@Tulareanus (31.01.2023 11:35): Musíš brát v potaz, že první díl byl hlavně pro děti, takže náš překladatel se podle toho řídil.
Diskuze
@Cathan (31.01.2023 11:28): Akože nechcem teraz ísť do nejakých diskusii o porovnávaní prekladov, ale Slizolin má určite bližšie foneticky aj kontextovo k Slytherinu než Zmijozel. Osobne mi ale hlavne vyhovuje, že sa neprekladali mená postáv, na to som v českých prekladoch alergický. V čase keď vychádzala tretia kniha som na ČT 2 videl rozhovor s vydavateľom a tuším prekladateľom a tam hovorili, že pôvodne plánovali preložiť aj meno Harry Potter na Jindra Hrnčíř, ale Bloomsbury im to nedovolilo. :D
@Cathan (31.01.2023 11:28): hop šup prášok :D
@Tulareanus (31.01.2023 11:27): Ano, možná specificky tohle zvládl dobře. Tento detail. Vílí vlásek. Vzdech jednorožce.
Furt máte Rokfort a Slizolin xD
@Cathan (31.01.2023 11:28): Asi ne vyloženě Zmijozelova krev, spíše prostě roky pokrevních svazků.
Furt máte Rokfort a Slizolin xD
@Cathan (31.01.2023 11:28): Asi ne vyloženě Zmijozelova krev, spíše prostě roky pokrevních svazků.
@Cathan (31.01.2023 11:17): Je pravda, že Zmijozelova krev asi taky udělala svoje.
@Cathan (31.01.2023 11:23):
@kristmeister (31.01.2023 11:24): V tomto mi príde, že náš preklad to zvládol lepšie "A som i lord voldemort" a prekladateľka použila Tom MarvoloSO Riddle.
@kristmeister (31.01.2023 11:24): V tomto mi príde, že náš preklad to zvládol lepšie "A som i lord voldemort" a prekladateľka použila Tom MarvoloSO Riddle.
@Tulareanus (31.01.2023 11:21): Áno, kvůli té přesmyčce I am Lord Voldemort (Tom Marvolo Riddle), tak u nás v češtině je Já Lord Voldemort (Tom Rojvol Raddle).
Jak je to vlastně ve slovenské verzi?
Jak je to vlastně ve slovenské verzi?
@Tulareanus (31.01.2023 11:21): Jop, v češtině je to "Tom Rojvol Raddle" aby šlo udělat přesmyčku "Já, Lord Voldemort"
Aký Raddle? Riddle! To v českom preklade fakt niekto takto "preložil"?
@Tulareanus (31.01.2023 11:13): Je to tak trochu králičí nora vyjmenovat všechny důvody, proč by to nešlo, takže se do toho pouštět nebudu :D Nicméně samozřejmě je v případě magie vždycky tak trochu potřeba odložit overthink.
@kristmeister (31.01.2023 11:17): Většina lidí má za to, a Rowlignová to nepřímo potvrdila, že Raddle byl dávno ztracený už před Bradavicemi. Někteří myslí, že kdyby skončil v jiné koleji, bylo by to lepší, ale podle všeho byl už napravitelně zkažený. Fakt, že byl zrozen z lektvaru lásky, vychován bez matky v sirotčinci a zřejmě i určité sociopatické tendence udělali své.
@kristmeister (31.01.2023 11:17): Většina lidí má za to, a Rowlignová to nepřímo potvrdila, že Raddle byl dávno ztracený už před Bradavicemi. Někteří myslí, že kdyby skončil v jiné koleji, bylo by to lepší, ale podle všeho byl už napravitelně zkažený. Fakt, že byl zrozen z lektvaru lásky, vychován bez matky v sirotčinci a zřejmě i určité sociopatické tendence udělali své.
@Cathan (31.01.2023 11:10): Nehledě na to, že Hagrid řekl Harrymu o Voldym a Zmijozelu ještě před Ronem. A navíc potkal Malfoye u madam Malinové, který vychvaloval Zmijozel a choval se jak vocas :)
A ono možná, kdyby byl Raddle v Nebelvíru, tak by nebyl tak zlej :D
A ono možná, kdyby byl Raddle v Nebelvíru, tak by nebyl tak zlej :D
@kristmeister (31.01.2023 11:09): Tak takýchto detailov je tam kopec, že niečo mohlo byť logickejšie, ale ako som písal, Rowlingová účelovo potrebovala nejaké udalosti, pre dej. Čo samo o sebe nie je zlé, hoci nie vždy je to logické.
