Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ruku na srdce, level-design v HL1 je hodně nesmyslný. Dobře je to vidět u Freeman's Mind videí :)
Zdálo se mi to, nebo si zde opravdu někdo dovolil říct, že design Half-Life je dementní? Protože za tohle by si zasloužil rozbít počítač o hlavu.
2Kurče: Pro mne je děsné zklamání. Prostě první dvě AvP byly super ale tohle ztratilo atmosféru :-(
NateLogan: Vidíš a prý že je to plné klišé. Dostat bedýnkou/kufříkem do hlavy v takhle vzdálené budoucnosti, to je neotřelé. :D

I když mám dojem že podobně "praštěný" byl i velitel výsadku Gorman v APCv Aliens (1986), nicméně mě to v téhle hře překvapilo.

Driv3r se mi micmochodem také líbí.
To pravděpodobně ne :)

Jinak asi nikdy nepřekousnu tu drzost vývojářů dovolit si hráče omráčit nezajištěným kufrem volně se válícím ve VÝSADKOVÉM raketoplánu. To už na mě mohlo rovnou spadnout piáno. :D
No, koukám, že emoce planou. To je dobře, poněvadž to je aspoň náznak toho, že se hra někomu opravdu líbí... Rozmyslím to, akce končí asi až v pátek.
Nate: Roky 1995-2000 jsou moc fajn. :-) Jinak momentálně jsem se konečně dokopal k Half Life a myslím, že dementnost level designu v AvP horší být nemůže...
A já zas tvrdím, že Driv3r je minimálně na 80% :P.

Tady se na ničem neshodneme. Pro mě je prostě tenhle AvP ztělesněním všeho, co na FPS akcích nesnáším. A i když z toho sem tam vykukuje nadprůměrná hra, u mě stejně nemá šanci.

PS: AvP je jedna ze tří her, jejichž koupě na Steamu vyloženě lituji. A všechny tři jsem koupil za 5 a méně €.
NateLogan, H34D: Chcete odradit kurcatovia od nejlepšího utracení 5ti éček v jeho životě.:D

Už jsem natarazil na názory, že AvP je zazoomované, teď je tu i špatný "feeling" ze střelby a klišé. Nesouhlasím ani s jedním. Co bych hře vytkl je přílišné zaměření na MP a krátkost kampaní spolu s jednodušším leveldesignem. 30% Eidam jak se tu snažíš naznačit to ale fakt není :)
tak už to běží domů a bude to prej za 10 hodin :( hraje někdo multiplayer ?
Tahle hra je dokonalá výkladní skříň všech stereotypů z let 1995 až 2000 (a něco), s katalogem klišé a to vše zabalené do poměrně stupidního level-designu spolu s velmi špatným feelingem střelby.

Ale je to jako u filmů, i tupé béčko může být parádní podívaná, pokud je divák v tom správném rozpoložení.
Když na to tak vzpomínám, tak tohle byla skutečně jedna z nejhorších her, co jsem kdy dohrál :)
Jedine, co me na tom laka, jsou ty achievementy (mam je holt rad, i kdyz na plneni tech tezsich uz nezbyva cas), jinak jsem hral demo a opravdu me nepresvedcilo o koupi, byla to spis nuda (MP).
kurcatovium: Že se můžeš vůbec takhle ptát a ještě to nemít!!! Je to poctivá doomovka a uděláš chybu, když jí mineš!
Tak abych se k tomu vyjádřil.

ViRus: Skeptik? Ne to spíš hodně vypočítavý v tom smyslu co kde je, jak a za co. ty jsi pravý sběratel, který je "hodný" i na slabší sběratelky, ale já prostě fakt koukám co za své prachy dostanu. A třeba Dead Space 2 CE je podprůměr.. AvP průměr, bez diskuze. Nechci říct, že bys při množství svých her ztrácel schopnost kritického posuzovánání, ale i mě dalo velkou práci přiznat si, že CE Morrowindu nebyla tak skvělá...

jezek: Ty promiň mě, už se ti nebudu posmívat :-)
Facehugger není plastikový, ale gumový a věrně vyvedený. Ty si, ale skeptik a to se těšíš na Witchera 2 CE no nevím nevím. :-)
ViRus: Hmm, plastikový Facehugger jak z tržnice, na který musela SEGA zavést vratky, protože chodil s ulámanýma nohama a nášivka WY, co se dá koupit samostatně, AvP Survivor ed. bohatě stačila. Jediná hezká věc navíc v Hunter edici byla ta pohlednice. :)
No já jsem hru ještě nehrál, ale rozhodně nelituji Hunter Edice. Ta česká CE byla tak trochu o ničem.
Dohrál jsem všechny tři AvP co byly na kompech. Předobědnávky CE posledního dílu dodnes lituju. Nebylo to nejhorší, ale taky to nebylo za plné prachy. Snad budou CM lepší...
Tu kartu mám od června 2007, stála mne necelých 1500 Kč a doteď na ní jela většina her v pohodě. Stěžovat si tedy nemohu, jde o parádní poměr cena ku výkonu.

