Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Half-Life 2 alebo Call of Juarez boli tiež koridorovky, ale mali nápad, čím minimalistickejšia hrateľnosť, tým originálnejší alebo rôznorodejší by mal byť ten nápad. Zas naopak RPG si môžu dovoliť mať nejaké tie klišé, pretože majú rôznorodý gameplay a aj obsah.
Super akce, já jakožto člověk, který měl problém se spuštěním MW2 (Tento problém se naskytl i po koupi MW3, každopádně je vyřešen) jsem se pustil nejdříve do MW3, nyní mám myslím level 54? A dobrodružství s automatem ACR je fakt paráda :) A vůbec se mi nezdá, že MW3 jsou prakticky MW2.. podle mě je to na 90% něco jiného
Tak hraj jinou hru :). On-Rail střílečky jsou taky žánr. Pokud chceš otevřenější akci, máš tu třeba Crysis 2.

Nicméně ani mě se ta koridorovost nelíbí. MW1 bylo ještě OK, ale díly potom a i třeba singl BF3 jsou vskutku hodně úzké koridory s až přehnaně velkým množstvím opravdových on-rail sekvencí (jednou nebo dvakrát za hru klidně, ale na každém rohu? Fuj).
"...se ani nedá divit těm prodejům na PC" Ktere jsou i presto stale vyssi nez u vetsiny jinych multiplatformnich her. A i vetsi nez u spousty dalsich PC exkluzivnich titulu. Ehm.:-)
Objektívne myslenie znamená, že budeš zhromažďovať fakty a racionálne na ich základe uvažovať, ale výsledok tvojho myslenia je subjektívny, ale v takom prípade zväčša racionálny/konštruktívny. Toť všo.
Ja v tom vnímam stagnáciu, nejde o to, ako to vyzerá graficky, ale, že v rámci mechanizmov je to stále o bodových skriptoch a extra viditeľných chodbách i v rámci exteriérov či mizerná miera interaktivity.
Nicméně existuje něco jako objektivní myšlení... Smůla, že se to dneska na školách necvičí.

Iterování na tom samém enginu s těmi samými mechanismy není špatná věc, umožňuje to třeba odvyprávět příběh a vývojáři se nemusí moc zabývat věcmi okolo. Co bych za to dal třeba u KotORu.

Že ale CoD série v posledních pár dílech obsahuje spoustu kiksů (obzvlášť PC verze, se ani nedá divit těm prodejům na PC), o tom se nedá moc pochybovat. A taky hodně saturuje trh, což jim zatím vychází, ale imho to není udržitelné dlouhodobě.
A kto tvrdí, že to musí byť objektívne? Objektívne sú len fakty (dátumy, matematika atď..) názor už len preto, že vychádza z osoby - subjektu objektívny byť nemôže. Lenže pri absolutizácii relativity, je a zároveň nie je kvalitné úplne všetko. Problém je v skúsenostiach a iných vlastnostiach jedinca a z nich vyplývajúcich kritérii na produkt.

Umberto Eco vo svojich prácach napísal, že čím viac ľudí niečo dokáže osloviť, tým viac je tam nábeh na rôzne ústupky, neutralizáciu, "bezpohlavnosť" výsledného produktu a predkladanie instantných emócii ("epickosť" napr.) a to vytvára konzumnosť, niečo v čom uživateľ/zákazník vlastne sa vlastne aktívne nezapája, ale pasívne konzumuje to, čo je mu predkladané. Jednoducho nevyžaduje sa od neho rozmýšľanie, vytváranie emócii a podobne, pretože všetko je mu to už rovno podané na tácni vo veľmi povrchnom a čiernobielom súste. V prípade CoD: "My sme dobrí, oni sú tí zlí, ideme ich zneškodniť!" Beriem ohľad na to, že to tak vo všeobecnosti chodí v akčných hrách (čo je pomerne škoda), ale občas je ten čiernobiely svet nalomený, alebo hra disponuje inými nepríbehovými prvkami, ktoré ju dokážu pozdvihnúť.

Pasívne prijímanie teda rozhodne nie je hodnotené ako kvalita, ktorú sa oplatí nasledovať, pretože nielen skresľuje ale i otupuje a pripravuje človeka o originálne zážitky.

