Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Do Primal Hunt jsem se pustil s chutí ještě nadšený z nadstandartní pařby z původní hry ale hned po prvním levelu za Mariňáka který mě vůbec nebavil a ještě hůř se hrál jsem hru na rok dal k ledu a k dohrání mě donutila až herní žízeň a neodbytný pocit nedodělané práce.

Naneštěstí očekávání že to po prvním levelu nebude tak hrozné a dočkám se pokračování kvalitní hry vzalo rychle za své. Nemá cenu popisovat jednotlivé kampaně protože jsou na tom v podstatě všechny stejně. Ubylo atmosféry, přituhla obtížnost a to až mnohdy na frustrující úroveň a délka hry je i na datadisk krátká. Tři mise se nemusí zdát málo ale první většinou působí trochu jako seznamovací což je podle mě zbytečné protože nepředpokládám že by hru někdo hrál dřív než originál takže se není co učit nebo zkoušet. Ostatní dvě jsou sice delší ale žádná sláva to také není ale na druhou stranu to aspoň máte rychle za sebou :)

Jsou tu samosebou i pozitiva a to jak drobnosti jako podpora širokoúhlého nastavení obrazu která pokud si dobře pamatuji v původní hře nebyla tak ty zásadní, např. kampaň za Predaliena která byla ze všech asi nejlepší a i přes chyby popsané výše se nejvíc přiblížila původní hře. Největším plusem je pak příběh který skvěle doplňuje ten z originálu a hodně tlačí k dohrání hry a upřímně bych bez něj Primal "šunt" asi nedohrál.

Hned po dokončení jsem hru odinstaloval a příště až dostanu chuť na mozek nebo lov s infračerveným pohledem sáhnu raději po původní hře. Škoda, čekal jsem ještě pár chvil s dobrou hrou navíc ale nestalo se.
+17
  • PC 40
Je až neuveriteľné, ako ľahko sa dokáže fungujúca hra "znetvoriť" nepodareným datadiskom. Veľmi kolísavá náročnosť (väčšinu času za predatora na normal s prstom v nose, no za človeka najmä ku koncu frustrujúco ťažké, za predaliena sa pre zmenu úplne ľahké momenty striedali s ťažkými.), s občas veľmi neprehľadným leveldizajnom, skripty, ktoré nepriateľov vyčarujú zo vzduchu a za chrbátom, absolútne nefungujúca AI spolubojovníkov (môj "kamarát predátor" ma asi 4x zabil plasmacasterom, lebo v mojom smere zahliadol aliena, ale dvere si otvoriť nevedel), to všetko je len krátky súhrn toho, prečo tento datadisk vôbec nehrať.

Mohol by som pokračovať a spomenúť napríklad to, že skripty fungujú tak trochu random v zmysle, že niekedy sa spustia skôr, niekedy sa spustia neskôr, niekedy na hráča (doslova) hodia nepriateľov viac, inokedy menej. Nehovoriac o tom, že akákoľvek atmosféra, pre ktorú som si Aliens versus Predator 2 obľúbil je už v prvej minúte hrania zabitá štylizáciou hry do čelenia návalu nepriateľov ako, keby šlo o Painkillera. Hra však na takéto čosi nie je uspôsobená a umierať sa dá naozaj ľahko. Preto je naozaj chybou dizajnu, keď všetky boje nakoniec prebiehajú štýlom quicksave, smrť, quickload (viem odkiaľ idú nepriatelia) zabitie nepriateľov, quicksave a zas sa kúsok pohnem, smrť, quickload...

Asi jediné skutočné plus datadisku spočíva vo veľmi pevnom príbehovom prepojení všetkých troch kampaní, sledujúc tie isté udalosti z troch rôznych pohľadov. Problém je, že hoci má každá postava svoje tri kapitoly, buď sa dajú prejsť za pár minút (asi najlepšia bola za chestbustera, no trvala niečo 10+ minút) alebo v nich hráč strávi dlhší čas len pre neustále frustrujúce umieranie, no i tak hru prejde (alebo vyhodí z okna) za pár hodín. Páni vývojári, takto sa hry skutočne robiť nemajú....

Pro: príbehové prepojenie všetkých troch kampaní, časť za chestbustera

Proti: všetko ostatné (náročnosť, level design, ai spolubojovníkov, krátkosť, nulová atmosféra atď....

+13
  • PC 60
Primal hunt je opravdu rozporuplným datadiskem. Já si ho zahrál asi až čtyři roky po základní hře, takže jsem uvítal další rozšíření hry, ovšem bohžel jsem byl lehce zklamán.

Začátek se zdá být dobrý, hra za Ancient predatora je zábávná a lovení je jednoduché (predator byl vždy ta nejnamachrovanější postava) ale to všechno končí ve chvíli, kdy člověk narazí na Alieny. Stále je sice lze efektivně likvidovat, ovšem i na normalu hráč pocítí posunutí obtížnosti oproti původní hře.

