Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Aven Colony


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 75
Budovatelské strategie moc nehraji, ale Aven Colony mě zaujala tématikou a stylizací. Nejpodobnější jsem hrál SimCity nebo Tropico (první dva díly mě moc nechytli, další jsem nezkoušel). V Aven Colony si budujete nové město/kolonii na planetě Aven Prime. Nabídka budov je celkem standardní a vše slouží k uspokojení potřeb civilistů. Kdo někdy hrál podobnou hru bude hned doma. Je nutné zajistit energii, zásoby materiálu(nanity, zlato, železo, vodu, různé druhy rostlin), ubytovací prostory, dopravní systém, zábavu nebo nemocnici. Kolonisté jsou hodně citlivý na bezpečnost, je tak nutné stavět hodně policejních dronů. Pěstovat lze několik druhů pozemských, ale i mimozemských rostlin. Doporučuji vyrábět co nejširší spektrum jídla, zvyšuje to morálku. Ta je důležitá, protože jednou za čas jsou volby a nechcete přece přijít o svůj úřad. Také je důležité budovat obranu, ať už před počasím nebo nepřátelskými organismy. Hra také nabízí možnost vysílání expedic do širšího okolí nebo zakládání vzdálenějších sídel. To vřele doporučuji, jde o skvělé zdroje rud, energie a hodí se i k obraně.

Hrát lze kromě volného režimu také 4 mapy s výzvou a samozřejmě kampaň. Kampaň je variabilní co se prostředí i úkolů týká a obsahuje i jakžtakž příběh, dokonce se závěrečnou animací. Nejvíce nudí vždy začátek mise, úkoly jsou na začátku často stejné a zajištění základních potřeb se musí udělat vždy. Na druhou stranu jsem časem vše dělal automaticky a rychleji než úkoly přicházely, takže to ani moc neobtěžovalo. Hře se opravdu dá vytknout v podstatě nulová invence, zjednodušeně jde o překreslené SimCity, ale to platí o mnoha budovatelských strategiích. I takové Cities: Skylines neobsahuje nic revolučního. Aven Colony se hraje příjemně povědomě, neháže klacky pod nohy, ale vše ozvláštňuje originální grafikou a stylem. Klasické mechanizmy a výrobní řetězce fungují bez problémů, stavy kolonistů reagují předvídatelně a je vždy jasné co je špatně a co opravit. Po zajištění základny, je nutné uzpůsobit strategii cílům mise(co nejrychleji daný počet obyvatel, průzkum okolí, zvýšená těžba...). Během kampaně jsem se bavil a těšil se co nového přinese další mise. Vrcholem kampaně je objevování různých mimozemských artefaktů a jejich průzkum.

Já se prostě u hry dobře bavil. Nabaví hrát 3 mise denně, ale to podle mě žádná budovatelská strategie. Ale hezky jednu misi každý večer a bylo to moc fajn. Oceňuji hlavně přítomnost kampaně, nejsem moc příznivec volného režimu. Grafika je hezká a technicky hra fungovala bez problémů. Pro příznivce žánru - nic převratného, ale slušně zpracovaná klasika.

Pro: pohodová hratelnost

Proti: neoriginalita

+13
  • PC 60
Aven Colony (dále jen AC) jsem koupil se slevou na GOGu. Hra normálně stojí 33 ojro, po 75% slevě 8.29. Pokud bych hru koupil za plnou cenu, tak by moje hodnocení bylo asi tak 30%. AC totiž není žádná úchvatná smažba, co by stála byť za cenu po slevě. Pokud bych měl srovnat s jinejma budovatelskejma strategiema, co jsem v poslední době hrál, a které mají stejnou cenu, a tedy dalo by se říct, že zastupují stejnou třídu, tak AC nápadně připomíná Tropico, ale naprosto tragicky mu chybí (jiné) herní mechanismy (, než zemědělství) a obsah, a pokud bych měl srovnat s Frostpunkem, pak AC naprosto chybí originalita i nápad.

