Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zdravím chci se zeptat hraju Zaklínače 2. Dostal jsem se k úkolu Kajran. A piše se mi že mám vypít před bojem s Karjanem elixír Osmrtíníku což je Promyka.Když ale elixír vypiju a jsem u lodi, kde byl kostlivec tak se Karjan neobjeví. Nevím co mám dělat. Poradil by mi někdo ?? :)
@Jab (20.07.2022 10:04): Zatím se uvidí, combat je rozhodně lepší, než v jedničce. Prostředí jedničky bylo hrozné, v podstatě Shitpunk. ty rozmazané textury tomu dojmu taky nepomohli, ale tak jasně, je to stará hra.

A taky mi docela vadí nekonzistentní hlasitost dabingu, jednou geralt mluví jakoby z dálky přesto, že je před kamerou, jinde trpaslík řve na celej barák.
@Gordon (20.07.2022 10:00): Ah. Je to trošku kýčovitě lesklé. Ale jde to. Osobně mě ale dvojka bavila méně jak jednička. Jakkoliv věřím, že příběh je ve svém celku lepší.
Uf, brasikona měla pravdu, ten HUD a inventář jsou příšerné. A nemožnost pít lektvary bez meditace je cringe, to je tam vůbec nemuseli dávat.

Naopak mě překvapila ta grafika, sice Casual fantasy, ale za to opravdu kvalitně zpracované.
@Tulareanus (31.03.2022 21:23): Právě, že český :-D. To víš, byla to událost mít komplet nadabovanou takhle velkou hru. Mě se ten dabing líbil strašně moc. Měl určitě spousty much, ale když si na něco zvykneš, je to potom těžké si odvykat. U dvojky jsem se právě musel rozhodovat jaký jazyk. A angličtinu jsem ihned zavrhl. Ne proto, že by nebyla dobrá, ale mě ten jazyk do toho světa prostě nesedí. Stejně jako Stalkera hraji s ruským dabingem, protože prostě angličtina tam také nesedí. A kdyby byla nějaká hra, co se třeba odehrává ve staré Číně, chtěl bych v ní čínštinu, pokud by byla možná. Tak to mám i u filmů. A ta polština mi také ze začátku přišla vtipná, ale potom jsem si na ní dost zvykl a nakonec tu hru právě dělá jedinečnou. A také se mi líbí, jak Geralt zní. Anglická verze Geraltova hlasu se mi nelíbí. Zkoušel jsem ale i francouzštinu a to byl teprve ten pravý punk :-D.

Nevím, měl jsem to přesně naopak. Je fakt, že u jedničky to načítání bývalo zdlouhavé, než to vyřešili rozšířenou edicí. Hra občas spadla, ale nebylo to pravidlem. U dvojky se mi to stávalo pravidelně. V průměru tak při každých deseti načteních, nebo uloženích. A jak říkáš, to už dokáže hodně otrávit. Proto jsem to musel zmínit.

Pravda, pravda. Jak jsem trojku teď rozehrál, tak si u toho úplně chrochtám. Bojový systém je vyvážený, zábavný, svižný i taktický. A ten skvěle navržený inventář a práce s ním... to je úplný opak toho, v čem mě dvojka zklamala a vytáčela. Dvojka se mi ze začátku také jevila slibně, co se týče systému boje, ale brzy jsem sklouzl právě k tomu cheesování pomocí kotoulů, protože třeba aby Ti hra ubrala jeden bod výdrže za to, že odrazíš nepřátelskou čepel a nebude Ti potom zbývat vydrž na začarování znamení, mi přijde přinejmenším divné. Vím, že se to trochu zlepší investicí do příslušných dovedností, ale ty drahocenné body mi za tu investici nestály, protože chyběla motivace, když kotouly byly nejjistější. V jedničce hodně záleží na tom, jaký elixír a olej zvolíš pro daný boj. A na nejtěžší obtížnosti to tak zůstává až do samotného konce. Neříkám a nikdy jsem neříkal, že v jedničce je boj nějaký světoborný, ale je originální a stále mi dává mnohem větší smysl, než ve dvojce. Byť není pochopitelně moc akční.

