Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Máte někdo zkušenosti s hraním BG:EE v koopu? Zkoušel jsem to s kamarádem a každých cca 20 minut vypadne ze hry. Když se pak chce vrátit zpět, jde to bez problémů, pouze mu musím opět znovu přiřadit práva na postavu a na různé činnosti, jako při prvním spuštění. Stávalo se vám to také, nebo máme hledat chybu někde "ve spojení"? Díky.
@Le0nidas (20.10.2020 10:11): U jedničky má EE imho smysl. Můžeš nastavit vyšší rozlišení. Ale grafika samotná je de facto stejná. Hlavně tam jsou ale kity ze dvojky a nemusí se to zdlouhavě instalovat jako easy-tutu.
Je v Enhanced edition pouze vylepšená technická stránka a vše ostatní zůstalo původní nebo došlo k nějakým významným změnám? Originál jsem nikdy nehrál, rád bych se do toho pustil, ale mám dilema, jestli jít do této edice nebo hrát originální hru z roku 1998.
@Vurhor (07.09.2020 18:18): Hmm, super, už se moc těším. Mám podezření, že tuto zhovadilost přebral i Fallout 4. Jinak ten Rasaadův companion quest by nebyl úplně marný nebýt toho settingu. Spolu s novými typy nepřátel to působí jak z jiné hry. Aspoň to je relativně krátké.
@Radecker (07.09.2020 10:02): Dvojka zase vykrádá Dragon Age 2 a dává v těch dialozích s beamdog parťáky většinou tři možnosti: 1) vlídná, šlechetná 2) vtípkařská, sarkastická 3)agresivní, zlounská.
@AlieN (07.09.2020 13:16): Včera jsem měl zrovna štěstí, že Sleep uspal asi půlku Bandit Campu včetně těch minibossů co se tam vyskytují, rozhodně to pomohlo :-) Ale jasně, někdy zase neudělá vůbec nic. Magickou střelu na vyšších úrovních používám hodně na mágy, protože to dobře likviduje ty jejich zrcadlové obrazy, nebo jak se tomu odborně říká (aneb jedním jebem všechno smázneš) :-)
@Jab (07.09.2020 11:41): Rychlý casting a přerušení z toho dělají ultimátní zbraň, i přes menší damage (které navíc roste s úrovněmi). Tohle opravdu stačí spamovat na všechno a člověk který do magie nepronikne hlouběji si s tím vystačí.

Sleep je určitě fajn, ale problém s ním je že funguje jen na ty monstra, na které ani není potřeba - to spíš ten Horror je výborný. Naopak Haste už používám jen minimálně, štve mě ta únava po něm, takže raději offensive spin a Oil of speed když už je echt potřeba. Fireball taky hlavně z hůlek, je to rychlejší, a ve hře je jich hodně, takže z kouzel radši Skull Trap.

Na Chaos v jedničce skoro nedojde, ale je to fajn kouzlo, hlavně na použití v místech kde neutečou přes půl mapy.
@Jab (07.09.2020 12:15): Jo, Haste, popletl jsem názvy. Teď to poprvé hraju v angličtině kvůli NPC projectu, tak se ještě přeučuju. Hlavně jsem vždycky nesnážel, když ten Chaos někdo použil na mě, tak se teď mstím :-) Vždycky jsem měl za to, že se dá Chaos rozptýlit kouzlem Dispel Magic, ale teď mi to nefunguje. Nevíš náhodou čím se toho dá zbavit?
@Jab (07.09.2020 11:41): Sleep je super, dávám mu přednost před magickou střelou. Mám rád i Horror a později i Chaos. Fireball je super na čištění místností se slabšími nepřáteli (osvědčil se mi např. včera v Cloakwood mines). A Speed před každým větším bojem.
@AlieN (07.09.2020 11:19): Sleep, Hold Person, Call Lightning jsou lepší. Na té první úrovni je hned to Sleep. Magická střela má takřka univerzální použití. Ale damage dává celkem malou.
@S4TW (07.09.2020 09:19): V jedničce z magie stačí spamovat magickou střelu a zbytek víceméně ignorovat - což je k ní ode mě hodně velká výtka, to kouzlo je až moc op ve srovnání s ostatními.
No, musím jenom potvrdit, že ty nové postavy jsou fakt na facku. Dal jsem šanci Rasaadovi, ale hned druhý rozhovor s ním mě znechutil (už ten první mě málem umučil, jak mi sáhodlouze vyprávěl o svém náboženství). Vypadalo to zhruba asi takto:

