Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Paráda, crpgaddict hraje Abanoned Places 2 podle Ringových map :) Čest mu, že to i přiznává, Ringo je slavnej! :)
@Ringo (28.04.2019 22:16): Gratulace!

Ja jsem se tam dival, videl jsem, ze jsi rozehral Rytire gralu. Nevim jestli v nich jeste pokracujes, ale par tipu z toho, co si pamatuju:

IMHO sis nevybral moc dobryho rytire

Vyuzivat sluzeb cestovani dostavnikem neni vyhodny

Co se tyce prvni cesty z Camelotu do mesta, ty zaby jsou zpocatku pekne tuhy, ale je mozny jimi jednak proklickovat, v zasade ta cesta simuluje skutecnou cestu, takze se jedna o siroke prostranstvi smerujici smerem k mestu, kdyz se budes ridit mapou. Cesta se tudiz da prosprintovat a tu a tam muzes nejakou zabu umlatit tak, ze je ukrokujes a udelat 1 level, narvat vsechen skill do mece a pote uz to bude lepsi. Vlkum se ale zpocatku radeji vyhni.

Neni to moc o questech popravde, ale expy se nabiraji souboji. Co je super je fakt, ze tam neni zadnej respawn, tudiz doporucuji se zamerit na kompletni vycisteni a zmapovani cesty z Camelotu do mesta.

Jakmile se nekde objevuji jine prisery, nez zaby a vlci, tak to obvykle znamena, ze je v dane mape nejaka lokace tykajici se hlavniho questu.
Hru jsem před 14 dny dokončil, kompletní mapy, které jsem udělal v DJovém dungeon mapperu a herní deník jsou na oldgames, včetně obšírnějšího hodnocení a delší recenze. To jen tak pro info, kdyby se někdo chtěl ponořit do zapomenutých míst a někde tam zakysl :-)
Tak jak je hra vesměs jednoduchá, tka umí podusit na pixel huntingu, což je v takto rozsáhlé hře naprostá prasárna. Ještě větší svinstvo než s odemykáním dveří s klasicky vypadajícím zámkem pomocí magického drahokamu. Tlačítko, schované ve standardním grafickém vyobrazení stěny. Viz mé obrázky v deníku na oldgamesSK.

Jo, a prasárnička č. 2 jsou zavírající se dveře, které jde proběhnout, ale už se nedá dostat zpátky, při savu na jeden slot to znamená, že pokud někdo v této sekci uloží, může rozjet hru odznova :-)
@90210 (20.03.2019 14:32): Tak zase oproti jiným drahokamům byl v daném levelu ten drahokam nazván jako magic, což by klidně mohlo znamenat, že zámek odemkne magicky, to jako zase proč ne. Navíc neodemyká místnost, kde by bylo něco, co by znemožnilo dohrát hru. Tohle bych asi s hodnocením do souvislosti nedával, nemá to, slovy klasika, na funkci vliv :-D

Ale 5% jsem teď shodil za níže zmíněnou zbytečnost měst, obchodování a prostě je ve hře příliš mnoho zbytečných cetek, což sice na jednu stranu může být klidně reálné, ale tohle prostě zase na funkci vliv má. Můj stres v 9 patrovém dungeonu s přeplněným inventářem, kdy jsem pro jistotu nic nechtěl zahodit a pak jsem zjistil, že to prodávám v obchodě za 5 zlatek, mě ved až k nepříčetnosti.
Jinak jsem v polovině hry, mám zmapovány i všechny 4 venkovní lokace. Ta rozloha každého levelu 32x32 je v případě mapování dosti úmorná, ale pořád to s občasnou pauzičkou protě baví, člověku se prostě musejí chtít kreslit mapy a mně se zrovna kreslit chtějí, tak si s tím různě i graficky vyhrávám, (mám je jinak na oldgamesSK). Mám tedy za sebou zmapovaných 15 map po 32x32 čtverců a ještě mě jich 13 čeká.


Co se musí nechat, tak to, že na to, že jde o dvoudílnou sérii od maďarů, tak hra po graficke stránce nepůsobí vůbec béčkově jako některé české pokusy o dungeon. Celkově vlastně hra funguje i vypadá jako dobrý beholderovský dungeon. Právě jsem vstoupil do věže a musím říci, že fakt moc pěkné.