Nicméně AvsP jsem hrál i na výkonném stroji a za svým názorem si stojím. I když jej nejspíš nedokáži zcela obhájit.
Nechci bránit ani hanět nové AvP (odehrál jsem asi hodinu), ale zkoušet hru z roku 2010 na kartě z roku 2007, která už byla v době svého uvedení težkej podprůměr, to je fakt sebevražda.

Já si taky raději počkal na HL2 tři roky, než na to budu mít železo, než abych to zkoušel na něčem, na čem si budu kazit herní zážitek už jenom tou slideshow :)
Béčka mi nevadí :). Ale má to své meze. Zdejší scénář (nebo jak nazvat koridor se skripty) je rozhodně překročil.

Nejvíc mi ale vadí technická stránka věci. Pohled (ideální příklad je L4D: v jedničce se mi líbí, ve dvojce ne), zbraně, nepřátelé, koridor (respektive level-design toho koridoru), detektor pohybu, pohyb postavy... Všechno mělo své mouchy a holt pro mě to byly mouchy zásadní. Zkrátka se mi to hrálo špatně.
NateLogan: Co k tvé odpovědi dodat :D Přesvědčil jsi mě, že máš důvod si myslet, co s myslíš. Nicméně asi těžko chtít od hry postavené na béčkovém komiksovém/filmovém základu aby byla áčková..(to dokázala jen první Riddick hra oproti Riddick filmu).

Taky nevím co máš pořád s tím zazoomováním, mě se zas u mnohých starších fps zdálo, že charakter drží zbraň moc daleko od sebe (disproporční ručička, jak s pistolkou na vodu), AvP mi nijak extrémě zazoomované prostě nepřišlo.

Z her od Rebellionu pro PC za poslední léta je podle mě dobré jen TPSko Rogue Trooper a toto AvP..odpady jako Rogue Warrior a Shellshock 2: Blood Trails byly kiksy a fuše dělané pro rychlé prachy. Rebellion jsou především herní řemeslníci, dělají na počty a na kvalitu se zaměřují jen občas a řada portů na PS2 a her pro PSP, Wii to potvrzuje.
RNDr. Gunár Pavel:
K "Typově stejné areály": Tím sem jen vysvětloval, jaké filmové béčka myslím. Šlo mi o scénář. AvsP je nehorázný tunel s naprosto okatými skripty a situacemi a s přehledem trumfne i půovní AvP2 o mnoho délek. Prostředí jako takové bylo celkem povedené, ba i hodně povedené. Až na ten koridor.

K Teselaci: Pokud vím, tak šlo jen o PR masáž a teselace byla použita jen minimálně (nejpatrněji na alienech), oproti tech-demům AMD nestála moc za řeč.

K technické stránce: V 640x480 jsem to vskutku nehrál, to snad ani nejde (vzhledem k neúměrně zazoomovanému pohledu) :-). Jen mě zarazilo, že v mnoha situacích mi kleslo fps i pod 15 snímků, ač na scéně skoro nic nebylo a šlo výhradně o problém interiérů.

A proč takový rozdíl oproti AvP2? U AvsP mi zejména nesedl ten koridor s naprosto okatými skripty. A hlavně zpracování zbraní a vůbec boje. Střelba v AvsP je taková divná, těžkopádná (můj pocit), připadám si jako kdybych střílel bbčkovkou a ne pulsní puškou, a taky mi nesedly souboje vetřelců s armádním nožem :). Vůbec AvsP obsahuje podle mě strašně moc technických kiksů, které v AvP2 nejsou. A příběh je v obou hrách poměrně velký brak, ale v AvP2 mi přišel takový věrnější předloze (zvlášť jeho provedení).

Hmmm, těžko se mi vysvětluje, co je tak špatně, ale zkrátka AvsP se mi nelíbil ani z prvních trailerů a videí, ani při samotném hraní.

PS: Popravdě mě se od Rebellionu vůbec nelíbí ani jedna hra, napříč všemi platformami. Jestli je to jejich specifickou hratelností, nebo něčím jiným, to netuším.
NateLogan: Hmm tak jsem zabrowsil do tebou hodnocených her a AvP2 jsi dal 90, averzí k sérii to tedy nebude.
Já se tě ptám co měl AvP 2 a nemá AvP 2010 podle tebe... Lacinou zápletkou disponujou obě hry, obě mají i kontroverzní grafiku, kde můžeš najít spoustu negativního, ale i pozitivního. Ani AvP 2 nebyla co do hratelnosti žádný zázrak, přesto posíláš do pekla právě tohle AvP a ne oboje..když už..Krom mulťáku a délky kampaní se mi tedy zdá AvP ve všem lepší, než AvP2...

Typově stejné areály? Tak to brzdi. V tomhle AvP byl fakt pěkný les se svítícími choroši (třebaže byl celý nalepenej do tunelu), i pak mars-like údolí, podzemní jeskyně (2 druhy nasvícení) připomínající první Alien film.. To bysme měli přírodu, pak tu ještě máme Cameronovo Aliens-like základnu z prefabrikovaných dílů a v ní vetřelčí hnízdo, pak zase jiný systém kanálů jak z Aliens 3 a nakonec tanjný labky WY..navrch moc pěkný predátoří chrámy...to je podle tebe "typově stejné"??

