Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Aha, tak to jsem přehlédl, chyba mezi klávesnicí a židlí. Já myslel že mám Windows 10 verzi 1903 ale ve skutečnosti mám Microsoft Windows [Version 10.0.17134.1099] tzn. Windows 10 version 1803 April 2018! Panebože, na čem všem ten Ray Tracing stojí!

Current status as of September 26, 2019:
Windows 10, version 1903 (the May 2019 Update) is designated ready for broad deployment for all users via Windows Update.

As devices running the Home, Pro, and Pro for Workstation editions of Windows 10, version 1803 (the April 2018 Update) will reach end of service on November 12, 2019, we are broadly updating these devices, as well as those running earlier versions of Windows 10 that are past end of service, to keep these devices both supported and receiving monthly updates. If you are not offered the Windows 10, version 1903 feature update, please check below for known issues and safeguard holds that may affect your device.

We recommend commercial customers running earlier versions of Windows 10 begin broad deployments of Windows 10, version 1903 in their organizations.
@Rapier (18.10.2019 14:18): V Epic laucheru to byt nema, ma se ti zobrazit pri spusteni hry okno s volbou DX11 DX12 Exit. To je dost podivny bug, ze se ti to nezobrazuje. Mne nejde jinak hra spustit nez to odkliknout. Jako ze by hra automaticky uvazila, ze nemas DX12 kartu a hru rovnou spustila v DX11? Divne.
@Paul (18.10.2019 13:35): mám všechny OS aktualizace Windows 10, poslední Nvidia driver a Control jsem odinstaloval + nainstaloval znovu. Bohužel volba spustit hru s DX12 v Epic Launcheru prostě není.
@Paul (18.10.2019 13:15): no nic vidím to na další měsíc bez RTX karty. Už mě zbývá jedině oficiální reklamace (DP porty nejdou, Control nejde s RT), snažím se v alza.cz domluvit na vrácení peněz. Kéž by to vyšlo. Mám už z toho opravdu těžkou hlavu.

BTW Windows 10 mám up to date.
@Paul (18.10.2019 12:35): Windows mám verzi 1903, poslední Nvidia Driver taky, jak mám poznat že to pouštím přes DX12 render? V setupu hry nic takového není, spouštím to přes ikonu na ploše.

EDIT: aha to se musí spouštět přímo ze složky s DX12. By default je to jen DX11. Jenže to taky nejde protože když spustím Control přímo ze složky tak dostanu:

Please launch the game using the Epic Games Launcher and a valid Epic Games User Account. Shutting down.

Jenže na pozadí mě EPIC běží a jsem přihlášen. Takže když hru spustím s DX12 ze složky, tak dostanu info ať to spustím z Epic Launcheru a tam když to udělám tak nemám dostupný RT?! WTF?
Zeptám se možná hloupě. Mám RTX 2070 Super a zkusil jsem Control. V setupu hry ale nemám dostupné RT, hra mi tvrdí, že je potřeba RTX GPU card a DX12. Tak nevím ale mám Windows 10 stejně jako RTX kartu. Dělám něco špatně?

PS: nedělám si srandu, opravdu volba Ray Tracing má zámeček. :( Je nutné někde něco zapnout v Nvidia ovladačích pro podporu RT?
@marwel (12.09.2019 09:05): metro je na rozdíl od controlu srdcovka, tam se mi nechtělo čekat rok navíc, plus to šlo koupit na steamu. Ale teď už si počkám až budou venku oba datáče a dám je naráz
@Paul (12.09.2019 08:10): Ano, vyplati se pockat az hra bude v komplet edici a bude stat 10 euro na Steamu. Co se vyplati a nevyplati je dost relativni. Krom toho Metro jsi si urcite koupil i kdyz pro nej maji vyjit DLCcka, ze?
@Toaleťák (11.09.2019 07:18): to zní zajímavě. Zrovna nedávno to kolega z práce na svém Pascal GTX 1080 hrál a říkal mi, že Ray Tracing vypadá moc hezky ale že je škoda že má nehratelné fps. Zkusím mu dát Tvůj tip ale obávám se že on jako PC master race odmítne hrát v roce 2019 hru renderovanou v HD Ready a zvětšenou na Full HD.

Teď tak přemýšlím co bych si měl zahrát na nové GPU, zdali nejprve Quake 2 (nevlastním ale koupím) s RT nebo Control s RT (vlastním). Už se nemůžu dočkat! Zpětně (zatím stále jen dle videí) musím uznat že RT je revoluce skoro jako HDR v Oblivionu nebo 3Dfx ve své době.
@valcik (11.09.2019 10:39): Jj, četl jsem ráno, hlavně jsem rád, kromě lepší optimalizace, že to bude řešit ten Indirect Diffuse Lightning z hlediska toho, že nebude tak škaredě zašuměné jako teď a také že půjde vypnout motion blur.
Tak jsem dneska ráno zkoušel RayTracing na Pascalu, protože nVidia konečně vydala ovladače, které nezpůsobují pád hry při zapnutí RT na Pascalu. No a byl jsem hodně překvapen. Na 1080Ti to je docela dobře hratelné při render resolution 1366x768 s výstupním rozlišením FullHD a 4x MSAA, všechny položky RayTracingu zapnuté - 40 až 60 FPS. Ovšem pokud se vypne RayTraced Indirect Diffuse Lightning, tak se dostáváme na 50 až 70 FPS. Pokud se ovšem spokojíme s tradičním renderingem bez raytracingu kromě teda RayTraced Transparent Reflections, tak to beží jak z praku i při render resolution FullHD a pořád máme ve sklech takové ty eye candy odrazy druhé konce místnosti. Luxus
No ja nerozumiem tým všetkým, ktorým sa nepáčil Alan Wake, najskôr ma to tiež trochu nudilo a nemá to taký dynamický gameplay ako Max Payne, a prvýkrát som skončil niekde v 2 kapitole, ale keď som to znovu rozohral tak ma to naoza chtytilo, tá tmvavá atmosféra a hudba boli skvelé, dej bol tiež dobre napísaný. Quantum Break oproti tomu pôsobil oveľa menej výrazne a gameplay nebol o moc lepší. Na Control som ale zvedavý, keďže má hra menej lineárny design a veľa vedľajších misií.

