Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak znovu rozehráno, tentokrát na Playstationu 5, na kterém je hra pěkně plynulá. Myslela jsem si, že po Elden Ringu mi přijde pomalý první a druhý díl, ale už i ten třetí je takový... pomalejší. Hlavně je nezvyk, že postava nedokáže skákat. Váhala jsem, jestli hrát za kouzelníka, protože jsem kouzla ve třetím díle ještě nikdy nezkoušela, nebo hrát postavu se zaměřením na sílu a s nějakou obouruční zbraní. Nakonec vyhrála druhá volba, tak jsem zvědavá, jak jistá pomalost ultra greatswordů obstojí při hraní.
Hmm retrospektívne mi príde, že to Ringed City nakoniec vôbec nebolo ťažké (ako som si ho pamätal). A tým pádom bolo aj kratšie, ako som si ho pamätal. :D
Teda necítil som sa dnes veľmi nahypovaný na to, že mi to pôjde dobre a urobil som popri hraní aj pár hlúpych chýb, lebo som sa cítil "rusty", keďže som žiadne DS niekoľko mesiacov nemal zapnuté a ani na controlleri som jeden a pol mesiaca nič nehral. Ale fakt som teda nečakal, že prvého bossa DLCčka v Dreg Heaps dám na prvý pokus, heh. Pamätám sa, ako mi pri prvom hraní robil problémy a celkom som sa tam naumieral.
@Charllize (14.06.2021 17:22): parádní.

Sice stále jsem trochu shocked, že je to fakt Dark Souls 4 (dokonce ty samé animace někde), ale nevadí. Ve výsledku.. změna by mohla zklamat o to víc. Teď jen vydržet nešmejdit redditem a nespoilerovat si víc než ukázal trailer.
A další info k eldenu.

Hra bude obsahovat šest naprosto odlišných prostředí s vlastními dungeony, pravidly i postavamiPotvrzen základní HubPotvrzeny byly katakomby, hrady, pevnosti a minidungeonyBude možné si vytvořit vlastního hrdinu skrze editorVývojáři jsou přesvědčeni, že hru dokončí včas a vyjde tedy v lednu příštího rokuHra nabídne hned několik koncůBudou zahrnuti hlavní i vedlejší bossovéHra poskytne hráčům mnohem větší volnostJe možné využívat duchy k boji či odlákání pozornosti, bude možné je vylepšovatZa nalezený materiál bude možné vytvářet vybaveníMultiplayer bude přítomen během boje i průzkumu světa, ale nebude možné při něm jezdit na koniBojová umění z Dark Souls 3 se vrátí, ale nebudou omezeny na konkrétní zbraňPři pádu z výšek bude malé poškození, aby byl podpořen průzkumExistuje mapa světa, mapa ovšem nebude dostupná v dungeonechMiyazaki odhaduje, že herní doba bude kolem 30 hodin bez vedlejšího obsahu

Sorry za tu formu, snad to přečtěte :)
Nějaké info k eldenu.

Elden Ring, vyvinutý společností FromSoftware Inc. a produkovaný společností Bandai Namco Entertainment Inc. je fantasy akční RPG a dosud největší hra společnosti FromSoftware, odehrávající se ve světě plném tajemství a nebezpečí.Procházejte dechberoucím světem pěšky nebo na koni, sami nebo online s ostatními hráči, a plně se ponořte do travnatých plání, dusivých bažin, hor, hradů a dalších velkolepých míst v měřítku, jaké dosud nebylo v titulu od FromSoftware k vidění.Odhalte tajemství moci prstenu Elden. Setkejte se s postavami s vlastní jedinečnou motivací, kteří vám pomáhají nebo brání v postupu, ale také s děsivými tvory.Vytvořte si postavu v propracovaném akčním RPG od společnosti FromSoftware a určete si svůj herní styl experimentováním s širokou škálou zbraní, magických schopností a dovedností, které najdete po celém světě.Vrhněte se do boje, likvidujte nepřátele jednoho po druhém pomocí utajení nebo si dokonce zavolejte na pomoc spojence. Při rozhodování, jak přistupovat k průzkumu a boji, máte k dispozici mnoho možností.Elden Ring nabídne rozsáhlou fantasy krajinu se spoustou propracovaných dungeonů."V ELDEN RING jsme využili všechny naše zkušenosti z temné fantazie a akčních RPG z celé série DARK SOULS, abychom vytvořili odvážnou evoluci žánru," řekl Hidetaka Miyazaki, ředitel FromSoftware, "vytvořili jsme bohatý svět s ohromujícím měřítkem, založený na legendách napsaných přímo pro hru Georgem R. R. Martinem. ELDEN RING je svět plný tajemství a nebezpečí, připravený k prozkoumání a objevování, plný dramat, ve kterých se různé postavy chlubí svými postranními motivy. Upřímně doufáme, že si to užijete na vlastní kůži."

