Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mysteria Ecclesiae, poslední dlc, vychází 11.11. Moc informací o něm ale pořád venku není.
Bude někdo zítra na fanfestu v Malešově? Já už jsem na místě, kdyby se chtěl někdo potkat, dejte vědět :).
@Tchort (28.08.2025 12:14): Jo, s tou prestiží už jsem to zahlédla, to mi připadá jako rozumné opatření. Každopádně doufám, že se třeba nestane něco jako u druhého DLC pro jedničku, kdy se dalo s množstvím peněz omylem přeskočit tu nejzajímavější část. Ale to už snad mají taky podchycené :)
@Brasikona (28.08.2025 11:11): Zachytil jsem to na Facebooku, takže zase tak ofiko zpráva to není. Jak to ve finále bude se tedy spíš dovíme za pár dní až to vyjde. Bude potřeba si vylepšovat prestiž, aby bylo možné si nějaké vybavení koupit atp. Potěšující je délka 15-20 hodin, takže obsahově by to mohlo být zajímavější než Přibky.
@Tchort (27.08.2025 23:42): To zaznělo teď v tom posledním streamu? To bude fajn. Já taky syslila, ale nedobrovolně, prostě se to stalo. V té KH už bych mohla klidně patřit mezi šlechtu. Jestli to řeší takhle, tak jsem zvědavá, zda to pomůže. I na to stavění se těším, mnohem víc než na Přibky.
Je vtipný jak se každej teď snaží nasyslit co nejvíc peněz na stavbu té kovárny a ona tam nakonec bude nějaká nová měna. Takže to bude jinak než u From The Ashes a to je jedině dobře.
Legacy of the Forge prý bude vyžadovat jen dvě povinná kování a jinak to má být 15-20 hodinové DLC, o dost větší než to první. Těšing.
@Syndrom (21.08.2025 15:46): Jo, když ptáček vysvětluje, proč nechce tahat pytle a vymlouvá se na řád světa, tak je to zajímavé, ale když mi bába pět minut kdáká o zakopavání mrtvoly, tak je to neuvěřitelně otravné.
@Gordon (21.08.2025 14:43): ani se me na to neptej, jsem od vcera nasranej jak septik, bratr se mi marne pokousel vysvetlit, ze pres tyhle problemy te prenese hardcore hratelnost toho openworldu, ze si s absurdne krupavym audio designem neco ukovas, uklohnis, ulovis, projizdet se pomalu krajinou na koniku, RDR2 ve stredovekym Ceskym raji no, ale ja mu povidam, ze tohle vsechno me zajima az kdyz me do toho sveta uvede kampan - pro me nejvetsi srdcebol od Gothicu 3 | kazdopadne sorry, k te otazce - je ukecana celou dobu a ze zacatku prave skvele, jak ti Ptacek vysvetluje proc nebude tahat pytle, celej ten fikane pojatej tutorial, world class performance i od vedlejsich postav jako ten komori v Troskach a ze je to moc popisne jsem bral jako ulitbu RPG bohum, aby to hrace nutilo menit hadry, pit lektvary, chlastat litry sejvovic a zkoumat pavouka voleb, cena za uveritelnost reakci ma byt prave tato hravost
dohrano: je to horsi nez prvni dil, stejne chyby, jen ve vetsim meritku, ale tam kde meli u jednicky casto pistoli u hlavy, zde to mel byt vyladeny perfekcionismus a projevil se hlavne u QoL | divat se na in-game videosekvence je asi tak prijemne jako se divat na zaznamy meetingu Microsoftu, scenar je velmi ucelovy, silne plot - driven, Forrest Gump ze Skalice se tluce s Jindrou, klukem z vesnice a Jindrou hracem, mas V z CB77, Nomáda z Crysis, kuryra z Falloutu nebo mas Rockstar, vsechno mezi vyzaduje velkou davku zrucnosti, kterou Warhorse postrada a Jindrich je retard | v Kutné Hoře ma quest design vrchlolit, ale misto toho se zlomi a sestoupi na uroven Bethesdy, aby poposel v misi Exodus na uroven Ubisoftu a jeho talentu ve frasce, nasleduje DLC Zikmunduv tabor a pak uz jsem to vzdal a jen klikal mysi | RPG mikro u questu funguje, ale je to prilis bezvyznamne, jako priklad uvedu ukol Zaby, kde vubec nehraje roli v reputaci jak moc uskodite lidem z Tachova, snad ani cislem, natoz naraci, na urovni NPC dialogu to tam nicmene je, predpokladam, ze dost se toho da vynechat a jet v dalsim runu jinou vetev, ale me byli od druhe casti vsichni u prdele | Ptáček, Žižka, Vašut, Vetchý, Róza, rabiati, prvni polovina, Bocanův soubojak, Bodkinův cit pro jazyk a maniakální grafika, zbytek uz nechci nikdy videt | velke zklamani
Ach jo. Je to tvůj bratr! obavy se bohuzel naplnily a od druhe poloviny zacina hra varit z vody, uplne stejny strukturalni problem jako u jednicky a i driv a horsi; zacatek je skvely, bylo tam dokonce par situaci, kdy jsem se tetelil blahem a az do zabiti Istvana se i pres nejakou prekombinovanost a archaismy mela kampan o co oprit, jenza pak prisla dechberouci Kutna Hora a lajdacky zpracovane questy se zlodejskou guildou, okamzita audience a par mrtvol k tomu u slechticke rodiny na dvorku, protoze proc ne, prastene nudne vysetrovani zase nejake mincovny a padelani grosu (co s tim furt maj?), mirna nadeje ve scenach s Rózou a Vetchym, abych si dalsi hodinu klepal na celo, na co se to do hajzlu koukam - chapu, ze to ma byt historicka hra s takovym makovym lidovym/civilnim dej se co dej stylem, ale opravdu ten dej na makro i mikro urovni musi pusobit tolik neobratne, jak predrazena televizni inscenace? "Samuel ceka za dvermama, tady zadne dvermami nejsou nebo si tak vozralej, ze nepoznas dvere od okna" a furt takhle dokola, udolan nekonecnou expozici a dialogy o tom jestli je lepsi kun pred vozem nebo za nim, Jindra s vetrem o zavod na posledni chvili "zachrani" snem spiklencu a Vasut nikde, vlastne se nic moc nestalo, jen se resetuje celej predchozi Bohutuv quest. Nebo ne? "nejdriv si potrebujem odfrknout rika Zizka, ale ty ne Jindrichu, pojedes tady s nevlastnim brachou (ups) bojovat za zidovskou mensinu od pogromu, po Exodu se sem vrat, ok sem tady, super, tak ta linie pred Kutnou Horou jestli si pamatujes? nabor mordyru do komanda, tak tohle, aha takze mesto je ted pro nas tabu asi co, ne proc? no Erik nas urcite hleda, asi to nevzdal jenom protoze jsme mu zavreli dvere pred nosem, ale prdlajs, normalne bez do lazni, at nejses v konverzackach celej od krve"
"Servus, potřeboval bych umejt koně a vošetřit cajky." tohle urcite napsal Bodkin (Jan Němec)
Kutna Hora je celkem neuveritelna, VR kandidat, questy uz jsou vic Bethesda nez CDP, prepeclive napsane, ale klopotne a ucelove udelane, nejvic regresivne pusobi in-game konverzace, meli CB77 ukrast tu bezesvou nabidku a nechat perspektivu pov, ono stejne koukat se porad na toho moulu Jindricha je bolest
Žižka! jak jsou ty questy tvoreny, nevim jak tomu rikaj ve hrach, ale u filmu je to set piece, tak zatim nejakych 30 hodin pusobi dost hutne, mnohem vic si dobove pomahaji adventurou
Podle Embraceru dorazí druhé DLC na podzim, třetí v období vánočních svátků.
Vašut šprechtí dobře, to ano, ale já se nemůžu zbavit pocitu, že posledních 15 let hraje všude a všechno stejně. Že v podstatě už hraje jen Marka Vašuta (a vždycky se mi vybaví ta scéna z Comebacku "Ahoj, jsem Marek Vašut..."). Ale dovedu si představit, že tady to bylo i žádoucí, že ho nechali a nebylo cílem s ohledem na postavu s tou rolí dělat něco jiného, ale mě už to nebaví.