Rasaad: Vypadáš ustaraně, chceš si promluvit?
Moje možnosti:
1) Řekni mi více o svém náboženství.
2) Řekni mi více o své minulosti.
3) Nemám čas se s tebou vybavovat.

Takhle se mi vnucovat s postavou, která není zas takové terno, je fakt vrchol :-) Teď se mi podařilo nastartovat jeho úkol, tak doufám, že to nebude ztráta času.
@Saskiel (06.09.2020 20:06): prijde mi, ze kazdy ma na to trochu jiny nazor, ale za sebe mohu rict, ze jednicka se da lip projit na hulvata, aniz bys stoprocentne pronikl do soubojoveho systemu, ve dvojce budes mit uz vetsi problem... doporucuji dat velkou vahu uceni se systemu magie a jak jednotliva kouzla (a na co) funguji, stejne tak magicke itemy, dost ti to usnadni hru... ale vzdycky se da snizit obtiznost, ja hraji na ten stred a da se v pohode (uz jsem v dataci dvojky), nejaky zaseky prijdou, frustrace kazdopadne, ale postupne se prave diky tomu hru naucis hrat :)
Uvažujem nad touto hrou, Divinity ma porazilo hneď na začiatku ale nevzdávam to bez boja určite sa k tej hre vrátim. Tieto RPG izometricke mi prídu zaujimave je to aj v CZ. Očakávam od toho kvalitný príbeh a fajn bojový súboj, oplatí sa mi tento titul aj kúpiť alebo počkam na zlavu na Divinity 2, ten budem brať určite. Čo sa tyka izometrických a tahových súbojov tak tahám za krátky koniec.
Tak Swashbuckler mě zatím baví, ten nízký armor class je fajn, málokdy ho někdo zasáhne. Jediný problém je ve zbraních - specializace na Scimitar/Ninja-to/Wakizashi není v jedničce úplně super a na dual-weild musím počkat až do 8. levelu. Jinak jsou ty postihy příliš velké. Zatímco Khalid už to kosí mečem Varscona, pro Charnama se mi zatím podařilo sehnat jen Wakizashi +1. Výběr dlouhých mečů je celkově ve velkém nepoměru vůči ostatním zbraním napříč oběma díly.
Wow, NPC project se mi líbí moc, pojďme ho přeložit :-D Ne, vážně, s tím si někdo dal opravdu práci, a NPC skáčou i do questových rozhovorů, což je víc než jsem čekal. Jinak se v EE objevil s nějakým patchem nepříjemný bug - combat log se automaticky nescrolluje dolů na nejaktuálnější info. Místo toho zůstává zamrzlý na nejstarších zprávách (takže pokud se chci dozvědět, kolik xp / peněz jsem získal, musím pokaždé ručně scrollovat). Vyřešil to Lefreut's enhanced UI, má nevýhodu jen v tom, že nemá tak přehledný journal.
@Radecker (28.08.2020 12:15): Jsi s nimi prostě o polovinu rychlejší než obvykle, to není zas tak moc - je to rychlé, ale pořád "snesitelně" rychlé.
To samé s kouzly haste nebo speed potion.
Které ostatně na rozdíl od boots of speed používám - nemám boty pro všechny postavy a nesnáším pak když je jedna postava rychlejší než ostatní. Nebo pomalejší. Proto jsem právě při této hře ty boty použil - Xzar se mi po přeměně na zombie mátožil příliš pomalu, a botami jsem to vykompenzoval na normál.
@Radecker (28.08.2020 12:10): K Edwinovi s NPC project modem naber Aloru. Nebudeš litovat :))