Kopiroval jsem to a nejak se to zdrclo dokupy, tak pardon.
@Charllize (22.04.2021 20:36): Problém prvého dark souls bolo, že absolútne nemalo skoro žiadne informácie ako vlastne mechaniky a jednotlivé štatistiky a vlastnosti predmetov fungujú a občas bol ešte aj preklad zlý a vlastne zle popisoval to málo, čo popísal (napr. prstene). A keďže bol len jeden save, ak si ho hráč nezálohoval mimo, tak bez nejakého čítania užitočného infa na internete rozdávala hra riadne podpásovky a experimentovať sa fakt veľmi nedalo. A to je vyslovene anti-user-friendly.
@Tulareanus (22.04.2021 20:29): Tak vetsinou jsem nebyl moc schopen dat na max vic jak dva sety, diky materialum. No a ty pak byli jednoznacne lepsi nez zbytek v dane kategorii. Ja chapu ze to co je v ds3 umoznuje snadnejsi a bezproblemove experimentovani, ale me vic vyhovuje kdyz si to musim lip naplanovat vzasade bez moznosti opravy. To co je v ds3 mi prislo trosku nuda, co se armoru tyka.
@Charllize (22.04.2021 09:39): No určite ten armor nie je na okrasu, sú tam dosť výrazné rozdiely, dokonca by som povedal, že v špeciálnych resistoch ako magic, lightning, dark, fire atď... je ten rozdiel vnímatelnejší viac než v predošlých dieloch práve preto, že sa tie armory neupgradujú.
@Charllize (22.04.2021 09:49): dvojka není nenáviděná. To že to je nejhorší díl série z ní dělá "jen" nejlepší hru daného roku. :D To není vůbec zlé a myslím že to i zmiňuju v komentu. Na některé lokace a třeba DLC vzpomínám silněji, než na cokoliv z jedničky a trojky. A tím že jsem tu dvojku hrál jen 2x a dávno na mě příjemně působí ty nostalgické vzpomínky třeba na Majulu. Jen to holt srážejí jiné věci no.

Plus.. měla "poise". :D
@Tulareanus (22.04.2021 00:56): Tak ve trojce jsou ty armory spis na okrasu, tak nemuseli dělat kolem Havla problém. Mě spis šlo o to ze to je takový legendární kousek a rad bych měl postavu ve stavu kdy ho muže smysluplne nosit. A když uneses Havla, tak nemáš problém unést prakticky vše co ve hře je :)
Osobne se mi design toho armoru ani moc nelíbí, jsou tam mnohem hezčí.



