Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (08.02.2022 12:12): v něčem lepší než jednička (víc do RPG, interaktivní dialogy, hodně sidequestů, asi lepší parkour), v něčem horší (hůř nastavený ovládání na gamepadu, občas podivně neladící dialogy, horší fyzika zombies, Old Villedor není tak pěknej jako Old Harran).
V zásadě jsem spokojen - zatím (po 21 hodinách, kdy mám ale pocit že jsem furt v podstatě na začátku) bych to viděl na nějakých 80 - 85. Ale je poznat, že těch 7 let vývoje nebylo úplně smooth a hodně toho všelijak předělávali a lepili...koneckonců kdyby to smooth bylo, tenhle sequel měl být venku 3 roky zpět.
Čím víc to hraju, tím víc mi to připomíná Cyberpunk v "nedodělanosti". Mechanismy nebo vedlejší úkoly/aktivity působí docela plytce. Technický stavy nic moc, ale funguje to! Docela často si říkám, proč tohle je takový jednoduchý a něco jinýho komplexnější.

Po 30 strávených hodinách ve hře mám dojem, že se Techland poučil ze Cyberpunku a snažili se zamaskovat nehotovost hry. Dost možná jsem si vyfabuloval nesmysl, ale asi mi to nikdo nerozmluví. Každopádně core hry je zábava a hlavní příběh má svoje dementní momenty, ale jinak je fajn.

A nemůžu si pomoct, ale vidím ve hře hroznou inspiraci v exkluzivitách na PSko. Vylepšování jako v Days Gone. Fungování inventáře jako v Horizonu (dokonce s podobnými obrázky). A level systém z God of War - na základě průměru, i když v tomhle případě, z počtu schopností a ne z equipu. Neříkám, že to není v jiných hrách podobný, ale tady s ohledem na téma je to hrozně uncanny :D
Tenhle song je super 
Olivier Deriviere vůbec odvedl dobrou práci. Sice miluju ten 80tkovej syntetizátorovej zvuk sountracku jedničky, ale dvojka, byť jiná, nezaostává.
@Lolkovec (07.02.2022 09:36): Motion blur máš vypnutý? Já ještě doostřoval obraz v nastavení. A ještě budu zkoušet jednu věc. Pro RDR2 mám uložený na monitoru jedno nastavení, kde jsem použil super sharpening, protože jejich vyhlazování úplně rozblilo textury. Skály, stromy v pozadí... Hrál jsem si s tím hodně dlouho, než jsem našel ten nejlepší poměr.
Ahoj zda se to jen me nebo je to opravdu ten obraz takovy trochu promazly neni to ostre jako metro. Pritom jedu na nejvyssi detaily, mate to tak tsky nekdo?
Zkoukl jsem všechny 3 videa DF. Old gen nemá smysl komentovat, to je holt tak, jak to musí bejt. Current gen podle mě ale taky vypadá blbě. Všechny mody jsou kompromisní, navíc si říkám, že vzhledem ke stabilnímu výkonu a fixnímu rozlišení tam bude slušnej headroom, tak proč, proboha proč na Xboxu není cap volitelnej, když podporuje VRR?! Ono totiž 30 nebo 40, či 45 FPS, to už je rozdíl jako prase.
PC s Raytracingem docela překvapilo, to je jako jiná hra a asi jako jediná vypadá líp, než první Dying Light. Kdybyste přede mě dali dva monitory, jeden na DL1 na max a druhý DL2 na max (bez RT), já nevěděl, co je co ani kdy to vyšlo, tak řeknu, že DL1 vypadá líp.
@Rapier (06.02.2022 13:45): Mě spíš přijde že viděli jakej shitstorm vyvolal (mimo jiné) padající framerate v Cyberpunku, tak se rozhodli nic neriskovat a dali tam konzervativní nastavení, přestože by třeba ty toustry zvládly i vyšší rozlišení - ale už by tam byl risk, že to v některých lokacích neudrží těch 16.6 milisekund.
@Paul (05.02.2022 15:29): njn Garretovských 60 fps. :) Uznávám, že vývojáři to moc na nový konzolový HW očividně neumí. Nechce se mi věřit, že by nešel udělat nějaký kompromis, něco jako 1440p s možností RT On/Off (50-60 fps). Mě se nezdá, že by HW v nových konzolích byl tak slabý aby to nešlo.
Menší test srovnání náročnosti DL1 a DL2. Nastavení native 4K bez DLSS, vše na max (RT ve dvojce vypnuto, když v jedničce není):

