Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (21.09.2023 20:53): Kéž by se to ve Starfieldu dalo hodit na bugy - tam je to naopak to nejlepší co Todd Howard dokáže vymyslet a vytvořit i když dostane dva roky na vývoj k dobru. Cyberpunkové město s komplexitou na úrovni prvních KotOR :D

Ale pohoda, mě ta hrozná oldschoolovost (zastaralost) Starfieldu vlastně hodně baví. A Neon je cool aspoň tím kde je postavený, když už ne designem.
No a pak je tady Neon, což je Night City z Wishe.

Vrátit se do Cyberpunku ze Starfield je opravdu závan svěžího vzduchu... ale HolyMeatball to vystihl, jsou to až na pár styčných ploch úplně jiné hry, moc bych to neporovnával.
@Paul (21.09.2023 19:32): Můžu se pod něj podepsat.

"No sparks, no tension, no friction—just a cowboy with the voice of Adam Jensen who liked that I said the occasional nice thing to him and suddenly wanted to be my space husband." - já teda 'romancoval' tu krátkovlasou bloncku, ale vjem víceméně stejnej.

"Cyberpunk is also simply a much better FPS. Credit to Bethesda, Starfield has the tightest combat the studio has ever designed, but when you take boost packs and occasional zero-G shenanigans out of the equation, it's all very perfunctory. Cyberpunk benefits a lot from its fights having more personality." Jop.

Já bych teda ty dvě hry nijak zvlášť nesrovnával, protože si každá bez debat dává za cíl úplně jiný zážitek. A taky proto, že jakmile se srovná jakýkoliv systém/mechanika/cokoliv, co ty hry mají společné, tak Hvězdopole nemá sebemenší šanci. Článek hádám existuje jen z toho důvodu, že zrovna vychází pro Cyberpunk DLC.
Štve mě že nemáme větší možnosti ovlivnit interiér lodi, vybrat si konkrétní layout propojení místností, vybavení, větší customizace oken a podobně. Zhýčkanost z No Man's Sky. A že při stavbě lodi se na ten interiér ani nemůžu podívat a výběr různých habů je tak vyloženě pokus omyl.

Aspoň že workstations se tam skrze různé haby dají dostat, jsem se prvně zděsil že ani tohle nejde. Tak jako nedávno u BG3, zoufale tu chybí podrobnější manuál s detailním popisem funkcí a možností hry.

No ale i přes to, stavění lodí mě baví nesmírně a evidentně právě tohle bude důvod proč namotivovaně skousnu i ten grind creditů a repetivní mise. Ještě kdyby se daly, resp bylo nutné, je pořádně používat, ehm...
@AlieN (19.09.2023 14:15): Na nejtěžší. Staší nasypat pár bodíků do skyllů co zvedají procenta poškození zbraní, a že některý to dělají výrazně, a není s ničím problém. Moje experimentáolní brokonvice z Nishiny ( zase skvělá osnova úkolu a tupé provedení) řeší vše hezky zblízka a rázně :D
@Charllize (19.09.2023 13:02): Pointa těch stromů v Borderlands vězí právě v tom, že většina skillů sama o sobě nestojí za moc, ale vždy mají nějakou návaznost na situace, vybavení nebo ostatní skilly. Musíš si prohlédnout co tam všechno máš, být trochu kreativní a vhodně je nakombinovat. Například máš skill který ti po kritickém zásahu doplní štít. A pak tam máš skill který ti umožňuje dát kritický zásah na kteroukoli část těla. Výsledek je postava která skoro nejde zabít dokud střílí do nepřátel. No a pak si můžeš dovolit používat štít který ti sice zdvojnásobí počet vystřelených projektilů, ale současně tě přitom zapálí, protože dokud se ti štít doplňuje, tak ti nevadí že hoříš. Naopak, to že hoříš teď bude výhoda, protože ti to pořád ubírá štít, ake následným střílením si ten štít defacto hned doplňuješ na max. Budeš tam mít skill který po doplnění štítu na max vytvoří kolem postavy explozi. Takže máš postavu která skoro nejde zabít, dává dvojnásobný damage, a všechno v jejím okolí vybuchuje.
@SilentWolf (19.09.2023 14:46): To asi máš štěstí, brokovnice jsem našel jen dvouhlavňové a všechny stály za hovno, pistoli použitelnou jednu, laser taky stojí za prd ale tam to dělá asi má specializace na balistic weapons. Takže jsem pořád na vylepšené Maelstorm rifle.
@Charllize (19.09.2023 14:25): v předešlých hrách mi na nejtěžší obtížnost přišel jako nutnost stealth. Tady ne. Ale možné je to fakt jen tou kombinací K+M a že mi padla brzo silná zbraň. Myslím, že Advanced Urban Eagle jsem měl najít někdy teď, na levelu 20. Aby to odpovídalo.