A s poslednou vetou súhlasím. Preto s tým produktom vlastne nesúhlasím. To, že si človek pobeží do shopu pre najnovší Ipod/Iphone bez rozmyslu, bez toho, aby si zistil, aké iné konkurenčné produkty sú, či nie je niečo lepšie, aký je pomer cena/výkon, to beriem ako stádovitosť a víťazstvo marketingového oddelenia firmy apple a nie ako víťazstvo rozumu zákazníka.
Mně zas přijde naivní představa, že se dá nějak objektivně posoudit kvalita hry. Kvalita takovýho produktu je zcela subjektivní a demonstrovaný preference konzumentů (ty prodeje) ukazují, že pro mnoho lidí není malá. A uspokojování zákazníků je koneckonců všechno, na čem byznysu záleží.
Posudzovať kvalitu predajnosťou, je pomerne naivná predstava. Holt nenáročnosť (ne)herného publika, tak ako je to s každým odvetvím - skalným fanúšikom sa vždy odvďačujú tým, že na nich kašlú a tvoria hry pre nehráčov (teraz myslené všeobecne, nie na CoD). Trojku som (zatiaľ) nehral, ale 1 a 2 (A ešte staré call of duty) mi čoraz viac pripomínajú oklieštenú jazdu na rollercoasteri, kde proste hráč nemôže nijak z kolají vybočiť a atrakcia sa nedá nedokončiť, nehovoriac o jej krátkosť. Na druhej strane tá krátkosť je na tom najlepší ťah, veľa ľudí si neuvedomí tú primitívnosť a nechá sa "ukojiť" účelovou "efektnosťou" a skôr než sa zamyslia, sú tu záverečné titulky. No a o rok to môžu vydať znova s menšími úpravami, pretože rok je dosť dlhá doba na to, aby sa na takýto, nie príliš hlboký zážitok zabudlo a mohol ľudí "nachytať" znova. A zas bude mať tie 4 hodiny, aby sa to mohlo o rok zopakovať. :) Som zvedavý, dokedy to bude stačiť.

Ale možno sa na to zle pozerám, možno cieľom hier naozaj nie je nejaký sofistikovaný a ojedinelý zážitok, ale byť konzumom - teplými rohlíkmi, ktoré majú všetci radi také isté, vždy si dajú svoju porciu, čo ich nasýti a takto to pravidelne opakujú.
Dělaj hru tak, jak ji maj fandové rádi. Co se technologie týče, tak v ní nevidím problém. Narozdíl od téměř všech velkejch konkurenčních FPS to na konzolích jede ve stabilním vysokým frameratu (o PC nemluvě), přitom jim to dokáže vizuálem konkurovat. Navíc některý vylepšení tam jsou - mezi MW1 a MW2 hlavně textury, mezi MW2 a MW3 efekty ohně/kouře atd.

Hodnota je subjektivní, a vzhledem k tomu, že každej díl má víc a víc prodejů, očividně to tu hodnotu pro zákazníky má...
Myslíš, že recyklovať to isté xkrát za použitia tých istých technológii má takú finančnú hodnotu? :O S obchodnou schopnosťou súhlasím, veď o tom vlastne hovoria tie čísla...
Predalo sa 10 miliónov kusov zatial (ty vole, táto séria zarába neskutočné prachy - čudujem sa, že Hollywood este stale nenatočil film)
SPZ jsem si nevšiml, spíš mě zarazila ČNBI - Česká národní banka investic.:-D
Velmi vtipne :D no ja som v tej misii len chodil a pozeral kto ma ake blbe meno :D ...akože to Call Of Duty padne velmi dobre, lebo je to fajn adrenalínová odreagovačka, ale je to niekedy neskutočne blbé....a SPZtky tiež :D
Nechápu, že příjmení zvládli většinou v pohodě, ale křestní ména jsou dost mimo. Co se příjmení týče, tak tam mám hned několik jmenovců, v Praze i v Indii (nebo kde se vlastně odehrává ten začátek).:D
Hele, jeden z prvník českejch týpků, na který sem narazil, byl týpek, co seděl u tý stoky a chlastal. A jeho jméno bylo stejný, jako jednoho mího spolužáka :D I LOL'D :D

BTW, všiml sis těch nádherných amerických SPZtek? :D
Prave hram misie v Prahe a su urcite zatial najlepsie, ale velmi vtipné boli tie česke mená ako BENEŠ FILIPOVSKY, každe druhe meno bolo KOHOUT :))) to si tvorcovia hodili do googlu najčastejšie česke mena a pomiešali možné aj nemožné?
Tak proste nastav 'native' v Image Quality a zbytek dej na max. Pokud mas v Image Quality cokoli jineho hra vypada spatne. Pokud ti prisel treti dil osklivejsi nez dvojka, pak je jasne chyba u tebe. Hry vypadaji totiz temer stejne.