@Cathan (31.01.2023 11:10): To nepopieram, ide mi skôr o to, že presne týmto spôsobom mohli historicky poraziť Voldemorta aj prvý aj druhý raz. :D Nehovoriac o iných veciach.
@Cathan (31.01.2023 11:10): To nepopieram, ide mi skôr o to, že presne týmto spôsobom mohli historicky poraziť Voldemorta aj prvý aj druhý raz. :D Nehovoriac o iných veciach.
@Starletka (31.01.2023 09:39): No, jak myslíš... :D
Souhlasím, že Zmijozel není sám od sebe zlá kolej, ale zcela jistě to je kolej s největší nákloností ke zlu. To souvisí s jejich tradičními atributy. Lstivá a ambiciózní osoba zkrátka bude spíš na temnější straně ne osoba chrabrá a kurážná. To souvisí s tím, že Voldemort by v Nebelvíru zkrátka nebyl. Má všechny vlastnosti Zmijozelu. Hadí kolej má navíc čistokrevnou historii, kterou Voldemort mohl využít (podle některých fanoušků spíše zneužít, protože Salazar Zmijozel je nejednoznačná postava a jeho názory mohli být čistě pragmatické a podmíněné dobou). Nicméně otrávit Nebelvír stejně jako Zmijozel by zřejmě nezvládl.
A za jakých okolností by Harry byl ve Zmijozelu je otázka dost složitá. Ona je taková "základní znalost", že Harry by byl ve Zmijozelu kdyby nepotkal Rona, ale ve skutečnosti je celá ta scéna dost komplexní. Harry nechtěl být ve Zmijozelu, protože se mu nelíbil, ale celou touhle myšlenkou dokázal, že do Zmijozelu nepatří.
Klobouk naznačil, že se hodí minimálně do tří kolejí a váhal, kam ho poslat. Harry mu to ulehčil, protože nechtěl do Zmijozelu. To klobouk zaujalo, a řekl, že ve Zmijozelu by vyniknul a pomohl by mu na cestě k velikosti. Harry ale i tak tu myšlenku odmítl, dokonce se nad ní ani nezamyslet. Tím dokázal, že má nízké ambice, tedy se nehodí do Zmijozelu, ale také, že myslí více srdcem než hlavou, tedy se nehodí do Havraspáru.
@kristmeister (31.01.2023 10:53): Konsensus fandomu je, že na kolejích zřejmě měli minimálně menší toalety, ale zkrátka se o nikdy nemluvilo protože to nebylo relevantní pro děj :) Není vyvrácen ani opak, tj nějaká scéna kde by někdo musel odejít z koleje na záchod.
@Tulareanus (31.01.2023 11:01): Prrrr. Třetí kniha je kvalitní příklad Novikova Principu Konzistentní historie. Funguje to tak trochu na principu, že lze čas získat, ale nelze čas změnit.
Souhlasím, že Zmijozel není sám od sebe zlá kolej, ale zcela jistě to je kolej s největší nákloností ke zlu. To souvisí s jejich tradičními atributy. Lstivá a ambiciózní osoba zkrátka bude spíš na temnější straně ne osoba chrabrá a kurážná. To souvisí s tím, že Voldemort by v Nebelvíru zkrátka nebyl. Má všechny vlastnosti Zmijozelu. Hadí kolej má navíc čistokrevnou historii, kterou Voldemort mohl využít (podle některých fanoušků spíše zneužít, protože Salazar Zmijozel je nejednoznačná postava a jeho názory mohli být čistě pragmatické a podmíněné dobou). Nicméně otrávit Nebelvír stejně jako Zmijozel by zřejmě nezvládl.
