Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (11.06.2020 21:45): No jsi Bethesda fanboy, ti tvoří především takové hry :).

Tak Torment je taky jiná liga :)... ale to už nechme stranou. Nevšiml jsem si, že by na FF pc hráči nějak výrazně plivali (výrazněji než ostatní), minimálně FF 7 je hodně uznávaná na všech platformách. A FF 8 je možná uznávanější právě u PC hráčů, páč ostatní díly série hrát nemohli, u ostatních hráčů je často považována za (nej)slabší díl (já jej taky mám poměrně vysoko, i poté, co jsem dohrál třebas i opěvovanou šestku).

"kam na to chodite"
Po všech předložených argumentech a faktech, naprosto logická dedukce, nic víc:).

"novinar Jaromír Möwald ktery je pricetny a vi jak to s Halo ve skutecnosti je."

No nalhávej si co chceš:), když ti to udělá líp :p.
@Isair (11.06.2020 21:28): Libi se mi tva dedukce ze jsem hrac sandoboxu a open worldu, nevim kde jsi to vzal, ale libi se mi to:)
Podle me zas tak moc uznavane na PC nejsou, kdyz to clovek porovna treba s tim Tormentem.
Ja nevim kde se bere ta urputna snaha mi vnutit ze je Halo blba hra ktera neobstala, a jen mne se nejakou zahadou libila ale je zcela jasne ze s jedna o prumer. Tvl, kam na to chodite :D
nastesti existuji pricetni lide jako napriklad herni redaktor a novinar Jaromír Möwald ktery je pricetny a vi jak to s Halo ve skutecnosti je.
První Halo totiž osobně považuju za nejlepší střílečku, viděnou pohledem první osoby, která kdy byla stvořená
http://poklady-z-popelnice.blogspot.com/ ... -combat-evolved.html
@Charllize (11.06.2020 10:35): Zrovna MGS a FF 7 a 8 mi přijdou i na PC jako poměrně uznávané hry (o čemž svědčí třebas i zdejší hodnocení, hodnotitelé zde jsou především PCčkáři), jak na tom byly s prodeji to netuším (možná bídně, ale to se holt někdy stává, kultovních her s bídnými prodeji bylo spousta, třebas i takový Planescape: Torment).
Nicméně Halo na PC oblíbenou a uznávanou hrou nikdy nebyl (což jsi sám níže potvrdil), čímž usuzuji, že prostě to tak vynikající hra skutečně není a na PC měla velkou konkurenci, tudíž neobstála. Což samozřejmě neznamená, že pro tebe to top FPS klidně být nemůže, holt se ti třebas zrovna trefila do vkusu (a vzhledem k tomu, že jsi hráč především sandboxových a open world her a nevadí ti grind, tak bych se spíš divil, kdyby tomu bylo naopak).
@PRIVATE MARTIN (11.06.2020 19:00): jj, dvojka je IMHO kratší než jednička. I když podle HowLongToBeat by měl být rozdíl asi hodina, to nevypadá nijak dramaticky.

Jakmile si znovu zahraji jedničku i dvojku v rámci Master Chief Collection, tak uvidím.
@PRIVATE MARTIN (11.06.2020 13:06): nechceš po mě abych to šel dohrát znova a detailně ti to vypsal, že ne :)
Ten copypaste tam je tak nějak průběžně v tý architektuře. Nejvíc si pamatuju ten trolící moment, kdy mi ta Keyesovo dcera řekne že vona půjde do knihovny a já mám jít jinam, tak si říkám "super", a...pak do tý knihovnu stejně jdu, akorát ne za chiefa, ale za arbitra :D
Ale nebylo to až ta brutálně do očí bijící jako v jedničce, proto dvojku považuju za o něco lepší.
@Cobot (11.06.2020 09:52): Reach je fakt nic extra (a stále má zmrvenej zvuk, ale prý pracují na opravě). CE je o něco lepší, a dvojka je ještě o kousek lepší - aspoň v remaku. Ale ten copypaste je prostě potřeba překousnout. Má ho i ta dvojka. Tak jsem zvědav na další díly, rozhodně si ten zbytek taky sjedu, i přes nedostatky tu sérii mám rád a podobných space oper moc není.
@RNDr. Gunár Pavel (11.06.2020 10:47): Me osobne je uplne jedno jestli si koupim xbox nebo PS, jde o hry. A pro me osobne by koupe Xboxu One byla uplna zbytecnost. U X360 byla situace jina, tam byli hry ktere mi za to staly. Zrovna tak u puvodniho xboxu.
Nevim co ma MS za lubem s novou generaci, ale zatim takhle na oko to jde do kytek jeste driv nez zacali.
Uz jen ty pocatecni prezentace MS vs PS jsou jasne ve prospech Sony.

