Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@emxd (08.01.2022 18:35): Aha. Obecně to funguje tak, že dabing vytvořený českým vydavatelem je jeho majetkem a tvůrce EE by ho musel nějak odkoupit. To není moc reálné, respektive takový případ neznám.
@Red (08.01.2022 16:26): Komplet dabing mala asi iba IWD2, ale jednotka mala nadabované povely pre postavy (ako keď si vytváraš postavu a priradíš jej hlas, tak tam boli cz hlasy). Intro tuším nadabované nebolo, iba titulky.

Teraz pozerám EE a má to iba text. Poliaci to majú lepšie. Toto by som mal Beamdogu reklamovať nech tam v novej verzii nahodia zvyšok lokalizácie :)
Má EE aj český dabing? Myslím tie české hlasy čo sa dali nastaviť v pôvodnej verzii. Alebo je to len čisto text? Vie niekto?
Hmm, závěrečný souboj TotL trval asi pět sekund. Naboostoval jsem partu (vedle tradičních i death wards, prayer a mnoho jiných) a první rubnul jeho a... Ono to tím skončilo. :( Na to, že tohle má být nejtěžší část hry, tak tedy TotL stran obtížnosti mnoho nenabídl. Well jedna ta místnost plná harpyjí v pátém patře podzemí byla celkem otravná. Ale vyřešit se to také dalo, pokud člověk nezůstal stát u vchodu.

A teda to kecací kolečko v HoW, které máte absolvovat po každé větší lokaci zpátky v Lonelywoodu, to je taky dost příšernost. Tohle mě u RPG her vždy strašně štvalo. Dělají to ale hlavně ty novější. U "oldschool" Heart of Winter mě to nepříjemně překvapilo. Zmiňuji to páč vracení se do Lonelywoodu po každé části HoW nemá jiný smysl, než právě tohle.
@Jab (10.10.2019 18:54): Díky :) Jsem zvědavá jak ti to s tou tvojí dosavadní taktikou dále půjde. Hlavně v datadisku Trials of the Luremaster - tam mi to přišlo celkem drsné. :)
@Jab (01.10.2019 21:57): asi se bez těch věcí obejdu :) lektvary jsem kromě léčivých stejně téměř nepoužívala,svitky jsem měla duplicitní, či se nešli naučit, takže jediné co mě může mrzet je to, že jsem to vše včas neprodala, ale kašlu na to :)
@Jab (01.10.2019 21:15): tak pomohlo uložit a nahrát každou postavu zvlášť...sice mi i tak pár věcí zmizelo (vím minimálně o skříňce na lektvary,svitky a drahokamy) ale zůstalo mi toho nesrovnatelně víc než předtím :D Díky za radu :)
@Jab (30.09.2019 12:02): Tak jsem dohrála hlavní hru a šla na datadisk. Po nahrání postav z původní hry jsem zjistila, že mi zmizely skoro všechny předměty v inventáři..zůstalo mi jen něco málo na sobě, primární zbraně...sekundární zbraň mi zůstala jen u jedné postavy :( Tobě vše zůstalo, když jsi šel na datadisk před koncem hry?
@Jab (30.09.2019 12:02): to je dobré vědět, že už se pak nebudu moct do Kuldaharu vrátit. Asi se tam vracet nebudu,ale kdyby náhodou...

Tak to už se celkem na ten datadisk těším :) uvítala bych více venkovních lokací, ta hra je samý dungeon :)
@MickTheMage (30.09.2019 10:43): @Laurona (30.09.2019 11:27): Můžeš družinu i převést ze savu. V rámci původní hry datadisky musíš absolvovat před koncem jen s tím NPC modem. Ten to logicky tak vyžaduje kvůli kontinuitě.

Btw někde v Nižší Dornově Hlubině se hra "uzamkne" a do Kuldaharu už se pak nemůžeš vrátit. Tuším někde okolo Poquelina. Tak na to pozor dyžtak. ;)

@Laurona (30.09.2019 10:38): Díky. ;) HoW se zatím jeví jako více velkolepě pojatý. Rozhovorů je také nějak více. První dojem je, že by mi mohl sedět více jak původní hra.

Btw ten Cloudkill je v BG zabíjí už třebas po prvních pár damage (mají tam záchranný hod/smrt s pro ně hodně vysokým postihem). Alespoň v BG je to na ně přímo dělané insta kill kouzlo. Zkus, co to s nimi udělá v IWD.
@MickTheMage (30.09.2019 10:43): myslela jsem právě,že bych ho začala hrát zvlášť, a že budu normálně pokračovat s postavami, za které hraji. Kdyby to byl problém a nešlo to, v nejhorším si vždycky můžu načíst poslední save a vrátit se do Kuldaharu za postavou, která mě do toho datadisku zavede :)
@Jab (30.09.2019 10:26): v Oku jsem měla největší problém ve 4. podlaží a s bossem v pátém. Tam jsem strávila nejvíce času.