A za jakých okolností by Harry byl ve Zmijozelu je otázka dost složitá. Ona je taková "základní znalost", že Harry by byl ve Zmijozelu kdyby nepotkal Rona, ale ve skutečnosti je celá ta scéna dost komplexní. Harry nechtěl být ve Zmijozelu, protože se mu nelíbil, ale celou touhle myšlenkou dokázal, že do Zmijozelu nepatří.
Klobouk naznačil, že se hodí minimálně do tří kolejí a váhal, kam ho poslat. Harry mu to ulehčil, protože nechtěl do Zmijozelu. To klobouk zaujalo, a řekl, že ve Zmijozelu by vyniknul a pomohl by mu na cestě k velikosti. Harry ale i tak tu myšlenku odmítl, dokonce se nad ní ani nezamyslet. Tím dokázal, že má nízké ambice, tedy se nehodí do Zmijozelu, ale také, že myslí více srdcem než hlavou, tedy se nehodí do Havraspáru.
@kristmeister (31.01.2023 10:53): Konsensus fandomu je, že na kolejích zřejmě měli minimálně menší toalety, ale zkrátka se o nikdy nemluvilo protože to nebylo relevantní pro děj :) Není vyvrácen ani opak, tj nějaká scéna kde by někdo musel odejít z koleje na záchod.
@Tulareanus (31.01.2023 11:01): Prrrr. Třetí kniha je kvalitní příklad Novikova Principu Konzistentní historie. Funguje to tak trochu na principu, že lze čas získat, ale nelze čas změnit.
@Tulareanus (31.01.2023 11:01): Nikdy to zmíněné nebylo. Nicméně, když by opravdu byly, tak potom nechápu Hermionu v Kameni Mudrců, když šla radši brečet do sklepení místo na kolej :D
@SilentWolf (31.01.2023 10:43): Ono je to práveže trochu schizofrenické - nekonzistentné, niektoré postavy tam sú ambivalentné a pri niektorých to ukazuje, že nie všetci sú rovnakí, ako napr dobrí slizolinčania (Slughorn) a počas knihy sa aj postavy z iných fakúlt vedeli správať ako douchebagovia. Mne sa napr. páčila postava Siriusovho prapredka Phineas Nigellus Black, ktorý však nebol vo filmoch. Samozrejme, ale niektoré veci boli čiernobiele v tom, ako keby všetci zlí mágovia museli byť z jednej fakulty (človek potom uvažuje, či nebol problém v ich edukačnom systéme, ak sa ten vzorec neustále opakoval :D). To je taká vec inak, s ktorou sa človek asi v HP musí zmieriť, že v podstate asi všetko v rámci lore je účelové, aby to tam Rowlingovej nejak sedelo a potom niektoré veci (hlavne medzi rôznymi knihami) jej tam úplne nesedia. Ale ten svet mám rád. Osobne, keď som tie knihy čítaval, tak jediné, čo ma na nich mrzelo boli gigantické dejové diery s cestovaním v čase v tretej knihe a fakt, že vlastne celá séria sa točí okolo Voldemorta. Trochu som dúfal, že to bude len pár kníh a Harry & jeho kumpáni budú zažívať aj iné dobrodrúžstva.
@kristmeister (31.01.2023 10:53): Pokiaľ viem, tak každá klubovňa mala aj dámsku a pánsku kúpelňu. :D
@kristmeister (31.01.2023 10:53): Pokiaľ viem, tak každá klubovňa mala aj dámsku a pánsku kúpelňu. :D
@SilentWolf (31.01.2023 10:43): Když sleduješ děj z pohledu jedné osoby, tak bude vždycky černobílý. Každopádně knížky jsou úplně jiné kafe než filmy. Dobré jsou leda první dva, pak už vynechávají dost podstatných informací a od trojky dál i úplně mění postavy Rona, Hermiony i Brumbála. Taková šestka pak nemá s předlohou společné prakticky nic.
@Cathan (31.01.2023 10:23): Přemýšlel jsi někdy, jak to studenti dělali, když se jim chtělo v noci na záchod? Podle všeho ve společenských místnostech neměli koupelny, takže museli v noci ven a riskovat školní trest kvůli troše vyprázdnění :D
@Starletka (31.01.2023 09:39): no mě právě mrzí taková ta černobílost Harry Pottera. Ale nijak velký fanoušek nejsem. Knihy jsem nečetl. Filmy viděl jednou - dvakrát. Ale hra se mi hodně líbí.