Halo mam rad jen prvni dil, ty dalsi se mi uz zdaleka tak nelibily a po tretim dilu jsem se o serii prestal zajimat.
@Charllize (11.06.2020 10:03): Za sebe mohu říci, že zrovna PC port Halo: CE byl po technické stránce výborný a podporovaný patchy ještě roky po vydání, multiplayer (konkurenceschopný vůči "nativním" PC akcím) rovněž aktivní celé roky. Hra samotná mimo mulťák už spíše průměrná (neznamená špatná), obzvlášť máš-li si s čím srovnávat.

Zmíněním pirátství a bazaru u konzolí jsem chtěl jen demonstrovat, že to byl pouze zástupný důvod pro nevydávání určitých sérií na PC, s tím vším se tak nějak počítalo. Souviselo to se snahou dostat hráče na svou platformu, ačkoliv byl z PC verze hry za plnou cenu nejvyšší vývar, tak z toho nemělo Sony/MS nic, pokud to nevydávali přímo oni, proto konzole v prvé řadě vznikly.

Xbox pro MS podchytí lidi, kteří nejsou ochotni udržovat PC a kteří by jinak přešli k Sony, kdyby pro ně Microsoft neměl unifikovaný hardware. S nutnostní rozmanitého portfolia her souhlasím, ale v případě MS už se nemusí jednat o konzolové exkluzivity, úplně stačí, že to nepustí na PS. Já třeba do Series X půjdu, překlenu s tím několik let před koupí nového děla a zároveň neztratím přístup k OG Xbox & 360 knihovnám. :)
@M.a.t.t. (11.06.2020 10:28): Na PC ta hra uspech nemela. Totalni kontrast oproti Xboxu. Da se za tim videt ledacos. Stalo se to i dalsim zasadnim hram z konzoli. Treba MGS nebo Final Fantasy VII +VIII. Rozebirat to by bylo jen dalsi prilevani oleje do ohne.
@Charllize (11.06.2020 10:03): Nejde o to, čo ty považuješ, alebo nepovažuješ za niečo zásadné, faktom je, že ani ja som adoráciu jednotky nikdy nechápal a z mojej strany nejde o žiadnu "zapšklost". Nie je to zlá hra, ale ani tak dobrá, aby si zaslúžila miesto medzi tými najlepšími FPS svojej doby. A nie je to nekvalitou portu, všetky podstatné argumenty totiž odzneli nižšie. Že máš ty úplne opačný názor, je úplne v poriadku, no potom by si ju mohol aj ohodnotiť, nie? :)
@RNDr. Gunár Pavel (11.06.2020 08:38): Venkovni prostory copy paste nebyli, to ze prostory vnitrni se obcas opakovaly nepovazuju za nic zasadniho, koneckoncu ty mimozemsky struktury si o to i rikaji. Ale stacilo, pro me to je nejlepsi fps co jsem hral, a nema smysl to dal resit. A jo, vetsinu zde podsouvanych her jsem hral taky, a presto si nemyslim ze by byly tak dobre. Samozrejme v tom hraje roli to ze jsem to hral v roce 2001 hned jak ta hra vysla. V te dobe jsem PC mel a strilecky na nem hral, vetsinu tech zasadnich. Ono taky v tom muze hrat roli to ze proste ten PC port v roce 2003 stal za houby. Taky to ze ze pro hodne lidi to je jen takova dalsi hra z jejich backlogu a ne hra na kterou cekali. Takze si to tak nejak zaradi mezi vsechny ty strilecky a cela podstata jim tak trochu unikne. Dalsi zarez, dalsi den.