@SilentWolf (22.04.2021 07:34): Realne kdyby někdo měl na sobě takovou hroudu železa tak by si toho šípu ani nevšimnul. Leda možná ty atomový klady co střílejí silver knighti :)
@Charllize (21.04.2021 23:31): No zabralo mi to viac pokusov než pri prvom hraní. :/ Naopak toho nameless kinga som zdolal ľahšie než pri prvom hraní. Tak ja som mal aj menej hp, pretože okrem prvých dvoch pokusov som nebol embered. A hej, dával mi väčší damage, lebo som hral (okrem helmy) na light armor. Do zvyšovania nosnosti som totiž od začiatku hry investoval len dva body. :)
Tak a je dole, dobrý :) Koukal jsem na TV tam nejsem přihlášen.
Muj pokus níže. Měl jsem asi víc hp a zabralo mi to asi 5 pokusu? Ale chyb jak máku. Štít mě dost pomohl. Úplně na konci kdybych do sebe nehodil  estus díky tomu ze ten blesk chvíli trvá než dopadne tak to nedám:)
Taky mi přišlo ze ti dával větší dmg než mě, asi armor nebo něco. Asi jsi to měl trochu víc hard.
https://m.youtube.com/watch?v=ZsHZk7vo0cg
@Charllize (21.04.2021 18:01): No v podstate ono je to v rámci dark souls veľmi blbá featura, pretože to ničomu neprospieva. Chápem to v diablovkách alebo chápem, ak sú v nejakých hrách silnejšie verzie zbraní alebo predmety (napr. wands v D&D) na limitovaný počet použití lebo sú silnejšie alebo výhodnejšie než tie bežné zbrane. V Dark Souls to chápem len a len výhradne na používanie špeciálnych útokov, ako mal napr. queelag's furysword, chaos blade alebo moonlight sword v DS 1, tam je logické, aby to malo obmedzený počet použití a bolo treba napr. restnúť alebo opraviť, ale pre bežné používanie zbraní je to v DS zbytočná kravina. V trojke sa mi to, ako som písal naozaj stalo len dvakrát lebo som vyčistil viac ako oblasť bez sadnutia k bonfire (len som ho zapáil, lebo som i tak mal dosť estusov), v dvojke sa to dialo neustále.
@SilentWolf (21.04.2021 17:48): No hral som Scholar of the first sin a moje zbrane mali durability 100 a 120 a fakt sa to brutálne rýchlo kazilo, najmä v neskoršej fáze hry sa mi viackrát stalo, že som musel použiť repair powder než som sa dostal od jedného bonfire k druhému. Či to bol bug, neviem, ale bola to asi najhoršia vec z celej hry, lebo som minul za hru možno tak 50+ repair powderov.
@Tulareanus (21.04.2021 17:12): Já hraju samo na strenght a ta první fáze mi moc potíže nedělá, ale rozčiluje mne ze ji musím pokaždé absolvovat znovu. Což je sice logické ale je to jeden z důvodu proč mě ten boss moc nebaví. A samozřejmě ani ta první fáze hladká pro mě úplně není. Navic taky cítím ze nějaké další zlepšování postavy už moc nepomůže a je to cele na mojem skillu, což je zase věc která mě dokáže nervovat.
Podle mne budu potřebovat minimálně třeba tak ještě deset pokusu abych se naučil druhou fázi, no a nechce se mi :) 

Lucatiel mi jako jediná chybí, v jedné části jsem na ni zapomněl a už to neslo napravit . No na NG+ si už dam pozor .
Jak jsem tu dvojku zase začal byl jsem se v Majule podívat na počet úmrtí. Hraju offline takže to zobrazuje jen moje úmrtí. A je jich 187. Za cca 100 hodin. To komplet čištění lokací přineslo svou dan. :)
Charllize (21.04.2021 15:27): @SilentWolf (21.04.2021 15:34): Ťažko to nejak racionálne vysvetliť, ale tiež potrebujem aby ma nejaký challenge adekvátne odmenil, napr. aj tým čo si písal - ďalší content. Nemám rád prekážky v hrách len pre prekážky, napr. som hral dex power stance dual wield build v Dark Souls 2 a to bolo úplne na hlavu pre veľmi nízku durabilitu. Párkrát sa mi tam stalo, že som počas boss fightu musel dvakrát použiť repair powder. Potom som si to isté pozrel z pozície Strength buildu a prišlo mi to o dosť ľahšie. Som rád, že v trojke je naozaj extrémne raritné, aby durability klesla na kritickú úroveň. V podstate sa mi to stalo asi len dvakrát, keď som prešiel viac ako celú oblasť bez toho, aby som sa posadil k bonfire.

Každopádne neviem to úplne zdôvodniť, ale v Dark Souls ma (Evidentne) ten challenge v podobe bossov baví, pretože ma baví ten spôsob kontaktného boja. To, že rôzne zbrane majú rôzne útoky pod rôznym uhlom, rôznu rýchlosť útoku a celkový boj najmä s bossmi pôsobí veľmi autenticky a pridáva na tom zážitku, že hráš naozaj zabudne na ten jeho "Skutočný svet" a ponorí sa do hry. Rovnako ma tam baví to exploration a krásne lokácie, ako si sám povedal, pretože mám "úchylku" na temné a veľmi melancholické herné svety, ktoré nepôsobia infantilne (čo je niečo, čo veľa hier doteraz v sebe má, že lore a zápletka pôsobia absurdne jednoducho a ja jednoducho tak svetu a jeho postavám neverím a neviem sa potom do neho ponoriť). Preto napr. nemám rád achievementy čisto pre achievementy a často na ne kašlem. V samotnej hre mi to žiaden osoh neprinesie a mať achievement po dohraní a odinštalovaní hry mi tiež nič nedá. :)

Ja som v celej DS sérii zabil všetkých bossov vrátane nepovinných a DLC. Aj keď je možnosť summonov, tak som to chcel jednoducho zvládnuť a výnimkou boli len bossovia v dvojke, kde som si potreboval summonovať Lucatiel, kvôli jej príbehu. Dokonca by som povedal, že niektoré summony sú v podstate ako trolling, pretože tie summony robia boj ťažším nielen tým, že má boss viac hp, ale aj tým, že sú vlastne tie summony neschopné a robia boj neprehľadnejším. Napr. summon pri Midirovi je zlý vtip.