Nicméně jo, Luke Dale je jedním slovem výborný.
jedina vec, ktera me na Zaklinacce 1 zajima je Nanite, videt stale tohle ve hre z roku 2025 je smutne, alespon na Experimental tam ty polygony mohli narvat
v Troskach; nektere questy jsou divne ucelove "dokud ma kusi, v te soutesce nemame sanci", ale svatba je hodne fikana, jak se tam shromazdi vsechny predchazejici mensi udalosti a probublavaji dalsi, takova questova chobotnice, zatim je to narativne stejne dobre jako prvni dil, jen bohatsi, tak snad vydrzi do konce
pomalu, ale jiste se blizim ke svatbe; odladenost je tu silena, tech skoro 7 let v produkci je na tom znat a hrace pekne rozmazluje, takze je to ve vysledku take o tretinu lehci nez original
Ja som to akurát v týchto dňoch rozohral a zatiaľ teda veľká spokojnosť. Upgrade oproti jednotke v podstate vo všetkom, hlavne je to také viac smooth a polished a aj tá imerzia na mňa funguje lepšie. Len tak sa poflakovať po lúkach a lesíkoch, paráda. Doteraz som narazil len na menšie grafické bugy, nič hrozné. Snáď to vydrží.
Já jsem KCD 2 dohrál včera (130 hodin a nevím, jestli se mi po té fušce chce vracet do DLC :-) ). PS5, režim výkonu. Druhá mapa měla delší načítací časy. Jinak hra jela v pohodě. Ojedinělý bug vyřešilo znovunačtení pozice. Často jsem ukládal odchodem do menu a znovunačtením toho sejvu. Hra mi ani jednou nespadla a gamebreaking bug jsem nezaznamenal.
Tak jak to s hrou vypadá?
Je to už nějak kompletní a opravené? Už nebude nějaké příběhové dlc?
Chci hrát hardcore mode od začátku.
@Gordon (17.07.2025 22:14): tak hra se odehrává v reálném světě a na vesnicích a interaguje se kromě vysoké šlechty i normálními vesničany. Nějaký ty fekálie k vesnickýmu životu patří. Ale nemyslím si, že by Vávra byl tak hloupej že by nevěděl, že různý látky vyžadují různý přístupy. Myslíš že měl tyhle scénky i ve scénáři HiTech? Nemluvě tedy o tom, že KCD2 psalo přes 10 lidí a kdo ví čí to byly questy.
@Paul (17.07.2025 21:19): Je to jeho rukopis, jakože chce aby to bylo vtipný, tak tam strčí hovna, tudle je klíč v latríně, tudle je mrtvej v hovnech a musíš se v nich hrabat, tudle hledáš šlechtice s knihou, haha, spadl z hradu do hoven... A když nemáš fekálie, tak tam strčíš sprostý slova. :)
@Gordon (17.07.2025 20:48): ano, LOTR je to poslední na čem bych chtěl aby dělali. I když nevím co myslíš "hovno-vtipy", KCD1 i 2 jsou vesměs skvěle napsané hry (a ano, na poměry herního průmyslu i dost vtipné).
@sten (16.07.2025 21:54): osobně bych si tipl, že další projekt WH bude nová IP nebo RPGčko ze světa LOTRu (když už na něj má Embracer práva). Po 14 letech v českém středověku bych čekal že budou mít chuť na změnu.