To je stejné jako když mě baví hrát za Sithy konající dobro. Ale musí to být dobře udělané.
To je stejné jako když mě baví hrát za Sithy konající dobro. Ale musí to být dobře udělané.
@Cathan (31.01.2023 09:43): Od toho máme diskuzi ne? :)
@MarkJude (31.01.2023 09:59): A Nymfadoru Tonksovou :)
@MarkJude (31.01.2023 10:19): Jo, máš pravdu, tady je strašně snadné, že se utrhnu ze řetězu a využiju veškerou svou tajnou moudrost o Harry Potterovi. Musím se ovládat :D
@Cathan (31.01.2023 10:01): Já myslím, že takových stereotypů bychom na každé koleji našli několik :) Nebylo to myšleno úplně vážně :)
@MarkJude (31.01.2023 09:59): A druhý nejvyšší počet studentů co zůstali bez přemýšlení bránit Bradavice :)
@kristmeister (31.01.2023 09:44): Jediné, co má Mrzimor, je Cedric Diggory :D
@Starletka (31.01.2023 09:39): Ono když vezmeme v potaz písně moudrého klobouku z knih, tak jediná hodná kolej je Mrzimor, protože jako jediná nemá žádné podmínky :D
@Starletka (31.01.2023 09:39): V tomhle komentáři je tolik věcí na které bych chtěl reagovat a rozebrat je... xD
@SilentWolf (30.01.2023 14:29): Tak on zmijozel není sám o sobě zlá kolej (tak jako nebelvír není dobrá kolej). Kdyby byl Voldemort z nebelvíru, tak by asi měl nejvíc přívrženců z něj. Koneckonců Harry by taky šel do zmijozelu, kdyby nepotkal Rona.
@Starletka (30.01.2023 14:01): Rozhodoval jsem se mezi Mrzimorem a Nebelvírem, ale nakonec ten Nebelvír.
Nebelvír nebo Zmijozel :D ještě ani nevím, zda budu hrát za holku nebo kluka.
@Starletka (30.01.2023 14:01): Za mě by byl první volbou určitě Havraspár, ale pokud budu hrát společně s přítelkyní, tak mě asi nemine Nebelvír... ale třeba mě překvapí :D
@SilentWolf (30.01.2023 14:29): Historie Zmijozelu je složitá. Je dost možné, že v tomto období spolu koleje vycházeli mnohem lépe než v době Harry Pottera, kdy ze Zmijozelu vyšel Voldemort.
@Starletka (30.01.2023 14:01): Nevím jak tam bude zpracované hraní za "dobráka" ve Zmijozelu, ale asi se mi to nabízí jako nejzajímavější. Pokud kvůli tomu budou na mou postavu pořvávat nějaké narážky apod..
@Tulareanus (30.01.2023 14:08): Jo taky se asi přidám k nim, ta jejich společenská místnost mi přijde takové nejpřívětivější.
@Starletka (30.01.2023 14:01): rozmýšľam nad Ravenclaw
Do jaké koleje se přidáte?
@Cathan (29.01.2023 20:51): Haha, na mého dědu nemáš. AMD Phenom II X4 955 a 8GB RAM a naposledy v roce 2019 dostal bazarovou grafiku 1060 :D
@Cathan (29.01.2023 20:51): Tak to je naopak celkom fajn, že ti pc tak dlho vydržal. :) Ja som kupoval svoj súčasný stroj v roku 2015 a zatiaľ som len minulý rok upgradoval grafiku, zatiaľ všetko ide veľmi fajn, ale uvidím, kedy si aj ja preglgnem, že výmene alebo väčšiemu upgradu sa nevyhnem. :)
@Tulareanus (29.01.2023 20:34): Já neupgradoval počítač už deset let :) Změnil jsem grafiku, ta je v pohodě, ale procesor mám ještě staré dobré I5 4460. A RAM máme stále 8GB. Jsem prostě mimo :) Nicméně to není nic proti hře či tvůrcům. To je můj problém mno.