A právě to jsem měl na mysli - mít více prostředků, možností, čehokoliv. Když hraji na vysokou obtížnost, chci aby obtížnost byla vysoká, proto jsem na ní hrál, ale krom toho, že nepřátelé začnou dávat mnohem větší poškození, jsem si nevšiml žádné možnosti, jak na to adekvátně reagovat nějakým ke konci získaným předmětem, schopností, prostě čímkoliv. Teď momentálně u třetího dílu hraji také na druhou nejtěžší obtížnost, ale za celou dobu jsem nedostal pocit, že bych byl bezradný, co se mých možností týče. Schválně jsem si dal na úrovni pět souboj s vidlohonem, co měl čtrnáctou úroveň, kdy jeden úder (i s Quenem) rovnal se smrt. Chtěl jsem vědět, zda to jde vyhrát. Napoprvé mě zabil během minuty, protože jsem spoléhal na Quen, ale napodruhé jsem ho po čtvrt hodině soustředěného boje sundal. Sice jsem si o něj kompletně ztupil meč, spotřeboval všechny Hromy a ostatní elixíry a rozházel všechny petardy, ale nakonec lehnul, protože je to nastavené tak, jak to mělo být alespoň zčásti už ve dvojce.
@Subject 13 (25.03.2022 23:53): Súhlasím s prvým odstavcom, že je to o pocitoch, ale neviem teda, aký dabing si predtým mal, dúfam, že nie český, kde ten hlavný dabér nevedel ani poriadne hlasom hrať a ten anglický je v tomto špičkový, čo sa týka kvality dabingu. Poľský môže byť ok, ale znelo mi to vtipne, tak som to veľmi nevydržal.

Prvý Zaklínač mal ako hra rozhodne oveľa viac technických problémov ako oveľa viac vyladená dvojka a nemyslím len pred vydaním enhanced edition. Sám som mal problém s padaním pri loadingoch alebo absurdne zdĺhavými loadingami niekedy pri jednotke na počítači, ktorý bol generačne už niekde úplne inde. Dvojka mi tuším nepadla nikdy. Určite by som to ale nechcel posudzovať podľa seba, ale v tomto smere si to stačí asi pogoogliť a porovnať úroveň a množstvo technických problémov. Samozrejme, zážitok ti to vie zhoršiť, ak sa to stane tebe a môže ti byť jedno, že si v tom sám, len je hlúposť to zovšeobecňovať.

Tretí diel má samozrejme najlepšie zvládnutý combat. To sa zhodneme. Ale dvojka práve ponúkala dosť veľa možností, nielen kotúle, ktoré mohli poslúžiť k cheesovaniu bojov. V jednotke sa rozdiely ani neprejavujú/nevyskytujú, preto je aj ten boj monotónny.

Tu určite nesúhlasím. Z hľadiska logiky príbehu by ťa mali najsilnejší nepriatelia čakať na záver a obtiažnosť by mala stúpať. Obzvlášť na ťažkej náročnosti, keby hráš na easy alebo normal tvoju výtku chápem, ale hard je hard preto, aby to bolo ťažšie, preto mi to čudovanie sa tomu príde absurdné. Navyše pri vyššej náročnosti nie je progress v tom, v hre sa máš cítiť, ako keby šlo nižšiu náročnosť, ale že máš väčšie portfólio skillov, abilít alebo možností, aké môžeš v boji použiť. Takto to len vyznieva, že sa sťažuješ, že na hard hra na konci nie je ľahká...
@Tulareanus (24.03.2022 20:34): To máš jistě pravdu - nikdo neví, jak Geralt zní a sám bych neuznal argument, že takhle zní Geralt nejlépe, protože to tak je. Ale znovu se musím odvolat na svůj komentář - píši v něm, že s dabingem to byl můj problém, protože je těžké zvykat si na jiný hlas, pokud se to týká tak ikonické postavy a ne nějakého zapomenutelného tuctového hrdiny. Takže určitě fakta a dojmy rozlišuji, jen si nezakazuji kombinovat je dohromady v jednom textu. Hry, stejně jako jakékoliv jiné umělecké médium jsou hodně o pocitech, dojmech a prožitcích a v tom se, myslím, shodneme, že proto hraní tolik milujeme, protože nám dávají velký prostor pro osobní interpretaci. Rozhodně Ti nechci (a nikomu jinému) vnucovat polsky mluvícího Geralta, jako "kanonického". Pro mně osobně jím ale je.

Ano, první Zaklínač nestárne vůbec dobře a stárne rychle. Má spousta much, ale oproti dvojce je daleko stabilnější. Jednička mi spadla za celou dobu asi dvakrát, co jsem jí teď hrál, dvojka mi padala tak dvakrát za jedno hraní, což byly vždy nějaké dvě, tři hodiny, co jsem se k tomu posadil. To mi přijde horší, než zastarávající jednička, která, prostě si nemůžu pomoci, má stále daleko lepší atmosféru. Možná tím, jak je taková obyčejnější. Dvojka je strašně přepálená filtry a to moc nemusím. A příběh i jeho vyprávění, je stoprocentně lepší ve dvojce, což jsem také vypíchl, jako jedno velké plus.

