Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ronik (21.12.2018 12:22): Člověk se po porážce bosse nebo po projití nějaké skryté lokace těší, že tam najde nějaký bonus pro svou postavu, vylepšení a on se tam vesměs skrývá nějaký vykopávkový předmět, který mohu akorát tak prodat :-) HK je na ta vylepšení strašně skoupý, potřeboval bych více životů, více slotů (notches) na přívěšky, životů už mám značně dlouho jen 8 a Notches jen 9.
@Ringo (21.12.2018 12:02): Od získání těch prvních pár pohybových schopností je ta hra hodně nelineární, takže i když to tak nevypadá, úplně nepovinný boss jsou třeba i ty Mantis Lords :) Kutálející Watcher Knights zrovna ale povinní jsou, ti se obejít nedají.
Konečně padl ten laserový boss v krystalových dolech. Ale co nedávám, tak v City of Tears ty kutálející se rytíře, kteří na mě ïtočí ve dvojku, tam jsem bezvýsledně strávil spoustu hodin. Stejný problém mám s těmi třemi kopínicemi, kdy porazím jednu a pak na mě zaútočí zbylé dvě. No stále spousta výzev tam na mě porůznu stále čeká. Zatím se nepouštím do tří bossů, kteří jsou v místě těch tří značek. Také nevím, jestli je nějak podstatné porážet podruhé některé bossy, kteřá na mě čekají v jakési jiné realitě, kde se proskáču k nim po objevujících se plošinkách. Možná že stále mijím svižnější postup tím, že jak je nějaký boss příliš velká výzva, nechám si jej na později a mezitím bloumám někde jinde :-)
Tak se blížím k 50 hodinám, ale ke konci asi ještě ani náhodou, úkolů je přede mnou ještě neskutečně mnoho, ale už začínám cítit zrychlený progress, po té co jsem našel raketový let do strany, plavání v kyselině a křídla, která mě povznesou o kousíček výše než doskočím mám pocit, že jsem trochu získal volnost a nechodím márně od ničeho k ničemu s tím, že tam či onde se stejně nedostanu a když někde jo, tak s totálním vypětím všeho zručnostního umu a doslova si sahám na naprosté dno svých schopností v tomto směru. Hra svým rozsahem doslova konkuruje běžným epickým japonským RPG. Někomu to třeba přijde moc, nicméně, ono to pořád neskutečně baví a vůbec mi nevadí, že když sednu k tomu, že jdu hrát, tak spustím Hollow Knighta bez zaváhání a nemám pomyšlení na to, že bych dal pauzu a na chvíli zahrál něco jiného. To se mi moc často nestává. Udělená stovka se jen potvrzuje a jestli hra něčím začíná mírně získávat navrch oproti Ori, tak je to svou komplexností. Schopnosti nejsou tak přimočaré rozdělené do nějakého stromu o třech větvích, ale jde si opravdu šít postavu na míru a přitom s ní umět naprosto diametrálně odlišné věci.
Uff, získán Crystal Heart a ani to moc nebolelo. Ono to vypadá vždycky děsivě, nějaká ta pasáž, ale pořád přemýšlím, jestli jsem tady nějakou opakoval častěji, než tu pasáž se stoupající vodou v Ori :-)
@Bodkin (10.12.2018 23:00): Já jsem asi ve finiši té lokace, laserové brouky jsem nejprve probíhal, nakonec je teď i likviduji, s nima problém není, ale ta pasáž, jak jsou tam ty krystaly, které sice střílí laser jen na jedno místo, ale je třeba jimi proskákat přes pojízdné a obracecí plošinky, to je fakt peklo :-) Ale pauzu neplánuji, stále mě to baví a nejde se odtrhnout, geniální hra :-) Jinak už mám 2x upgradovaný meč, tak konečně cítím i nějaký ten vývoj postavy v bitvách.
Ta hra mě chce v Crystal Peak připravit o nervy :-) Jdu se dnes raději na to vyspat, zítra budu pokračovat :-)
Tak zatím pohořívám na Soul Masterovi, na něm to teď stojí a padá, semo tamo výlety do chodeb, které jsem neprošel až na samý konec, protože nějaká překážka původně nebo frustrující postup, ale moc progresu pro postavu jsem tím nezískal. Ještě párkrát jej zkusím a pak se asi vydám hledat nějaké další featury, které by mi mohly pomoci. Soul Master se mi jeví ještě jako větší svině než byla Hornet :-) Docela mi pomáhá ten štít, co se kolem mě točí, škoda, že se netočí rychleji, ale už jsem díky němu dal dva bossy, kteří mi před tím nešli :-)
Nakonec zvyšuji na 100%, je to fakt promakané, promyšlené, obtížné, nasírací, ale tak nějak správně a vždycky existuje cesta. Vlastně marně vymýšlím, jakou má hra chybu, abych mohl dát o něco méně bodů než Ori, ale bylo by to účelové, jen abych oběma hrám nedal stovku. Takže nakonec ji mají obě :-)
Jinak doufám, že hra neumožňuje spadnout někde bez cesty zpět? Třeba že někde něco nevezmu, pak mě to zamkne někde, kde to potřebuji a konec? Zapadla za mnou jedna brána a zatím z tama nenacházím cestu ven a už jsem celý ten prostor prolezl několikrát.