Vtipné, že ani nevím, kde mi vypadl.

Ale zase obstojné jsou i další dva "magnumy" co mám. Nebo brokovnice kterou mám skoro od začátku hry a ač je dvouhlavňová, má 4 náboje a zvládá trefit i na střední vzdálenost. Tak nevím jak je to s tím štěstím na zbraně.

Survival tomu každopádně prospěje. Ale to už to asi hrát nebudu no. :D
@AlieN (19.09.2023 14:12): Tak cely to nezní zle. Působí to jako by vzali části systémů z předchozích jejich her a splácli to dokupy. Ale co tak čtu tak to bude typicky zase jako u Skyrimu a F4 ze dokud to neobohatí survivalem je to tak aby to mohl hrát úplně každý a hra nekladla moc odpor. Překvapuje mně i jak říká Wolf ze hraje na nejvyšší a stejně to neklade moc odpor. Což třeba F4 před survivalem neměl, tam byl hard celkem tuhý i když stylem nepřátele hafo hp.
@AlieN (19.09.2023 14:15): nejtěžší a je to docela lehké. Ale hraju na myši a klávesnici, takže je jednoduché lítat kolem jak vosa a exploitovat obtížnost, plus mi někdy z kraje hry kdesi vypadl magnum s dmg 120 a doteď mi nepadlo nic lepšího, bez něj by to šlo asi víc ztuha. Občas nechávám ať situaci vyřeší Sarah nebo Andreja, ale v přechozích hrách jsem se s obtížností víc trápil..

Samozřejmě hlava nehlava se také do střetů nevrhám. Často používám miny apod.. ale teď jsem právě udělal poslední misi za rangery, která spočívala ve vyčištění vojenské továrny plné válečných veteránů a teda jako.. docela pohoda.
Ale uvědomuji si, že hodně dělají lvly a prostě neletím na planetu která je +10 nad mým levelem.

BTW to s tou výkoností jetpacku jsem tu psal už 2x a stále by se to mělo psát za každým příspěvkem. :D je až absurdní jak nepoužitelný je jetpack bez toho.
@Widl (19.09.2023 13:10): Odemykání mě baví, ale víc bodů jsem do něj zatím nedal. A s tím co tu slyším o obsahu náročnějších beden u toho asi i zůstane.

Zato jetpack jsem hned vymaxoval. Snažím se ne-nadužívat fast travel a rychlý pohyb při průzkumu planet je zásadní. No a nebo je to možná jen reflex z No Man's Sky :)

Btw co se týče jetpacku - když si skákání nabindujete na jinou klávesu než je default mezerník, třeba na Alt, tak je z neznámého důvodu citelně výkonější.
@SilentWolf (19.09.2023 14:05): Na jakou to hrajete obtížnost? Já začal rovnou na hard, a přijde mi to tak akorát. Nenarazil jsem na fight který by se nedal udělat, ale ani se nemůžu na většinu nepřátel vrhat hlava nehlava.
Jsem pravda víceméně pořád teprve na začátku.

@SilentWolf (19.09.2023 14:15): Tak u toho to celkem dává smysl vzhledem ke gameplay, jakkoli je to pitomé - nikdy jindy než během boje se ve hře nepilotuje.
@Charllize (19.09.2023 13:02): S tím stromem nemám moc problém - není nějak přeplácaný, věcí co bych chtěl byť i jen pro roleplay vzít je hodně, body přibývají rozumně vyváženým tempem... nebýt právě to že tak 4 na začátku prostě musíš utopit do něčeho co by mělo být automaticky naučená vlastnost postavy. Třeba i odemčení stealth indikátoru za skill point, wtf? Je to early game problém, pak už to podstatné nebude.

