Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (24.09.2021 12:29): I pro me je to nejslabsi hra Arkane co jsem hral, stale je to ale hra mnohem lepsi nez cela rada jinych. Za me maji Arkane palec nahoru za ten koncept. A Bethesda za to, ze jim dala zelenou, protoze tohle byl obrovsky risk a bude to nejspis financni propadak (protoze je to proste prilis jine i na pomery Arkane). A ted jsem opravdu zvedavy na ten Redfall, protoze pokud me Arkane dokazali presvedcit rogue-litem, tak me nejspis presvedci i co-op strileckou. :D Verim, ze se tam ten jejich rukopis neztrati. I kdyz na to asi dela jine studio Arkane...
Mám v tom 16 hodin. Když bych pominul tu nedomrlou technickou stránku, tak jsem zatím na 80ce. Chytlo mě to, těším se na víkend až v tom zase strávím víc času, ale pořád je to imho nejslabší Arkane hra za poslední dekádu. Což furt znamená skvělou hru :) Ale Dishonored/Prey to není.
@Kejtee (24.09.2021 11:38): Protoze to neni typove hra pro masy. Je to proste dost niche produkt. Ostatne jak vidis, 90 90 90 40 30, Zadne 70ky, zatim. :) Ja nelituji jedine koruny, kterou jsem za to utratil. Pro me jsou hry, ktere se snobsky nazyvaji immersive sims, jak jsem zjistil, v podstate to nejlepsi co se da na trhu najit. A i kdyz je Deathloop preci jen jiny, proste mi to sedlo. Co jineho k tomu rict. :)
Se stutteringem problem take nema. Je pravda, ze s odemcenym framerate je to pro nej nehratelne, ale pokud zapnu vsync halved (tedy v mem pripade 72 fps) a pak ho omezim na 60, tak bez problemu. Zaroven mam v menu zaple obe ty funkce pro snizeni latence. Hral jsem to nekolik prvnich hodin v native 1080p a mel jsem tak snimky nekde mezi 48-60, podle situace (bez stutteringu). Po case ale zapl FSR abych mel solid 60. Nevypada to moc dobre (kdyz v mezidobi zapnu Overwatch, tak me z toho ostreho obrazu az boli oci :D), ale hratelnost je tak mnohem lepsi.

edit. Tak oprava, ted jsem se na to koukal a hraji bez vsyncu. hmm, takze ten framerate cap nakonec staci. :)
@Widl (23.09.2021 09:38): Ten řešil jen stutter způsobenej myší (oni tam jsou totiž DVA stutter problémy!), ne ten kdy hra začně duplikovat jeden frame každejch 600 vykreslenejch snímků (a děje se to vždy až na druhý nahraný mapě, ne na první). Alex z DF o tomhle problému mluví v 4:08 zde

https://www.youtube.com/watch?v=lu_XHyO-6zY

Jemu se to stalo párkrát za 40 hodin hraní, mě se to děje téměř pokaždý při nahrání druhý mapy.
@NikoCZ (23.09.2021 08:50): lucky you, já si tohle štěstí vybral u jiných her :) Taky hraju na 60 s vsyncem. Ten stutter reportovali i Digital Foundry, takže to nebude nic ojedinělýho. A padá to občas i na PS5..
@Paul (22.09.2021 20:46): Ja mel u Cyberpunku stesti a bugu prilis nemel. Presto nesrovnatelne, CP je u me oproti Deathloopu technicky mnohem vic rozbita hra. Krom jednoho padu a jednoho zaseku funguje Deathloop bez problemu.
Hmm, teď mi to spadlo do windows, zatím tedy poprvé (za 10 hodinách hraní), ale i tak můžu zodpovědně říct, že u mě je Deathloop větší technický clusterfuck než Cyberpunk :)
@marwel (20.09.2021 21:54): u mě podle afterburneru využívá cool 10.5GB VRAM, prakticky na dřeň. Ale zatím to nespadlo. Ale mám tam jinej problém - vždycky při zapnutí hry a hraní první mapy je to 100% plynulý, 60fps stabilně. Ale jakmile z tý mapy odejdu a přejdu do druhý, tak ministutter (doslova jeden droplej frame) každých cca 5-10 sekund. Když to vypnu a zapnu, tak je ten stutter pryč...dokud nepřejdu do další mapy.
To je taky hodně otravný. A prý to možná dělá nějaká blbá implementace steam overlaye. Asi jak to původně plánovali na bethesda launcher a rozhodnutí to udělat jen pro steam přišlo pár týdnů před vydáním, tak to nějak domrvili.
@boovol (20.09.2021 21:15): S tou pameti to take nechapu. U me take hra rozpozna jen 5.3GB pameti na 1060 a podle Afterburneru opravdu vyuziva pouze neco malo pres tech 5.3GB.