Edit: cesta možná nalezena :-) Tak je to v té hře se vším, hodinu hledat něco, čeho jsem si před tím nevšiml :-D
@Ronik (02.12.2018 12:57): Je to možné, ale líbí se mi, že je to kompaktní fungující systém, nic tam vlastně není zbytečně. Baví mě se potulovat, semo tamo najít jen tajnou chodbu nebo zkratku, které jsem si nevšiml a každičký takový střípek mě vlastně posunuje zase o kousek kupředu :-) KDyž mám třeba hoďku čas na hraní, tak jej strávím třeba jen cestou z jednoho konce komplexu na druhý do banky, jen abych si tam uložil nastřádané peníze, abych je neztratil, až půjdu další den do neznámých chodeb, které nejsou zmapovány.
@Bodkin (02.12.2018 02:58): Přesně proto jsem dal průběžné hodnocení jen 95%, i když to byl jasný aspirant na stovku. Má sice promyšlenější souboje než Ori, kde to člověk tak nějak všechno ustřílel na dálku, ale neodsýpá to a u postavy nevidím moc ten progres. Vylepšení přicházejí až po nějaké hodně úmorné pasáži, u které jako bych cítil, že jsem se měl už někde vylepšit, aby to nebylo tak ubíjející, jenže nebylo kde. Navíc když už nějaké vylepšení najdu, mám skoro pocit, že je spíše kosmetické a stejně mi nějak moc nepomohlo (rychlejší odsávání souls, nějaké další featury do bojů a pod. Nepřijde mi, že by mi to usnadnilo situaci až tak moc, že stálo za to se k tomu protrápit. Chápu, že nějaký ten challenge je hráči žádán a asi by to nebylo ok, kdyby to bylo dětsky snadné a člověk tím prošel jen tak, ale těch smrtí na banálních místech je tady až nějak příliš. U Ori jsem např v závěrečné části stromu snad 50x zemřel, zanadával jsem si, ale řešení nakonec bylo v podstatě logické a člověk na konci si řekl, že jasné, příště už by to proskákal v pohodě, chtělo jen na to přijít jak. U Hollow Knighta v pohodě pohořím několikrát v lokaci, kterou už jsem několikrát zvládl a její zvládnutí je i na podruhé, potřetí atd pořád stejně těžké :-) Ori má jednu fajn featuru, pokud měl člověk nastřádanou energii, mohl si kdekoliv v bezpečné lokaci (takové, kde nemohl nastat dead end, z kterého by nebylo cesty ven) vytvořit savepoint.
@Ronik (01.12.2018 14:56): Ano, stačilo to nedělat ve tři ráno, ale normálně...

@Ringo (01.12.2018 16:28): Ta pomalost je jednak tím, že mapu si nejdřív musíš koupit, než ji SÁM dokreslíš, je tam spousta místností náročných na traverzování a hrozně málo laviček a většinou jsou i daleko od místa, kde se často umírá. A tohle všechno mi příjde naschvál, aby to člověku mnohem déle vydrželo, což zrovna já neoceňuju. Rád svým časem plýtvám sám, není nutné aby to za mě dělala ještě hra.

Navíc tohle je několikátá co hraju v řadě - Steamworld dig 2, Super Metroid, Cas: Symphony of the Night a Guacamelee a oproti těm ostatním má docela špatný flow, ty ostatní odsypávají příjemněji.

A ještě dotaz na Experty - Tady je nějaký parry nebo se mi to jen zdá? Párkrát mi přišlo, že jsem se trefil přímo do jeho úderu, nedostal jsem damage ale nepřítel ano. Je to tak, nebo je to jen z nevyspání?