@marwel (08.09.2019 11:07): Tvl Tam sú Porcupine Tree v Titulkoch? To ma teda prekvapilo, aj keď si nie som istý či sa tá skladba tam celkom hodí, hlavne zo svojou neslávnou replikou "Xnox is a God to me".
Dobre to bylo. Lepsi nez jsem cekal. Pred vydanim jsem si nebyl moc jisty co od toho ocekavat. Posledni hra od Remedy kterou jsem hral byl Max Payne 2. Dobre videt, ze stale umi.

Porcupine Tree v titulcich potesili. :)
@Rapier (06.09.2019 17:10): V QB je to pojmenované jinak, nicméně je tam zaklikávátko, že se hra renderuje v nižším rozlišení a upscaluje do nativního. Potom hra jede plynuleji, ale vypadá rozmazaně. To stejné je nastavené v tom videu, co jsi postoval. Resolution vypadá jako nativní a "render resolution" je 720p. Takže se hra upscaluje. A od prvního pohledu to vypadá divně v tom videu. A nemá to nic společného s DLSS..
@Rapier (06.09.2019 17:04): Jasný, to je stejnej oblbovák jako v QB. Obraz vypadá vyblitě a rozmazaně. Když jsem to v QB zapnul, tak jsem taky mohl hrát na max detaily plynule, ale vypadalo to hrozně. Chci si to užít v plné kvalitě..
@Bursoft (06.09.2019 16:49): Zde video s RTX 2060 Super = RTX 2070 a Ray Tracing On. V 2:42 jde vidět nastavení, jen nevím zdali to znamená že FPS jsou gut, protože se renderuje v 720p? Nebo se pletu?!

V diskuzi pod videem:
"played it on a 2060 super.
If you turn off DLSS with MSAA 4x, and with RTX on EXCEPT global illumination (doesn't work well on full HD), the game runs at 60 fps most of the time.
This is the config I suggest for everyone who plays this on a 2060 super. Ultra details of course."

"It's 1080p DLSS. Not 720p. And also it has 4 Ray Tracing things running at the same which is really impressive"
@Rapier (06.09.2019 15:51): Já myslím, že s touto generací grafik to nebude moc dobře hratelný s RT. Protože kombinace náročných efektů a nulové optimalizace. Je to stejný engine, jako v Quantum Break a GTX 1060 se hodně smažila a i tak jsem to hrál na medium/high detaily, 60 fps jsem stabilně nedával..
@Bursoft (06.09.2019 15:06): tohle je prý nutno hrát s Ray Tracing. Kolega to zkoušel na GTX 1080 a hrozně moc se mu to líbilo, tedy až na fakt že měl skoro slide show. :) Taky říkal že prý je to velmi těžké.

Zdá se že důvodů proč koupit RTX 2060 Super/2070/2070 Super bude čím dál víc. Už i Unreal engine má implementovanou podporu Ray Tracingu.

Takže nejen Quake 2, Metro, Lara ale relativně brzy i Cyberpung 2077 + nový Vampire a v budoucnu mraky her s Unreal enginem.
Za mě překvapení roku. Nějak jsem si zvykl na velký hype v trailerech a pak zklamaní ve hře a tady mě to velice pozitivně překvapilo.

Akorát jsem narazil na troj-chapadlového bosse a ani po hodině nevím, jak na něj :D
Nedělám si moc iluzí, že by si lámali hlavu s optimalizací, tak hora bude muset k Mohamedovi a zahraju si to, až budu mít lepší GK. Ale vypadá to fakt dobře, na Vortexu to Jirka zcela nekriticky vychválil, takže těšing velkej..
Tak jsem narazil na zdaleka nejhorší boss design od Bed of Chaos v DS1. A je to tak intenzivní nasírák, že ani nevím, jestli se mi bude úplně chtít to nějak zvlášť zkoušet dál. Protože jenom opravdu prudkého inteligenta může napadnout zahalit celou velkou místnost pronikavou rudou, když i všichni enemáci jsou rudí, a boss je ten nejrudější ze všech, a všech dohromady je tam tolik, že se v tom prostě absolutně nedá orientovat a je to pokaždé jen otázka několika málo přísně chaotických vteřin, než jsem mrtvej. Checkpoint hned před bossem samozřejmě taky není, pokaždé se člověk musí proběhnout. A dvakrát po sobě tak činí mírumilovně, ale potřetí mu cestou už respawnujou litající enemáky, aby náhodou člověk neměl sebejistej pocit z plných HP.

Není to ani zdaleka poprvé, co mě hra nepříčetně frustruje, a kolem a kolem shledávám zdejší game design v mnohých směrech opravdu mrtě nedomrlej.