Me to spadlo behem 20 hodin jen jednou, ale dneska se mi to seklo pri vyctu sesbiraneho infa a predmetu po dokonceni faze. Mel jsem nasbirano temer 50k residua a tak 30+ vylepseni, vcetne jednoho slab upgradu. Tak jsem to Alt-F4 a znovu zapl a nastesti se hra uklada ihned po ukonceni faze, ne az po tom vyctu. To jsem si oddychl.
Je to super, ale dnes mi to padá tak co půl třičtvrtě hoďky. Dle protokolu jde o něco s grafikou a je fakt, že v menu se pořád hlásí nedostatek paměti na mojí 1060 6GB grafice, a to i na very low, ale přitom to jede v pohodě i na very high. Nepomohl ani dnešní upgrade ovladače. Jako nasere to, když má člověk přes 20 000 resudia, nějaký ten slab a ještě slab upgrade, grrr.
@Widl (19.09.2021 23:26): Take me to stale bavi.

Tak jsem do toho hradu vlezl zas, i kdyz jsem se zarekl, ze uz ne, a tentokrat se mi to konecne podarilo bez vyvolani poplachu. :) Myslel jsem, ze 2-bit bude nejak vice navazany na dej (treba jeste jo), ale zatim je to jen alternativni reseni jak se vyporadat s tim hradem (evakuovat budovu, nebo vyhodit ten raketoplat co je uprostred do vzduchu).

edit. Tak je vic navazany na dej. :P
@Paul (19.09.2021 17:01): Já v tom mám zatím 13 hodin a přijde mi to lepší a lepší. Hrozně mě baví to skládání střípků dohromady, jak o příběhu, tak i o enemácích. A zjistil jsem, že ten systém opakování map má něco do sebe. V Dishonored jsem se snažil všechno prošmejdit hned napoprvé, abych o něco náhodou nepřišel. A tady jak se postupně vracím a vede mě to na mapě vždy kousek jinam, tak je ten průzkum přirozenější a je pořád co objevovat. S pořádným vylepšením zbraní, perkama, i schopnostma se z toho dá udělat fakt strašný masomlejn :)
@Paul (19.09.2021 22:36): Kdyz tam neni, tak je to zavrene, neda se tam dostat. On tam byl, nekde mezi svymi pohunky. Ostatne kdyz jsem ho na druhy pokus zabil, tak jsem ani nevedel, ze je to on, proste enemak, jeden z mnoha. :D Poprve jsme se tam proste nepotkali. Ja sel predevsim po tom infu, takze miril do jeho kanclu a chcipnul driv nez jsem na nej narazil.
@Paul (19.09.2021 20:06): Poprve jsem to prosel s jednim zivotem, vystrilel jsem to tam jsem si myslel vsechno (na charlieho ale nenarazil, takze vsechno ne) a chcipnul pri hackovani strilny v jeho kanclu (takze to info kvuli kteremu jsem tam sel jsem neziskal, shift mam uz od Julianny). :D Podruhe jsem to prosel cele, ziskal info i upgrade pro shift. Potreti nekam popadal kdyz jsem se snazil najit alternativni cestu a poctvrte kdyz jsem se tam vracel kvuli 2-bit me regulerne ustrileli pricemz s poslednim zivotem jsem ragequitnul skokem do propasti. :D Pokud nebudu muset, tak se tam uz nevracim.