Hm a to toho Oriho tedy taky někdy zkusím. :)
Jinak já to asi budu hrát 200 hodin, protože jsem schopen třeba 4 hodiny bloumat v zákysu, než se někam posunu. Třeba jako teď, než jsem přišel na to, že jde sekat i směrem dolů. Docela zásadní věc. Mám za sebou 19 hodin a pořád nemám nic jako nějaký vyšší skok nebo skoky s odrazem od stěny. Když jsem si myslel, že Ori je snad nejtěžší hra, co jsem dohrál, tak oproti Hollow Knightovi to byla procházka růžovou zahradou.
Já to hraji teda hodně pomalu. Někdy to pustím a nestihnu se ani nikam dostat, promašíruji pár lokací jen tak. Jediné, co mi na HK z počátku nesedělo byl ten brouší svět, nevěděl jsem, jestli se do něj budu umět vžít, ale jako jo, dá se říci, že si ty brouky začínám užívat, ta atmosféra je tu parádní. Postup je ale hodně pomalý, mnhody fakt nevím co, tak jen tak bloudím a stejně se nedoberu výsledku. Trochu tu schází ta přímočarost, kdy jsem se v Super Metroidovi dostal někam, tam něco získal a hned jsem věděl, co to je a co tím dále odemknu. Tady ten spád kapku chybí a dost za to může dohledávání mapy. Teď jsem třeba našel toho co prodává mapy a odhalil mi něco, co jsem dávno prošel bez jeho mapy. Pak jsou tu lokace, o kterých vím, že se s vypětím všech sil asi dají prolézt, ale je to tak frustrující, že předpokládám, že bude existovat nějaká abilita, která mi umožní to projít kapku normálněji a ne aby to byla vyloženě haluz - např, lokace s bodláky. Zatím nevím, jestli ten pomalý postup je klad nebo zápor, protože si to hraji tak nějak jako v klídečku s pomalým tempem a vlastně nikam nespěchám. Otázkou je, jestli se to časem pak spíše nepotáhne a neomrzí to, tak uvidím. Zatím nevím, proč bych tomu měl v hodnocení srazit jediný bod.
@Bodkin (01.12.2018 13:20): Tak jsem to taky myslel! ;)

Já teď stojím u staženého mostu do toho města a nevím, jestli to stačí přeskákat jen s Walljumpem a Dashem, nebo je třeba ještě další, protože mi příjde, že je tam úsek, který potřebuje něco dalšího...
@Strady (30.11.2018 13:43): Taky pravda, ale neutratil jsem za ně ani 'korunu'. A navíc tu fog něco lokaci jsem prošel celou bez mapy, anžto mapař je za tím černým energetickým sloupem, přes který nevím jak se dostat.
@Bodkin (30.11.2018 10:39): Na ten čas nemysli, já kdyby věděl, že to budu hrát 40 hodin, tak to ani nenainstaluji. Se schopnostmi se to trochu zrychlí. Teď s arénami mám přes 50 hodin :)

Jinak už mám 111% procent a už mi chybí jen poslední aréna, kde dostávám od Pure Vasila kotel. Přes víkend bude trénink, to jedno procento mu nenechám.
TAk beru hodnocení zpět, furt mě to tak nějak baví. Ale všechno je hrozně pomalé. Ale při představě, že jsem teprve v jedné šestině, se mi to chce rovnou odinstalovat.
@Bodkin (29.11.2018 14:24): Tak až dohraji všechny jRPG co mám v plánu, dojedu resty v starých RPG, ne vše hjsem ještě odhrál, projdu všechny metroid hry co mám v plánu, taky hromadu adventur, které poslední léta vyloženě flinkám a odkládám na někdy možná v příštím životě, tak ten Dark Souls třeba zkusím, jak nebude už fakt co (a to jsem zapomněl, že se poslední dobou na stará kolena pokouším kvůli atmosféře a story proniknout i do jiných akčních her jako jsou vesmírné střílečky (Wing Commander a X-Wing a nebo příběhové FPS (zmíněné Dark forces :-)
@Ronik (29.11.2018 13:52): Neříkám že nezvládl, ale dvojka neháže pod nohy tolik zbytečných klacků, aby ji hráč ragequitnul a odinstaloval dřív, než ho to chytí.

@Ringo (29.11.2018 14:01): DS jsou jako Final Fantasy, jednotlivé díly na sebe nenavazují, o to je to lepší, že nemají žádnou story. Je to skoro jako Fifa 2011 a fifa 2012.

@Strady (29.11.2018 14:03): Optimální může být, jen tvrdím, že dvojka má nejlepší křivku obtížnosti pro nováčky a imo není tak nefér jako např jednička a ani tak ze začátku meta jako trojka. Ale pokud máš v plánu DS si zahrát, tak každá hra je dobrá jako ta počáteční.

@Ringo (29.11.2018 14:05): Jo, čtu tady úplně přesně jaký na to máš názor, co nemáš rád a co rád naopak máš a vyšlo mi ztoho, že bys měl někdy v budoucnu zkusit někde levně získanou DS2 a je pravděpodobný, že tě to příjemně překvapí.