Ale časem (tak za dekádu) bych pokračování KCD čekal taky a vlastně by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby se hrálo opět za (staršího) Jindru v době Husitských válek. Tenhle Jindrův příběh možná skončil, ale jak říká na konci Racek, "čekají nás zajímavé časy" a to bylo imho pomrknutí na možnej vzdálenej sequel.  

A jo, asi bych taky čekal že další projekt už bude UE5, ta verze kterou demoval CD Projekt vypadá schopně a Cryengine s tím bohužel nedrží krok.
Nechce si někdo zaspekulovat nad možným pokračováním? Nabídnu svůj čistě osobní předpoklad, který nevychází z žádných zákulisních informací. Jde spíš o potencionální pokračování a zřejmě i trochu touhu, co bych jako fanoušek rád viděl.

Vávra několikrát řek, že příběh Jindry je tímhle dílem u konce, nevyvrátil ale pokračování s jiným hrdinou. Logicky se nabízí Žižka, který je i celkem kvalitně napsaný v KCD2 a jako hlavního hrdinu si ho umím představit. Následujících 10 let (1405-1415) Žižky není moc dobře zdokumentováno, takže předpokládám, že by hra hned na začátku odskočila ve stylu "O 10 let později". Traduje se, že se dokonce účastnil bitvy u Azincourtu, ve které král Jindřich V využil rozbředlé půdy k porážce Francouzů a zde se Žižka měl naučit využívat okolí a výhod bitevního pole. Bitva je k vidění ve filmu Král (Netflix), ovšem bez Žižky.