Vím, že i jednička byl koridor. On by to Aurora engine asi už lépe nesvedl, ale to zdání, že jde o otevřený svět, uměla jednička mnohem lépe, než dvojka. Dnes po letech vidím na jedničce všechny její limity a "faky", ale pořád na mně dokáže působit otevřeněji. A soubojový systém z jedničky mám možná raději kvůli tomu, že jsem ho nikde jinde neviděl, že mi dává smysl a hlavně má funkční alchymii, byť není tolik dynamický. Dynamiku soubojů nejlépe zvládá třetí díl, protože tam opravdu jde efektivně využít veškeré možnosti, co systém nabízí. To mi právě HODNĚ chybí u té dvojky.

A k Tvé řečnické otázce: Nevím jak to máš Ty, ale já ano. Nechci, aby mi hra dávala něco zadarmo. Chci se u ní soustředit a vylepšovat svou finesu. Ale zároveň si přeji, abych dostal ke konci ten pocit, že jsem si prošel žárem bitev, zocelil se a odměnou mi je, že se to vyplatilo. Asi to teď lépe nevysvětlím, protože se mi už zavírají oči. Určitě mně nebaví vyhrávat lehko a to ani v konečných fázích hry, ale když ke konci postrádáš jakýkoli pocit progresu Tvé postavy, tak to není prostě uspokojivé.
@Subject 13 (24.03.2022 19:07): Len aby sme sa chápali. Tvoj názor ti neberiem, len tým, že je prezentovaný formou komentára reagujem na veci, ktoré si myslím nie sú pravdivé alebo je nejaká časť argumentácie chybná. Niečo sa vysvetlí diskusiou (tak ako sa niektoré veci vysvetlili teraz). Sú tam aj veci, ktoré som nespomínal, lebo sa zhodneme. Napríklad ten inventár je extrémne, ale extrémne neprehľadný, rovnako aj alchýmia. To mi prišli ako dve veci, ktoré za mňa tú hru ťahali dole. Sú ale veci v ktorých nesúhlasím nie preto, že je to tvoj názor, ale preto, čo používaš ako argument, že prečo to tak napríklad je. Je to možno aj preto, že veľa ľudí nevedomky nerozlišuje medzi tým, keď o niečom píše v štýle faktu, hoci sa jedná o názor, napr. "Nakonec vyhrála polština a dnes mohu říct, že to byla asi nejlepší volba, protože Geralt prostě zní jako Geralt (to je hlavní) a ne jako nějaký šeptající anglosaský drsoň," Nikto z nás okrem Sapkowského asi nevie, ako má znieť Geralt. Prípadne, keby to vzniklo neskôr ako seriál, tak by sa to považovalo za "znieť ako Geralt". Alebo môžeme brať hry, že ok takto znie Geralt. Ale netuším z čoho si vychádzal okrem pocitu. Ale inými slovami, nezamieňať fakty za dojmy.

Mňa inak bavil aj prvý Witcher, ale technická stránka hry mala veľa objektívnych vád (bugy, zle zapadajúce repliky rozhovorov...) a subjektívne mi prišiel súbojový systém primitívny a strnulý, lebo to bol len pomalý quick time event dookola bez akejkoľvek dynamiky a ešte v kombinácii s nekonečným respawnom nepriateľov. Druhá hra bola v mnohom viac "polished", asi aj kvôli skúsenostiam a budgetu tvorcov. Zhodnem sa napr. s tebou aj ohľadom príbehu, že to nebol len fan service, ale vlastný a zaujímavý príbeh. Ten príbeh v jednotke mi prišiel v mnohom osobne ako cringe zlepenec, ktorý niekedy dával a niekedy nedával zmysel.

Inak aj čo sa týka koridorovosti - jednotka bola v podstate len väčší koridor, ale jej steny boli častokrát neviditeľné, čo robilo backtracking cez respawnujúcich sa nepriateľov ešte častejší, týka sa to predovšetkým bažín a štvrtej kapitoly, aj keď, ak by si si retrospektívne rozmerovo provnal Wizimu s obývanými časťami v dvojke, tie mestské štvrte v jednotke tiež nie sú veľmi veľké.

A inak rečnícka otázka na záver - ak si človek dá hard obtiažnosť, je normálne, aby sa vlastne v hre čudoval, že sa necíti ako "borec", ktorý to dáva ľahko?
@Tulareanus (24.03.2022 00:36): Právě první souboj s Lethem zmiňuji také.

Nemám to u všech her. Respektive u nějakých to nějak snesu. V Zaklínačích také nejsou zrovna pohledná zvířátka, ale s husí kůží se mi je nějak daří překonávat. Ale třeba Half-Life nedám dodnes.

Také jsem používal nejvíce Quen, potom Yrden. Aard a Axie vůbec a sem tam Igni.