Jinak takove pokrocile volby me vazne netrapi. AA bych i s high-end sestavou nenastavoval vyssi jak 4x a vyssi rozliseni zatim take nemusim resit. Neverim ale, ze by ve hre neslo nastavit full HD jakozto v soucasnosti nejpouzivanejsi rozliseni.
marwel: Nastavení ve hře je omezené , myslím že v nastavení ve hře nemůžeš dát třeba 16x vyhlazování nebo vyšší rozlišení než 1600, ale zrovna ultra tam myslím de. Hra byla pořád hrozná, tak jsem stáhl nějakej editor co umožňoval vyšší hodnoty a sazmozřejmě jsem šel po nejvyšším nastavení.
Jo, je taky pravda, že warez verze vůbec nereaguje na změny nastavení a jede v nějakejch 1024x768 a nízkejch detailech. Tam se musí ještě navíc ručně přepisovat config.
Nate: Za co? Hra ma normalni graficke nastaveni (pouze prvni warez verze s tim mela problem mam pocit), funguje naprosto stejne jako predesle dily. Ze si nekdo stahne spatnou verzi nebo ze automaticky hazi vsechno na MAX aniz by pri tom premyslel je jeho problem.
já se podívám co to je...až budu mít přístup k tomu kompu. Hrál jsem to u kamaráda
Za to by si IW zaspoužilo nakopat pozadí. Příště mohou rovnou odebrat podporu klávesnice a myši :D
Nevím, co je stáhnutelnej setup, ale pokud v nastavení hry nenastavíš "native", tak to běží v upscalovaným 720p a vypadá to jak prdel. A to i na "ultra", "high" a podobný hodnoty.
Kubulus to asi myslel tak, ze MW3 vypada jako dva roky stara dvojka a Battlefield o sest let predbehl dobu.:D

Me taky neprijde, ze by se MW3 nejak vyrazne lisilo od vetsiny soucasnych her. S PC verzi BF3 se neda nic moc v soucasnosti srovnavat, ale s dalsimi hrami se MW3 urcite porovnavat muze.
Osmiletý rozdíl? Viděl jsi vůbec nějakou starší hru? MW3 nevypadá vůbec špatně...
I tak to vypadá otřesně. Když MW3 postavíš vedle Battlefieldu 3, tak máš pocit, že mezi těmi hrami je tak osmiletý rozdíl, což tedy není žádná výhra.
Red: Nastavil jsi doufam v 'Image Quality' Native a ne Extra nebo jine? Jakakoli jina volba vypada otresne. Ale docela by me zajimalo kolik lidi si znicilo zazitek ze hry honbou za maximalnim nastaveni a pouzili Extra.:D
Taky se mi MW 3 líbila méně než předcházející díly. Vyblitá grafika a to in a ultra rozlišení 2000...(nejhorší je plastičnost uniforem či skal), respawnující nepřátelé čekající na zabití, béčkový příběh, krátka herní doba, žádná svoboda, nemožnost se naklánět, absentující užívání dveří to už je toho dost na to aby to přebilo tu filmovost. Nejvíc mě štve asi to že nemám vůbec čas si prohlédnout okolí, i když při pohledu na nehybnou trávu nebo oblohu není o co stát. Jako divák dobrý jako hráč nic moc. A multiplayer? Proč hrát za peníze MW když je zadarmo Battlefield(vozidla všeho druhu) a Americas army (lepší realističnost). Black Ops je kapitola sama o sobě, může to bavit nějaký hardcore hráče ale mě to akorát vždy dokonale nasralo, nejvíc nascriptovaní maníci za rohem před cílem kteři jsou na to aby vás střelili do zad nebo na vás hodili oslepovací granát. Radost z ostřelovačky že budu pomalu likvidovat se taky přetavil spíš ve zlost po zjištění že počet nepřátel je nekonečný i při tichém zabití se spustí alarm. Komentář dělat nebudu bo jsem měl přiležitost to hrát jen tři odpoledne, pro mě však jednoznačně nejslabší call of duty...
Presne! Kdyz je trilogie na hovno od zacatku, tak proc to v tretim dile nejak menit, ze?:D
Ach tak :). V tom případě by bylo naivní si myslet, že ruští vojáci jen tak bezdůvodně slanujici odnikud doprostřed akce, je odkaz na Planet Terror :D.
Ty popkulturní odkazy mi přijdou spíš jako zbožný přání. Pochybuju, že autoři vůbec někdy slyšeli o nějakým švédským metalistovi, podobnej účes fakt odkazem není. Stejně tak Ramstein byl pravděpodobně zmíněn ne kvůli skupině, ale kvůli tomu, že tam mají amíci poměrně velkou a známou vojenskou základnu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ramstein_Air_Base
Tady bych se citoval: "Tedy, ne že by se to hrálo špatně, nicméně, jak říkám, nic nového pod sluncem to není a naprosto určitě to není devadesátková hra, ještě když navíc skýtá asi jen prachsprostých 4 - 5 hodin zábavy..." 70% je u mě docela nadprůměrná hra, žádnej hate, jenom nechápu ty devadesátky.
Děkuju za poučení... Tam vážně nějaký Ramstein bylo...
ALE, nikde nepíšu, že "jedinej pravej metal je Metallica a AC/DC", napsal jsem typu Metallica a AC/DC...

