Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Rapier (29.05.2021 20:39): My byli tehdy odvaření hlavně z Giants: Citizen Kabuto. To bylo graficky fantastické a mnohem inovativnější, ale bohužel ne tak mainstream a tak se to jako multižánrová hra tolik nechytlo.

Kdyby Halo vyšlo zároveň na pc jako na konzole, tak možná to přijetí na nich je lepší... ale po těch letech kdy opravdu přišlo už to bylo spíš takové meh i po technické stránce. Hlavně opadl hype a už se mluvilo víc i o těch záporech hry.
@M.a.t.t. (29.05.2021 21:36): Chaser je hlavně dost jiný než Halo. Halo těží z otevřených lokací, velmi povedené UI, spolupráce s ostatními mariňáky nebo používání vozidel. Chaser je koridorovka, nemálo zaměřená na příběh, se spoustou různých lokací a odpovídajících zbraní. Jde o stejný žánr, ale dost jiné hry.
Tuhle sérii jsem neznal, ale vypadá sympaticky. Takovýho Chasera lidi taky nemají rádi, ale má své kouzlo.
@Isair (29.05.2021 13:06): dovolil bych si jako tehdejší PC hráč nesouhlasit. V té době (2001) jsme 3D akce hráli úplně všichni, a úplně všichni jsme byli odvaření z videa/traileru z chystané hry. I když mám takový pocit, že z nějakého CD z Score nebo někde jsme tenkrát viděli přesně tento trailer odkaz pokud mě paměť slouží.

Pamatuji si oslavné články v časopisech, a jak jsme si s kamarády říkali, že to není možné, že někdo něco takového udělá a doslova se těšili že až to vyjde na PC!
@Garret (29.05.2021 15:47): Grafika, některé originální zbraně, prilepovaci granáty, Ai zejména na nejvyšší obtížnost, vicepozicni dopravní prostředky, dobíjecí štít, pouze dvě zbraně najednou (aspoň myslím ze dvě:), fyzika střelby, weak pointy nepratel, hierarchie nepratel a tak.
Taky docela ten megalomansky zaber hry, různe gigantické emzacke struktury, hra se odehrává na mega prstenci. Jako ze z toho byl ten pocit obrovského otevřeného prostoru.
Jako je možný ze nějaká hra něco z toho měla taky, ale takhle pokupe a skvěle sladěne a vybalancovane si žádnou nevybavim.
Treba ty granáty. Když nepřátele byli v převaze a hráč na nějakýho emzaka ten granát hodil snažil se odbehnout dal aby to nevzalo i ostatní, naopak když už jich bylo málo snažil se s tím granátem běžet k hraci aby vyletěl do vzduchu s nim. Občas když se neprilepil je taky kopali pryč nebo k hraci :)
@Charllize (29.05.2021 14:57): Jasně, já to tvé "udržování rovnováhy" celkem chápu a jsem s ním obeznámen, jen tím často stavíš každého ihned do role zapšklého PCčkaře a hatera konzolí, i když to tak být nemusí (a může mít spoustu jiných důvodů proč se mu to či ono nezamlouvá:)).