Co se týče Tvého posledního bodu - Ano, mám rád soubojový systém z jedničky daleko více než ve dvojce, což nezastírám. Mám raději i atmosféru jedničky. Ty to máš zase naopak a je to v pořádku. Je to přeci otázka vkusu a názoru, nebo ne? Já ten svůj nikomu nevnucuji, vždy zdůrazňuji že se jedná o můj názor a počítám s tím, že ne všichni s ním budou souhlasit. A jak sis mohl všimnout v mém komentáři - i já považuji druhý díl za daleko bližší zaklínačskému univerzu. Se dvojkou mám problém hlavně s hratelností a uživatelských rozhraním. A to jsem i psal.
@Subject 13 (23.03.2022 23:25): Lenže ona tá taktika v tej hre fungovala. Je dosť možné, že si len nevyskúšal rôzne možnosti (tutorial v hre sa mi nepáčil, lebo na hráč vychŕlil strašne veľa vecí naraz v krátkej dobe). Alebo si si dal zbytočne vysokú náročnosť. Ja som to tiež hral na vysokú a prišlo mi, že celá hra má len jeden ťažký súboj a to bol súboj s Letom pri konci 1. kapitoly.

Arachnofóbia a insektofóbia sú normálne veci, čiže tomu by som sa určite nesmial a chápem, že niektoré hry potom nie sú pre teba (ale predsalen niektoré príšery vo Witcherovi 2 sú tiež tomuto podobné).

Hlavný dôvod, prečo si myslím, že sa to k Dark Souls štýlu nedá prirovnať nie je v tom, že sa Dark Souls považuje za o dosť ťažšie (čo ale pravda je), ale kvôli tomu, že väčšina souls hier je o tom, aký skill má hráč a nie, aký level (a častokrát ani vybavenie) má postava. V prípade Witchera 2 je to vo veľkej miere o tom, ako máš vylevelovanú postavu a ktoré skilly a znamenia. Je to už dávnejšie, čo som to hral, ale tak ako každý diel Witchera, aj dvojka má niektoré znamenia fakt dobré (quen, axii) a niektoré takmer nepoužiteľné (yrden, igni). Kotúle sú síce fajn ale zvyčajne skôr proti neľudským protivníkom a proti ľuďom napr. fungujú bloky a protiútok.

Hlavne mi to príde také, že aj v iných bodoch komentára sa odvolávaš na zaklínača a akú by mal mať správne atmosféru a podobne, ale zatiaľ čo boj z prvého Zaklínača (za mňa extrémne jednoduchý, statický a nudný) považuješ za dobrý, ten v dvojke ti príde blbý, hoci práve naopak vystihuje knižného zaklínača, ktorý xkrát čelí presile a musí byť neustále v pohybe a uhýbať sa a využívať každú príležitosť na protiútok alebo trik.
@Tulareanus (23.03.2022 22:27): Jej, to muselo dojít k nedorozumění :-(.

Vůbec neříkám a ani si nemyslím, že byly v tomto díle souboje lehké, naopak. To, o čem mluvím v prvním odstavci, který zmiňuješ, není že by byl souboj lehký, ale že kromě kotoulů a klikání mně vlastně nedal žádné další efektivní možnosti. Jak jsem se uváděl - snažil jsem se ze začátku hrát takticky a využívat soubojový systém komplexně, ale motivace skončila, když jsem zjistil, že kotouly a klikání fungují nejjistěji. Hrál jsem na obtížnost "Vysoká". To je, pokud si dobře pamatuji, druhá od konce?

A s těmi Dark Souls Ti to neberu. Máš je určitě najeté mnohem lépe, než já. Já se o ně jen otřel, bojím se brouků a pavouků. Vím, že to zní směšně, ale nic s tím nenadělám. Použil jsem je spíše jako přirovnání k neustávající zranitelnosti. Mám v RPGéčkách rád, když ke konci dostanu ten pocit, že už je má postava opravdu namástrovaná, že je z ní prostě geroj. Tady mi na samotném konci dával po dvou ranách fatality i obyčejný halapartník, to mi zkrátka hodně nesedí.
@Subject 13 (23.03.2022 20:24): No v prvom odstavci vlastne hovoríš, že súboje boli vlastne ľahké, ale v druhom odstavci tvrdíš, že boli náročné a nevedel si si vydýchnuť a mal si z toho pocit, že je to dark souls (vôbec nie). Na akej náročnosti si to mimochodom hral?
@Subject 13 (komentář): ehm, tak toto na mňa pôsobí extra schizofrenicky:

"Ze začátku jsem se snažil hrát hezky takticky, ale někde v půlce hry jsem to zabalil a jen klikal… a uskakoval. Tudíž první, do čeho přednostně investujte všechny své velmi omezené dovednostní body, je délka kotoulů. Kotouly vám totiž vyhrají souboje i celou hru, tak prachsprostě jednoduché to je. "

vs.