Odemykání dalších levelů za splnění featů je celkem fajn, je to taková kombinace klasického "utratíš bod, dostaneš schopnost" a klasicky Bethesďáckého "čím víc skáčeš, tím výš skáčeš". To první je moc primitivní, to druhé dokáže hodně rozbít hru (vzpomínám na Morrowind), kombinace funguje.
Jen ten výběr těch featů... je občas dost anti-role play: třeba ten jetpack, to je vyloženě nebojová schopnost, ale vylepšovat se dá jen skákáním v boji, takže třeba kdo by chtěl hrát stealth stylem tak si to prostě nemá kdy vylepšovat.
@Charllize (19.09.2023 13:56): Už jen chyní ten poslední krůček, aby ty skilly měly nějaký dopad na řešení úkolů.. :D a aby hra kladla alespoň minimální odpor. Fakt, že i ten minecraft je víc hardcore hra, mě trochu děsí.
@Charllize (19.09.2023 13:02): taky mi přijde fajn, že abys postoupil v nějakém skillu, musíš splnit výzvu, tzn. aby sis zvýšil piloting, musíš zničit 5 nepřátelských lodí. Takže to nejde hned naklikat. Sice bych byl radši, kdyby víc skillů mělo nějaký dopad na řešení úkolů a otevíralo nové možnosti, ale krom toho je to celkově docela v pohodě systém.
@SilentWolf (19.09.2023 13:28): Daleko důležitější a hru měnící mi přijdou skilly na vybavení a zbraních. Samoléčení pod 25% hodnoty zdraví. Chameleon kdy "zmizím" za maskovacím polem když se nehýbu. Možnost zapálit enemáky poblíž, atd. To jsou docela zábavný věci.
@Widl (19.09.2023 13:10): Taky mě baví ta minihra. A ve vesmíru též mívám občas problém, tam ta obtížnost trochu cítit jde. Ale je to tím, že vždycky tvrdohlavě skoro vypnu motor abych měl sílu ve zbraních, přitom právě nutnost se hýbat je důležitá.

@Charllize (19.09.2023 13:02): tak půl na půl.. plno skillů ti něco odemkne a změní trochu hru, ale v podstatě se jedná hlavně o ty essential skilly, kvůli kterým máš pocit, že první úrovně prostě musíš cpát body do nich a nemáš vůbec volnost výběru. Pak jak ta volnost je, tak se už jedná o skilly, které toho zas tolik nemění. Ale je to určitě jeden z těch povedenějších stromů. Myslím že tu není takový fuckup jako ten památný skill z Cyberpunku který ti myslím zvyšoval DMG při útoku z vody a taková situace ve hře snad ani nebyla.. :D :D
@AlieN (19.09.2023 09:00): Tech tree nepoužívám vůbec, kromě páčení. To je mimochodem super a hodně mě baví. 

@LIUWIL (19.09.2023 12:03): Obtížnost je kapitola sama pro sebe. Teda spíš neobtížnost. Na povrchu se mi ještě nepovedlo zařvat. Ve vesmíru jo, ta základní loď proti crimsonům na 30 levelu vydržela prd :) Co mám teď loď od rangerů, tak není problém jich sesmažit i několik naráz. Ale pajduláci jsou extra hloupí. Baví mě když k nim při přestřelce doběhneš, tak na tebe i několik vteřin čumí než něco začnou dělat. Si představuju, že to tam mají jak v navigaci na auto: "Přepočítávám, přepočítávám. Až to bude možné tak se otočte." :D

@Charllize (19.09.2023 13:02): Tady máš tenhle problém jen na začátku. Pak už je to hodně ohraničený tím jak hraješ. Budeš se plížit, krást, útočit ze zálohy? Máš tu na to skilly. Jdeš sám nebo s parťáky? Máš tu na to skilly. Různé zbraně, různé skilly. Crafting, atd. Není to nějak špatně poskládaný.
@AlieN (19.09.2023 12:49): Mně by to celkem zajímalo jak to tam s tím rozvojem postavy je. Protože ve F4 mi ten perk strom jakoby přišel bezva a byl propojený úplně ze vším a většinou když jsem dostal bod tak jsem měl ho chuť dat tak do 30ti různých věci co by se mi hodili.