Btw podle wiki jsou ve hře k nalezení ty róby dvě, ale já teď později ve hře rozhodně našel tři, takže jsem ji i prodával. Zajímalo by mě z kterého modu k tomuhle došlo.
@Jab (27.08.2020 23:34):
// Increase party movement speed outside combat -> By 150 percent: v9
Nice, tohoto jsem si mezi těmi tweaky dřív nevšiml - zbytek věcí z Tweak Packu jsem považoval buď za prkotiny, a nebo za věci které řeším jinými mody, takže jsem se s ním ani neobtěžoval, ale toto je hezká featura.

Sám jsem tu pomalost BG (ty nekonečné a prázdné pláně venkovních lokací...) řešil nastavením na 150% u Maximum Frame Rate, ale toto se zdá být... elegantnějším řešením.
@Radecker (28.08.2020 09:10): Naopak, nové npc postavy jsou ve hře velmi důležité - samozřejmě že je hráč má zabít hned jak je potká, nic jiného si nezaslouží, ale právě díky lootu z nich se dá dostat k Robe of the Evil Archmagi mnohem dříve než v původní hře, což v ní byla velká nespravedlnost.
(Róby pro hodného a neutrálního arcimága jsou k dispozici v originální hře od začátku, zatímco k té pro zlého se dostane až od začátku páté kapitoly)
@Jab (28.08.2020 09:38): No přesně, jsou tam jako pěst na oko. Já jsem před třemi lety EE bezelstně rozehrál, aniž bych věděl, že se tam takové novoty vyskytují, nabral jsem Neeru, protože jsem v té době ještě neměl mága a říkal jsem si, že není možné, abych si takovou šílenou postavu nepamatoval. K Dynaheir jsem se dobelhal zdecimován její Wild magic a okamžitě šla pryč. Když jsem poté potkal Dorna a Rasaada, pojal jsem podezření, že moje paměť je nejspíš v pořádku a stal jsem se obětí autorské úchylky, kterou si přesně popsal dole. Dále jsem nové postavy již ignoroval, protože opravdu i ty původní němé postavy mají více co říct, než ty nové. Rasaad mi ale taky přišel jako jediný přijatelný a alespoň v jedničce zkusím jeho companion quest.
Říkám si, jestli se v té době Beamdog nechtěl předvést a zasloužit si svěření třetího dílu. Nevím přesně jak to tam bylo s právy a tak. Ale nějaká soudnost v nich asi je. BG přecijen nějaký bizár snese (hlavně jednička, dvojku už jejich invence regulérně poškodila), ale představ si, že by se nějaká Neera objevila PsT:EE. Tam naopak udělali přesně to, co se po nich chtělo :-)
@Radecker (28.08.2020 09:10): To mi povídej. Stále si vzpomínám, jak mi Neera v jedničce, ačkoliv jsem jí měl v partě jen pět minut, po vykopnutí vyrobila scénu, že si myslela, jací velcí jsme přátelé a že mě bude čekat, až přijdu s omluvou. Beamdog ji opravdu udělal veledůležitou. Ten mnich ale docela šel. Škoda těch tun bugů v questech. A nadto opravdu ta NPC do původní hry nepasují. Zvukem, avatary, novými lokacemi (kdy je jejich grafika dost odlišná od původní hry). A konečně i questy, které se opravdu táhnou přes oba díly i ToB. A připadám si, jako by tam charname byl vsazen do jejich příběhu a ne oni do jeho. Což zase odkazuje k té "veledůležitosti", kterou třebas Neera má. Tahle autorská úchylka udělat právě to své NPC nejvíc důležité na světě ukazuje, že ti noví družníci jsou spíše dílem amatérů. Koneckonců v questu Neery se velmi křečovitě objeví i Szass Tam, což je přesně ten princip "pejsek a kočička vařili dort". Vzpomínám si na některé seance dračáku v dětství, kdy "Pán Jeskyně" vytvořil svět, kde byl na každém kroku drak či další mocný tvor. A do toho postava na úrovni 1-6, která v tom světě vlastně ani nic moc nemůže dělat, protože je těmi mocnými silami tak pevně nalinkovaný. Sám jsem pár takových také vytvořil (S cílem, aby byli ostatní fascinování "géniem světa" spíše než aby si zahráli.). Časem jsem z toho vyrostl. Nicméně v Beamdogu tenhle dětský duch zůstal. Ten amatérismus je vidět i na party banterech, kdy ti noví družníci absolutně nestíhají na ty staré. Jednovětné odpovědi, z nichž to nové NPC vždy vychází jako úžasně tajemné a mocné... Odkazuje to zase k tomu výše. Prostě dětinský amatérismus. :(
@Jab (27.08.2020 23:34): A jo, readme, já jsem cimbál, jsem si ho vůbec nevšiml a myslel jsem, že jsem odkázaný na ty často dost neurčité názvy tweaků :-) Díky moc.