 "Takže ani na konci samotné hry se mi nedostavil onen uspokojivý pocit, že jsem už opravdu zkušený, trénovaný drsňák, co ho jen tak nějaký souboj nerozhází. Naopak až do samotného závěru jsem měl stále stažené půlky, což není nic proti ničemu, ale já nechtěl Dark Souls, nýbrž Zaklínače." 

btw: predpokladám, že dark souls si asi nikdy nehral.
@ntz (11.12.2021 17:24): To nevím, měl jsem dojem, že jsem Witcher 2 hrál na nejvyšší obtížnost, ale zapomněl jsem na existenci té insane bez savů, jíž to má být podobné, a kterou jsem nikdy nezkoušel, takže těžko porovnat. Celkově mi hard difficulty dvojky sedla ideálně, tudíž to by byla má volba, ale byla vlastně dost komfortní a nenarazil jsem na žádný problém. Každopádně dark mode asi bude trošku výzva už a pokud nejsi fanda megaobtížností v RPGs, tak sis asi odpověděl sám a napoprvé bych být tebou šel na hard.
ten zacatek je fakt divnej .... pripada mi, jako bych se zacal koukat na film od pulky .... ma cenu si kvuli tomu prehrat prvniho zaklinace ? kdyz jsem zacinal novou hru, tak to samozrejme rikalo, ze pozice ze zaklinace 1 neni k dispozici ... zacinam na urovni 1 ... kdybych mel dohranyho prvniho zaklinace, bude tam nejakej zasadni rozdil ?
tak jsem nainstaloval a rozehral druheho zaklinace ... Mam jednu otazku ... proc Geralt jakoby modre svetelkuje ? Da se to nejak vypnout v nastaveni grafiky ? Mam prakticky vse na max
Jednotka má i z môjho pohľadu komornejšiu zápletku, kde sa väčšinu času nehrá o niečo väčšie. Do týchto sfér to spadne až v úplnom závere a je to trochu zbytočné v štýle klasických hrdinských RPG, len aby to malo epické vyvrcholenie. V skutočnosti mi to pritom nijak výraznejšie neprekážalo a jediný prvok s ktorým mám naozaj problém sú tí mutanti.

Súhlasím, že v dvojke ide viac o politické intrigy ako o Geralta, no osobne mi tento Game of Thrones štýl vyhovuje, nakoľko hra je napísaná o mnoho lepšie ako prvý diel a dokáže i viac stáť na vlastných nohách. Že to celé pôsobí ako prológ k niečomu väčšiemu? Asi áno, ale v jednotlivostiach je to spracované viac než dobre a samotný Geralt má taktiež ďaleko od toho, aby bol len nestranným pozorovateľom zápletky. Naopak, jeho rola je mimoriadne dôležitá, keďže svojimi rozhodnutiami priamo pomáha ovplyvňovať smerovanie kontinentu a to bez toho, aby z neho dej robil akéhosi všemocného spasiteľa, na ktorého všetci čakajú. (čo je u RPG až príliš časté). V prvom rade mu totiž ide o jeho vlastné záujmy a ostatok rieši len tak popri tom.

Inak s Rocheho dejovou líniou nemám ani najmenší problém, ale nakoľko AiMLEzZzovi politické intrigy neimponujú, asi urobil dobre, že si vybral Iorwertha. Inak by totiž mohol ísť ešte nižšie :)
@Flowerpot (04.12.2021 12:08): Jo, čteš. Jednička se sice v posledním aktu rozplizla do klišé o záchraně světa, ale jinak většinu času byla vždycky o rozkrývání skutečné povahy postav a jejich příběhů z polopravd a protichůdných vyprávění a přišla mi taková lidštější, dokázal jsem se s ní víc ztotožnit. Nicméně to klišé jsem jí vyčítal i ve svém komentáři k jedničce. Ale ve výsledku každá postava, nebo aspoň většina, měla svůj ucelený story arc, který měl hlavu a patu a dokázal občas překvapit. Naproti tomu dvojka má ucelený story arc jen jeden a to je ten politický, do kterého je Geralt spíš jen náhodou namočený. Všechny ostatní příběhy jsou neucelené kousky, všechno páté přes deváté, nic nijak nevyvrcholí, extra nepřekvapí, není tam žádné velké drama a skoro žádný z nich ani pořádně neskončí. Celkově to na mě působí spíš jako prolog k trojce než jako příběh sám o sobě.

