Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Widl (06.06.2025 20:15): Mně se kromě drobnějších grafických glitchů a toho propadání texturou taky nic zásadního nepřihodilo, ale v diskusi u hry na Steamu si lidi stěžovali na shitload main story bugů ve třetím aktu (ten dnešní patch by je měl opravit). Třetí mapa mi přijde taky fajn, trochu prázdnější než ty dvě předtím, ale to mi jednak nevadí, jednak to bude zčásti záměr designu, je to taková víceméně horská oblast. A velice mě tu baví explorace, kdo hodně hledá, hodně najde.
@Sadako (06.06.2025 01:25):  Croakmawa jsem si prožil na vlastní kůži a tyhle věci mě ve hrách moc baví. Příští hraní si tím určitě "zpestřím" :D Já jedu dvě zbraně a luky, rychlý pohyb, rychlá obnova staminy, dash a bavím se královsky. Už začínám být správný řezník.

Dost jsem se bál, že další mapy nebudou kvalitou tak dotažené jako ta první z předběžného přístupu, ale druhá mi nakonec přijde leště lepší, ve třetí jsem ještě nebyl. Celý ten art styl je ohromně povedený. Co pár kroků je na monitoru na co koukat. Bugy se mi zatím vyhýbají, občas jen něco grafického, nebo zaseklý enemák o terén. Největším nedostatkem je asi chabá AI, která občas reaguje vyloženě hloupě. Ale zase na druhou stranu mě baví, že jde enemáky různě "očůrat", protože jsou hloupí.
@SilentWolf (06.06.2025 13:27): Inu, když se podívám do diskusí, tak nemalé procento hráčů z tohoto není úplně nadšené, tj. se nedivím, že se do něčeho takového málokomu chce. A mně to taky přijde jako celkem ambivalentní rozhodnutí; na jednu stranu to zcela odpovídá duchu Tainted Grail (a coby člověku obeznámenému s několika kampaněmi deskovky mi nepřišlo těžké se tomu vyhnout), na stranu druhou stranu ta reálná nemožnost s tím něco dělat mi přijde zu viel, na stranu třetí je nejpíš jenom otázkou času, kdy se někdo vytasí s modem, co to obchází. A na stranu čtvrtou - nepokládám to za extra reálný problém, -1% k příjmu při investici pár bodíků do practicality imo hráč téměř nepocítí, fakt není těžké sedět za chvíli na kvantech peněz, true dick move by bylo neumožnit load po ukousnutí ruky, to je už opravdu věc, co vážně omezuje hru, včetně toho, že k nějakým questovým možnostem jsou třeba dvě ruce.
@Sadako (06.06.2025 01:25): ty věci ze spoileru trochu připomínají, že je to inspirováno deskovkou, která staví na podobných choices and consequences v krutém světě.

Škoda, že musí přijít takový malý titul aby něco podobného nabídl, protože v mainstreamu není pomalu šance.
Rozhodně, pokud nejste hodně flegmatičtí k tomu, že hra glitchuje a občas se vytasí s gamebreaking bugem a budete čekat, než ho fixnou (propadání texturou bylo velmi vtipné), se vám vyplatí spíš počkat, než do toho nalijí víc patchů. První dvě mapy jsou celkem na pohodu, třetí glitchuje víc, quest se mi nebugnul ještě žádný, ale dějí se tam fakt divné věci s namluvením (občas je ticho, divně skáče hlasitost atd.). Taky se to sem tam škubne nebo doskakují textury, ale to mi nevadí, horší je, že zatím neopravili jednu poměrně klíčovou mechaniku, která průběžně dodává lore a v aktu 2 přestane fungovat (což slibují fixnout v příštím velkém patchi).
Story, questy a setting je za mě super, ostatně, to mě k tomu přitáhlo, na grafice je sice vidět, že neměli moc velký rozpočet, ale ta stylizace je božánková. Taky je fajn, že když někde seberete questový předmět a pak na to s někým dojde řeč, tak ten quest můžete splnit rovnou v dialogu a nemusíte běhat tam a zpátky jak čokl na apelplatzu.
Boj je rozhodně spíš směrem Morrowind než směrem Soulsovka, na 3rd person pohledu je vidět, že ho tam na žádosti hráčů dodávali až v průběhu, nedoporučuji, dělá to divné věci, 1st person funguje do pohůdky. Mám už 50+ level, se správně investovanými pointy (je tu možný i respec, padají na to sem nějaké elixíry) jsem už celkem vrah (používám primárně kouzla, meč a sem tam luk).
V menu zůstalo veledůležité tlačítko "unstuck" - záchrana, pokud člověk někam spadne nebo se někde zasekne. Ve velkých dungeonech to šlo dokonce využívat jako zkratku, teleportuje to postavu před vchod (lehce neintuitivní v dungeonech, které obsahují různé místnosti, hodí to k bližšímu "vchodu" tj. občas k tomu, ze kterého jste zrovna vylezli).
Když jsem u dungeonů, nemají žádnou mapu a nelze v nich ani otevřít world map (stejně jako třeba v domech). Ty malé si jsou vesměs tak podobné, že to není issue, ty velké jsou zase navržené tak, aby nebyl problém se v nich zorientovat a na konci aktu 2 jsou dva fakt povedené.
Equip je odvislý od atributů (tj. chce pro použtí jejich určitou výši), atributy jsou taky podstatné v dialozích, tohle je věc, u které nevím, jestli to je bug nebo feature, ale někde se ukáže např. "potřebuješ na tuhle možnost spirituality 15", ale někde je jenom jméno vlastnosti a symbol procenta bez čísla, zkus a uvidíš. To se dá obejít save před dialogem a chodit to zkoušet po vylevelování.