Žižka se pak okolo roku 1415 vrací a "motá se" kolem pražského dvoru. Navíc WH se vždy snaží překonat sami sebe a tak se přímo nabízí ukázat nám konečně Prahu v 15. století. Když se člověk podívá na její rozlohu v té době, tak to není nic nereálného.

Od roku 1419 už to Žižka rozjíždí ve velkém a stává se jedním z účastníků první pražské defenestrace (Uuuu to by byla cutscéna!), začíná husitské tažení a tak dále. Navíc se do českých zemí vrací Zikmund a už jen fakt, že byl obsazenej Ondrou Vetchým, a moc prostoru ve dvojce nedostal, by nasvědčovalo, že to nebyla poslední účast Zikmunda v tomto příběhu. S přihlédnutím, že v KCD 1 a 2 uběhl prakticky jen rok a Žižka "jel bomby" od roku 1419 až do 1424, je obsahu pro jeho příběh na dalších 6 dílů.

Další otázka je technologie a zde vidím dva zásadní problémy, které současná technologie má.

1. Soubojový systém - není navržený na bitevní vřavy. V KCD2 jsme si trochu přičuchli k větším bitvám (spíše bitkám), ale bylo cítit, že takhle ta hra nebyla původně navržená a už vůbec ne její soubojový systém. Moc si neumím představit husitské tažení s tímto soubojovým systémem.

2. Animace - prvek, který za mě nejvíce prozrazuje stáří CryEnginu. Jestli má vývoj další hry trvat opět 5+ let, Cryengine už opravdu neobstojí.

Přechod na novou technologii (asi UE?) se tedy zdá být celkem jasnou volbou, ale problém budou asi assety, které by museli dělat od nuly. Bude se jim tedy chtít přecházet na nový engine?
Podařilo se nám asi před měsícem konečně identifikovat všechny dabéry v KCD2, tudíž máme ke každému ty nejdůležitější postavy. Hodiny práce, nervů a dohadování i ověřování. Samozřejmě nemáme pokrytá všechna náhodná NPC a tak, ale už bychom byli schopni u všech provést identifikaci i v takových případech. Tak kdyby to někoho zajímalo.

https://www.herni-dabing.cz/hra/kingdom-come-deliverance-ii/
Takm nám zabili Ferdinanda, teda nerfli Kostky svatého Antiocha... ale to bolo asi jasné, že sa stane. Ovšem stále nevyriešili 2 Perkpointy vo Vitalite, ktoré sa nedajú nikam dať..... to je dosť LOL FAIL (OK nič Gamebreaking len také podpichnutie).

Ovšem po vyrobení 456 kusov Jindrovej Zhouby asi prechádzam z "Kladivom po gebuli" módu na mód "FPS" :-D

A BTW, kto vymyslel tú debilnú kreténsku featúru, že po určitej cutscéne sa vyresetuje nastavenie oblečenia/vyzbrojenia? Totálna K*****A. - a navyše ešte si tým bugli grafiku, kde zrazu "Bruncvíkova kroužková kukla" má zrazu ikonku "Bruncvíkovej prilby". HEH. Keď tak screenshot dodám, teraz sa mi s tým, nechce srať už tak som dosť nasraný z toho debilného vyresetovania settingov oblečenia.
@Le0nidas (28.05.2025 18:05): Nevím, KCD1 jsem hrál v EN. Má-li KCD být hra postavená na historických reáliích, těžko považovat současnou našroubovanou češtinu s kombinovanou pražáčtinou za cosi autentického té době. Polština ve třetím Zaklínačovi je úplně, ale úplně jinde.
Máte stejný názor i na dabing u jedničky? Nebo tam je lepší/horší? Hraju teď jedničku a ačkoliv to často má své neduhy, především co se lip sync a obecně synchronizace obrazu a zvuku týče, český dabing mi tam do toho prostředí sedí skvěle a dělá to pro mě mnohem lepší atmosféru než ten mnohem profesionálnější anglický. Stejně tak to mám s polštinou v Zaklínačovi.
@musa (28.05.2025 11:21): Obojí. Šustí to scénářem - přepečlivě přečtené s našroubovaným výrazem. Spisovné vulgarismy jsou vůbec nejlepší. Dialogy mezi Jindrou a NPC jsou evidentně dabované bez kontextu, emoce nějak chybí. Prostě to nefunguje. Obecně preferuji nativní jazyk díla, ale tady jde poznat, že výchozí byla angličtina a taky u ní zůstanu bohužel.