Coz mivam u her které využívají nějaké stromy malokdy, viz třeba ty zmiňované borderlands kde zvyšování stromů vecma jako 0,5 Fire damage když jsi ve vyskoku a je tam víc jak pět nepřátel ( jen příklad ) byli nuda hrozná :)
@Charllize (19.09.2023 12:39): S vylepšováním na lepší používání za skill pointy nemám žádný problém, to je samozřejmé. Ale tady to auto neumíš ani nastartovat ;-)
Přitom jetpack je zjevně vlastnost vybavení, ten první batoh na začátku hry ho nemá vůbec.
@SilentWolf (19.09.2023 09:24): Ja si včera konečně vylevelil ten digipick, odemkl jsem master bednu, a byla prázdná.

Jinak už jsem se dávno dostal do fáze kdy je všechno jednoduché z hlediska bojů. A do toho mi začaly padat ještě silnější zbraně. Borderlands má sice první průchod taky hodně easy, ale pak tam jdou navyšovat levels takovým způsobem, že musíš opravdu nějak chytré poskládat celou postavu. Tady mi přijde že to je jedno.
@AlieN (19.09.2023 09:00): no teď jsem se trochu více začal zabývat stavbou lodí a na netech píšou, že některé class C věci (ty nejlepší) jsou horší, než ty, co máte k dispozici v podstatě od začátku. A někde se došlo k závěru, že je to prostě proto, aby lidi nemrzelo, že mají slabou loď, když na to nemají skill.. prostě jde postavit dost silná loď i se základním skillem. To je stejné jako s trezory, všechny podstatné věci najdeš v easy zámcích, pokud je nějaký master, což je nejtěžší úroveň, vždy v ní budou jen peníze a nějaké blbosti. Nikdy nebude žádný obsah hry nebo alternativní možnost řešení úkolu zamčena za složitým zámkem. Na začátku hry jsem nevěděl kam dřív investovat bodíky, byl jsem natěšený, ale ve výsledku mi nic nějak výrazně hru nezměnilo.. zní to dobře jen na papíře.

To je prostě ta plochost.. v celé své.. Bethesdě. Hra je dobrá, ale RPG je to velmi špatné. Spíš výsměch.
Nejlepší je, že nemám vůbec bojové skilly, ale celkem v pohodě jsem vystřílel na nejtěžší obtížnost celou armádu v poslední questu pro rangery. Občas jsem tam umřel, ale že bych měl pocit, že nějak strádám jako technicky zaměřený build, to fakt ne. Stačilo před cestou nakoupit 200 nábojů do magnuma a 5 stimpacků. Borderlands ve vesmíru. Yaaay!
@SilentWolf (19.09.2023 08:49): Obecně všechny skilly na craftění se mi zdají dost na hovno.
Mohly by být nice to have, ale jen kdyby těch skillpointů bylo víc a některé skilly nebyly tak absolutně nezbytné, že to imho vůbec skilly být neměly. Jako třeba půlka Tech tree - je nesmysl že jetpack, thrusters a targetting nejde ovládat hned. Tedy jde, lol, targetting hra dovolí benevolentě použít v rámci questu, ale pak tu schopnost hráč zase zapomene.
A ještě skill na vaření je naprosto useless.