Jinak offtopic, konecne jsem se rozhodl zkusit youtube premium, takze si poslechnu cestou do prace to ohledne immersive sim (prilis dlouhe na to, abych na to cucel kdyz jsem doma u PC). Nejake jine zajimave kanaly (nejen o hrach) na youtube dobre predevsim k poslechu? Podcasty moc nesleduji.
@marwel (19.09.2021 19:13): tím charlieho hradem chceš říct že ses k němu tedy ještě nedostal a nemáš tu jeho shift abilitu?

To byla první destinace kam jsem šel hned jak se hra otevřela (po infusion), a Charlieho jsem sundal na první pokus bez úmrtí (a shift dal infusion), tak jsem zmaten. Možná to bylo snažší protože jsem tam šel tak brzy?
@kuler91 (19.09.2021 17:35): Obtiznost se zvysuje s tim, jak ziskavate nove zbrane a schopnosti. Jsou tam pak lokace, kde je nepratel opravdu hodne a prostrilet se jimi uz neni zrovna snadne (uz snad trikrat jsem chcipnul v tom Charlieho hradu ci co to je a stale jsem nenasel zadnou dobrou, rychlou cestu nahoru). Stealth je ve hre ale docela spatny, nepratele jsou pozdeji hodne vnimavi a spatri vas dost rychle.

Me predevsim zklamala AI a souboje s Julianou jsou take lehke. Tedy az do ted. Ted jsem zrovna narazil na Julianu s Havoc slabem a brokovnici. Sundala mi vsechny tri zivoty jak prd a ja si ani neskrt. A to slo o AI rizenou Julianu a ja mel perky na zvyseni HP a regeneraci HP. Tak mozna proto mela Havoc a brokovnici... Kdovi jak to ve hre funguje.
@boovol (19.09.2021 18:47): Mám trochu problém i s tím, že to nejede uplně echt, takže počkám na nějaké patche a dám si to asi o vánoční svátky :) ...
Určitě je pravda, že mě trochu odradil začátek a miliony různých informací o všech mechanilkách atd, asi jsem s tím měl počítat, ale nějak na to momentálně nemáme energie. Člověk to asi musí dostat trochu pod kůži ... bohužel to tady trvá očividně docela dost hodin.
@kuler91 (19.09.2021 18:24): Těch her, co mě ze začátku i několik hodin v podstatě nebavily, ale o to víc pak chytly, by se našlo..třeba Fallout, System Shock, Kindgdom Come. Já teda nevím, kam ses za tu dobu dostal, ale ono se to otvírá postupně, jak objevuješ jednotlivé indicie, kterými je ten svět poměrně nabitý, a začínáš rozumět, co se děje. Na nějaký verdikt je ale ještě brzo.
Mě to nebavi ... jak jsem psal nize, tak je to i dost jednoduche, prostřílel se vším není problem, nulová potřeba stealthu. Mám v tom asi 4 hod a prozatim odkládám :(
@Paul (19.09.2021 17:01): Po 10 hodinách stále objevuju něco nového, takže zatím baví. Spíš mě mrzí, že to občas spadne a člověk musí jet mapu znovu. Na druhou stranu už lépe ví, jak ji lépe projít, ať už kvůli novým schopnostem (prvek metroidvanie) , nebo díky tomu, že objevil cestu, které si poprvé nevšiml. V tom designu map se Arkane nezapřou. A s tou repetitivností to taky není tak horké, pokud jsi podstoupil infusion, tak není problém si potřebné schopnosti a zbraně uchovat i mezi loopy.
Mám v tom šest hodin a jsem z toho poněkud rozpačitý. Arkane je v tom znát, a možná to bude mít brilantní příběh nebo tak něco, ale tedy rozhodně nemůžu říct, že by mě to chytlo jako Dishonored/Prey. Nemá to ani zdaleka tak výraznou atmosféru, přijde mi to celý takový...zmatený..a dost se obávám, že mě ta loopová nátura opakování stejných map dokola omrzí. Plus ten systém nutnosti vysávání předmětů a zabíjení stejných lidí dokola, abych si zachoval schopnosti a zbraně..není to úplně můj jam.