Já to u příběhů vidím tak, že to velké politické dění je vždycky jen kulisa, málokdy je to zajímavé samo o sobě (a v tomhle případě pro mě moc nebylo). Co mě opravdu zajímá jsou právě ta osobní dramata a dilemata jednotlivých postav, které se rozhodují v nelehkých situacích, postupně se odkrývají, překvapují a hlavně mají nějakou zajímavou a sofistikovaně vykreslenou osobnost, takže mi na nich záleží.
@AiMLEzZz (komentář): Pardon, ale čítam dobre, že príbeh jednotky (doslova záchrana celého sveta pred totálnou apokalypsou spôsobenou cestovaním v čase, aka trópom, ktorý skoro nikdy neprinesie nič dobré) je označený za komorný príbeh? :D To som mal teda úplne opačný dojem, kde práve dvojka výrazným skomornením a presunom z kozmickej na politickú rovinu mi prišla ako asi najzásadnejší a najlepší krok, ktorý v dvojke spravili (hoci s execution a záverom mám veľké problémy), a prečo ju cením. (S tým, že sa ku kozmickej rovine potom vrátili až, keď na to zjavne mali).
@AlieN (04.12.2021 00:59): Podepisuji. A jak je dvojce často vyčítáno, že je to nějaké high fantasy, tak sice zpracovává ty elementy ze Sapkowského universa, které mají k high fantasy blíže (Mahakam, elfí ruiny), a příběh nabral trochu svalů, ale ideově je ten svět pořád temný a mrzký, blízký tomu našemu.

Navíc dvojka přinesla ten smysluplný design, na kterém pak stavěla i trojka, takže rytíři měli krásné milánské plnopláty a u Geralta se nebáli jít až pomalu do nějakého alchymistického lancknechta. :D Řekl bych vlastně, že co se vizuálně zajímavých armorů týče, byla pak trojka downgrade.

A zatímco jednička brala množství Sapkowského témat a vytvořila z nich fanfiction trapnou slátaninu, ve dvojce vzali témata především z románové pentalogie (politika, čarodějnická lóže), ale dokázali z nich vytvořit samostatné, vyspělé dílo, které pouze nerecykluje.

Jinak jak jsem hrál dvojku naposledy, tak dva roky dozadu, hrozně mi sedla na nejvyšší obtížnost. Jakože jsem mimo boss fighty vůbec neumíral, ale musel jsem se na tu hru soustředit a ovládnout různé mechaniky, což je pro mě optimální laťka obtížnosti. Mohl jsem mít štěstí na build ovšem. Když jsem hrál poprvé, odmítal jsem používat znamení jako gamey magic blbost, co ke Geraltovi skoro nepatří, a u Letha jsem kvůli tomu musel snížit obtížnost.

EDIT: 

@AiMLEzZz (04.12.2021 10:00): Jakože je fakt, že ten příběh nepůsobí zrovna uceleně a všelijak přeskakuje, Aristotelés by z něj radost asi neměl.
@AlieN (04.12.2021 00:59): Říct, že je něco "dospělejší" je ošemetné. Nepřijde mi, že by nějaké téma bylo ve své podstatě dospělejší než jiné, důležité je až to, jak je ve výsledku pojaté. Za mě je téma dospělejší tehdy, pokud se u něj dají vztáhnout paralely k reálnému životu a člověk si může říct: "Jo, takhle to fakt chodí." To, že se bavíme v kontextu high fantasy ho automaticky nediskvalifikuje. Jestli tohle je případ i druhého Zaklínače... no... nevím. Mně ale vadilo hlavně to, že se autoři nechali totálně unést svou politickou zápletkou, kterou chtěli odvyprávět a která postupně úplně ukradla pozornost Geraltově příběhu o očištění svého jména. Roche, který mě pustil na svobodu, abych mu pomohl dopadnout královraha, z příběhu úplně vymizel, Geralt se nijak nezbavil nařknutí a závěrečných debat na koncilu se vůbec neúčastnil a celkové vyznění bylo takové, že celý ten spor mezi krály a Geraltův příběh nemají žádný velký význam, protože nakonec je to celé jen premisa k dalšímu story beatu, který s Geraltem nijak nesouvisí (Nilfgaard zaútočí).
@AiMLEzZz (03.12.2021 23:12): Co vyčítáš hře že od jedničky změnila k horšímu jsem já vnímal naopak jako posun k lepšímu. Vnímám dvojku jako "dospělejší" hru. Rozebírání politické situace v ní bylo výborné, přitom nechalo i dost prostoru na osobnější příběhy - chápu z komentáře proč ti to vadilo, ale mě ta vesnická komornost jedničky nebavila, resp bavila by mě kdyby v ní nebyla tak zbytečně natahovaná. Dvojka je výrazně kratší, přitom se toho v ní stihne výrazně víc, a nabízí k tomu i slušnou nelinearitu.