Jo klepetnatce většinou chytám do pavučiny a pak na ně sešlu ledovou bouři,nebo jiné podobné plošné kouzlo a to jim dost ubere :)

Tak ať se daří v datadisku :) já si ho nechám až na konec...teoreticky by se mi mohlo podařit hlavní hru během tohoto týdne dohrát, jestli mě tam něco nezaskočí :D pak hned budu pokračovat datadiskem.
@Laurona (30.09.2019 10:15): Souhlas. Ale i Oko šlo celkem svižně.

Na Klepetnatce platí berserk a jeho speciální vlastnost, pokud ji máš. Jsou tam i různá obranná kouzla. Chaotic commands (česky zmatené příkazy - ale nevím, zda je i v IWD EE). Pomáhá i dispell. Obzvláště ten Inkvizitora, pokud máš paladina s tímhle kitem v partě. No a nakonec by mel fungovat cloudkill (mágovo kouzlo páté úrovně). Ten je v BG vraždil promptně. V IWD to ale musím ještě otestovat. Teď ale budu hrát datadisk. ;)
@Jab (29.09.2019 20:05): mně zatím stále přijde, že nejtěžší bylo Dračí Oko a teď, jak jsem v Lower Dorn's Deep tak jsou krapet otravní Klepetnatci, kteří mi vždy omámí většinu členů družiny, ale jinak jsou celkem slabí.
Hmm, první patro Dorns Deep. Říkám si nepřátelé nejsou moc těžcí, nějak to doklepu takhle k večeru do druhého. Byť už nemám kouzla...

No tak do třetího...

A nakonec jsem to projel celé. Archer zase kraloval. Teď už ale do datadisku. Evidentně i ten NPC mod čeká, kdy tam půjdu. Každopádně ještě o kus dál (do Lower Dorns Deep) jsem to dohrál kdysi se dvěma charaktery. Teď s okitovanou družinou v EE verzi je to obtížností úplně jinde. Užil jsem si těch těžkých soubojů dost a dost v BG2 s mody zvyšujícími obtížnost. A je jasné, že by mi něco takového IWD zase zpomalilo. Ale čas od času mi nějaká dobrá bitka chybí. Však i ten lich, co jsem jej teď potkal, byl docela ořezávátko.
No já dohrál Icewind Dale relativně nedávno, koukám 2 roky a 15 dní. Předtím jsem se asi dvakrát pokoušel, ale vždycky mě ta přímočarost unavila. Děláte mi chutě na dvojku, čekám s tím ale až se mi to trefí do nějaké herní výzvy. Přeci jen BG už jsem dohrál tak desetkrát a rozehrál tak stokrát:)
@Vurhor (25.09.2019 11:51): Dám. Mám tu partu z modu. Dialogy mají mít i v datadiscích. Takže bych měl být v pohodě. Základ ale je, aby mě neotrávila samotná hra. Však v Severed Hand jsem počtvrté. A jednou jsem skončil v Nižší Dornově Hlubině. Jen pár map před koncem. :)
@Jab (25.09.2019 11:19): Jojo, osobně jsem je nikdy nevyužil. Vždycky jsem se totiž bál, že už se pak nepůjde vrátit zpátky, protože častokrát ta dial. možnost vypadala ve stylu: "Už mě to tady nezajímá. Vrať mě zpátky do Kuldaharu a čau.", ale snad tomu tak není.
Dáš i Trials of the Luremaster? I když tam asi budeš trpět, protože rozhovorů tam je fakt minimum a bojů zas habaděj. :)
@Jab (25.09.2019 08:59): Já tam vždycky chodím právě těsně před vstupem do Nižší Dornovy Hlubiny. Zejména ale abych měl jednoduší projetí Pohřebního ostrova, který je strašnej pain in the ass. Obzvlášť jeho hrobky, který jsou na Insanity tou absolutně nejvíc frustrující věcí z celé hry. Ale to jsou mé zkušenosti ze základní verze, s tou enhanced edicí to asi bude o něco jednodušší.
Btw, Lonelywood je docela pěknej hub, lepší než Easthaven a Kuldahar. Samozřejmě na Athkatlu to nemá ani omylem, ale i tak je tam pár zajímavých NPCček a vedeljšáků. Nemluvě o parádní hudbě.
@Laurona (25.09.2019 08:27): Asi mě poznamenalo hraní BG2 s Tactics, Improved Battles a dalšími mody. :) Tam člověk také šetřil životy a kouzla, páč očekával za rohem vždy to nejhorší. :)

