Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

1954 Alcatraz

24.01.2014
52
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Z Alcatrazu se ještě nikomu v historii nepodařilo uprchnout. Tedy kromě roku 1954, kdy je Joe odsouzen ke 40 letům ostrého žaláře za brutální loupežné přepadení. Venku na něj čeká jeho žena Christina, obtěžovaná Joeovým bývalým kumpánem Mickeym a také balík peněz, ukrytý na bezpečném místě. Joe bude při útěku potřebovat pomoc své ženy a doufá, že se jim peníze podaří vyzvednout včas a pak společně zmizí někam daleko. Jakoby se však celé město spojilo proti nim...

1954 Alcatraz je point-and-click adventura odehrávající se v Americe 50. let minulého století. Hráč v něm prožívá dobrodružství Joea a jeho ženy, mezi jejichž postavami se může kdykoliv přepínat. Hra má nelineární průběh a dvě možná zakončení, podle jednotlivých rozhodnutí hráče v průběhu hry. Ručně kreslená prostředí San Francisca a jeho okolí jsou založena na skutečných lokacích. Soundtrack ke hře vytvořil známý portugalský skladatel Pedro Camacho.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Nejen proto že jeden z mých nejlepších kamarádů dva a půl roku seděl mě téma věznic a té neslavnější obzvlášť dost zajímá. Nevyhnutelně jsem tak jednou zapátral i po nějaké hře z tohoto prostředí a 1954 Alcatraz mě nakonec zaujal nejvíc. Dlouho mě ale odrazovalo místní slabé hodnocení i nevalné recenze a tak jsem se nakonec do hry pustil hlavně kvůli herní výzvě 2018.

Alcatrazu je hodně vyčítán vizuální styl který je sice trochu netypický ale mě se celkem líbil a k typu hry myslím sedí dobře. Navíc díky němu na první pohled postavy skvěle vyzařovaly své charizma. NPC vůbec byly vcelku dobře vymyšlené ale zároveň taky dost předvídatelné v dalším postupu s čímž byla spojená občas docela nuda. Podobné je to i s příběhem který je také víceméně jasně nalinkovaný a když už máte možnost o něčem skutečně rozhodnout nemá vaše volba na něj nakonec až takový vliv. Prostě si tak nějak nerušeně plyne bez zásadnějších nebo překvapivých momentů takže se hra rychle po dohrání vytratí z paměti.

S hratelností je to taky komplikované. Přestože nejsem žádný hardcore adventurista přišly mi některé hádanky, spojení atd. mimořádně lehké. Jiné úkoly byly zase ale dost těžké nebo nelogické takže průchod hrou byl jako na houpačce. Pasáže které odsýpaly střídaly nepříjemné záseky a párkrát tedy přišel na řadu i návod. I když to úplný horor nakonec nebyl tak hráčům začínajícím s adventurami bych Alcatraz asi nedoporučil.

Nerad v komentech kritizuju ale 1954 Alcatraz je spíše průměrnou hrou která sice má světlé momenty v podobě sem tam povedeného vtipu nebo neobyčejné grafiky ale taky dost temných zákoutí kde hrozí nehezký zásek nebo nuda. Já se tedy do Alcatrazu příště podívám raději s Clintem Eastwoodem ;)
+22
  • PC 60
Adventury mám rád a tak rád zkouším i ty, které třeba nemají ani kdoví jaké hodnocení. Co já vím, třeba to má nějaký důvod a třeba také ne. Zde si zrovna myslím, že hodnocení je výrazně kritické. 1954 Alcatraz si tak negativní hodnocení nezaslouží. Na druhou stranu konečně vím, co je to vysloveně průměrná adventura. Jestli je totiž někde promarněný potenciál s příběhem, pak je to zrovna zde. Pevnost Alcatraz je sama o sobě pojmem, který musí táhnout snad každého, kdo má chuť se do zajímavého adventurního příběhu pustit. Problém ale je, že i když tu hrajete za dvě postavy, příběh nijak zvlášť negraduje. Navíc má hra obrovský problém s tím, že na její stáří má pozadí krásně kreslené, ale postavy v něm pohybující jsou plně v 3D provedení…a ještě ne moc hezkém. Naopak, poměrně odfláklém. Tomu, se přiznám, úplně nerozumím. Přitom právě vlastnosti těch postav v tom příběhu příjemně fungují. Je ale škoda, když postava má udělat určitý pohyb, aby něco zvedla a ten pohyb neudělá. Vypadá to nedodělaně a to je to, co dělá hrou tak průměrnou. Navíc i postup hry a sběr určitých předmětů je mnohdy zvláštní. Chvílemi mi přišlo, jak kdybych v inventáři měl tisíc papírů, šanonů, příkazů a rozkazů a každý na něco jiného. Působí to také dost jednotvárně a vysloveně nezáživně. Nemyslím si ale, že by si tato adventura měla vysloužit cirka těch 40 procent, podle mě je ideálně na šedesát. Neoslní, ale fanoušek adventur nemá problém ji dohrát. Na svojí délku je adekvátní a nakonec i ten závěr víceméně potěší.

Pro: Dobré téma pro adventuru, hraní za dvě postavy, krásně malované pozadí

Proti: Zvukový minimalismus, na rok výroby 3D animace jak z pomocné školy

+17