Hádám, že časem přijde nějaký survival mod, kde to bude trochu smysl dávat.
@AlieN (18.09.2023 20:38): Mrkni na Nexus, je tam modík, který povoluje jídlo sníst rovnou přidržením tlačítka. Nemusíš to pak tahat ani do inventáře. Jdu kolem stolu, najím se a jdu dál :)
@SilentWolf (18.09.2023 16:53): zrovna New Vegas se dá slušně modovat aby se choval stejně akčně jak Starfield, ale zabere to čas. Chtělo by to nějakou reedici a konečně spustit mod packy přes steam za který bych klidně i rozumnou částku zaplatil kdyby to bylo jedním klikem. Pak ani remaster není třeba. Horší už to je u Fallout 3, nebo zde zmiňovaných Precursors. Stačil by přitom úplně light remaster.
@Neelixx (18.09.2023 20:05): Kdyby to nezasíralo Aid inventory... mám spoustu zajímavých boosterů které bych někdy třeba rád využil, ale jak je najít když jsou zahrabané v padesáti druzích plechovek piva a fruka. Chtělo by to speciální button "sežrat všechny potraviny", což by slavně vléčilo těch 0.02% zdraví, a pročistilo inventář.
Nějak mohli ty repeatable questy odlišit od zbytku, tohle je bull..Bože.

Dodělal jsem UC questline . Mysleli jsme to dobře, ale skončilo to jako vždycky, jak řekl tehdy ten ruský premiér. :D Ne, zas tak špatný to nebylo, ale asi jsem čekal něco víc.

Jinak souhlas se Silent Wolfem co se týče jídla, je to totální ztráta času. Proč se tam vůbec srát s nějakými křupkami co ti daj 4 nebo 6 hp ? Ale ty ikonky jsou pěkný , jen co je pravda, whiskey v úsporném tetrapaku ve stylu Fruka bych bral hned.
Ty stimpacky se berou metodou FIFO. Jak jsme tu níže řešili že nejde použít ukradený, ač je v inventáři jako položka zvlášť. Teď jsem spotřeboval ukradené ač mi zbyly normální a +/- to odpovídá množství stimpacků, které jsem nově sebral.

Teď jsem měl ten RUN v Red Mile a teda.. atmosféru to na začátku mělo, nápad taky zajímavý.. ale opět nedotažené. Moc mě nebavilo prohopsávat oblast plnou nepřátel. Na nejtěžší mi nikdo moc neublížil. Nevím co po mě hra chtěla, ale dávalo smysl tím proběhnout, což prostě problém nebyl. Achjo. Vždycky to ale tak dobře začne... :D Přitom to háje stačilo aby mi na tu pasáž zakázali jetpack.

Po 35 si každopádně stále stojím za hodnocením 8/10.
@LIUWIL (18.09.2023 16:19): New Vegas dopadl skvěle ale já ho hrát nedokážu kvůli grafice, zvukům a akční složce. Je to prostě utrpení hrát.

Je fajn ze ve Starfieldu právě tohle funguje velmi dobře. Je to tedy dobrý základ pro modery, DLC, Starfield2 apod.. asi ani nemám u Starfieldu problém s enginem což je podle mě malý zázrak, ale jak už jsem psal .. já si moc nedokážu představit vrátit se zpět k fantasy a máchání mečem a jsem zvědav jak to s tím TES6 nakonec bude.
@SilentWolf (18.09.2023 15:35): Outsourcing je upřímně dost běžný a jak tam někdo podotýka, většina těch studií jsou ze západu. Myslím, že někteří budou mít nějakou specializaci (což by tak nějak sedělo s tím zvukem). A na to jak rozsáhlé hry dělají, Bethesda není žádný gigant co do poštu zaměstnanců. Nicméně asi si všichni pamatujeme jak to dopadlo když outsorcovali rovnou celou hru (New Vegas).

Ten zvuk mi přišel vhod. Opravdu se povedl a zrovna porovnávám sluchátka.

https://www.reddit.com/r/Starfield/comme ... g_ive_seen_yet_20xp/

Toto je vrchol komedie :D
@LIUWIL (18.09.2023 15:27): Andreja tě zahrnuje penězi a připomíná, ať radši lootuješ, že to probereš později. :D

@LIUWIL (18.09.2023 15:07):  Starfield credits and outsourcing. The game made by 27 different third party studios. 
Země třetího světa zachraňují situaci, zatímco v Bethesdě popíjejí Starbucks a berou plat a žijí v představě že vrchol RPG je vybrat si zda nepřítele vezmu po hlavě sekerou, nebo ho odpálím granátem.
Vtipné je, že mi přijde zvuk obzvlášť dobrý.. na Bethesdu, pak se dozvím, že ho outsourcovali. :D