PS1 a PS2 samozrejme piratsvi meli. Ale zdaleka ne v takove mire jak se rado rika. Mohlo za to nekolik faktoru. Za prve to ze pri koupi nove konzole na ni byla 2 roky zaruka, coz pro vetsinu lidi znamenalo minimalne ty dva roky kupovat originalni hry. Dalsi vec byla to ze mod cip do tech konzoli nebyl zadarmo a kolikrat stal nekolik tisic, coz taky plno lidi odradilo. Sice usetrena castka za hry pozdeji jasne cenu mod cipu vynulovala, ale ta pocatecni investice plno lidi odrazovala. Co si pamatuju od nas z obchodu tak zhruba kazda 15ta konzole co jsme v bazaru vykoupily ten cip mela. Samozrejme to rozsirene bylo, ale zdaleka tam nebyli takove ztraty jako u PC. Prodeje konzolovych her u nas vzdycky tahly cely obchod, od nepameti.

MS by si mel zajistit pro svoje konzole dostatek zajimavych exluzivnich her, jinak si muze ty svoje konzole nechat vystavit do muzea, o tom to cele je.
@Charllize (10.06.2020 23:00): První jo? Tak si mě napiš jako druhýho. Mě série Halo zaujala perfektním trailerem kdysi před vydáním. myslím že to byl tenhle . No jenže pak jsem si to zahál na PC a od tý doby tou značkou pohrdám jakej to byl shit. Na copy paste design si pamatuju dobře, ale mě na tý hře nezaujalo asi nic.

Mám v plánu tomu dát teď druhou šanci jak to vyjde na PC komplet. Ale nevim odehrál jsme kousek Halo: Reach a úplně na mě dýchlo jak je to nudný... :)

btw: ani jsme nevěděl, že jsem to tu hodnotil. Asi to bylo nějak po paměti zpětně. 60% zní na mé současné nároky ještě hodně slušně.
@Charllize (10.06.2020 23:06): Jak víceméně píší AlieN nebo Paul - kdyby byl leveldesign vnitřních prostor v prvním Halu z roku 2001 skutečně dobrý (což není, samé copy & paste), pak by byl oceňován i u re-releasu v roce 2003. V případě prvního Xboxu Halo otevřelo dveře FPSkám na konzole, tak se přimhouřily obě oči, ale na PC už všichni viděli to, co bylo v Halo jinde a v lepším provedení.

A jistě, že Microsoftu nic jiného nezbývá, v prvé řadě nikdy neměl zdestruovat svá PC studia, jak učinil po roce 2005. A Tortuga (viz diskuze u Bloodborne)... PS1 i 2 bylo pirátěné jak prase + bazarovky, zároveň měly ty konzole podobně jako PC obrovské prodeje software. Motivem zřizovatelů konzolí vždy bylo mít desátek z každé hry a posléze i přimět hráče klopit za mulťák a tohle Microsoftu vyšlo jen částečně.

Po roce 2010 začalo být zcela zřejmé, že většina PC hráčů mu na na Xbox prostě nepřemigruje a MS se proto rozhodl vrátit se na PC v plné parádě. A vážili, nevážili, MS vydal Combat Evolved aby udal Win XP, Halo 2 aby udal Visty a Halo 3 bylo pro PC ve vývoji, aby tlačilo Windows 7. Nižší prodeje si na PC MS způsoboval sám pozdními vydáními. Kvalita Hal se díl od dílu lepšila a na PC byl o ně byl velký zájem, přičemž modovat je šlo, takže slušný strawman z tvé strany. :)

Sony si tohle dovolit nemůže, bo nemá za zadkem vlastní OS, který používá přes 90% počítačů, zároveň ale musí zůstat relevantní, a tak něco ze svého portfolia "vystaví" i na PC, aby nalákalo hráče do svého oploceného prostoru, zřejmě i proto, že se děsí, jak rychle smartphony vyřadily Vitu ze hry, byť tam samozřejmě bylo více faktorů.
@Charllize (10.06.2020 23:06): Takže tvou odpovědí je že konzolisté jsou prostě nekritičtí, zatímco PC hráčům to už tehdy vadilo?
Ok tedy, tak potom myslím že tuhle diskuzi už můžeme uzavřít :)
@Charllize (10.06.2020 23:00): Ty jsi nečetl dobové recenze?