Jediná větší výtka platí stále u měst, které jsou zde zbytečné, protože tam maximálně jde prodávat věci, ale nemá cenu nic nakupovat, protože tam není nic lepšího než najdete v kobkách, takže hromady různých sošek, diamantů a podobně, sloužících jen k prodeji působí v bednách v kobce tak trochu samoúčelně a je otázka, zda má vůbec smysl si tím zapráskat inventář. Města pak tedy slouží jen jako grafický předěl mezi venkovními lokacemi, 4 venkovní lokace, 4 města. (ty jsou jen jako ve Wizardry nebo japonských RPG jen jako jeden obrázek a klikáním vstupujete do Armory, taverny, chrámu, či bylinkáři.
@Ringo (24.02.2019 12:37): Jde o tvar klicovy dirky, pokud nemela alespon vzdalene tvar diamantu nebo tam nic neindikovalo to, ze se tam ma vrazit diamant, tak je to pekna prasarna.

To by bylo, jako kdyby se v Dungeon Masterovi obycejna klicova dirka u dveri otevrela kukurici, to by byl ze strany novodobych kritiku dungeonu rev, bohuzel opravneny.:0)
@90210 (24.02.2019 12:28): Tvar drahokamů je vždy stejný dle typu, nacházíš saphiry, topazy, malachity a pod. a vždy mají drahokamy jednoho druhu stejný tvar a barvu. Jen u dvou, co jsem zatím našel, byl textový přívlastek "magical". Co to znamená jsem se mohl jen domnívat, dá se s tím kouzlit nebo co? A ono ne, jsou to klíče.
@90210 (24.02.2019 10:14): V jedné bedně je drahokam, teda ono v těch bednách jsou tuny drahokamů, ale ten jeden se lišil tím, že byl magický. Dveře se neotevírají klíčem, ale tím magickým drahokamem. Prostě ho nacpeš do klíčové díry :-)
Dobrá prasárna, po desítkách letech hraní a dohrání desítek dungeonů jsem v Abandoned Places II narazil na věc, s kterou jsem se asi dosud nesetkal . Zamčené dveře s viditelným zámkem se ne vždy otevírají klíčem :-) A ne, není to o paklíči, v této hře totiž thief a možnost páčit zámky prostě není.
@90210 (11.02.2019 22:29): Já mám pixel art grafiku rád, takže třeba ty doly, to je přesně, co chci v dungeonu vidět. Jako jasné, Lands of Lore to není, ale je to takový ten standard dungeon beholderovského typu.

Hlavně, že ty kobky, podzemí, jeskyně, doly atd. nejsou naleštěné jak mramorový palác po útoku uklízečky s HG201, jako je to v Grimrocku.
@Ringo (11.02.2019 21:37): Grafika outdoor oblasti je ok, ale ani jedna hra samozrejme nema moc dobrou grafiku. Divat se na to ale bez ujmy na zdravi da.

Jj ze jsou na Colours vim a dokonce kvuli nim premyslim o tom, ze bych do Ovy zajel.

Origo, no mam snad jeste nekde u rodicu to CD z Levelu, kde bylo 5 ceskych her.
Ad grafika - u těch Rytířů Grálu si fakt teda nejsem jistý, že ji mají lepší než Abandoned Places II,Rytíři Grálu mi vždycky přišly jak kreslené malým děckem, asi jako jsem malovával já v Autodesk Animatoru kdysi v 90. letech :-)

The Cure schvaluji, mám celou jejich diskografii, a že je minu na Colours of Ostrava, když budou doslova hrát za humny v létě, to mě totálně vytáčí, budu zrovna na dovolené :-)

BTW nemáte někdo originálku těch Rytířů Grálu na prodej? Od doby, co poctivě sbírám origošky mám tendenci v hraní dávat vždy přednost tomu, co mám v krabici origoš :-)
Mapování Dwarf Mines level 2 je pekelné, ubíjející a zároveň úžasné, atmosféra se tu dá krájet, zvýšil jsem hře nakonec hodnocení na 80%, je to prostě dungeon, jak má být. Grafika chodeb je jednoduše řečeno mňam :-)
Level 2 téměř zmapován a jsou tam docela puzzle špeky ve smyslu proběhni ohnivým polem, v kterém tě různé posouvátka hází samy do prostředka hořící oblasti, spousta tajných plošinek, které nejsou vidět. Opravdu kartografův ráj a řešení nástrah kobky, v tomto ta hra fakt vyniká. A líbí se mi i systém magie, ono to nevypadá, že to je nějak sofistikované po RPG stránce, na začátku máte výběr ze dvou povolání, fighter a pak mág, ale těch jsou tři druhy podle sfér, sféry se dělí na tři a každá má svou manu a každé kouzlo spotřebuje kombinaci many z určitých sfér. Nevyváženě ovšem působí levelování postav, fightery neposunete ani o píď, pokud nemlátí do potvory, zatímco mágové si mohou jen tak levelovat někde u zdi sesíláním healů do prázdna. Proto se v soubojích snažím nebojovat efektivně, mágové by to smetli kouzly a bojovníci by zase nedostali expy, ale naopak se to snažím utlouct za každou cenu jen těmi bojovníky, zatímco mágové hledí a koukají, jak se bojovníci trápí, místo aby přiložili ruku k dílu.
Jinak k této hře budu vést deník reportů na www.oldgames.sk Tady jen opravdu stručně. Co mě potěšilo, že tady jde grindovat alespoň postavy kouzlící, každé seslání kouzla přihraje expy, tak jsem se asi dvě hoďky teď bavil kouzlením. Mágům je třeba ze startu přihrát pár levelů, za prvé hlavně kvůli kouzlu Create food, jinak by postavy v 1/3 prvního levelu pomřely hlady a jednak dost se hodí léčící kouzla. Co je na tomto dungeonu excelentní, byť neoplývá jinak kvalitami, které by jej tehdy hodily mezi světovou špičku, tak to je atmosféra. Dá se říci, ž ejá odjakživa hry hraji hlavně kvůli atmosféry, která mi dovoluje ty hry doslova žít, ne jen konzumovat po stránce technických parametrů. A Abandoned Places II na mě dýchly absolutní atmosférou už ve své době z recenze v Excaliburu 19.
@Ringo (29.01.2019 09:28): On je to ale docela dobrej dungeon, nebo mi tak aspon prisel. Jen je neuveritelne rozsahlej a tezkej, coz pro tebe neni problem. Zacatek v Camelotu a prechod do dalsiho mesta je paradni, od toho momentu ale zacina peklo ve hvozdech a podzemich.