Btw. škoda, že tam není tweak na odstranění EE NPCček... To jsou hrozní tragédi, taková Fantastická čtyřka ve světě BG :-)
@Radecker (27.08.2020 22:11): To je fakt na tobě. Otevři si k instalaci readme a dívej se, které stojí za to instalovat.

Já tam mám:
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #60 // Weapon Animation Tweaks: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #110 // Icon Improvements: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #130 // Force All Dialogue to Pause Game: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #140 // Fix Boo's Squeak: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #180 // Unique Containers -> Fixes only: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #200 // Remove Blur Effect from Items, e.g. Cloack of Displacement: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1010 // More Interjections: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1070 // Improved Multi-Player Kick-out Dialogues: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1075 // Send BioWare NPCs to an Inn (DavidW/Zed Nocear): v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1080 // Add Bags of Holding: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1120 // Stores Sell Higher Stacks of Items: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #1150 // Shapeshifter Rebalancing: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2060 // Weapon Styles for All: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2090 // Change Experience Point Cap -> Remove Experience Cap: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2140 // Expanded Dual-Class Options: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2210 // Change Grandmastery Bonuses -> True Grandmastery (Baldurdash): v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2410 // Druids Use 3E Alignment Restrictions: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #2999 // Max HP at Level One: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3000 // Higher HP on Level Up -> Maximum: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3012 // Maximum HP for NPCs (the bigg) -> For Party-Joinable NPCs Only: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3031 // Easy Spell Learning -> 100% Learn Spells and No Maximum Cap: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3040 // Make Bags of Holding Bottomless: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3080 // Increase Ammo Stack Size -> Unlimited Ammo Stacking: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3090 // Increase Gem and Jewelry Stacking -> Unlimited Gem and Jewelry Stacking: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3100 // Increase Potion Stacking -> Unlimited Potion Stacking: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3110 // Increase Scroll Stacking -> Unlimited Scroll Stacking: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3125 // Neutral Characters Make Happy Comments at Mid-Range Reputation: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3200 // Sellable Items (Icelus): v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3205 // Stores Purchase All Item Types: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3310 // Start New Games with Party AI Turned Off: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #3342 // Increase party movement speed outside combat -> By 150 percent: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4000 // Adjust Evil joinable NPC reaction rolls: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4020 // ToB-Style NPCs: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4031 // Consistent Stats: Edwin -> Use BG2 Values: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4041 // Consistent Stats: Jaheira -> Use BG2 Values: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4050 // Change Jaheira to Neutral Good: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4061 // Consistent Stats: Minsc -> Use BG2 Values: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4071 // Consistent Stats: Viconia -> Use BG2 Values: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #0 #4140 // Don't Auto-Assign Advanced AI Scripting to Party: v9
@Adieu (27.08.2020 11:48): NPC Project je imho výborný, nedoporučil bych hrát hru bez něj, a ani si nevzpomínám že by na něj někdo nadával - snad jen kdyby mu víc vyhovovalo že charaktery skoro celou hru prostě mlčí. Ale tací si klidně mohou vytvořit celou vlastní partu, kdežto mě víc vyhovoval styl mnohem propracovanějších NPC ze dvojky, takže toto jsem přivítal. Ale ještě zajímavější jsou jejich přidané questy a vůbec interakce se světem, viz můj popis konce hry ve vedlejší diskuzi @AlieN (26.08.2020 23:59)