Já třebas naopak PSko mám vcelku jako platformu rád a asi bych si tam i našel spoustu exkluzivit, které na PC nejsou, ale prostě jen na to zatím není čas, už takhle mi wishlisty PC only her přetékají, o to spíš, když se dají snadno emulovat i staré platformy jako Acrade, Sega Genesis/Megadrive, NES, Amiga etc. (většina vyšla dokonce oficiálně na Steamu), kde teď doháním spoustu restů. Pravda Xbox mě tolik neláká, ale rozhodně nejsem tím naopak fanatickým PCčkářem, který by neuznával jiné platformy a povyšoval se nad nimi (takové to PC master race určitě nee).
@Isair (29.05.2021 14:44): Ono to možná tak působí, jelikoz svoje názory píšu na stránky kde je majorita PC hráčů. Ale ve skutečnosti se povazuju za globálně zaměřeného hráče, jelikoz jsem hrál  a dodnes hrají i na PC a mám na něm dost oblíbených her. Ve skutečnosti bez problému uznám globální vliv her jako Half life, Doom, Sims, Minecraft a dalších původních PC her. I když mě půlka z nich nebavila a vlastně mě nezajima. A to same vidím v Halo. Problém přichází ve chvíli kdy se střetnu z někým kdo je zaměřen na jednu platformu a tady to obvzlast funguje a jsem za konzoloveho fanatika. Jasne většinou pisu prave o těch konzolich, protože mi přijde ze to tady je potřeba. A OK, často i provokuji :)
Ale klidně bych se vsadil o výplatu ze na PC mám odehráno nebo vyzkoušeno minimálně stejne her jako na konzolich.
@Charllize (29.05.2021 14:35): Myslím že těmi svými konzolemi žiješ až příliš ;), mě osobně byl nějaký Xbox a PS vždycky celkem volné, anžto na PC je tolik her, které nestíhám hrát, že bych ani neměl čas se zahazovat s konzolemi a jestli jsem něco konzolistům záviděl, tak je to Tekken série a možná Heavy Rain (protože Fahrenheit mě docela bavil), obojí je už na PC též k dispozici. A Amize jsem záviděl Black Crypt  (které jde dnes zase lehce emulovat, takže jsem si ho po těch letech nakonec zahrál). Jinač v podstatě konzole nesleduji, ale klidně si ve svém sebeklamu žij dále.

Zároveň jimi ani nepohrdám, u bratrance jsem se na PS 1 a 2 vždy slušně vyřádil a klidně bych si jej pořídil, ale prostě není na to zatím čas ani potřeba (navíc mnou preferované žánry jsou na těchto platformách minoritní).

A Halo kvality těžko můžu uznat, když žádné nevidím... to je přeci logické. Jsou hry, které nejsou můj šálek čaje kvůli tématice, žánru, u nich beru, že můžou být pro ty, co je vyhledávají nějak zásadní, ale Halo je ten typ hry, který by mě potencionálně měl bavit, ve kterém bych měl najít nějaké kvality... leč prostě tam nějak nejsou, čili nemám důvod cokoliv uznávat. Uznávám jeho popularitu a určitou kultovnost, toť vše.
@Isair (29.05.2021 14:25): Tak zapsklost nebo sváděni kvalit hry na mediální popularizaci vyjde nastejno. Jde o to, jak tvrdím od začátku, neuznat Halo jako něco kvalitního a důležitého. 
Ale ono to tak je dodnes, sice každý PC hráč napjaté čeká co přijde z konzoli ale jsou to toustry a nepodstatné hry. :)
@Charllize (29.05.2021 14:23): Tím v podstatě jen zdůvodňujeme jeho popularitu (v podstatě je to polehčující okolnost), protože jinak si to nedovedeme vysvětlit, když na PC i PS bylo tolik kvalitnějších alternativ... v tom opravdu zapšklost nehledej, myslím si, že většině PCčkářům byl Halo naprosto volný, jen byli překvapeni, jak moc špatná či průměrná hra to je, když byla takhle mediálně zpopularizována.
@Isair (29.05.2021 14:13): Já mám rad jen první díl Halo ty další díly se mi moc už nelíbily. Ze dvojky jsem byl vyloženě zklamaný. 
Zapsklost v tom asi bude protože jinak by jste pořad neříkali buď naplno nebo mezi řádky ze Halo je hra která mohla maximálně tak stačit konzolistum protože vy jste už byli mnohem dal :)
Pritom v době vydání Halo nebyla jediná hra napříč vsema platformami která by byla dal :)
Jasne, byli hry které měli to či ono, ale jako celek to proste Halu nestačilo. Plus Halo mělo i dost novinek které nebyli nikde.
@Charllize (29.05.2021 14:06): No tím si právě nejsem úplně jistý... určitě se k Xboxu dostalo i spoustu lidí, kteří jej měli jako své první herní zařízení a ti imo právě stojí za Halo jako kultem (popřípadě jsem to pořád přičítal multiplayeru, který může být zdařilý, ale nevím, nehrál jsem...) + marketing určitě dělá také své (slabším povahám holt vtlučou do hlavy, že je to jakože dobrá hra, i když není a přijdou na to možná až o mnoho let později... :)). PS 1 bylo co se FPS týká docela silné, to je pravda.

