doboru atmosféru. Docela zajímavé je, že je to tak v každém díle cod co jsem zatím hrál (krom MW samozřejmě). Dobýváni stalingradu je nazapomenutelný zážitek, stejně jako některé další mise (no dobře, i ty mise za spojence nebyly tak špatné). Další třeba jízda tankem, prchání před němci ve starém autě či osvobozování plukovníka na jakémsi zámečku - všechno tohle udělalo z Cod 1 krásně hratelnou, zábavnou a rychlou akci která rozhodně stojí za zahrání.

Pro: Grafika, velký počet zbraní, spousta zajímavých misí, dobrá atmosféra

Proti: slabší mise za spojenece, multiplayer

+8 +12 −4
  • PC 70
Série Call of Duty patří k mým oblíbeným sériím a proto mně nezklamal, ani první díl. Akcí je hra nabitá, takže sem se nenudil, i když v některých misích sem tam se nuda dostaví. Ale musím určitě vyzdvihnout misi v bitvě o Stalingrad a dále např. i samostatné mise (přehrada). Atmosféra války je skvěle vystihnuta a povedené je i prostředí jako např. mise na lodi. Super hra, která mně (stejně jako žádný jiný Cod, který sem hrál) nezklamala.

Pro: Akce, atmosféra, prostředí, mise.

Proti: Občas nuda.

+5 +7 −2
  • PC 90
Už je to docela dávno, kdy jsem poprvé okusil demo a hrál jsem ho a hrál pořád dokola (protože takovou řežbu nabízela málokterá hra). Hra pro jednoho hráče rozdělena do tří spojeneckých kampaní byla skvělá a pořád jsem si říkal, jak je invenční.

Ale po hře jednoho hráče, po dlouhé době, přišel multiplayer a stovky hodin nahraných hodin, získané zábavy a přátel, to bylo a je pro mě Call of Duty, které je pro mne velkým symbolem.

Takto dohromady se to těžko hodnotí.

Pro: Hra pro jednoho hráče i multiplayer,

Proti: slabší grafika,

+5 +7 −2
  • PC 50
Já vyrůstal až na MW a BO sérii a tyto hry se zajisté podílely na mé přízni vůči akčnímu žánru a jeho filmově podaném spektáklu. Až ve svých 25 letech jsem se podíval na původní tři díly (CoD1, CoD:UO a CoD2), abych zjistil, z čeho to "vyrostlo".

Ani současný hráč se nemusí bát nějakého frustrujícího zážitku. Hra se stále hraje poměrně dobře. Je to sice koridor (nejvíc volnosti je hráči dáno až v CoD2), ale furt poměrně dobře nadesignovaný. Celé to stojí na dobře rozvrhnutém prostředí, smysluplně rozmístěných nepřátel a vyvážené obtížnosti. Hráč si musí více hlídat životy a prozkoumávat prostředí, protože v prvním díle ani jeho datadisku ještě nebyl auto-healing. Gunplay je stále zábavný, ačkoliv mi vadí, že nebylo implementováno žádné explicitní násilí. Kdyby zbraně destruovaly nepřátelská těla, bavil bych se ještě násobně více. Domy, stromy a stěny lze ničit jen v tankové misi, což je lepší než kdyby zde nebyla žádná destrukce, ale přesto nikoli ideální.

Příběh u těchto původních dílů série prakticky chybí. Hráč je vždycky vržen do akce na frontu nebo do nějaké specifické bitvy nebo má slnit nějakou sabotáž, ale působí to dost úsečně a nelze prostě říct, že nás to protáhne všemi významnými momenty druhé světové války.

>Inspirace reálnými bitvami:
Bitva o St. Mere Église, Bitva o Pegasus Bridge, Operace Chastise, Zničení bitevní lodi Tirpitz, Bitva u Stalingradu, Bitva v Ardenách, Bitva o Berlín
>Inspirace filmy:
Dvanáct Špinavců (vysvobození Price z nacistického zámku), Nepřítel před Branami (vylodění do bitvy u Stalingradu).

Zážitek je to sice stále monotónní, protože mise se seskládávají z klasických schémat ukradni dokumenty, umísti nálože, zabij/znič, ubraň se před vlnami nepřátel, ale rozmanitosti gameplaye trochu napomáhá to, že občas střílíme z vozidla, během nějakého zběsilého úprku nebo usedneme za protiletadlové dělo a sestřelujeme stíhačky ze vzduchu. Předpředposlední mise nám umožní bojovat v tanku a jelikož se odehrává ve městě, kde je hráči umožněno ničit celé budovy, tak baví více než tatáž pouštní tankovka z dvojky. Chybí však mise v otevřenějším prostoru, kde by hráč nebyl toliko veden za ručičku koridorem. To nám dala až dvojka. Jednička to aspoň vynahrazuje kvalitním designem úrovní, rozmanitým prostředím a situací/bitev, do nichž hráče vhodí. Mrzí rovněž absence většího množství spektakulárních scén, jaké se nachází konkrétně až v datadisku United Offensive - tam je jedna mise, která nás nechá prostřílet se nepřátelskou pozici a sabotovat most, který v závěru mise odpálíme v momentě, kdy po něm přejíždí nepřátelský vlak. Jelikož je to dobrá podívaná, chápu to jako odměnu za to, že jsem se obtěžoval. CoD1 má podobnou misi se sabotáží bitevní lodě nebo sabotáží přehrady, ale podobným momentem nás nikdy neodmění. V nejlepším nás nechá střílet z vozidla při honičce, v níž z místa činu mizíme. Datadisk United Offensive je však zase hůře obtížnostně vyvážené, čímž ho považuji za více frustrující zážitek, který však vykupuje to, jak hráče odměňuje za to, že se s ním namáhá.

Pro: gameplay, cinematické akční pasáže, rozmanitost misí a prostředí

Proti: nehrajeme za nácky, absence destrukce těl a stěn, absence uceleného příběhu - pouhé průskoky několika málo vybranými boji druhé světové, koridor

+5
  • PC 85
Call of Duty a Medal of Honor. Nosné hry žánru vojnovej FPS. Oboje som hral, bavilo, bavilo dosť na to, aby som ich aj dokončil, čo u mňa nie je také bežné. Dalo by sa povedať "povinnosť", pokiaľ človek tvrdí, že má rád FPS, alebo vojnové hry.

Na detaily si nespomeniem, v hlave mi však rezonuje kampaň za sovietov... začiatok i sniperská časť. Nostalgicky som zaspomínal na Nepriateľa pred bránami.

Pro: Výborná hrateľnosť, Stalingradská kampaň, akoby z oka vypadla Nepriateľovi pred bránami

+4 +7 −3
  • PC 85
Call of Duty je jedna z nejlepších válečných her, které jsem kdy hrál. Podle někoho se může jednat o bezduchou střílečku, ale tahle hra rozhodně není bezduchá, má skvělou válečnou atmosféru. Rozhodně se mi moc líbila celkem bohatá kampaň (hlavně za Rusko a to kvůli zmiňováné atmosféře).

Jediné, co bych vytknul je již zmiňovaná, trošku nedoladěná grafika.

Pro: Kampaň, atmosféra

Proti: Nedoladěná grafika

+3 +8 −5
  • PC 90
Když EA s jeho populárním a hodně komerčním Medalem začal pomalu, ale jistě docházet dech, přišli Infinity Ward s atmosférou jako pevně utáhnutý řemen a střílečkou tak intenzivní, že se i vylodění v Normandii otřáslo v základech.

Pro: Atmosféra, grafika, intuitivní ovládání

Proti: Lineárnost, prostředí

-7 +2 −9