Predalien, tak na hru za něj jsem se těšil nejvíce, ovšem o to více jsem byl zklamán. Herní čas je tak směšně krátký a vzhledem k tomu, že za predaliena v plné síle si zahrajete enormě krátkou chvíli, je toto asi největším zklamáním a chybou zároveň.
Fáze, předcházející dospělému predalienovi - larva a "malý vetřelec" - jsou prostě zbytečně dlouhé a těžké.

Hra za Dunyi mě naopak bavila dostatečně, až bych řekl že z těchto tří charakterů, byla nejzábavnější. Pravda je, že hra za ni byla taky dost těžká ale stálo to zato.

Kladem tohoto datadisku, je to že konečně zjistíme, co bylo oním "incidentem". Určitá vysvětlení proběhlých událostí jsou tedy plusem (hlavně důvod, proč na tuto planetu zavítají predátoři, v základní hře). Na druhou stranu toho není zas tak moc a nikdo se nepokouší o představení nových postav atd.

Příběh není rozvijen úplně špatně ale znovu musím konstatovat, že základní hře nesahá ani po kotníky. Herní prostředí je pěkné a hlavně pekelně nebezpečné ale vzhledem ke krátké době hry, si ho hráč moc neužije (někdy je rád, že se mu podařilo prostě uniknout).

Co se týká novinek, tak se jedná jen o opravdu malé, kosmetické změny. Pro predatorovu pistoli jsem nenašel efektivní využití. A dvě pistole naráz u Dunyi jsou sice pěkně ničivé ale rychle se vyprázdní a jejich přebijení trvá věky. Zato tahání turretů sebou, je velice originální a dobrý nápad, bohužel vzhledem k rychlosti nepřátel, lze tohoto využít jen parkrát. Když vás chce rozsápat skupina alienů, tak prostě nemáte čas začít je rozestavovat a další věcí je, že na tyto turrety moc nenarazíte.

Na závěr se dá řící, že Primal Hunt není úplně špatnou hrou. Těží hodně ze základní hry ale i tak přináší pár novinek, vyšší obtížnost a mraky alienů. Ovšem krátká herní doba a pokažený potenciál celé hry, mluví sám za sebe.
Já jsa fanoušek základní hry, si ho čás od času zahraji ale to pouze když dělám maraton v AvP. Takže davám 60%

Pro: Pokračování, některé části jsou opravdu výzvou

Proti: Krátká herní doba, zahozený potenciál Predaliena. Absence nových postav a příběhů

+10
  • PC 55
Hru jsem začal hrát za predátora. Celý jeho herní plán je jít dopředu a zabíjet vetřelce. Žádná odbočka, jen dopředu. Dobře, ke konci zabijete i pár lidí. Ze zbraní jsem používal akorát ramenní kanón, předtím pistol a harpunu. Na co tolik zbraní, když je to tak krátké. Na co sbírat trofeje? Chtělo by to nějakou motivaci. Hra za predátora je jednoduchá, protože má neomezeně léčení. Zabíjíte jen skoro samé vetřelce, tak na co maskování?

Hra za společnost je též lineární postup. Jdete rovně. Překročíte bod a ze zdi na vás vyskáčou vetřelci. Za mariňačku je to těžké, ale díky krátkosti a quicksavu je to v podstatě brnkačka. Chybí souboj s predátorem. Příběh to bohužel neumožní. Design stojí za prd a obranné věžičky jdou využít jen v poslední bitce.

Za predaliena se design o něco zlepšil. Jsou tady slepé uličky, ale taky dost záseků při hledání cesty dál. Nejzábavnější je asi facehugerovská část. Jinak, opět chybí souboj s predátorem. Androidi jsou bohužel dost blbí na to, jak jsou pomalí. Inteligence všech je celkově na hodně nízké úrovni.

Dobře, příběh je docela zajímavý. Samotná akce docela ujde. Škoda, že si tvůrci Kissu víc nevyhráli s designem. A to jim to minule tak šlo. Značku tady prezentují jako čistokrevnou sřílečku. To jí nesluší. Krátka hrací doba zase nedovoluje pořádně vyzkoušet všechny zbraně a schopnosti. Hraje ale postavená na kvalitním základu.

Pro: slušný příběh, obtížnost

Proti: délka, většinou design úrovní, nevyužité hratelné postavy, moc akční, tupá UI

+10
  • PC 30
Aneb jak se z vcelku atmosférické FPS podařilo udělat tupou střílečku, kde vetřelci nabíhají po desítkách zpoza každého rohu...
-1 +4 −5
  • PC 70
komu by vadily tupé střílečky, kde nabíhaj desítky tupejch alienu. podle mě vesměs to samý, co předtím, možná pár prvku navíc jako možnost si vystřelit ala John Woo, mlha a další vychytávky; dějová linie "zpátky do minulosti" tomu dodala komplexní obraz dějové atmosféry, na kterou se zdá studio Monolith vsadilo svuj uspěch, a víc bych ani od datadisku nečekal. vzhledem k tomu, že jsem nekorunovanej král AVP, tak si to upravte v hodnosení a mě si přidejte do oblíbenejch.
-10 +1 −11