Ale je mi to popravdě šumák, já asi popularitu Halo nikdy nepochopím, ale takových herních sérií bych mohl jmenovat více (novodobé FarCrye, Assassin's Creed etc.), takže asi whatever... určitě se však nejedná o nějakou PC zapšklost, kterou nám tu předsouváš. Halo jako kult nezpochybňuji, ale jako hra je to imo děsná blbost :) a ani mi nepřijde, že by do žánru něco přinesla (když už tak featury, které určitě nevítám a dnes se vnímají obecně spíše negativně... viz. autoheal, omezenou nosnost zbraní apod.), možná jen ten relativní "open world", ale čert ví, jestli s tím nepřišla mezitím i nějaká jiná FPS, to si zjišťovat teď nebudu (z hlavy mě napadá třebas Giants: Citizen Kabuto, což je ale takový prapodivný mix).
@Isair (29.05.2021 14:00): Tak při vydání se hodnotil hlavně singl a dopadlo to výborně, multak se jako super ukázal až později až ho lidi zacli hodně hrát. Halo nebyla určitě zamýšlena primárně jako multak, jen se holt povedl taky.
Většina lidi co kupovala xbox měla predtim playstation a tam bylo dobrých fps docela dost. Plus tam byli PC klasiky jako Doom nebo Duke. Takže určitě tam nějaký přehled o tom jak na tom fps jsou byl.
Tak v roce 2003 se už vědělo o far cry i o half life 2 zejo, takže se ty očekávání upirali spis tam než na vydání zradcovskeho Halo.
Ja ti neberu ze se ti Halo nelíbí, ale neumíš se na to podívat globálně co znamenalo v celkovém kontextu.


@Garret (29.05.2021 14:03): Ty sofistikovanejsi volby na PC byli ale z části kvůli tomu ze vyšlo Halo :)
@Charllize (29.05.2021 13:55): to nemá s rokem vydání nebo "dobou" nic společného. když suxuje level-design, těžko bude oslovovat hráče PC, kteří už v té době měli mnohem sofistikovanější volby. já k té hře přistupoval úplně bez předsudků, tehdy jsem konzolemi ještě tolik neopovrhoval...
@Charllize (29.05.2021 13:37): Tím jsem měl na mysli, že těch alternativ na poli FPS tam příliš nebylo, anžto z těch startovacích titulů moc jiných (dobrých) FPS k dispozici nedali a ani nějakou dobu poté ne... tak je jasné, že z toho Xboxaři učůrávali (kór pokud předtím nic jiného nehráli) + nevím jak je to s multiplayerem (ten možná Halo vynesl více slávy, protože singl byl fakt slabota).

A jinak viz. Garret, v mém případě zklamání také přišlo až v roce 2003 (možná jsem se k němu dostal ještě o něco později), kdy vyšlo na PC :) a to jsem od toho v podstatě ani nic nečekal.