"Na straně druhé, zejména pak po vydařené první polovině, však autoři poněkud odflákli design misí. Přesně tím míním, že například prolezete jedno patro plné nepřátel, vyjedete výtahem do dalšího a čeká nás úplně to samé. A ještě jednou. Nebo – procházíme několika pospojovanými místnostmi, jenže úplně těmi stejnými místnostmi. Když nás pak hra v určitých pasážích nutí se vracet, ano, opět tou sérií úplně stejných místností, navíc znovu plných nepřátel... - nuda.
Zdroj: https://www.idnes.cz/hry/recenze/halo-co ... t.A030929_halopc_bw"
@Charllize (10.06.2020 21:06): dobrý, ale já ti říkám, že třeba (nejen) já to řešil už tehdy, takže když píšeš že se nad tím "nikdo" nepozastavoval, tak kecáš. Prostě už tehdy jsem měl odehraný AvP2, Medal of Honor Allied Assault, HL a další, kde byl level design mnohem lepší. Ale jak píšu, Halo to vynahrazovalo atmosférou, combat designem, hudbou, nextgen grafikou, možností řídit vozítka..takže se to dalo překousnout.
@Charllize (10.06.2020 22:25): No tak si to užij, ale z mé strany se určitě o žádné zatrpklosti mluvit nedá, alespoň ne v případě Halo (to mi bylo vážně... ty víš kde :)).
Byly časy, kdy jsem zvažoval nákup PS (i když spíše PS 1 či PS 2 než ty novější) nebo i toho Nintenda, ale je fajn, že postupně většina těch her, jakkoliv až o několik desítek let později, nakonec vychází i na tom Steamu (nebo v případě Nintenda se dá krásně emulovat)... kdyby bylo více času, tak si určitě to PS klidně pořídím, zase takový antikonzolista nejsem :) (byť je logické, že člověk, třebaže i nevědomky, vždy prosazuje tu svou platformu, ale tak je to se vším... Windows vs Linux, Mozzila vs Edge vs Chrome etc. etc., dokud si dotyčný nevyzkouší pořádně všechny(o), mají jeho výtky k ostatním platformám jen malý význam, pročež se osobně snažím konzole příliš nekritizovat a snad se mi to docela daří). Zde v diskuzi kritizuji Halo jako takové, nikoliv platformu na které vyšla (s tím si to ostatně ani moc nespojuji, jen jsem přitakal, že je pro hru asi fajn, že vyšla hlavně na ten Xbox, anžto tam neměla takovou konkurenci, jakou měla na PC, kde ji logicky hráči tolik neocení, třebas na PS by se imo taky tolik nechytla, tam už v té době bylo poměrně dost FPS od Duka 3D přes Red Faction, Half-life atd.).

Jestli si myslíš, že tady někde v koutu skřípu zubama a mumlám si "Xboxáři to měli o dva roky dříve, ty kurvy... rrrrr, tak tu hru teď na just shodím", tak to mě vážně pobavilo :).
@AlieN (10.06.2020 22:01): Jde o ten kompaktni zabavny celek, proto pisu ze to tam bylo dokupy a ten celek byl super.



