Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jako od kdy postavy přestávají procházet kobky a jeskyně? Tohle jsem si spíše vycucal z prstu. Resp. dal nějak dohromady podle známých charakterů v DnD světě, které se povětšinou už moc netoulají. Jinak ale samozřejmě z příruček.
Takový Bruenor (jeden z občasných družníků velmi specifického Drizzta) je pánem vlastního království a má level 13. Wulfgar pak 9 a Catti-brie 7. Všechno to jsou, připomínám, legendární hrdinové.
Gorion, jako stařičký kouzelník, měl úroveň 9.
Právě proto bych řekl, že se to tak kolem oné 10. úrovně - či i dříve - láme. Tím budiž řečeno, že i postavy vyšší úrovně podnikají určitá dobrodružství. Ale je to spíše z nouze (viz Drizzt, který de facto nikdy nemá na výběr či ostatně i Charname v BG sérii) či v rámci podniků poněkud větší povahy (např. válečná tažení).
Fingon: Řekl bych, že by museli být tak na 7. či 8. úrovni. Lidé nad lvl deset už se toulají po světě méně. Mají své hospody, kostely, kmeny, věže, hrady či později celá království.
@valcik (18.05.2012 20:09): Hm, nicméně v rámci role-playe jsem si vždy, díky grafice, která prostě fantazírování umožňuje, představoval, že když třeba vodím zlobra či medvěda dokola, vlastně se postava proplétá mezi stromy, aby udělala návnadu, a ukrytý střelec zasypává podle plánu nepřítele šípy. Výhoda iso-grafiky :)
No a teď si představte nadávky hráčů, že jim nemůžou určit rozdělení skillů atd. Kromě toho vám nikdo nebrání jít do Naskellu s Xzarem a Montaronem a pro K+J si zajít na vyšší úrovni, když máte s tou první problém... ;)

Kdo tu líp zná Advanced Dungeons and Dragons - na jaké úrovni by museli být, aby dostáli své hrdinské pověsti? A byli by vůbec ochotni dělat <CHARNAME> chůvu? Bez ohledu na přání starého přítele Goriona? Jasně, jsou to plky, ale o opici jsou to taky plky:-P
@valcik (18.05.2012 20:09): Ubohá sirota je bohužel sociopat po tatínkovi... divím se, že si nedvědy nedává holýma rukama.

Mě vždy zaráželo, že Jaheira s Khalidem, staří Garionovi kumpáni, jsou na prvním levelu. Srágory.
V rámci role-play vždy naklušem rovno do hostinca Friendly Arm a naverbujem spoločníkov, vyplašená sirota na prvej úrovni nie je predsa žiaden lovec medveďov. Do potýčky s mágom, ktorý čaká na schodoch pred hostincom, sa dajú zatiahnuť aj miestne stráže, tie ho pekne zasypú šípmi a chlápek má raz-dva dočarované. :-))
Tarnesh se dá umlátit i ve dvou. Pokud hrajete za zloděje, tak v patře v Candlekeepu najdete lektvar, kterým se ochráníte proti kouzlu Horror, který Tarnesh kouzlí nejčastěji. Za mága mu oba pošlete Magic Missle, čímž mu zrušíte kouzlení. Navíc si můžete vzít Ring of Wizardy, namemorovat si druhou Magic Misssle a zabít ho s ní. A bojovník ho klasicky umlátí. :-)
Považuji to spíše malinko za zbytečnost. Pokud si nezvolíte nějaké bojovnické povolání, tak procházení map ve dvou zavání trochu zbytečným utrpením. Osobně na začátku co nejrychleji dávám dohromady celou partu a až poté plním úkoly. Zkušeností je ve hře přehršle i pro šesti-člennou družinu.
Nic ovšem proti nabrání dalších členů i v rámci operace "živý štít", zvláště při souboji s tím šmejdem kouzelnickým na schodech Friendly arm inn.
@Jab (18.05.2012 09:27): Vystřelit a utéct, případně 'chodí pešek okolo' je geniální taktika. Tak trochu cheat, jasně, na začátku, kdy se zkušenosti navíc hlavní postavě hodí, aby nechcípala, je podle mě lepší čistit mapy ve dvou.
@Hamster (18.05.2012 11:46): Jak se patří munchkinoidní - pro projití BG1 19/20/18/19/14/9, insane obtížnost, ale bez dalších obtížnost zvyšujících modů. Ale většímu nasazení pastí jsem se vyhýbal, to je na mě až moc overpowered :D
@Jab (18.05.2012 09:27): "krom tedy taktiky jednou vystřelit a utíkat"
Ale to je nejlepší taktika ever, teď se solo F/M/T jsem takto uběhal skoro všechno ;)