A tu dobovou zkušenost si strč někam, pravidelně hraji staré hry, ze kterých učůrávám nadšením i dnes, z Halo jsem nebyl nadšen ani v tom roce 2003/4... doba vydání nemá s kvalitou gameplaye nic společného a technicky na tom Halo špatně zase nebylo ani v tom roce 2003 (to až v roce 2004 se imo FPS výrazně technicky posunuly... viz. Far Cry 1, Half-life 2 fyzikální enginy apod.).
@Garret (29.05.2021 13:50): Tak jak jinak, jinak to dopadnout nemohlo. Když by ta hra vyšla na PC jak původně měla, vynášeli by ji do nebes.
A obecně tomu chyběla ta dobová zkušenost, přeci jen v době když to vyšlo na PC se ty hry posunuli docela výrazně. Nejvíc ta PC verze byla taková odflaknuta a za mne vypadala a působila hůř než ta původní xboxova.
Ale ono to nemá smysl řešit, PC hraci tu hru nikdy neuznaji.
Je to ten samy případ jako ten ze na konzolich málokdo uzná za zásadní half life 1+2.
@Isair (29.05.2021 13:06): Čekal jsem ze se objevis :) O naši malou zaprdenou zemicku moc nejde, celosvětove to na PC kvůli te hře vřelo. A očekávaná byla hodně. Koneckoncu i u nás na ni vycházeli velké články.
@Charllize (29.05.2021 12:57): Většinu PC hráčů nějaké Halo v té době hlavně vůbec nezajímalo :) (minimálně v mém širokém okolí určitě), na to bylo na PC v té době až příliš mnoho dobrých FPS (což se zlomilo zase až s nástupem novějších CoDů;)).

Co PC hráči obvykle záviděli konzolistům byly bojovky, převážně pak Tekken série :) (Virtua Fighter 2 bylo jen slabou náhražkou).
@JohnCZ (29.05.2021 12:19): Halo bylo původně vyvíjeno na PC takže ta škatulka ranna konzolovka je trosku zavádějící. I když tam pak plno úprav udělali aby to na ten xbox víc sedlo.
Halo a Half Life jsou podle mě vzory moderní střílečky a dodnes se z nich opisuje. 
Chapu ze zhrzena PC obec tu hru nesnese, jelikoz mělo jít původně o etalon PC fps hraní a ve své době prewiev plnily mnohastránkově časopisy o PC hrách, ale ta hra je legenda a je naprosto zásadní.
@special_plan (29.05.2021 03:34): Lineární střílečka s dlouhými úrovněmi, s minimem animaček, bez přehršle skriptů na efekt a dalších moderních cavyků odvádějících pozornost. Je ale pravda, že to spojení "ze staré školy" může někdo chápat ještě i jinak - pokud zabrousí více do minulosti do dob Dooma a spol. Přeci jen, Halo už je taková ta typická raná konzolovka.
Maj to tam fakt nějak podivně udělaný. Ale možná to funguje tak, že když si koupíš HCE, tak se ti odemkne MCC, a to když stáhneš a nainstaluješ, tak tam budeš mít jen HCE a ne Reach ani budoucí hry, dokud si je taky nekoupíš.
@Garret (08.03.2020 11:13): No, ale vždyť Halo: Combat Evolved Anniversary je na steamu uvedena jako samostatná hra, která nepotřebuje Master Chief edici. DLC je jen v případě, pokud se zakoupí Halo: The Master Chief Collection.

Edit: Aha, teď koukám "Tento obsah vyžaduje ke hraní vlastnictví základní hry Halo: The Master Chief Collection ve službě Steam". Tak to je zvláštní, někde jsem právě četl, že ty díly se podle libosti mohou kupovat jednotlivě...
Halo Anniversary stojí 10€ a je bráno jako DLC, tedy musím vlastnit Master Chief Edition za 40€, ve které už je i Anniversary... může mi to někdo vysvětlit?
@Paul (08.03.2020 07:20): AI je v případě Halo skutečně třeba vypíchnout, něco tak povedeného se často nevidí. A vojenská technika totéž.