@Isair (10.06.2020 21:51): Mimo me tyhle valky nejdou, bohuzel v tom ziju pres 20 let jak pracovne tak mimo praci. Osobne ale zrejme jsem zde nejvice herne multikulturni osoba, diky mnozstvi vlastnenych hernich platforem. Ono to tady zanikne jak je kazdy zahledeny do sve pracovni stanice, ale ja hejtim a chvalim vsechny, jen kdyz drzkuju treba na nintendo tak to nikoho tady nezajima, pac tady je PC sekta.
Ano, zatrpklost. Znam to sam od sebe, byli casy ze jsem mel jen jednu konzoli, byla to hruza :)
@Charllize (10.06.2020 21:46): Tu zapšklost vnímáš jenom ty, jinak asi nikdo, všem je to jedno - vždyť je to teď "cca dvacet let" jak od vydání na pc, tak konzole. Nikdo krom stařešinů jako ty to tehdy nijak zvlášť neprožíval :D
Lidi na PC a obecně všude z toho byli nadšení když se to chystalo a vypadalo to skvěle - pak to vyšlo, a na pc lidi ochladli, protože se ukázalo že je tam prostě hodně her lepších. Na konzolích ne, tak ti jsou nadšení doteď :))

Ty věci co zmiňuješ nebyly úplně neobvyklé snad ani tehdy, natož pak teď. Jen krom těch kulek možná, toho si nikde nevšímám, takže tuhle unikátnost klidně Halo přiřknu :))
Že ve hrách obvykle nejsou "všechny"? Tak to je snad samozřejmé, že to nejsou kopie Halo, ale mají hromadu věcí jiných, které zase Halo nemá.

Ad legendary obtížnost - možná, třeba to i zkusím. Na normal jsou to ovšem tupé gumy, které zmíněný Unreal strká do kapsy, divil bych se kdyby na vyšší to bylo závratně jiné (pokud ano tak ovšem respekt, je to lepší přístup ke scalování obtížnosti než klasické přidání hp a damage nepřátelům)
@Charllize (10.06.2020 21:46): :) No tak krom té AI (které jsem si tehdy nevšiml, ale oponovat nebudu, je to už dávno, co jsem to hrál, takže možná je fakt tak super, jak říkáš) a dejme tomu pozice ve vozidlech ani není moc o čem mluvit :)... zbytek jsou vesměs blbiny. Přilepující granáty a needlery je spíš taková herní specialitka, takových bych mohl pro každou FPS zvlášť vypsat desítky :) (nadto nic, z čeho by někomu spadla sanice :)). Ale uznávám, že granáty byly zábavné, ale podobně jako třebas nastražení laserových min v HL 1/Duke 3D, méně jak hrátky s Ggunem v HL 2 atd. atd.

Zatrpklost? Já do té doby než to vyšlo na PC o Halo ani nezavadil :D, resp. v té době jsem měl v zásobě tolik FPS, že mi vážně netrhalo žíly, že Halo není na PC a když na něm vyšel a já očekávajíc ultra super duper jízdu (z toho, co jsem o tom slyšel), jsem byl zklamán, o jak moc průměrnou a mnohokrát překonanou střílečku se jedná, nic víc za tím nehledej :).
Tyhle žabomyší války Xbox/PS 4 vs PC jdou opravdu mimo mě :). Jestli něco konzolistům závidím, tak to jsou spíše některé PS tituly jako Tekken (i když i ten už přešel na PC, ale osobně bych si třebas rád zahrál trojku bez potřeby emulátoru), z Xboxu toho asi moc nebude. Ale nijak zvlášť mi to žíly netrhá (a v posledku většina her, které jsem chtěl zahrát, ale kvůli absenci konzolí jsem nemohl, postupně na tom PC nakonec stejně vyšla... viz. Chrono Trigger, Final Fantasy série apod.).
@Charllize (10.06.2020 21:06): Měl sis v té době zahrát Operaci Flashpoint a asi by ti z toho (z hlediska některých detailů a realismu) pukla hlava :). A jsou tam třebas i ty pozice v autě :).
Až na ty přilepovací granáty nic z toho co jsi vypsal, není žádná novinka (a možná kdybych zapátral v paměti, tak bych v nějaké starší střílečce nalezl i ty přilepovací granáty...).