Napsané jsou ty dialogy velmi dobře, ale jak říkáš, některým to moc nepomáhá - ale to už je individuální jak komu sedí jaké charaktery. Věřím že existují lidé které povaha Khalida baví... když už existují lidé které baví Anomen...
@Jab (27.08.2020 11:50): Díky moc všem. A co ta věcička dole? Problém je, že nevím co spadá pod pojem Weidu mod :-)

BGEE+SOD Modmerge tool: Mandatory tool to use Weidu mods with SoD Expansion
@Radecker (27.08.2020 11:07): Instaluje se normálně. Žádná alotria netřeba. Tedy jen umístit do složky s hrou, rozbalit a spustit patřičný soubor.

Další jediný nutný mod je Tweak Pack. Teď se jmenuje The Tweaks Anthalogy. Stále je ale také na gibberlings3.net.

Další mody jako Divine Remix, BG1 Quest Pack, BG 1 Unfinished Bussiness aj. už jsou čistě volitelné.
@AlieN (27.08.2020 11:30): :D A jak se tváříš na ten NPC Project? Přijde mi, že vždy dělí lidi na dvě poloviny, přičemž jedna ho miluje a druhá nenávidí, což je až pozoruhodné. Vzpomínám ještě i na Sigil a Yachika, jak to hejtoval. :D Já ho kdysi dávno zkoušel a charaktery mi přišly vystižené poměrně dobře (druhá věc je, že můžou být otravné). EDIT: Chtěl jsem příspěvek hodit k původní edici, ale co už.
@Radecker (27.08.2020 11:07): Tady je dobrý seznam toho nejzákladnějšího i s odkazy a pořadím, neměl jsem si tím během hry problém.

NPC Project afaik na českou verzi hodit jde, ale pro něj samotný čeština dokončená není.
Chtěl bych vás poprosit o radu s instalací NPC project modu do nejnovější verze BG:EE. Našel jsem spoustu fór se spoustou návodů s tím, že na některých je napsané, že celá hra nejdříve musí být nějakým způsobem upravena (ModMerge?), aby šla modovat, na jiných tato instrukce není. Předpokládám správně že NPC project mod musí jít na anglickou verzi hry? Jsou ještě nějaké mody, které stojí za to? Díky moc.
Tak no obecne je lepšie mať vyššie staty ako nižšie lebo niekde od 15-16 to dáva bonusy na "saving throws" (nerátam bonusové kúzla pre mága/clerica za WIS/INT).
@Jab (25.08.2020 14:23): Existují někde k BG 1 rozebrané stat checky podobně jako je to tady pro Planescape?

Na ceny v obchodech btw stačí kouzlo Friends. Ne že bych ho někdy používal, už tak je v BG peněz tolik že dost rychle nevím co s nimi (ale na vykupování zásob +x munice se mohou hodit)
@Radecker (25.08.2020 13:39): Taky pak ve FAI dostaneš k tomu vypořádání se s pavouky v Nahskellu lektvary protijedu. Je tam toho více. Nemluvě o cenách v obchodech, které jsou s vyšší charismou nižší.
@AlieN (25.08.2020 13:35): No, ještě před deseti minutami bych řekl "ano", ale zrovna jsem se dočetl, že s 60 lockpickem a 18 charisma si může zloděj přijít už v Candlekeepu přijít až na 2000 zlatých a dýku +1 :-)