Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tohle fakt vypadá na umělecké dílo! Dlouho mě tak nic nezaujalo. Mám teď akorát dilema, jestli to hrát skoro na minimu na mém compu a nebo si to spíš obstarat na PS4. Moc se mi to ale nechce hrát na gamepadu - je vyrobený v Číně, tak se všem moc omlouvám :))


@Gordon (22.02.2023 23:51):  Česká média nám zapomínají zmiňovat, že nejvíc Ukrajinců během války uteklo do toho nenáviděného Ruska. Přibližně 3 miliony. To jsou taky dementi??
@BUMTARATA (22.02.2023 21:57): for sale in Ukraine, by bylo hezký dodat k tomu clickbaitu :) Což mi teda přijde lehce bizarní, pokud si snad ukrajinci myslí, že tu hru dělali pro-Z idioti, tak si jí přece nebudou kupovat a není potřeba ji zakazovat.
Už jsem taky venku a ty exteriéry jsou super :) jen mě teda víc než kamery serou ty robůtci, co je letí opravit :D
@Paul (21.02.2023 21:13): jsem zvědav co pak řekneš na ty venkovní prostory. Ten venkovní open world v kombinaci s Prey, či dejme tomu System Shock mechanikami by mě na té hře lákal asi nejvíc.
Dostal se už někdo ven do otevřenýho světa? Hraju druhej den, odhadem tak 6-7 hodin (ikdyž gamepass appka ukazuje 9, ale kdoví jak to počítá) a furt tam nejsem.

@pajmič (21.02.2023 16:56): zrovna jsem narazil na první bug, kdy mi zmizel model zbraně v ruce...reload vyřešil :)
Hezky vypadající hra z Ruska, která dobře běhá a nemá skoro žádný bugy? Co se to s tím světem děje?
@Gordon (21.02.2023 11:53): Otázka je, čeho se chceš vlastně do pátrat? Jestli Vývojáři jsou pro válku? Jestli dané společnosti odvádí peníze na zbraně? Jestli platí daně v Rusku? Co přesně chceš vědět?
Mlžení myslím tím, že vývojáři ti co jsou z Ruska, jasně nevydali žádné stanovisko vůči válce... Což na jednu stranu i chápu, jsou v kleštích a hlavně je to jejich věc. Co tam máš dál.

@Bursoft (21.02.2023 12:06):  Děkuji, někdo to pochopil
@marwel (21.02.2023 11:41): DLSS nedávno dostalo update na nějakou verzi 2.5.1, která hodně vylepšuje rekonstrukci z low-res, v některých hrách je při 4k prý v pohodě použitelný i ten ultra-performance režim. Je možné, že už se to launchlo s touto verzí.

@Gordon (21.02.2023 11:53): Tak jasně napsali, že pokud se nejde dopátrat pravdy, tak nechtějí nikoho osočovat z financování války. Osobně mám za to, že na ty poznámky neměli vůbec reagovat a prostě to neřešit, ale holt plebs očividně vyžaduje nějaký statement, aby mohl plácat po zádech nebo naopak osočovat.
@Blaiddtom (21.02.2023 10:26): Moje chyba. Mel jsem ve Win nastavene jen dva jazyky, ne dve odlisne klavesnice. :) Ale stejne, meli by pridat moznost ty volby delat mysi. Treba nastavit, ze se ti zobrazi kurzor az po stisknuti praveho tlacitka mysi nebo tak neco, kdyz tolik lpi na tom, ze se muzete i v rozhovoru rozhlizet a pohybovat kolem.

@Gordon (21.02.2023 10:45): To sice funguje, ale u 1080p je preci jen pri pouziti DLSS to vychozi rozliseni dost nizke. Ve 4K nebo 1440p uz je to v pohode. Proto me docela prekvapilo, jak Atomic Heart dobre vypada v 1080p DLSS quality. Ve vetsine hrach ktere jsem zkousel je to naprosto nepouzitelne.
@Gordon (21.02.2023 11:18): Je to jako s knihou, každý si z toho vezme to své.
Já si myslím, že dohledat se pravdy ani nejde. Jedna strana mlží a druhá dělá prázdné gesta aby na to upozornily aniž by sami věděli jestli to tak je nebo není.
@Strady (21.02.2023 10:50): Traktát o tom, jak autoři vlastně dobře všechno mlží a pravdy se tudíž nelze dobrat, typické pro rusko. :) A mezitím jiní tvůrci her umírají na válečné frontě. To není známka toho že jsou dobří, ale spíš opaku.
Teď jsem pročetl recenzi na Vortexu a než recenze mě zaujalo jak v diskuzi Bigas vysvětluje problematiku vůči válce. Opět se ukázalo, jak pánové na Vortexu jsou dobrý.
@Bursoft (21.02.2023 08:52): recenzi vortexu jsem neviděl (obecně žádný video recenze jsem nekoukal, když už hraju tak nechci visual spoilery) ale hraju tradičně na gamepadu a jediný co bych změnil (ale asi to nejde) - levej analog pro pohyb obsahuje jak chůzi, tak sprint. Tzn pohneš stick dopředu trochu a jdeš, pohneš ho trochu víc a už sprintuješ. To působí trochu divně a preferoval bych větší graduálnost v pohybu a vyloženej sprint na separátním tlačítku. Ale už si začínám zvykat. Jinak ale s ovládáním nemám problém, sensitivita je nastavená dobře, input lag minimální, hraje se to příjemně.