@Cathan (29.01.2023 17:52): Prečo? Však to sú dosť nízke nároky na hru v roku 2023.
@Strady (29.01.2023 17:49): Jen číst to fyzicky bolí xD
Ze Steamu:
Minimální:
Vyžaduje 64bitový procesor a operační systém
OS: 64-bit Windows 10
Procesor: Intel Core i5-6600 (3.3Ghz) or AMD Ryzen 5 1400 (3.2Ghz)
Paměť: 16 GB RAM
Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 960 4GB or AMD Radeon RX 470 4GB
DirectX: Verze 12
Pevný disk: 85 GB volného místa
Dodatečné poznámky: SSD (Preferred), HDD (Supported), 720p/30 fps, Low Quality Settings
Asi tak
Minimální:
Vyžaduje 64bitový procesor a operační systém
OS: 64-bit Windows 10
Procesor: Intel Core i5-6600 (3.3Ghz) or AMD Ryzen 5 1400 (3.2Ghz)
Paměť: 16 GB RAM
Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 960 4GB or AMD Radeon RX 470 4GB
DirectX: Verze 12
Pevný disk: 85 GB volného místa
Dodatečné poznámky: SSD (Preferred), HDD (Supported), 720p/30 fps, Low Quality Settings
Asi tak
Mám to šanci rozjet s touto sestavou ?
CPU Intel Core i5-4460 (3,2GHz, 6MB, LGA 1150) BOX
HyperX Fury Black 16GB (2x8GB) DDR3 1600
VGA nV MSI GTX 970 GAMING 4G, 4GB, DDR5, PCI-e
MB Gigabyte B85M-D3H - B85, DDR3, s. 1150, mATx
CPU Intel Core i5-4460 (3,2GHz, 6MB, LGA 1150) BOX
HyperX Fury Black 16GB (2x8GB) DDR3 1600
VGA nV MSI GTX 970 GAMING 4G, 4GB, DDR5, PCI-e
MB Gigabyte B85M-D3H - B85, DDR3, s. 1150, mATx
@HELLER (26.01.2023 10:54): Já zapomněl zmínit, že už hraju jen na PS5 :) Takže bohužel ta lokalizace se mě netýká :)
No souboják je fakt, že podle toho co jsem viděl, je takový divný .. ale zase nemůžu to až tak soudit podle tohoto dema.
A na češtině se bude pracovat, mají to mezi projektama na serveru lokalizace.net. :) jen to asi potrvá chvíli :)
A na češtině se bude pracovat, mají to mezi projektama na serveru lokalizace.net. :) jen to asi potrvá chvíli :)
@SilentWolf (26.01.2023 08:27): Já se ještě bojím absence češtiny, která by podle mě přece jen mohla narušit imerzi.
@MarkJude (26.01.2023 08:22): no imho tomu může srazit vaz jen souboják. Vše okolo vypadá až moc dobře.
@HELLER (25.01.2023 22:59): Nevím, jestli na to chci koukat. Chtěl bych do toho jít víc jako tabula rasa, už teď toho vím na můj vkus nějak hodně :) Ale pokud se to zatím chválí, tak asi váhat nebudu. Každopádně doma určitě ještě počkáme na první recenze.
https://www.youtube.com/watch?v=NtIV6CDRUTo
Exkluzivní záběry a dojmy :) těším se víc a víc už je to za dveřmi.
Exkluzivní záběry a dojmy :) těším se víc a víc už je to za dveřmi.
Musím říct ze to působí fakt dobre. I když je zvláštní jak další open world s otazníky v tomhle případě nikoho moc nepohorsuje. Harry je mocný. Kazdopadne asi nic pro mne, kouzlu HP jsem nikdy nepodlehl asi hlavně proto ze jsem se k tomu dostal až když mi bylo tak 30.
Ale bral bych kdyby konečně podobnou hru dostal LOTR nebo Conan, takový ideální téma na open rpg a nikdo to nevyužil dosud. ( mmo a Mordory nepočítám )
Ale bral bych kdyby konečně podobnou hru dostal LOTR nebo Conan, takový ideální téma na open rpg a nikdo to nevyužil dosud. ( mmo a Mordory nepočítám )