Akorát tedy s botami a elixírem rychlosti se "jednou vystřelit a utíkat" změní na "poodejít, čtyřikrát vystřelit a vysmát se mrtvole skácivší se mi potupně u nohou do vytřeštěných očí" :)
Fingon: Ty čistíš ty první dvě mapy jen s mágem a Imoen? Vč. medvědů nebo zlobra s opasky? Pokud ano, tak to je docela frajeřina. Pro mě by to asi byla frustrace. Páč nevím, co bych s jedním kouzlem a pár šípy vymyslel (krom tedy taktiky jednou vystřelit a utíkat..., atp. až do zabití zlobra).
@Isair (17.05.2012 19:44): já s mágem bez inteligence 18 ani nevylezu z Canlekeepu;) I tak je docela úspěch, přežít první dvě lokace bez toho, aby to člověk rychle neproběhl a všemu neutekl...
Matthew.J: Nehádej se. Mám pravdu já. :-)
Mág se samozřejmě učí ze svitků, ale zda se může naučit všechna existující kouzla opravdu závisí na jeho inteligenci. Naopak inteligence neovlivňuje, kolik za den jich může seslat.

U klerika je to přesně opačně. Vysoká wisdom u něj zvyšuje počty kouzel, které může za den seslat. Počty kouzel, které zná, ale neovlivňuje.
@Matthew.J (17.05.2012 12:12): Co ti na tom přijde vtipné? Je to převedení pravidel Advanced Dungeons and Dragons (2. edice), které má mágovská kouzla dělená do devíti úrovní a kněžská do sedmi. Že autoři nasadili zkušenostní strop, při kterém je možné naučit se jen kouzla do páté úrovně, to už je věc další.
J, inteligence ale určuje jen počet různých kouzel, které můžeš mít v knize u mága. Nicméně počet kouzel, které můžeš za den seslat, neovlivňuje. (U kněze btw wisdom zase ovlivňuje jen počet bonusových kouzel, které může za den seslat, nikoliv kolik jich dostane do knihy.)

Co jsem koukal, tak skutečně může mág na konci TotSC sesílat jedno kouzlo páté úrovně za den. Což ovšem značí u mága-specialisty kouzla dvě a v případě omodované hry s Edwinem z (v podstatě) BG 2 dokonce kouzla tři (kvůli tomu jeho náhrdelníku). Což už jde.

V jiném případě bych se ale opravdu na jejich učení vykvajznul a nechával si je jen ty svitky.