Zajímavé na trojce je že kombinuje oba tyto přístupy do jednoho celku - lineární osobní příběh v main story, a epičtější rozměr širších souvislostí světa s relativně velkou možností svobodné volby v rozsáhlých subquestech.
@AiMLEzZz (03.12.2021 23:12): aha. Mě zrovna ta politika v TW2 bavila nejvíc. A pak brilantní atmosféra a hudba, plus zábavní trpaslíci. A hrozně jsem si oblíbil Saskii. Ta je moje jediný větší zklamání z trojky, že se do ní nedostala.
@Paul (03.12.2021 20:34): Ne ne, já jsem šel cestou s Iorvethem :). Ale spíš mi přišlo, že skoro všechny ty osobní příběhy postav vyšuměly tak nějak do ničeho a pořád se tam hrozně kladl důraz na ty politické pletky, které mě osobně nezajímaly tolik. Takže jsem si na konci říkal, jestli tohle fakt bylo všechno.

@Jab (03.12.2021 20:29): Souhlasím. Trochu to překombinovali a bylo to takové "vylepšené" do všech směrů, až se z toho vytratilo to, co bylo na jedničce dobré.
Tak musím říct, že tohle bylo docela zklamání. Pročítám si teď komentáře, které tu lidé psali v době vydání a opravdu nerozumím těm vysokým hodnocením.
@AlieN (14.11.2021 22:56):
@Red (14.11.2021 22:48)

myslim spis immersion jako celkove ... ta nejtezsi obtiznost je proste divna, bojujes proti naboostovanejm nepratelum (maj +80% health a +230% damage) a samozrejme, pokud udelas kazdej dostupnej quest a ty questy jedes podle toho, abys byl vzdy nadlevelovanej, tak to samozrejme pujde (bude lehky, pokud budes nadlevelovanej dost), jinak to ale nic neprinasi, mas dokonce jeste min zkusenosti, zadnej lepsi loot z toho nekouka a kazdyho nepritele musis fakt orezavat jako tuzku nez ho dopizlas ... me prijde optimalni ta obtiznost krev a zlomeny kosti (3/4 - nepratele +20% health, +130% damage), kdy te silna nestvura dokaze taky sejmout na 2-3 rany a ty je porad musis "okrouhavat" obvykle vic, nez oni tebe ...

co se tyce oleju jak rikas, tak ty jsou celkem k nicemu pokud nehrajes zelenej build ... to stejne s magii, dokud nehrajes modrej build, tak je magie celkem docela slaba ...

ja mam asi nejradsi zeleno (66%) cervenej (20%) build pac me pripadaj asi nejzabavnejsi ty lektvary, oleje atd .. nepripada mi ale pravda, ze ciste cervenej build, ze by byl nejakej vyznamne slabsi ...

podle me jedno jakej mas build, jde o to, jak to hrajes ... pokud vse prolezes, vsechno lootnes, vsechno zamordujes, vsechno vyfarmis a questy delas zasadne nadlevelovanej, tak je to lehky i kdyz budes (jak to obvykle delam ja) setrit skillpointy pro strycka prihodu a neinvestovat je ..
@ntz (14.11.2021 21:56): Začátek je ostřejší, ale jak říká Red, ta vyšší obtížnost nutí k větší kreativitě a využívání opravdu všech možností hry - například právě hned ty úplně první Drownery které zabíjíš když sbíráš ingredience na výrobu první Vlaštovky jsem se díky tomu naučil efektivně zabíjet pomocí těch hořlavých plynů co tam v té bažině jsou, byl z toho nakonec velice zábavný souboj který si doteď pamatuju.
@ntz (14.11.2021 21:56): Tím začínal myslíš začátek hry? S tím se dá souhlasit, protože pointou vyšší obtížnosti je motivace je mazat oleje a správně používat znamení, přičemž na začátku ovšem nemáš ani jedno. Později už problém mají spíše čistě melee buildy, tady bych opravdu asi volil spíš Krev a kosti s tím, že si zakážu nesmrtelnost (Quen).
@AlieN (12.11.2021 23:04): na nejtezsi ve 3tim dile bych fakt nezacinal ... to je vylozene otravny orezavat tam topivce jako tuzku a on te zabije dvema ranama ... ta nejtezsi obtiznost je ve 3tim witcherovi imho uplne k nicemu ... mozna tak pro milovniky toho soubojaku ..
@AlieN (13.11.2021 15:49): Ide o to, že pôvodný JSawyer mód je už zastaraný. Joshua Sawyer ho už pár rokov neaktualizoval. Nebol by to problém, aky by ho použil na vanilla hru. Ale na upravenú hru bude lepšie použiť novšiu, upravenú verziu s názvom JSawyer Ultimate. Na stránke hry tu na DH je odkaz na pomerne podrobný návod na modovanie s názvom Viva New Vegas, ktorý zahŕňa aj JSawyer Ultimate.
@AlieN (13.11.2021 12:07): Samozrejme. Ak ti nevadí mikromanažment potrieb avatara a obmedzenie množstva perkov. Najviac ťa asi potrápi hmotnosť munície a nutnosť nosiť so sebou dostatočnú zásobu vody. Len by som vopred zvážil kombináciu hardcore obtiažnosti a tohto módu. Je to výborné, ale asi nie pre každého.