Krom toho dle vizuálů taky oceňuju, že v době tupých portů se tvůrci aspoň trochu zasnažili a přišli s DX11 efektem zvaným teselace, ten je fakt znát a přestože se celkově moc nepřetrhli, je to pořád lepší než obvyklý port 1:1, kdy často nejde pomalu zapnout ani vyhlazování hran..
640x480.. ty seš hrdina takhle hrát :D...není tvé hodnocení spíš pochopitelná frustrace z toho, že hraješ AvP v kvalitě a počtu snímků jako kdyby to někdo jen pro tebe portoval na PS2?? :D Nedalo se to ale čekat? Podle mě bys měl prostě s hrou počkat do doby než upgraduješ svůj toaster ;) Aneb pravidlo č.1 nikdy nevěř minimálním požadavkům, tam sice 8600 není ale stejně..
Mně to na 9800gt jede na nejvyšší detaily v 1920x1080, ale v páté misi mi to padá, takže jsem musel snížit textury na střední. Zajímavé....přitom všude jinde to hře nevadilo a jela naprosto plynule.
Jelikož tu nebylo vůbec nic, co by mne bavilo, přes 5/10 jít nemohu :). A na 3/10 to srazila brutální neoptimalizace (jistě GF8600GT je nic moc karta, ale člověk by čekal, že na min detaily při rozlišení 640x480 se to bude sekat méně než na vysoké detaily při 1280x960) a naprostá debilita scénáře, za který by se stydělo i americké milionové filmové sci-fi béčko (takové ty podle jednotné kuchařky začínajících režisérů, co jsou všechny stejné, mají stejné hrdiny a odehrávají se typově ve stejných areálech :D).
NateLogan: Ale,ale... Je tam Bishop, alias Weyland, alias Frank Black ze seriálu Milénium :D, je tam afromariňák který to přežije (RIP Apone), je tam gore.. a jaké, příběh ujde (a za marína má slušné grády), grafika je moc pěkná (hlavně modely alienů a predátorů a na max. obzvlášť) a hudba se povedla snad ze všech AvP nejvíc. Taky je to hra co, neutahá přesto, že se to paralelně odehrává na stejných místech to neupadá do stereotypu. Skoro jediný teda jseš, podobně hnusný byl na hru už jen ugraugra, který dal také 30 :D

Až na hru budu psát komentář, šetřit ji nebudu (mám dost výhrad a uvažuju i o snižení hodnocení), ale třicítku? Vážně? Hře s takovýmhle hodnocením odpovídá snad jen Shellshock od stejných autorů.. AvP je přinejhorším švestková šestkovka :) a dost mě to natěšilo na Aliens Colonial Marines...
Karas, Gunár: Zabere to asi 12 hodin, ale je tu více her, které bych rád zkusil a po zimě už se chci věnovat jiným věcem :-)
Snad nejsem jediný, komu to přijde jako brak vyloženě po všech stránkách, nehledě na příšernou optimalizaci. Nestává se často, že bych litoval nějaké koupě v akci na Steamu, ale tohle je výjimka a mrzí mne i ten promrhaný bandwidth.
Karasman: Přesně kdyby bylo tohle AvP knihou, nebyl by to román o třech dílech, ale útlá knížka se třemi povídkami :D
Gunár: Komentář asi radši ne. Já si to teď první dohraju za mariňáka a pak si kdyžtak časem (za delší dobu) vyzkouším predátora a možná potom i toho vetřelce, ale asi to nebude hned :-)
Pivo: Tak se těšíme na tvůj komentář. A já hlavně na to co soudíš o kampani za vetřelce, protože ta se podle mě povedla ze všech tří nejméně..
No, ze startu mě hra za mariňáka moc nebavila, ale časem tomu asi začínám přicházet na chuť. Jinak ten souboj s predátorem měl grády. Jebu se s ním deset minut, bo neznám přesnou taktiku, jak na něj. A když to zjistím, tak mě tesně před koncem málem zabije a já jenom takový kousíček života....no ještě trošku a mohl jsem si to zopakovat, ale dostal jsem ho, hajzla silného :-D
Jinde mi to nepřijde nepříjemné, jen v tom Metru. Ale to je normálně fyzický pocit nepohodlí z toho.
Je to nějaký divný (asi konzolový) trend. Tady je to extrémní a opravdu to vadí. Ale nevoní mi to ani v Borderlands, Stalker: CoP, nebo L4D2...
Že jo? Nevím jestli je to současný trend v FPS nebo jsou vývojáři částečně slepí od čumění do monitorů, ale přesně stejné mi to připadalo už v Metro 2033. Anebo je to pokus o zintenzivnění prožitku - být dění co nejblíže? :D
Jo, dva map packy, který mi přijdou i po slevě o 2,5€ dražší, než bych za ně byl ochoten dát :)
Přesouvat do diskuze jsem to nehodlal, ale když na to koukám, je to těsně :-)