Co se týče těch sedmi stránek knihy kouzel, tak je to možné. Už jsem to dlouho nehrál mez modů. Každopádně standardně jich je pak v dalším díle (i v easy-tutu) 9. Přijde mi to tak či tak celkem jedno, že jsou v první díle dvě stránky provždy prázdné. :)
Teď nějak nevím, jaké sloty 7. lvl myslíš. Tuším mág s 161 000 xp může kouzlit jedno kouzlo 5. úrovně. Nicméně spíše platí, že je dobré si tyhle spelly ponechávat jen ve formě svitků a pak je zakouzlit ve finálních soubojích. Tím myslím zejména onen poslední v TotSC, který je poměrně značně obtížný.
Přijde mně vtipné, že sů sloty pro 7 úrovní kouzel přičemž je jich tam 5. V durlagově věži už jsem našel asi 3 nebo 4 kouzla 5. úrovně, ale jedno jediné z nich možu naučit čarodějku(asi kvůli jejímu zaměření) a ostatní barda s kerým na 5 úroveň nedostanu ani kdybych sa pos**l. :D
@Jab (10.03.2012 14:36): Tak já jsem měl problém už na lodi, pak ti čtyři trpaslíci, u šachovnice jsem se taky dost zapotil no a závěrečné bitky ve vsi a následný poslední souboj byly taky masakr.
J, závěrečný souboj byl třebas relativně obtížnější. Celkově to nebylo úplné peklo, nicméně loadovat bylo určitě třeba častěji. Avšak často byla příprava na souboj prostě a jednoduše zdlouhavá. Vzít skrytého zloděje, hledat past, odstranit past, schovat jej, hledat past, odstranit past atp. dokud nebyla cesta k nepříteli volná.
V tuším 4. patře Durlagovy věže se mi vždycky Khalid zbláznil, zčervenal a začal mi útočit na partu =/ Nepomohlo nic, ani patch, ani kouzla, ani pokus o vstup do jiné lokace (zbláznil se kdekoliv jinde, třeba u vstupu do věže)... Kvůli tomuhle jsem to nedohrál :(
Kromě patche se spouštění ToSC dalo vyřešit ještě přepnutím na eng. prostředí, co si tak matně pamatuji.
Recenze TotSC by se dala zkrátit i tak, že jde v podstatě o Icewind Dale. Jen je to kratší a má to horší grafiku. ;P
Wilksus: Tak to musel být asi nějaký extra přehnaný mod, kde by se postavy naexpily na lvl 16:) S XP cap removerem se mi podařilo dotáhnout postavy na lvl 13 thief, 11 mage a to jsem vyvraždil, co se dalo. Teda když nepočítám takové bugy, jako respawn golemů v jeskyni s pokladem na Sword Coast atd... Jo leda, že by si to nehrál s 6ti postavami, to by pak možná šlo...
Wilksus: Max. lvl na 16? To mozna s nejakym modem:). Max zkusenosti v datadisku bylo 161 000, coz je tak 8smy lvl paladina, 10 lvl zlodeje atd... (u normalni hry to bylo zhruba o 1-2 lvly mene tzn. 7dmy lvl paladina atd...).

Edit: Jinak pokud ti sla puvodni hra, tak datadisk by mel jit tez. Tedy potrebujes patch, pokud nepouzivas anglickou ver windowsu.
Chci se zeptat: poridil jsem si BG 4 in 1 a po letech dohral prvni dil. Plynule jsem chtel prejit na TSC, nicmene po jeho nainstalovani se pri spusteni vzdy dockam hlasky "This version will only run on English language operating systems!"

Priznam se, moc moudry z toho opravdu nejsem, nedisponuje nekdo uzitecnou radou:)? (OS je Vista)
bohuzel v novejsich hrach nemam absolutne zadny prehled, ale z toho co jsem mel moznost hrat, tak u EA jsou uplne stejny i plny hry, viz. tiger woods pga tour 07 a 08, ktery se lisi jen uvodnim menu. tam je to uz snad zalovatelny. zatimco driv EA predstirali nejaky zmeny v grafice (fify a nhlka prelomu tisicileti), tak ted uz na to ocividne kaslou a vydavaji kazdorocni updaty pod hlavickou novych her. doufam ze tomu novinari nedavaj vetsi hodnoceni, nez 40%.
90210: Když vidím datadiskovou politiku např. EA ohledně Sims či Spore, nejsem si jistý, že je to s těmi datadisky o tolik lepší než před deseti lety.
Jaja, stejné je to pak s Falloutem 3 a podobně pitomý je z vyprávění i Clear Sky. Našlo by se toho dost a dost.
Tahle věc mi pije krev (a kazí zábavu) ve víc "RPG" hrách.

Ukázkový příklad je (kromě skalních vyznavačů tohoto směru - Bioware) např. Oblivion - desítky portálů chrlí monstra, říše je v troskách, ale hledání kořenů "holt" nepočká, no. Říše to ten rok, dva, tři přece musí nějak zvládnout, když je hrdina zaneprázdněn :-D
Jab: Jo, jestli je něco nejen na Infinity Engine hrách k vzteku, tak je to fakt, že hlavní hrdina riskuje svůj život při nejrůznějších dobrodružstvích, aby se, až nic moc k plnění a expování nezbyde, vrhl na hlavní příběhovou linii, jež mívá sice nejglobálnější následky, ale nějakým zázrakem vždy počká.