Teď vážně. AC totiž neobsahuje vůbec nic, co stálo za námahu se s tím crcat a něco developit. Teda pokud nepočítám, že to je z vesmíru a že to má nějakou autorskou omáčku okolo, která reprezentuje pokus o námět. Pokud si zahrajete kampaň, tak během prvních asi 3 misí (misí/map je asi 10) vystřílí hra veškerou munici a už vám nic novýho nenabídne. Co se týče hlavní náplně a sice budování základny, tak na to by stačila snad jen jedna mise. Tahle hra totiž se strategií nemá nic společného. Je to to taková koridorová strategie, protože dopředu vede pouze jedna jediná cesta. Jakmile pochopíte herní mechanismy, tak si uvědomíte, že tuhle hru by mohl hrát robot, kterýho si sestavil školák v rámci domácího úkolu a jehož řídící jednotka je postavena na vnitřnostech takovej těch digitálek casio rok výroby 1990 s 15ti gumovejma čudlíkama.

Veškerá strategie ve hře totiž představuje postavení elektrárny, když máte maálo energie, postavení pole, pokud dochází zásoby jídla a postavení domečků, pokud vám přebývají bezprizorní lidičkové. Není prostě možné dělat nic jinýho. Není možné hrát to nějakým specifickým způsobem, že by jste měli nějakou svojí taktiku. Hra totiž budí dojem, že původní plán A byl vobšlehnout Tropico a zasadit to do vesmíru, a zdá se, že vývojáři začali lstivě se zemědělstvím, a u toho také záhy skončili (asi protože došly prachy), páč místo, aby tahle vesmírná strategie obsahovala nějaké vesmírné strategické věci, tak obsahuje kukuřici, zrní, brokolici (co by ani pes nežral), ještě jeden druh zrní (kterej jsem si z lenosti nehledal ve slovníku), rejži a meloun (a teď si nedělám prdel !!!). Dobře, abych nekřivdil, tak ještě obsahuje asi 5 vesmírnejch kytek, mezi které se zatoulala pšenice (LOL) a dohromady z těhlech ingrediencí, co si pěstujete, můžete kuchtit různé dobroty, co vaši kolonisté papkají (třeba chleba, nebo ovesnou kaši, nebo asi 3 druhy alkoholu, které jsou úplně k ničemu). Tohle celé je dobré k tomu, že vám to přidá asi tak jeden zanedbatelný plusový bodík, ve virtuálních hlavičkách vašich kolonistů, páč mají na výběr ze spousty druhů papkání (ale nemaj maso !!!!) a oni jsou o 2% ze 100 spokojenější. Tady zjevně došel budget, protože nic dalšího než kuchtění, které je naprosto zbytečné, totiz ve hře není rozvedeno.

AC ještě obsahuje jeden herní mechanismus, něco podobného jako ve Frostpunku že se pohybujete na mapě světa s nějakou výpravou, ale opět je to uplně tupá neinteraktivní záležitost.

Co se týče samotného stavění a budování, tak budovy se nedaj ani otáčet, natož by měly různé modely pro stejnou budovu. Mapička je taková barevná jak pro děti. No prostě nic moc.

Aby vás tahle hra zabavila, tak musíte být extrémní fanda budovatelskejch strategií. Pokud takovým fandou jste, a zároveň jste skromný a raduje se i z maličkostí, pak vám tahle hra dá nezapomenutelných pár hodin pařby (aby jste ale dohráli kampaň alespoň do poloviny, tak musíte bejt fakt autista).

Verdikt: Jako vesmírný simulátor kuchtění je to podprůměrné. Jako budovatelská strategie ubohé. Za původní cenu 33 ojro to je letadlo jak sviň. Úplně jak kdyby jste si koupili kosmodisk nebo nějakou jinou ptákovinu. Protože jsem autista a protože miluju budovatelsky strategie a protože miluju vesmírný strategie a protože jsem to koupil se 75% slevou, tak dávám krásných 6 bodů.

v1.0.0
+6