Podle všeho je to menší arkáda než Forza Horizon 5. Ta prej odměňuje bourání do překážek, kdežto Crew motorfest má prý dobré základy jízdního modelu aut, takže vás odměňuje za to, když nenarážíte do mantinelů nebo stromů (výjimkou je prý nabourání v určitém úhlu plnou rychlostí do stěny, což odrazí auto a zachová jeho rychlost). Takže má zdravý základ - správně najíždět do zatáček, nezačít brzdit pozdě, brzdit před zahájením zatáčení, přidat plyn při výjezdu ze zatáčky - tzn. pokud zrovna nezkracujete trať, tak se snažit vždy zůstat na asfaltu a jet čistě. Taky v ní nejsou tak monumentální skoky přes překážky. Auta mají váhu a nejenže se tak chovají v zatáčkách (v závislosti na tuningu) ale padají po skoku rychle k zemi. Drifting nemá žádné výhody, kromě driftovacího playlistu (kampaně). Nitro hraje roli a dá se vylepšovat (prodlužovat a rychleji nabíjet) pomocí vylepšování vozu. Pro tuning (hejblátek jé méně než ve Forze Motorsport) kompenzuje přetáčivost, nedotáčivost, trakci apod. Tunit každý vůz je nutnost, protože v základu je vývojáři dali hráčům špatně nastavené. V tom pomůže seznam správných tuningů uvedený mezi odkazy. Tuning pro asfalt bude vypadat jinak než tuning pro offroad, při kterém auto víc klouže zatáčkami, ale to jde řešit tak že auto používáte jen pro to pro co je určeno - nejezdíte s formulí off-road. Můžete, ale chce to napřed trochu změnit tuning. Automatické řazení je jen o velmi málo pomalejší než manuální - kvůli rychlým časům není třeba přepínat na manuál, ale dobře projíždět zatáčkami se správně vytuněným vozem.
edit
Příště se zkusím zaměřít na použití asistentů a counter steeringu a na nastavení Xbox ovladače. Někteří lidi přísahají že se jim v Crew motorfestu jezdí blbě. Jednak kvůli kameře a možná právě kvůli tomu, že by si měli zapnout pro tento typ hry asistenta. Ale možná až nebo jestli to fakt koupím. Pro arkádu to chce najít vhodný kompromis mezi ortodoxním vypínáním všeho a tím, že vlastně chcete aby to něco dělalo za vás.