DL1 
DL2 

Takže v jedničce 60fps a vytížení grafiky 93%, ve dvojce 49fps při vytížení 100%. Dvojka je tedy i bez RT náročnější, ale ne zas nějak brutálně.
@kuler91 (05.02.2022 17:40): já bych řekl že je srovnatelná s Metrem a Cyberpunkem. Metro má v Enhanced Edici výhodu, že už běží jen přes RT a využívá víc bounces, takže je to osvětlení přesnější. Dying Light zas RT využívá na víc věcí (stíny, baterka..). 

@Naginata (05.02.2022 17:32): Za 4 hodiny jsem na žádnej bug nenarazil, ale hraju singleplayer. Jinak Mac je takovej tradiční hater všeho moderního, ale mám ho rád za jeho recenzi Kingdom Come :)
@Paul (05.02.2022 16:45): Rozdíl dost velký no :) ... Si skoro říkám, že hrát to bez nějaké lepší GPU je celkem na prd. Konzole jsou hodně limitované, co jsem koukal, tak bych se nespokojil ani s jedním režimem, protože ten 60 fps režim vypadá dost "old genově" ...
Tohle skoro vypadá zatím na nejlepší RTX implementaci ?
@Paul (05.02.2022 16:45): Porad moc nevim co si o tom myslet :) Nekdy to vypada lip bez RT, nekdy to vypada o dost hur bez nej, nekdy to je skoro stejne. Taky se mi moc nepozdava jak scena kolikrat uplne zmeni barvu, prijde mi ze to RT casto dava obraz do modra. Ale treba dobry jsou ty zeleny desky v tom dome, jak jsou s RT zezadu tmave, pac na ne nejde svetlo.

A schvalne, ci pocitac da to video v 8K/60 :) Muj tak 25 fps :)
https://www.youtube.com/watch?v=OGaDge0tFaU
Zatím jediný co mě zairitovalo, zase ta debilita s leaving mission area...a ještě je tady jen 5 sekund na návrat, jinak okamžitá smrt a respawn, což mi přijde fakt strašně debilní, i v tom Far Cry Primal žádnej odpočet nebyl a dalo se běhat mimo docela dlouho (byť s warning hláškou). Snad jsem tady na to narazil (ještě před městem) jen vyjímečně a později bude ten rozsah kde se pohybovat nastavenej tak, aby tohle neprudilo..

@Rapier (05.02.2022 14:18): na PS5/XSX to v performance mode (60fps) běží v 1080p bez RT.
@Strady (05.02.2022 15:12): Tohle resi audio, ctl jsem tenhle a dalsi navody, nez jsem se zeptal. Vidim velky spatny asi v tom, ze epic klient nema zadnou moznost zobrazit vlastnosti hry jeste v systemu a tam zvolit jazyk, coz u steamu asi jde. Ja asi i nasel adresar s titulkama (je to uplne jinde, nez audio z toho navodu), ale i kdyz jsem zkousel mazat nebo prejmenovavat ty soubory, tak jsem maximalne dosahl toho, ze ze hry zmizely texty uplne.
@Rapier (05.02.2022 14:18): Já bych hrál s RTX on, ale když to jede na 40FPS, tak to holt budu muset oželet - pod 60FPS mi prostě všechno přijde nehratelný. Jestli to s třeba s DLSS balanced pojede přes 60, tak si to samozžejmě zapnu :)
@tomi2k9 (05.02.2022 11:24): pak nechápu, proč si lidé kupují Nvidia RTX GPU když poté nehrají s RTX On. Já mít gíforsku tak bez RT ON ani ránu! Chápu, že DLSS dělá své, ale hry s RT vypadají tak nějak realističtěji. Přeci RT On v kombinaci s DLSS na RTX 3000 musí být více méně hračka.