AI... mno, zkus si zahrát první Half-life :), už v 98 AI vojáků strčí do kapsy většinu dnešních FPS včetně Halo. Nemluvě o Unrealu (i když takovou diskuzi jsme tu už myslím kdysi vedli:)), u Unrealu je to kór o to výraznější, páč to měla být původně snad čistě multiplayerová hra a AI byla vyvíjená s tím, že to budou inteligentní BoTi a nakonec jí nějakým způsobem využili i v Singlu (a následně z ní čerpali i v Unreal Tournamentech). Weak pointy už asi taky přinesl první Half-life (aneb střelba do hlavy koltem byla vždy mnohem účinnější než do ruky a do těla) a určitě je měla spousta jiných FPS do roku 2001.
A to odlétávání jisker nevím... takové blbosti fakt moc nesleduji (ale věřím, že minimálně první CoD měl podobné prvky taky docela propracované)... z podobných vizuálních/immersive blbinek mě asi nejvíce zaujala změna intenzity větru a šíření ohně ve Far Cry 2 (což by bylo něco, co bych skutečně vypíchl nad většinu i dnešní konkurence, na odlétávání jisker sere pes, ale tohle bych rád viděl i jinde :)).
@Paul (10.06.2020 20:33): nekecam. Tech par lidi co v te dobe u nas melo xbox a nakupovali u nas bylo nadsenych, nikdo, ani ja jsme nejaky copypaste neresily. zNaopak treba knihovna byla casto na prokec kvuli obtiznosti na legendary obtiznost.



@AlieN (10.06.2020 20:27): Halo melo v te dobe veci na ktere ani dnesni fps nemaji koule. Treba ten detail ze jiskry od kulek co jdou do zdi letaly presne tim smerem odkud by mely v zavislosti na tom odkud strilis. Weak pointy nepratel, v aute pozice gunner, ridic, spolujezdec. Prilepovaci granaty, vubusne strely s needleru, nepratele se bali a schovavali nebo praktikovali sebevrazedny pristup dokazali delat slozite taktiky na legendary obtiznost a tak. Tupouny z far cry strcily do kapsy v polospanku.
@Charllize (10.06.2020 18:12): tady kecáš, mě ten copypejst sral i když jsem to hrál v němčine u kamaráda na xboxu v únoru 2002 ve splitscreenu. Ten level design je prostě odpad a byl i tehdy - až na pár vyjímek, jako Silent Cartographer - ale atmosféra a combat design to zachraňuje.

Ale jinak koukám že účel diskuze byl zase tradiční plivání na PC platformu a PC hráče a ten byl úspěšně splněn.
@Isair (10.06.2020 19:51): Tak silná slova bych nepoužíval, ale to proto že mě to Bungie zpracování boje prostě baví, i přes ty faily okolo. V Destiny vše zabíjel debilní grind a vůbec mmo princip hry, takže tady je to lepší, i přes ty ohavné a repetivní levely. Jinak bych to ostatně nehrál.

@Charllize (10.06.2020 19:31): "otec vsech modernich strilecek" jako že za všechno co je v moderních střílečkách špatně může Halo? No s tím by se možná souhlasit dalo :D
Just kidding, vlastně mě nenapadá s čím by přišlo Halo originálním - snad dobíjení zdraví/štítů dřív v fps hrách nebylo, ale řekl bych že to prostě jen přebralo z vesmírných simulátorů). Auta už byly dávno dřív, macho přístup k hlavnímu hrdinovi taky (vždyť on Master Chief jako Doomguy i vypadá),... možná nošení jen dvou zbraní, na to si z ničeho staršího nevzpomínám. Byť to je tu zrovna dost debilní, když docela často dochází munice - to je ta poslední věc kterou bych v doomovce chtěl.

@Fritol (10.06.2020 19:17): O těchto sériích jsem tehdy jako pc hráč vůbec nic neslyšel, ale ok.
@Isair (10.06.2020 20:15): Mně se u pozdějších FPS také dvakrát nelíbí třeba systém léčení, ale zrovna v Halo to zapadlo do žánru (prostě energetický štít) a díky lékárničkám to nebylo "dřepnu si a jsem vyléčený".