RT není, ale vypadá to skvěle a zatím jsem neviděl stutter nebo framedrop pod šedesát (4K, dlss quality, vše max). Určitě jedna z nejlíp optimalizovanejch UE her vůbec.
@Bursoft (21.02.2023 08:52): Odohral som asi 5 hodin a s ovladanim som na PC nemal ziadny problem(nie je to dokonale, ale je to plne hratelne) a RT nejaky implementovany je, ale v nastaveniach zatial neexistuje. Samotna optimalizacia je ukazkova... v 4k vsetko na max, dlss quality a stabilnych 120fps(RTX 3080, Ryzen 9 5900x, 32gb ram). Oproti hogwarts legacy mi to slape skvele.
@Bursoft (21.02.2023 08:52): V prvni lokaci, kde je hodne lidi, ale je to uzavreny koridor a zadne efekty apod. to jede s rtx 3060 max preset (je tam jeste atomic) nastaveni 1080p 80+ fps. Kazdopadne tohle bude asi prvni hra, kde pouziju DLSS i na 1080p rozliseni - vypada to s nim fakt lepe a jede to take vyrazne lepe. Zadny stuttering, vse plynule, takze v tomto ohledu dobre. Raytracing, pokud jsem dobre videl v nastaveni, ve hre zadny neni.
Jaký to vlastně je na gamepadu? Petr z Vortexu ovládání dost sepsul, že je to těžkopádný a celkově musel hodně hrabat do nastavení. Co RT a výkon celkově na PC?

Za mě to asi bude pass zatím, zahraju si to, až bude nějaká opatchovaná komplet edice, kde třeba pořeší i to ovládání.
Zajimave jak hra komplet zmizla z gamepassu. Neni v listu upcoming games, new releases ani v seznamu vsech PC her v gamepassu, musite si ji dat rucne vyhledat. Alespon u me to tak je.
@kristmeister (21.02.2023 00:28): zkoušel jsem chvilku anglickej a přišel mi dobrej, pak jsem přepnul na ru a ten mi přijde samozřejmě (logicky) přirozenější, takže jsem u něj zůstal. Ale jak píšeš, ta nutnost neustále číst je opruz, titulky jsou malý a u cutscén si tolik neužiju grafiku a obecně co se na obrazovce děje.

Až to někdy budu hrát podruhý, tak to dám v anglině :)
@Paul (21.02.2023 00:15): Takže ruskej dabing je dobrej? Já právě přemýšlel s jakým do rozehraju. Ač v tomhle bude ruština samozřejmostí, tak zase nevýhoda, že jsi upoutanej na ty titulky a nemůžeš používat sluch.
@kristmeister (20.02.2023 22:17): máš se na co těšit. Je to super, nejvíc mě štvou ty miniaturní titulky a absence kvalitních CZ titulků. Ne že bych je potřeboval, ale do toho settingu by se (podobně jak u Metra či STALKERa) hodila čeština víc než angličtina. Aspoň že ten dabing je k dispozici ru.
No já si to zahraju až zítra, protože nespustili preload. A s mým internetem to bude stahovat tak 3,5 hodiny.
Mě se líbí, že to má tu ruskou budgetovou dušičku z nultých let, ale v moderním a drahým provedení. Taky zatím spokojenost a těším, až bude víc času.

Úvodní část je ale nazvučená šíleně, kde díky hudbě všechno splývá dohromady a nikomu není rozumět.
Mikroskopický titulky u NPC ala Zaklínač jsou taky napřesdržku.

Ještě mi tedy přijde hodně vtipný, že měsíc po sobě vyšly dvě hry s extrémně špatnými dialogy hlavního hrdiny se side-kickem na ruce :D
Makal v diskuze na games

Zvuky mi rozhodně nepřišly udělané špatně, hrál jsem jak na soundbaru, tak i v noci s headsetem a co se kvality týče, nemám si na co stěžovat, spíš naopak. Fakt je, že zrovna na zachycování pozice robotů jsem se do detailu nezaměřoval, ale rozhodně na mě kvalita zvuku nepůsobila nějak rušivě nebo negativně.
Co se týče obtížnosti, hrál jsem jako obvykle na Normal a zpravidla jsem neměl výraznější problémy, ani v soubojích s bossy. Výjimku tvoří mnou popisované situace v otevřeném světě, kdy se na člověka může otravně sesypat větší množství nepřátel, ale tomu se dá vyhnout/utéct.
A ten game breaking bug stál Atomic Heart devítku, jinak se mi ta hra skutečně moc líbila a její technická stránka naopak překonala moje očekávání.  

Doufám že se mi ten bug vyhne. Každopádně po nějakých třech hodinách stále opatrné nadšení :)