Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Army of Two: The 40th Day

12.01.2010
74
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Fight together. Survive together.

Maskovaní žoldnéři Tyson Rios a Elliot Salem dekádu (1993-2003) bojovali v řadách privátní Security and Strategy Corporation. Pak se jim zachtělo začít makat jen na sebe, proto si založili vlastní společnost Trans World Operations (TWO). Právě vyrazili na misi do Šanghaje, události zde však naberou rychlý spád, když na velkoměsto začnou dopadat rakety následované invazí nihilistických paramilitantů z tzv. Fourtieth Day Initiative. Dvojici nezbývá opět nic jiného, než se agresorům po boku v bok čelem postavit a nezapomenout na krytí. Tahle zkouška ohněm prověří, co si dva drsňáci jako kontraktoři doposud osvojili. Na destrukcí lemované cestě za přežitím budou muset učinit řadu nepříjemných rozhodnutí.

Pokračování na kooperaci zaměřené Army of Two (2008) obnáší zhruba osmihodinovou kampaň, jež lze opět projít sólo či s AI ovládaným parťákem. Zatímco v jedničce se v rozpětí několika let cestovalo po světě, souvislý děj dvojky je soustředěn do ulic a výškových budov jediné asijské metropole. Zůstává Aggro z předchozího dílu spočívající ve strhávání pozornosti nepřátel na jednoho z dua, aby mohl ten druhý krátce operovat nepozorován. Vaše průběžné chování určuje stupeň jejich kamarádství. Přibyl systém Morality s výběrem, kterak se zachovat v dané situaci. I pozitivní volby mají nepředvídatelné dopady, zato ale přinášejí hmotné odměny. Škála kosmetických i praktických úprav vybavení se od minula znatelně rozšířila.

Maximální počet účastníků hry ve více lidech je oproti prvnímu AoT zvýšen ze 4 na 12. Ze tří (Warzone, Bounties, Extraction) multiplayerových módů se vrátily dva - Warzone, kde dva znepřátelené týmy (až 4v4) plní náhodně generované úkoly a Horde módu z GeoW2 (2008) podobné Extraction. V jeho rámci odolává až dvanáctka spolupracujících hráčů vlnám AI řízené přesily nepřátel, zatímco se snaží najít, osvobodit a eskortovat rukojmí do bezpečné lokace. Nové módy zahrnují Co-op Deathmatch, což jsou vzájemné přestřelky až šesti párů spolubojovníků a Control, variace na capture the flag mód. Tady se dva týmy (až 6v6) snaží udržet nebo získat náhodně generované pozice na mapách. Servery byly uzavřeny 22. října 2022.

Mezeru v příběhové kampani základní hry vyplňuje DLC s podtitulem Chapters of Deceit (2010).

Arkádovější zpracování totožné zápletky nabízí stejnojmenný AoT: The 40th Day (2010) pro konzoli PSP.

Tyson s Elliotem do třetice zavítají do Mexika v AoT: The Devil's Cartel (2013).


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS3 80
Fajnová střílečka podruhé. Už první díl mě velice příjemně překvapil, protože předvedl pár jednoduchých, ale díky dobré AI velmi funkčních mechanismů. A dvojka v tom pokračuje a něco trochu i vylepšuje...

Zatímco v jedničce jsme jako nakorbené žoldácké duo trousící jednu debilní hlášku za druhou procestovali celý svět a vymanili se ze spárů ne příliš spolehlivého zaměstnavatele, ve dvojce se vydáváme na vlastní misi do Šanghaje. Vše se samozřejmě velmi záhy posere, město podlehne masivní destrukci a na hlavní dvojici je, aby zjistili, kdo vlastně za útokem stojí a co je důležitější, jak ho sejmout. Příběh je jednoduchý, klasicky béčkově nablblý, ale podávaný skrze zábavné animace a docela to i stačí. Proto zamrzí nepochopitelná absence doprovodných (anglických) titulků k dialogům, které by se především při intenzivních přestřelkách dost hodily.

Atmosférou tu ale tvůrci přitvrdili, je to více story-driven a proto je poměrně logickým krokem celou hru zasadit na jedno místo. A i přestože jsem v prvním díle procestoval celý svět, tady jsem si prostředí barvité Šanghaje užil o něco víc. Ta je o něco rozsáhlejší, detailnější a především designově nápaditější. Grafika vypadá v rámci možností (720p na 4K telce) hodně slušně, ale to si také bere svou daň na výkonu. Především hojně využívané částicové efekty z toho dělají občas solidní slideshow.

K samotné hratelnosti ale nemám výhrad. Opět se jedná o velmi chytlavou cover-based střílečku s dynamickým využíváním krytí. Žádné mačkání tlačítek aby se postava přilepila k překážce, ale avatar hezky a automaticky reaguje na okolní prostředí. Ovládá se to plynule, přesně a příjemně. I pocit ze střelby je parádní, nepřátele vydrží pár zásahů a když už tvůrci na hráče vyšlou nějakého otravného obrněnce, tak i ten jde logickou cestou zlikvidovat a není jen klasickou bullet sponge.

Podobně jako v jedničce i tady moc nechápu ta nepřeberná množství customizace zbraní. Vzhledem ke krátké herní době jsem skoro po celou dobu hraní držel v prackách P90 s tlumičem a neměl potřebu něco měnit (plus navíc to šíleně dlouhé načítání v menu). Tvůrci se tentokrát vyhnuli vedlejším úkolům a místo toho přidali do hry rozhodnutí (většinou typu zabít/nezabít), možnost některé situace řešit non-lethal stylem nebo opatrným a přesným zásahem zachraňovat zajaté přeživší, za což hráč sbírá jakési morality points. Co jsem pochopil, tak by to mělo nějak ovlivnit děj, ale upřímně jsem do konce hry nepostřehl jak a jestli vůbec. Pro oživení frenetických přestřelek ale fajn.

Za mě tedy spokojenost. The 40th Day je fajnový sequel, který do světa díru neudělá, ale v rámci žánru je to odladěná a zábavná záležitost, kterou by si příznivec akčních her neměl nechat ujít. Klidně i sólo.

Pro: hratelnost, grafika, parádní AI jak protivníků, tak především parťáka. rozsáhlé možnosti customizace zbraní

Proti: otravné fps dropy, absence titulků, mohlo to být i delší

+16