@Paul (05.02.2022 11:52): ale na PS5/XSX v performance mode bez RT hra neběží v 1080p ne? Viz. https://youtu.be/4N5NEvyA99c?t=353 

Ty ceny GPU jsou vážně mimo mísu, no snad se jednou dočkáme normálních cen.
@Bursoft (05.02.2022 12:06): Já koukal na někoho jak to hraje na ps4pro a měl tam tearing jak prase, nevím tedy jestli mají i old konzole nějaké volby nastaveni a nejelo to v nějakým performance módu ale nic moc na pohled :)
@Paul (05.02.2022 11:52): Na těch nových konzolích je to ostuda. Zvlášť, když oldgen toustry to dávají vcelku dobře. Čekal jsem nějakou slideshow jak v Cyberpunku, ale poprali se s tím se ctí.
A to i těch 11.5k je brutálně předražený, když si vemu že ta karta má bejt ekvivalent např. 560Ti, který mě vyšla na 5500Kč v době jejího vydání :)

Jinak já mám trochu dilema. Hrát v 1620p DLSS performance a RT zaplý, nebo 4K DLSS balanced RT vyplý? Obojí mi dává 60fps, vyšší rozlišení poskytuje nádherně čistej a stabilní obraz, a i bez RT ta hra vypadá dobře, ale nemá prostě ten punc fotorealismu. V 1620p je obraz furt dobrej, ale přeci jen to není tak ostrý a pristine. Ale zase o dost lepší osvětlení.

Ale furt lepší tohle dilema, než muset hrát na konzoli ve velmi rozmazaném 1080p bez RT :)
@Bursoft (05.02.2022 10:04): Vzal jsem nakonec ten Gainward. 3060ti, kterou jsem měl taky v merku by vyšla na 24k cca. Ty 4k navíc už mě neposerou, i tak je to palba jako debil. Teď jen doufat, že Alza vyžene kurýra ještě dnes, objednávku jsem odeslal v šest ráno :)
@Korbitch (04.02.2022 23:17): Šel bych do Gainwardu, gigabyty mají dlouhodobě problém s hlukem.

Jinak za ofi cenu je jednoznačně lepší volba 3060 Ti, rozdíl tam není až takový ve výkonu, cena lepší. Dnes těžko říct.
@Korbitch (04.02.2022 23:17): osobně se mi víc líbí ten gigabyte, vypadá že má vyšší default clock, plus design, plus je levnější.. ale ani s jednou značkou nemám zkušenost co se grafik týče.
@Korbitch (04.02.2022 22:46): ten rozdíl tam bude vždycky bez ohledu na nastavení. Osobně kdybych se rozhodoval mezi 3070 za 27 nebo 3060Ti za 24, tak vezmu tu 3070. Ale jednej dle svého nejlepšího vědomí a svědomí :)
@Paul (04.02.2022 20:44): Tenhle rozdíl zrovna v DL vyrovnáš snížením mlhy nebo odrazů o jedno dolů. Alespoň podle Digital Foundry, co jsem dnes koukal. Peníze by ani problém nebyly, ale ten makej úchyl ve mně chce co nejlepší poměr cena/výkon. Nejlevnější 3070 jsem našel evgu nebo gigabyte za 27. 3060ti bych kupoval tak za 24cca...
@Paul (04.02.2022 18:54): Artefakty, zásek, konec...s jinou kartou to naběhne, ale hrát se na ní nedá.

Anyway.

Teď se ve mě pere následující:

3070 nebo 6800, popřípadě 3060ti nebo 6700xt?

Koukal jsem na porovnání jak mezi 3060ti a 3070, tak mezi 3060ti a 6700xt. Je mi jasný, že nvidie budou lepší v ray tracingu, asi... Ale taky si říkám, že ten výkonnostní rozdíl mezi 3060ti a 3070 není zase takový, abych vysolil třeba 5k navíc.
Tu gammu potvrzuji a navíc jsem musel pohnout s FOV, přišlo mi to nějak moc na tělo.
Nahrál jsem prvních 20 minut

https://www.youtube.com/watch?v=dPZc5uUTC2Q

@Korbitch (04.02.2022 08:15): pod DX11 nefunguje RT, takže jsem testoval bez něj (a s vypnutým DLSS). Je to tahle scéna, 20 minut po začátku hry (scéna hned po loadingu, takže vždy identická):
https://abload.de/img/dyinglight2stayhumansyvk77.png

Výsledek:
DX12 Ultimate - 78fps
DX12 - 80fps
DX11 - 75fps

@SilentWolf (04.02.2022 09:13): já mám spánkovej režim nastavenej tak, že chodím spát kolem druhý a vstávám kolem devátý, co je na tom špatnýho? :)