Teď spíše přemýšlím, kdy do HoW... Ten NPC mod vyžaduje přesun po 3., 4. či 5. kapitole (tedy každopádně před Nižší Dornovou Hlubinou). Ale co je nejlepší je otázka. HoW jsem nikdy nehrál. :)
@Laurona (24.09.2019 22:56): Zase si rychlejší. ;) Já to obíhám s ukrytým archerem či zlodějem. Sice nemám moc ztráty na hit pointech, ale kdybych šel normálně s partou a častěji tak družina spala, tak bych se tam nepatlal hodiny. :)
@Jab (24.09.2019 21:56): já už nakonec dnes zvládla všechny věže projít a opravdu to nebylo tak těžké, jak se na první pohled zdálo :) a ani jsem nevyužila to ochranné kouzlo proti střelám...bez spánku bych to ale nezvládla..ani tu dřívější část kde jsi teď ty.
4. ("mírové") patro Severed Hand. Zbytek zase zítra. :) Šlo to beze spánku. Byť na poslední souboje už nemám léčivá kouzla a tedy je parta trochu zraněná (v tomhle patře se ale můžu vyléčit). Ale pohodička. Ty davy nepřátel se dají likvidovat buď s pomocí útěku do minulého patra, výběrem správného vchodu do patra (dá se jim občas tak vpadnout do zad) a konečně posíláním průzkumníka, který spustí "přepadení", kdy je vaše parta následně většinou v lepší pozici.

Korin tedy může chodit sám. První patro minimálně čistil lehce. Archer tu i tak má vše na pár ran. A jeho pět za kolo je téměř jistota. Zvláště, když se mnozí nepřátelé dají odstřelovat po jednom. Btw má v mé partě téměř 50% zabitých. Rachot. :)
Jo. Web/Stinking Cloud (mágova kouzla 2. úrovně), Entangle (druid 1. úroveň). Vždy (u těch střelců je to ale dobré i když tě vidí) je zakouzlit těsně tak, aby tě nepřátelé neviděli (ale je to zasáhlo). A když jsou uvězněni, tak do nich sypat plošná kouzla (případně střílet z luku).
@Laurona (23.09.2019 21:48): To by tam mělo být. Ale prostě vejdi a sejdi. Měli by jít za tebou do předchozího patra a tam už si je namažeš. Ne vždy to tedy funguje. Některé lokace opozičníci opustit neumí.
@Jab (23.09.2019 21:33): Já zatím jen nakoukla do dvou věží a tam mě hned po vstupu přivítali kostliví lučištníci, kteří do mě pálili ze všech stran, a když se takhle zaměří na jednu postavu, tak ta postava schytá během chvilky dost velký damage. Takže by se hodilo nějaké plošné kouzlo - ochrana proti střelám, nebo něco takového :) Musím ty kouzla ještě znovu všechny pročíst. Je jich tam tolik, že si stále musím číst co znamenají a pamatuji si jen ty, které užívám nejvíce.
@Laurona (23.09.2019 21:02): Budu si to muset připomenout. Ale co si pamatuji, tak Severed Hand se mi po Dragons Eye zdála spíše jednoduší. Nicméně poslední průchody jsem měl v partě vždy toho Korina (Archera) z NPC modu. A tenhle kit dělá strašně moc stran rychlé likvidace slabších nepřátel. Však má teď u mě THAC0 3 (s obyčejnými šípy) a pět útoků za kolo. O tom se může mým válečníkům jen zdát. Každopádně Severed Hand má snad nejkrásnější lokace ve hře. Na ně se vždy těším. Severed Hand mě ostatně určitě nezastaví, vždy jsem nedokázal překonat až Dornovu Hlubinu. A to byť jsem byl i v té pozdější (Dolní). Což už je nedaleko od konce. Ale teď to udělám tak, že si po Severed Hand skočím do datadisku (Heart of Winter). Snad mi to pomůže. :)
@Jab (23.09.2019 20:24): Právě jsem taky dorazila do Severed Hand, akorát, že jsem zjistila, že v těch věžích si s mojí dosud osvědčenou taktikou boje téměř ani neškrtnu :D Ti lučištníci mi pijou krev. Budu muset vymyslet nějakou jinou strategii abych neumřela krátce po tom, co se objevím v místnosti mezi nimi :/
Tak teď směr Severed Hand. Btw můj kněz náhodou řachnul Yxunomei jako poslední. Následkem je sklepácky řečeno "aviváž" v procentu zabitých a procentu získaných zkušeností. Ale má nějaký Fast Flail, který přidává útok navíc. Další dostane na třinácté úrovni jako vlastnost kitu. A kněz se třemi útoky za kolo... To už bude celkem slušný bijec. Navíc už má ten štít Rudé Rytířky. To je prostě blaho. :)

Btw to QHD rozlišení je trochu vtipné. Ne že bych maximální oddálení úplně využíval. Screeny pak sice v QHD mohu típat, ale grafika samotné hry tomu samozřejmě úplně neodpovídá.