Plánuješ hrať vanilla verziu, alebo s neoficiálnymi opravami a módmi vylepšujúcimi stabilitu hry?
@AlieN (13.11.2021 09:30): No, čím víc se v tom rýpu, tím je to zamotanější. To, že hra nějak vyšla, ještě neznamená, že to tak autoři původně zamýšleli, a hra s modem může být paradoxně někdy věrnější původnímu záměru. Myslím, že například pro Fallout: New Vegas taky vyšel mod od jednoho z původních designerů, který hru dost rebalancuje, aby byla ještě trochu víc hardcore než hardcore mode.
@Paul (13.11.2021 09:11): FPS jsem neměřil, ale pocitově to běží úplně v pohodě.

@AlieN (13.11.2021 00:01): Ty jo, ten Full Combat Rebalance vypadá fakt lákavě. Ten autor za něj prý dostal nabídku práce v CD Projektu. Celkově to na mě působí, že to jsou všechno common sense změny, které měly být už v původní hře. Tak mě to nalomilo.
@AiMLEzZz (12.11.2021 23:52): ubersampling je i tak extrémně neoptimalizovanej a divil bych se, kdyby ti s ním hra držela stabilních 60. Lepší volba je DSR downsampling, to běží perfektně.

Jinak dvojka je rozhodně cinematičtější, cutscén je víc, to je potřeba akceptovat. Ale jsou skvělý.
@AlieN (12.11.2021 23:04): A ten dělá co přesně? Já jsem zatím nainstaloval nějaké lepší textury a vyšší render distance a vypadá to fakt dobře. Navíc mě těší, že to hraju takhle po letech, protože můžu mít zapnutý onen obávaný ubersampling.
@AiMLEzZz (12.11.2021 22:46): Rovnou na nejtěžší začni ve třetím díle, ten je imho až moc snadný. Jak je to ve dvojce už si moc nepamatuju, souboják mi tam tehdy nepřipadal moc povedený a tak jsem to pak hrával už jen s Combat Rebalance modem.
@AlieN (12.11.2021 18:27): To mě těší. Už se to trochu rozjelo a hra mě pustila z vodítka, tak začínám být spokojený :). A už teď můžu říct, že se mi velmi líbí vyšší obtížnost, kterou teď souboje mají. V prvním Witcherovi to bylo na normální obtížnost často až směšně jednoduché, tady jsem se hned u prvních nepřátel docela zapotil. Chvíli jsem zvažoval, jestli to po zkušenosti z W1 nezačít na nejvyšší obtížnost (Dark, ne Insane), ale jsem teda docela rád, že jsem to neudělal.
Tak jsem dneska začal, prošel jsem prolog a zakotvil na začátku první kapitoly... a přijde mi to dost neinteraktivní. Zvláštní, nikdy mi cutscény ve hrách nijak zvlášť nevadily, ale zdá se mi, že za těch několik hodin jsem hrál tak čtvrtinu času. Tak doufám, že to není trend, který se potáhne celou hrou.
Fakt už je to 10 let...pamatuju si to jako by to bylo včera...dovolená, celý týden v Temerii a Aedirnu :)

A i přes tři dohrání jsem stále nehrál Rocheho quest přidanej v EE. Supr že ve dvojce, i trojce, je stále obsah jež jsem neviděl. Tak někdy.
@Brasikona (20.01.2021 23:26): na to sbírání věcí jsem si zvykl, ale ten interface mě frustruje stále víc. V jedničce šlo libovolně přepínat z různých perspektiv (např Mapa -> deník), tady to nejde. Inventář totálně na hovno řešenej.

A dějově mě to stále moc nezaujalo. Samé wow pasáže, jedna animace střídá druhou, ale pocitově je to zatím sterilní. Snad to do té trojky doklepu.
Mno...tak jsem to rozehrál a to přizpůsobení ovládání konzolím je fakt oser. Ale co mě fakt nejvíc sere, je sbírání věcí...kdo tohle vymyslel. -_-
@Releon (komentář): dobrý komentář ale řekni mi, to jsi hrál na jakou obtížnosti, když hru považuješ za jednoduchou? :-D Nepovažuji se za nějakého hardcore hráče, ale něco málo jsem už prošel a W2 mi určitě přišel jako jedna z obtížnějších her, co se týče soubojového systému...