Ale ne, fakt nad tím přemýšleli, nejde do nich furt jen kopat :D. Někdy jsem z toho vyloženě nadšený.
@AlieN (18.09.2023 15:21): Z těch co jsem měl zatím u sebe, tak na sbírání lootu reagovali všichni. Nicméně ona jediná poučuje ať nesbírám kraviny :D



@Charllize (18.09.2023 15:26): Jo, tohle úplně přesně sedí. Jsou tam věci u kterých vidíš, že nad nima někdo hodně přemýšlel. A pak jsou tam věci u kterých mi přijde, že to tam někdo dal jen jako placeholder. A Starfield je audiovizuálně tak naleštěný, že takovýto vyloženě nekvalitní obsah hodně vyčnívá.
@LIUWIL (18.09.2023 15:07): Když budeš trpělivý dá se toho dohledat plno jak to dělají.

Kupříkladu třeba Skyrim byl dva měsíce před vydáním toho 11.11.11 v tak rozbordeleným stavu ze nikdo nevěděl jak to mají dát dokupy. Což značí že to skutečně dělají nějaký nezávislý buňky vývojářů v Bethesdě který proste něco měli na starost. Pak bylo řečeno že Howard to pak osobně dal dokupy na vydání a ze bez něj by to nikdy dohromady nedali. Četl jsem to v rozhovoru s nějakým bývalým BGS člověkem před par lety. Takže může být ze tam pak jsou nekonzistence :)
@LIUWIL (18.09.2023 15:07): Tu ženskou jednou zastřelím za to jak neustále komentuje že sbírám loot. Jestli v Bethesdě opravdu dělají vývoj nezávislé týmy, tak nepochybně proto aby mohly závodit v tom kdo udělá nějakou featuru stupidně otravnější.

@SilentWolf (18.09.2023 07:22): Už jsem zjistil proč tam tu vymazlenou fyziku mají. No přece aby mohli udělat nový originální způsob kradení, jak ve Skyrimu to bylo pomocí kýblů na hlavách :D
Mě by fakt hodně zajímal nějaký brutálně upřímný BTS dokument o tom jak ten vývoj v Bethesdě probíhá. Někdy mi přijde, že tam účinkují úplně jiné týmy a kontrola kvality mezi nimi prostě neexistuje.
Třeba s tou nevímjaksejmenuje co se ke mě přidala hned na začátku. V jednom místě jsem seskočil z nějaké šachty a nevšiml si, že je to vysoko. Dopadl jsem na zem a zvrtl si kotník. Ona stojí nade mnou a říká "That looks painful. I'm not doing that." Otočí se a obejde asi 20 metrů aby to mohla normálně sejít. Přišlo mi to upřímně vtipné a kdyby takhle AI reagovala všude, byl by to nářez.
No a pak jsem zkoušel kraftit upgrady na zbraň a když se mi to konečně povedlo, tak spustí zcela neironicky "Oh. Such weapon modification." WTF, kdo s tímto přišel? Kdo to schválil?
@Widl (18.09.2023 08:50): No atmosféru to mělo, i pak ta (spoiler z questu v klinice) past v té těžební stanici. Což hráč jakože čekal, ale přišlo mi, že tam nešlo nic moc dělat mimo "jdi a střílej roboty". Možná šlo, jen jsem levý, ale myslím, že jsem tak maximálně zvládl aktivovat jednoho bojového roboty (opět, bez libovolného skillu, jakoby tam měl být skill počítače ale zpomněli na něj). Pak se člověk probojuje až na konec, načež protivník řekne "tak mě konečně zabij" a ty řekneš "ale já nechci", tak ženská řekne "ok", dá mi věc co potřebuji, lehne do postele a usne.
@SilentWolf (18.09.2023 07:22): Mě ta jejich zkratkovitost fakt mrzí. Ten úkol s klinikou je v jádru zase s dobrou osnovou. Jen tomu chybí šířka, animačky, atd. Mohla z toho být prima detektivka. Takhle se tím proklikáš za 5 minut. Ale loď co dostaneš na konci od rangerů za to stojí :)

@AlieN (17.09.2023 23:01): Ano, jde to hned ukrást zpět, hodí to vše do bedny kousek vedle tebe :D