Ve svých úvahách nad léčením hlavního hrdiny ve FPS jsem také postupně dokonvergoval k tomu, že Halo má jeden z nejlepších a nejkonsistentnějších systémů (štít se dobíjí, zdraví ne), ze kterého následně bohužel kdekdo udělal "dřepni si po zásahu kulometem a máš plné zdraví".
@Garret (07.03.2020 23:39): Já to hrál v roce 2001 v co-opu na xboxu (v němčině, u kamaráda) a v tý době to prostě byl next gen, bumpmapping a pixel shadery kam se podíváš, zábavná AI, split screen, možnost řídit auta, vznášedla, letadýlka..takovej arkádovější Flashpoint jakoby. Díky co-opu ta recyklace tolik nebolela, ale jo, je to v tomhle ohledu fakt špatný, ale přesto mě to víc bavilo než nudilo.
No..dohráno. Ten level design je tu občas fakt skoro chaser-level odpad. Nejen library, ale i pár dalších levelů. Silent Cartographer je v podstatě vrchol hry, pak to jde dolů. Tolik copypaste interiérů, backtrackingu..ale má to prostě atmosféru, zábavnej gunplay a geniální hudbu, takže furt dobrý. Ale v tom roce 2001 to působilo trochu líp, no :)
@Paul (04.03.2020 00:17): Jo, a hraj to na legendary obtiznost (jestli je tady nedali pryc v tom remasteru), at tu pak neremcas ze to ma blbou AI :) A na Library cast si kup energetaky, aspon sest :) Ja vim ze jsi to hral, ale tak pro jistotu.

Ona ta hra dneska zdaleka nema ten wow efekt jako kdyz vysla, ale tenkrat jsem si z toho obrazne sedl na prdel. Jak rekl jeden clovek u nas v kramu kolem toho roku 2001. Kdyz dohrajete Halo na Legendary uz nikdy zadnou dalsi FPS hrat nemusite, bude to vzdycky horsi :D
@Paul (04.03.2020 00:17): Super! Halo série je jeden z restů, co toužím už léta dohnat. Ještě aby vyšla 2 a 3 GeoW na PC. Jedničku jsem svého času dohrál snad 3x. Snad se toho taky někdy dočkám. :)
Tak nám konečně remake vyšel na PC, tak tady je krátký 4K@60 video ze začátku hry:

https://www.youtube.com/watch?v=AnsCs45wSPc

Oproti Reach tedy docela balzám, zvuky a hudba konečně kvalitní jak mají být, grafika taky o dost lepší a celkově se to hraje hodně příjemně, rád si tu kampaň po mnoha letech zopakuju.

@Charllize (22.12.2018 19:42): jsem si toho Hardyho našel, a Oni dělal, ale na Halo dělal jen mutliplayer, se singlem neměl nic společného. Ale zábavnej člověk, na youtube je s ním dobrej rozhovor.
@PRIVATE MARTIN (22.12.2018 18:57): To reagujes po roce? :) Jo, dvojka se plno lidem libila, me ne. Cekal jsem ze posunou dal to co udelali, ale nestalo se, naopak to slo spis k horsimu. Horsi grafika, mensi duraz na detaily a hru za emzaka si taky mohly odpustit. To co jsem obdivoval na prvnim dilu proste ve dvojce uz nebylo a kdyz, tak spatne udelane. Jestli se nejak vyvinul dobre pribeh je sice hezke ale pro me to neni priorita, jen vec navic ktera kdyz je dobra tak potesi.

V Bungie museli byt v dobe Oni a prvniho Halo asi zasadni lide co tam nyni uz asi nejsou, jinak si nedokazu vysvetlit ten prudky propad genialnosti a mistrovstvi ktere predvadeli potom (nebo je jen proste sezrali velky ryby)

PS: koukam ze designer Oni i Halo byl jakysi Hardy LeBel, ktery uz v pozdejsich Bungie hrach moc nefiguruje..mozna to byl prave on, Ve dvojce byl uz jen nejaky konzultant, to asi aby ho moc neurazily:)
@Charllize (04.11.2017 13:27): Jak za prd? Na dvojke je síce poznať ten chaotický vývoj, ale inak je to parádna hra, navyše prvýkrát sa tu objavuje akimbo. A trojkou to celé velice pekne vygradovalo. Komu na konci nekvapla aspoň jedna slza, nie je človek. :D