Kdo to tu hrajete (celí tři další lidé), jaké máte dojmy vy?
Hry od Arkane mám rád, ale pro mě je to v aktuálním stavu nehratelný. Počkám si na slevu. Nebo až z toho Denuvo pošlou do pryč.
Fun fact: Achievement Die, die, and die again, tedy achievement, kdy skutecne v loopu zemrete, ziskalo jen 0,1 procenta hracu. :) Zatim je to tedy nejcenejsi achievement, ktery jsem kdy v jake hre ziskal. :D
@MCZ (16.09.2021 13:58): Z toho videa se cítím jako úplnej noob. Nedohraný Ultima Underwold, System Shocky, Deus Ex, Thiefy...Bioshock jsem dohrál se zapřením kvůli výzvě.

Jinak Deathloop má úplně boží stylizaci. 70ky, černoši, disko., zbraně... úplně vrním blahem.
Paradoxně mě docela těší, že je to lineární zážitek. Možná si to přecijen seženu. A začínám věřit, že nebudu litovat.

Tím dám letos aspoň 3 hry. Yaaay! :D :D
@marwel (16.09.2021 12:37): zrovna Bioshock moc immersive sim není. Má některý prvky, ale je to víc střílečka. Imho nejčistší ukázka týhle design philosophy je Ultima Underworld a Deus Ex.
@Phoenix (16.09.2021 12:07): "... svet, ktery reaguje na hracovy akce." je asi neproblematictejsi pasaz cele definice zanru. Bioshock treba nabizi schopnosi, ktere umoznuji ruzny gameplay, ale ze by svet nejak reagoval na hracovy akce... Ale coz, skatulkovani stejne povazuji za demenci. Radeji se vubec nevracet k neverending diskusi na tema co je RPG a co ne. :D
@marwel (16.09.2021 11:38): Možná je lépe vypovídající příslušný Steam curator. Má tam sice spíše základní věci, ale pro začátek stačí.

Ten tag mi pomůže v tom, že vím, na co se mám případně podívat a občas narazím na něco, co by skutečně mohl být méně známý immersive sim (Neon Struct, Occupation, Thief Simulator, Brigand).

Samotný pojem immersive sim není pevně ukotven ani široce přijímán, jde zkrátka o mix first person akce (a i tady se dá polemizovat o tom, jestli tam třeba nepatří Hitman nebo MGS V a pak padá požadavek na first person pohled) s nějakým používáním věcí, vývojem postavy a větším množstvím možností řešení úkolů ve světě, který reaguje na hráčovy akce.
@Phoenix (16.09.2021 10:10): Ten tag na Steamu vazne nepomuze. :D Tam je to proste simulace neceho ktera je dostatecne immersive. F1 2021, Lawn Mowing... Coz je celkem pochopitelne, oznaceni je to dost divne.
@Phoenix (15.09.2021 14:49): Ono to trochu klame tělem. Pokud nechceš, "grindovat" vůbec nemusíš. Tady máš mapy, který se během dne nějak mění, tady máš zadání, tady schopnosti a zbraně. Hrej si. Chceš plížení? Budiž. Masomlejn? Jasně. Vraždy ze zálohy? Máme. Všechno dohromady? Není problém, hrej si.

<span class="reply">
@MCZ (15.09.2021 14:59): U mě to immersive pořád je. Hlavně kvůli té omáčce okolo, zasazení, jsem zvědavý co se z toho všeho vyklube na konci.