Ale podle hodnocení koukám, že tomu na chuť asi nepřijdeš :-)
@Phoenix (10.06.2020 20:12): "Faktem je, že bylo inspirací pro nemálo pozdějších stříleček"

Jo, tohle Halo taky nikdy neodpustím :).



Mě na hře zaujala asi jen menu hudba a dejme tomu ta vizuální stránka (byť v roce 2003, kdy jsem to hrál na PC už tolik ne, ale dokáži si představit, jak to mohlo působit na konzolisty v roce 2001, aneb jak na mě asi působil takový Serious Sam v roce 2001, který byl rovněž podobně pokrokový co do vizuální stránky).
Jinak téměř nic, štít + lékarničky mi přišly spíše jako zjednodušení (a dost možná takové odstartování neuvěřitelného bullshitu jménem autoheal), copy + paste otřesný level design a otřesný vzhled interiérů tu už padl, přestřelky s "hobgoblinama" hýřícími barvičkami mě taky jaksi dvakrát nevystřelil ze židle, omezená nosnost zbraní (tohle taky přinesl Halo, možná už MoH) mi tenkrát taky moc nevyhovovala, jakkoliv to byl poté standard a tak nějak jsem si zvykl.
A jako ten pocit ze střelby nebyl úplně marný a občas to, převážně ve venkovních prostorách, mělo i docela fajn atmosféru. Ale jinak průměr, šeď a navíc nastolení prvků, které mi v FPSkách spíše pily krev, než naopak.
Řekl bych, že to vidíte příliš černobíle.

Halo je velmi slušná akce (výborná kombinace štít + lékárničky, parádní umělá inteligence, jedno z nejvíce funny využití granátů ve FPS, mrť vozidel, neskriptovaná spolupráce s ostatními vojáky), která ale na druhou stranu místy doslova trpí copy-paste level designem. Faktem je, že bylo inspirací pro nemálo pozdějších stříleček (už jen ten dobíjecí štít), ale čistě na PC v tehdejší konkurenci skutečně příliš neprorazilo. A neřekl bych, že to bylo tehdejší mírou pirátství (to by byl logicky problém i pro ostatní FPS), spíše byly PC FPS už technologicky jinde (dříve byly FPS technologický tahoun, dnes to platí pouze o určitém segmentu žánru).
@AlieN (10.06.2020 18:16): Jo, je to nehorázný shit, vážně jediné štěstí, že to na té konzoli vyšlo, protože, jak zde padlo, na PC již byla tak silná konkurence, že by po tom logicky pes neštěkl:). Osobně bych Bungie tedy vážně neoplakával, aneb ani další díly mě vůbec nelákají a mohou vycházet na PC jak chtějí:) (prostě naprosto tuctové střílečky bez špetky nápadu).

Pravda, že jediný pokrok, který Halo přinesl, byl ten vizuální a i tak mi to nepřišlo až takové ultra terno (takový Serious Sam třebas ve své době vypadal rovněž podobně skvěle a ještě k tomu neobsahoval tak prázdné, vizuálně nevýrazné šedivé chodby).
Kazdopadne abych to nejak uzavrel. Je dobre ze to vyslo jen na Xbox, kdyby ne tak by Bungie uz nebylo a PC hraci, jak ted predvedl Alien, by si toho stejne nevazily. Dopadlo to skvele a otec vsech modernich strilecek se zrodil jak mel a stal se vlivnym a slavnym. Na PC si totiz vsichni vazi jen her ktere jsou zadarmo a jdou modovat, takova popelnicova natura, cest vyjimkam :)
@AlieN (10.06.2020 19:10): Spousta japonských sérií v počátcích vycházela na PC. Pak kolem toho roku 2000 přestaly. Namátkově třeba i série Ys, Atelier nebo Persona, které se na PC vrátily/vrátí až s rozmachem steamu.