A dvě varování ohledně něčeho, co můžete ve hře potkat, dávám do spoileru.
Pokud potkáte spícího croakmawa, který má u sebe možnost "pet", tak pokud to uděláte, sežere vám ruku a zatím není známo, že by šlo získat ruku novou, což celkem saje, protože bez obou rukou nemůžete těžit žádné suroviny a na obouruční zbraně vám nezbude než smutně koukat. Tohle se dá loadnout, pokud jste si před tímto úžasným nápadem uložili.
V pokoji quartermastera v pevnosti Horns of the South lze ukrást dýku Greed, která slibuje, že po zabití protivníka dá tolik zlata, kolik měl max HP. Too good to be true, že ano. Po prvním použití se dýka transformuje v dýku jménem Regret a máte curse -1% goldů z každého příjmu. Toto se už, podle všeho (to mám jenom vyčteno, dýka mi přišla podezřelá a zůstala na svém místě), loadem obejít nedá. Loadnete a máte regret, ať loadujete, kam chcete, proleze to všemi savy a dokonce se může začít stackovat. Nevím, jestli je to záměrný trolling nebo bug, ale LOL.
@Paul (26.05.2025 21:59): Za mě skvělý. Občas to cukne, ale nic hroznýho, od Unity se ani nic moc jinýho čekat nedá. Graficky je to technicky obstarožní, ale dohání to vše parádním artem, grafici se vyřádili. Svět plný zákoutí k objevování. Občas nekonzistentní hlasitost v dialozích, který jsou jinak výborně namluvený krásnou ostrovštinou :) Úkoly rúzný, od donáškových po vtipné. Skoro každý má nějaký úkol, ale u některých se je potřeba k němu vyloženě prokecat. Souboje jsou zábavný, vyrobit se dá kde co, RPG system přehledný a robustní. Temný, pokřivený svět, který v pradávných rozvalinách jako by vypadl z Gigerova štětce. S Bethesdou si slušně vytřeli zadek :)
Je to dobrý. Performance nic moc ani na PC, ale mám celkem low-end hardware (5700X+RX7600), tak si s tím možná ještě pohraju. Samotná hra je dobrá, trochu kostrbatá, ale ne o moc víc než Elder Scrolls. A ve většině aspektů lepší než Elder Scrolls, ale to není až tak vysoká laťka. Můžeš zkusit demo, je to lineární první lokace, ale jinak vcelku reprezentativní.
Tak už je to pár dní venku v plný, nějaký dojmy? Co tak čtu, tak na konzolích to běží hrozně, na PC lepší, lidi si chválí hlavně quest design a art. Zajímá mě to, ale asi to nechám ještě pár týdnů/měsíců uzrávat.
Hrál jsem demo a přišlo mi to velmi slušný, early access jsem začínat nechtěl kvůli nadcházejícímu save wipu, ale plnou hru určitě vezmu...
@Fritol (27.04.2025 19:34): Mozna trochu jo, ale mesic mezi vydanimi jsou docela dlouha doba. Ostatne Oblivion to pokazil urcite i Clair Obscur, byt zanrove je to pomerne odlisne. Dokazu si predstavit ty myslenky vyvojare CO: Oznameni Oblivionu "Man... fuck Oblivion", 1m prodanych kopii behem ctyr dnu "Never mind". :D Ale stale to mohlo byt i vic nebyt Oblivionu, rekl bych.

Kazdopadne k veci Tainted Grail me hodne zajima, podle ohlasu z EA je to dobre, ted je otazka jestli dalsi akty ve hre budou stejne dobre jako ten prvni ktery je v EA. Snad ano.
@Widl (04.04.2025 21:10): Pro mě je to s vysokou pravděpodobností GOTY 2025, vážně uvažuju, že si pořídím i deluxe edition kvůli artbooku. Z hlediska designu questů a prostředí si nevybavím, že by na mě v podobném ranku (open world a zároveň story-driven hra) v posledních letech vykouklo něco zajímavějšího. Ten výtvarný styl, co tam mají, to je totálně top, Beksiński meets Giger + výborná hudba.
Je venku poslední velký update early access před vydáním, které by snad mělo přijít někdy v létě a musím říct, že to Poláci pěkně vypolishovali. Grafika vypadá velice hezky, prologová lokace je zalidněnější a ještě méně optimistická než v předchozích stages,
Už se prodává i collectorka/deluxe edice
https://gamefound.com/pl/projects/awaken ... ion#/section/rewards
Tohle je ale krásné překvápko. Grafika a animace samozřejmě neoslní, ale to ostatní, to už je jiná káva. Odkud autoři čerpají je od prvního pohledu jasné a ve výsledku je tu rázem dospělé TES. Je na tom ještě dost práce, ale už teď je průzkum světa hodně zábavný. Kdo máte Bethesdí RPG rádi, tak na to hoďte oko :)