A když už napíšu pomalu haterskej komentář, ale pořád tam je 70%, tak by člověk snad i čekal více plusových situací, než 2-3 cool momenty...

Můj osobní názor... To se dneska může, ne?
czKarlos: Kámo... tak na to asi ani reagovat nebudu. Snad jen to, že "Ramstein" bylo s jedním M napsaný rovnou v MW3, jinak je mi samozřejmě jasný, že kapela se jmenuje RaMMstein, nemluvě o tom, že umím německy. Ostatně, v tom je ten vtip, Rammstein se jmenujou podle městečka Ramstein, jenom si přidali jedno M, ale to je offtopic... A co se týče toho, že Sabaton není metal... no... tvrzení typu "jedinej pravej metal je Metallica a AC/DC" nechám frajerům v jeanových bundách s dekama na hlavě, prosím, neberu jim to, ale... Sabaton jsou regulérní metalová kapela.

So much for off-topic stuff.

Každopádně nikde jsem nečetl, že by komentář měl o hře říct všechno, prostě je to to, co chci o hře říct. Že v tom pro tebe musím shrnout každej aspekt hry, to mě nezajímá.
AiMLEzZz: Takže kdyby to nebylo předvídatelný, tak by sis říkal "Hmmm, ta Eiffelovka byla celkem slušně rozbombardovaná, ale je divný, že nespadla. To by přece bylo epický..." Kdyby neomílali pořád stejný věci, tak bys náklad zajal v Sierra Leone, dodávku v Londýně chytil, než by vyjela, na dceru ruského prezidenta by nešli ultranáckové a v cestě k zabití Makarova by nebyl ani jeden zádrhel. Kdyby jedna z hlavních postav neumřela (nebo nevim, co myslíš tim hraním na emoce), tak bys napsal, že sou strašně nesmrtelný. Cool moment, jako pronásledování vlaku metra... To už mi víc cool přijde BF3ka a metro nebo Mirror's Edge a metro. Jako cool moment bych třeba označil objevení (i kdyby jen hlasu) Cpt. Macmillana. Víc cool moment, než zatopený NY tunel bylo podle mě to, co následovalo po zatopenym tunelu - odstřelování ruskejch lodí a projíždění mezi vybuchujícíma loděma. Osobně bych řekl, že mezi MW 1, MW 2 a MW 3 vždy konstantně přibylo novinek a myslím, že v dnešní době už by to asi bez omílání nešlo. V celý sérii MW přece jde o RUSxUSA. To až třeba budeš hodnotit BF3, tak mysli na to, že nepokračujou sérii a tak konflikt Rusko x USA je už hódně omletej.

- jsem ti nedal, protože si dal malý hodnocení, z toho jsem vyrost už dávno... Ode mne jsi ho dostal, protože s tím prostě nesouhlasím a komentář na to jak je kritický neobsáhl všechna témata kritizování hry.
(Tohle už jsou jen maličkosti, které bych vytknul) Já, ikdyž nejsem odkojen metalem, umím napsat Rammstein a kdyby ses zeptal kterýhokoliv pořádnýho metaláka 25+ tak ti řekne, že Sabatoni nejsou žádnej metal a odkázali by tě na nějakou kapelu typu Metallica nebo AC/DC (moc se v nich nevyznám, ale tohle by ti potvrdilo 90% pravejch metaláků).