Zda za to může pirátství nebo celkově japonský nezájem o PC je otázkou, nicméně má Charllize recht.
@AlieN (10.06.2020 19:10): Tak nebyli, ale zkouseli to (Final Fantasy 7 a 8, Breath of Fire 4 atd)...ale rychle zdrhli..na 20 let :)
Ted je na Pc kazda vetsi japonska firma, pac v tech slevach 90% prodaji dost a jeste jsou za lidumily kdyz daji hry do bundlu za dolar a tvari se to ze vydelek jde na deti s obrnou. Prvni firma co to prolomila byl SquareEnix, ktera zacla davat levne mobilni remastery Final fantasy na steam a dalsi starsi dily. Vtipne bylo kdyz na steamu vysla Final fantasy XIII, ktera v te dobe porad jeste byla jakoby posledni aktualni dil a daly ji jen za 11 euro, to proto ze kdyby daly vic lidi by to rozkradli, az tak se bali. Preci jen za tech 11 zlataku si to vetsina koupila :)
@Charllize (10.06.2020 18:39): No samozřejmě, protože v roce 2001 úplně všichni co tvořili hry pro PC zkrachovali. Všichni PC vývojáři tehdy zemřeli hlady, nikdo nepřežil :D

A Far Cry s Halo samozřejmě totálně vytírá podlahu, to je úplně neporovnatelné ;)
@Charllize (10.06.2020 18:23): Na PC to vyšlo v době kdy už se na něj chystaly hry jako Half Life 2 a Far Cry. To je jako postavit někoho z Jedličkova ústavu do souboje proti Schwarzeneggerovi :D

Ne že by na tom v souboji proti Half Life 1 byla ta hra o moc líp. Ale jak říkám, je to víc Doomovka, takže od HL spíš návrat zpátky jen s pár modernizacemi.
@AlieN (10.06.2020 18:16): Ta hra je legenda, dodnes od ni vsichni opisuji, nechapu ze to nevidis. Doom+Half Life+Halo = svata trojice, prestan se rouhat ! :)

Na PC to legenda byt ani nemohla, ta zavistiva slina po tom co daly jen na xbox byla tak lepkava ze lepi dodnes.
Nezapadlo, kdyby to byla PC only hra bylo by to stejne zjeveni..jen z te mysoidni strany.
Ale tedy trochu kecám, čekal jsem to trochu - protože si podobné nadávání vzpomínám z tehdejších recenzí portu na PC. Tehdy tedy hlavně nadávali na šedivé chodby všude, což teď už naštěstí řeší remaster - proto jsem původní verzi ani nikdy nezkusil.
Toliko k tomu tvému že se nad tím nepozastavoval nikdo - jen na konzolích nejspíš ne, protože Microsoft to marketingově prodal jako příchod nového Ježíše Krista, proto že tam jiné fps prostě nebyly, a tedy snad i proto že konzolisté jsou nejspíš zelenina, jinak by se jim tohle líbit tolik nemohlo :D

Je to zvláštní, tehdy při koukání na ty orgastické obrázky mi bylo fakt líto že to na PC nebude... a teď jsem za to rád, protože na PC by to totálně zapadlo a neštěkl by po tom pes, na konzolích takhle vznikla série která je v dalších dílech snad i lepší.
@Charllize (10.06.2020 17:57): Tak já doufal že to bude mít level design třeba na úrovni her z roku 2001. Nebo třeba 1998, to by bylo taky fajn. On to člověk prostě dopředu nevidí :D

Ale no problem, i jako primitivní arénovka je to docela v pohodě, protože ten combat samotný je prostě docela zábavný. Ne jako třeba v Painkiller nebo Serious Sam, principiálně stejných hrách, ale dá se. Víc mě překvapilo že toho řízení vehiklů je tu fakt málo, přitom co si vzpomínám nadšené preview z dob kdy se to ještě chystalo na PC možnost řídit auta byla ukazována jako největší tahák hry.
Nu že tu asi nebudu první koho tohle zaskočilo mě tak nějak vůbec nepřekvapuje, protože nad tím že tak populární hra je ve skutečnosti vytvořená z 80% pomocí copy&paste se musí pozastavit asi každý :D

(že tobě to nevadí mě taky nepřekvapuje, už dřív jsi řekl že máš rád ve hrách grind a tohle je v podstatě jeho ekvivalent :P)