Jinak zatím pohodička. Kdybych nedělal neustále přestávky (ta hra to prostě nutně vyžaduje), tak jsem o dost dále. EE verze a hlavně kity to citelně zjednodušují. A to ač mám družníky z NPC modu. Korin je ovšem Archer (a logicky tedy s přehledem největší zabiják v partě) a i u zbytku party se dá vybrat z několika povolání a kitů. Staty úplně geniální nemají, ale IWD ten mod dává tolik, že se člověk těžko může zlobit. Navíc proti vanille je to i tak dalece jednodušší. A celkově i hratelnější...
Tweaks Anthalogy
Icewind Dale NPCs
Portraits Portraits Everywhere
Divine Remix

Jabův seznam pro hraní IWD v roce 2019. Tweak Anthalogy je jasný, umožňuje si nastavit hru podle svého. Mimojiné i maximum šípů ve slotu. Či zda chcete nechat vybrat, který z těch random předmětů (odkaz na seznam) dostanete.

Icewind Dale NPCs je naprostá nutnost. Pět parťáků (s nastavitelnými povoláními), kteří celé hře dávají nový rozměr. Navíc od prověřené autorky a tedy žádný obvyklý kýč NPC modů (nebo nových Beamdog NPC).

Portraits Portraits Everywhere je dobrý doplněk pro oživení světa. Citelně mi vyhovuje, když má každé NPC "tvář".

Divine Remix je hlavně má preference. Rád hraji kněze (kompenzuji tím asi svůj ateismus). Hlavně pro toho Rudé Rytířky je ve hře štít i zbroj. Tak co pro Role Play chtít více. :)
@emxd (17.09.2019 22:17): Pokud rozehraji jedničku, tak zase za svého Red Knighta (Holy Strategist of...). Zbytek parta z NPC modu od Kulyok. Logicky chci ten štít Rudé rytířky (a rudou plátovku Bathed-in-Blood). Pokud mi na tom místě vypadne ta druhá možnost (štít Umberlee), tak místo loadování lokace raději budu cheatovat. Ale to je maličkost. Posledně jsem se aj s tímhle kombem dobabral jen k dokončení Severed Hand.
Ale všetok ten uber loot má minimálnu šancu, že ti vypadne, v podstate ak ho chceš, tak si musíš pozrieť presne v ktorej lokalite padá, odkiaľ padá a potom grindiť, čiže je to ako celé IWD2 nevybalancované a na houby:) V bežnej hre 99,99997% toho lootu neuvidíš a teda sa ním asi ani nie je potrebné zaoberať :)
@Isair (17.09.2019 21:28): IWD2 ma veľmi rozsiahly list s random loot, jeden čas som to pozeral cez NearInfinity, je to veľmi komplexné a je ťažké sa v tom vyznať. Ale klasický "must have" random loot je Tymora's Loop, hlavne pre casterov, kde z obyčajných evocation kúziel sa z 1d6 per level stáva 1d3+3 per level, čiže máš menší rozptyl pri dmg a lepší priemer.

Tu je itemlist. V podstate väčšina z tých uber itemov sú random dropy.
@Isair (17.09.2019 21:28): Dvojku jsem bohužel nikdy nehrál přes pár hodin. Tak nevím. Mám originálku. Ale ani "lepší" jedničku jsem nedohrál až úplně do konce. Tak to u dvojky asi nikdy nevyjde. :/
@Jab (17.09.2019 21:24): A jak je to vůbec s dvojkou? Tuším, že někdo kdysi psal, že tam určitý random (asi podobný jedničce) je taky, nicméně jsem při svých x dohrání vyloženě nic velkého nepostřehl. Pravda, že jsem to hrál třebas minimálně s ročními rozestupy, ale mám dojem, že jsem nacházel (minimálně co se týká silných předmětů, které mi utkvěly v paměti) pokaždé tak nějak to samé.

Ale u dvojky jsem si příliš pečlivě ten item list nestudoval a ani jsem tehdy na netu žádný nenašel (na rozdíl od jedničky, kterých bylo plno), abych si to potvrdil.