Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ancient Enemy

09.04.2020
61
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ancient Enemy je karetní RPG hra zasazená do fantasy světa, ve které v roli kouzelníka pomocí svých karet porážíte protivníky na dobrodružné cestě za znovuzískáním svých ztracených vzpomínek. Hra vychází z předchozího titulu studia Grey Alien Games jménem Shadowhand a opět se tak jedná o propracovanější variaci na Solitaire.

Jádro hratelnosti spočívá ve vytváření řad po sobě jdoucích karet z balíčku karet rozložených na stole. Karty různých barev slouží k nabíjení různých útoků a speciálních schopností. Na stole se mohou objevit i speciální karty, poskytující různé výhody. V průběhu hry můžete vylepšovat své schopnosti, karty či kouzla. Během používání schopností se postavy na kartách hýbou, čímž vytváří iluzi, že nejde pouze o kartu.


Poslední diskuzní příspěvek

Na GOG zdarma. Dobrá, byť primitivní karetní hra (princip solitaire/pasiáns), hodí se do výzvy, kampaň lze dohrát do 10h.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Na Ancient Enemy jsem se po dohrání Shadowhand celkem těšila, a protože tahle hra je druhá v řadě, očekávala jsem nějaké vylepšení herních mechanik nebo zajímavější příběh. Bohužel ani jedno se v AE neobjevilo. Gameplay je takřka stejný, příběh tu skoro není. Zatímco v Shadowhand se promítla řádka postav a cesta hlavní postavy měla důvod, smysl a vytyčený cíl, hrdina v Ancient Enemy bloudí po zpustošené krajině, neustále dumá nad tím, co se stalo a jeho rozjímání přerušují převážně mlčící protivníci. Houboprasata, uřknutí banditi, zombie, přízraky anebo prachobyčejný kostlivec. Houboprase mě upřímně zaujalo a doufala jsem, že alespoň ti další protivníci budou mít zajímavý design ale ve výsledku nestáli za moc.

Podstata hraní je stále stejná. Karetní tablo nabíjí schopnosti hrdiny, kterými se pak útočí na protivníky. Různé typy útoků, všelijaké házecí věci jako dělobuchy, dýky atd. Oproti předchozí hře ale kartami nabíjí jen hráč a protivník do tabla vůbec nesahá. Na jednu stranu je fajn, že vám houboprase nesebere combo, ale na tu druhou to opravdu zjednodušuje už tak celkem jednoduchou hru. Protivníci opět mají odolnost vůči různým věcem a jiné útoky, takže je nutné prohazovat schopnosti hrdiny před souboji, ale je to celkem přímočaré a ve výsledku jsem z nějakých 12 útoků používala tři. Štvalo mě i to, že útok mečem se nedal nějak moc vylepšit.

Jedenáct kapitol jsem dohrála za necelých šest hodin (ale s tím, že příběh jsem v posledních dvou kapitolách už jen tak přejela očima a ani to nějak nesnažila číst). Na solitaire hru je to přece jenom to lepší, co se dá sehnat, ale že by to člověka oslnilo, to se taky říct nedá.

Pro: houboprase, skill-tree

+18
  • PC 50
Nebudu zastírat fakt, že jsem se k této hře dostal po podrobném zkoumání, co na Steam a Epic účtech mám, abych splnil letošní Herní výzvu. Po krátké analýze karetních her jsem se nakonec rozhodl pro hru Ancient Enemy. Působila na mě výpravným dojmem. Realita byla ale o lán lesa někde jinde. Bohužel.

Za ta herní léta vím, že karetní hra nemusí být nutně špatná. Kde jsou ty časy, kdy jsem na webech freehry.cz a plnehry.cz objevil českou hru Mravenci, kterou jsem ve své době s kamarády mastil hlava nehlava a bavil se její jednoduchostí a možností hru opakovat, aniž by každá další hra byla stejná. Spouštěl jsem tedy Ancient Enemy s podobným pocitem. S tím, že si u hraní trošku odpočinu, odfrknu, nebudu muset nad ničím přemýšlet a zabavím se na pár hodin hrou, která mě bude nutit otáčet karty dál, dokud nedojdu k vytouženému cíly.

Hned na první dobrou mě zaujala orchestrální hudba, při zapnutí jsem pak začal načítat jednotlivé dialogy a snažil se vpravit do příběhu. Karty mi zároveň okamžitě daly najevo, že se jedná o rozšířený Solitaire, nebo tedy pasiáns, chcete-li. Osobně jsem tedy měl u vzhledu trošku pocit, jak kdybych hrál Mahjong. A možná dejme tomu, že je to kombinace obojího.

Po poměrně krátké chvíli jsem ale zjistil, že příběh je totální žvást. Probudíte se neznámo kde, nevíte pořádně ani kdo jste a procházíte fantastickým světem a v podstatě jen kosíte nestvůry, které se Vám dostávají do cesty a vlastně to nemá ani žádný důvod. Keců je docela dost, ale musím říct, že číst je bylo čiré utrpení a někde u třetí kapitoly (z jedenácti celkových) jsem to prostě a jednoduše vzdal.

Stejně tak to bylo i s herními zvuky a hudbou. Po poměrně krátké chvíli začala stejně otravovat jako příběh, takže jsem si naladil fantastické kompilační album od The Cinematic Orchestra ze série Late Night Tales , kde zazněly pecky od Radiohead, Bjork nebo St. Germain, což, jsem okamžitě usoudil, fungovalo jako podkres ke hře tisíckrát lépe.

Jenže bez toho všeho, co hra navíc nabízela, jsem si vlastně uvědomil, že jsem si zapnul jinou formu Solitairu. Když máte hru zadarmo, tak je to jedno, ale představa, že za ní ještě platím, by mě asi hnula žlučí.
+13