Nameless Kinga som už v minulosti (asi pred rokom) zabil v mojom prvom priechode za STR build. Vtedy mi to trvalo dlhšie. Nezvyknem pozerať návody a taktiky na bossov. O to viac som bol na seba hrdý, keď som zistil, že prvá fáza je v podstate jednoduchá, ak hráč urobí to, na čo nebol vôbec pri veľa bossoch zvyknutý - musí sa snažiť neustále držať tesne pred bossom tvárou v tvár. V takom prípade boss bude používať oveľa menej lietajúcich útokov a hlavne jeho asi najťažšie vyhnuteľný útok a to, že vzlietne a začne pod seba chŕliť oheň. Naopak ak by sa hráč držal pod ním alebo za ním, bude tento útok používať často. V druhej fáze si zas treba zvyknúť, že má minimálne tri úroky delayed - naznačí charge swing, ale urobí ho asi až 1,5 sekundy neskôr, naznačí bodnutie vpred, ale tiež ho urobí až trochu neskôr. No a v tretej fáze od cca polovice života chce boss robiť z hráča bleskozvod. :) Párkrát to bolo, ako bolo vidno aj celkom tesné, lebo som bol greedy - no zároveň som sa nechal aj naschvál udrieť, pretože som potreboval dať chain 3-4 útokov pre vysoký damage a cítil som, že mám dosť života a estusov, aby som úder od bossa rozchodil.

A čo sa týka hrania, asi nie som jediný, ktorý stále čaká na to vydanie (alebo rovno remaster) Bloodborne na pc. :)
@Charllize (21.04.2021 15:54): no já už začínám mít problém asi s celým tím žánrem trochu. Projevilo se to u Demon Souls, které i přesto, že je to vlastně splněný sen a nemám tomu co vytknout, tak mě prostě moc nebaví... nebo spíš bych řekl, že zrovna teď na to není nálada. Takže vlastně jak říkáš.

Holt šetřme síly na Elden Ring. :D
@Tulareanus (21.04.2021 04:10): jsi dobrý, já dost takových optional bossů nedal, protože jak za nimi není další obsah, tak mám problém najít motivaci opakovat dokola ten střet. Mě převážně baví když je výzva ta oblast a baví mě prozkoumávat svět. Jak je tam zeď v podobě hardcore bosse za kterým ale už nic není.. tak je to blbé..

Takže mi žije poslední boss v Bloodborne DLC (ačkoliv je Bloodborne ze všech soulsovek nejjednodušší).
V Dark Souls 2 jsem nedal to zimní DLC a několikrát jsem volal summony. Akorát tam jsou dost balancované tak, že je ten střet o to těžší.
V Dark Souls 3 jsem nedal posledního bosse v druhém DLC a draka. A na posledního bosse základní hry jsem volal summon. Taktéž jsem nedal teda Nameless Kinga. No a vlastně Friede taky summon. DS3 je asi hra, kterou jsem odrbal nejvíc.
Sekiro jsem zapíchl u předposledního bosse. :D

Takže tak. Ale od té doby rozjíždím všechny hry na nejtěžší a aspoň mám lepší pocit z nich. :D Jsem zvědav, jak na tom bude Elden Ring. Lehčí střety určitě nechci. Tak jsem zvědav, jakým směrem se to posune.
Po veľmi dlhej, niekoľkomesačnej pauze pokračujem v mojom playthrough a to tentokrát v Archdragon Peak - lokácii mnohými považovanej za najťažšiu v základnej hre a možno prídej aj na notorického bossa považovaného za jedného z najťažších celej trilógie. :)
https://www.twitch.tv/tulareanus
Vetšina boss memů je dost trapných až dementních, ale tento je podle mě klasa - klučina bude mít noční můry do smrti :D