Nejspis by nebyl takovej problem to dohrat, pokud by se slo ciste po storyline, pokud by se tedy zvladl obejit ten bug s dvermi v poslednim 10+ patrovem dungeonu, ale jde o ty outdoor uzemi na mape, vsechny je projit a zmapovat, zjistit jestli v nich nahodou neco zajimavyho neni, aspon 1 nebo 2 nepovinna podzemi. Ja jich prosel fakt hodne, ale projit vsechny, to je vic jak Fate 2, ale tady je pohodovy auto-mapping a zadny respawn.

Rozhodne je to lepsi hra, nez Eye of the Beholder III: Assault on Myth Drannor.
@90210 (29.01.2019 09:12): Tak zase já se chci především bavit, ne se doslova trápit :-D Ale jinak, víš, že jsem už párkrát poslední dobou rozebíral možnost, že bych ty Rytíře Grálu zkusil? Ale to fakt až projdu všechny dungeony, které za to stojí. Moc už jich na prolezení teda ale nemám, mám skoro vše dohrané, tak teď je otázka, jestli se ten čas Rytířů Grálu neblíží a nebo místo toho raději nesplnit to, co jsem si předsevzal, že ty nej dungeony v životě projdu minimálně ještě jednou znovu :-)
Po Crystal Dragonu mám pořád chuť bloudit v kobkách, takže rozehrávám, ale nebude to tak hektické hraní, protože to je zatím výplň mezi hraním rozehraných restů.
@mazar1234 (02.01.2019 13:46): Hrál jsem kdysi dávno a jako jedna z mnoha her se dostala do takového toho - musím dát pauzu na chvíli na jinou hru a pak už jsem se neuměl vrátit. Dostal jsem se do nějakého dolu, s průchozími zdmi a pojízdnými vozíky. Tam jsem zakysnul, bylo to tam třeba nějak kombinovat, kde se kam dojede a ztratil jsem se totálně v orientaci v mapě a trochu jsem tam ztratil nervy. Začal hrát jinou hru, o savy jako obvykle přišel a kdysi jsem si dělal i takový vlastní amatérský web, kde jsem házel nakreslené mapy, měl jsem zmapované venkovní prostory, jenže jsem web zrušil a omylem si smazal i tohle. Myslel jsem si , že ta hra je už pro mě uzavřená kapitola, ale nostalgie je sviňa, koupil jsem si kdysi při své maniakální éře "musím mít všechny dungeony, co vyšly v krabicích" - i krabici abandoned Places 2 a hodlám se to orpášit a dojet, stejně jako Crystal Dragon, kterýžto rest hodlám splnit nyní, taky kdysi dojet d¨hodně daleko a nedohrán, savy ztracené :-)
[neexistující komentář]: Zaujimalo by ma, preco si hru nedohral (nemas zaskrtnute dohranie), ci tam bol nejaky fatalny problem.
@90210 (01.01.2019 16:47): Béčko to úplně nebylo, na Rytíře Grálu to v béčkovoti nemá a je to lepší i než třeba hodně dobrá česká Cardhalia. Ten interface je z počátku fakt divný. Ale když jsem viděl recenzi v Excaliburu, tak i při tehdejším nízkém hodnocení jsem po hře toužil. Nakonec jsem ji koupil i v krabici.