Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (29.11.2018 13:46): jako, ono by to po x hodin trénování v tom DS taky jistě šlo a zvládl bych určitě lecos, jenže mě musí i to ovládání tak nějak bavit, aby mě bavila hra. jeden z důvodů, proč jsem nikdy nehrál nějaké bojovky, kde ovládám akčně v realtimu pańáca, obzvláště v 3D a bylo třeba mačkat x tlačítek, aby udělal ten či onen specifický chvat, úder atd., je ten, že mě prostě tento styl nikdy nebavil. Spíše hraji hry, kde rozhoduji o jiných věcech a jaký chvat v realtimu udělá postavička je spíše na naučených schopnostech té postavičky a ne na mé zručnosti. Metroidvania hry mi umožňují zahrát si plošinovku a v podstatě čerpat gameplay jak v dungeonu, to mě na nich baví. Kdybych se tam musel otáčet jak v Contra III, tak bych je taky měl na žánrovém blacklistu :-)
Nedávno jsem nad tím přemýšlel, že vyzkouším DS. Jen jsem si myslel, že trojka je taková optimální.
@Drolin (29.11.2018 13:38): Witcher II taky padá, protože jedničku jsem nějakou dobu hrál a absolutně se mi nelíbilo na ní prakticky nic. A jak jsem už někde psal, druhé díly bez hraní prvních nehraji, pokud tam není vyloženě generační skok :-)
@Ringo (29.11.2018 13:33): To plně chápu, já právě z těch tvých posledních příspěvků vydedukoval, že bys mohl být velmi příjemně překvapen.

@Ronik (29.11.2018 13:37): Já bych fanouškovi metroidoidů neradil, aby HK nezkoušel, jen s ním mám (mé vlastní) problémy.

Also, z mé vlastní zkušenosti vím, že DS2 je neskutečně mnohem více noob friendly a proto jsem se ho nebál přednostně doporučit.
@Bodkin (29.11.2018 13:08): Ad Dark Souls - Ja chápu, že to je pro vás pecka hra a že by se mi určitě musela líbit taky, ale věřte mi, tohle je styl, kterému se vyhýbám naprosto úmyslně, protože ze zkušeností vím, že takové ty hektické bojovky kotoulovky nejsou absolutně můj žánr :-) Jeto jako by mě někdo dneska přesvědčoval, že si mám zahrát nějakou aktuální Doomovku, že se mi určitě musí líbit. Zajisté to bude v žánru 3D stříleček dobrá hra, ale holt ne pro mě (byť si semo tamo nějakou příběhovou, jako je System Shock nebo Dark Forces, zkusím, ale opět, musí v ní být něco specifického, co mě chytně a pak přežji to ovládání v 3D, když je to zkousnutelné a přežiji první level, ale hodně specifického :-)
@Ringo (29.11.2018 13:04): Není to až tak, na ovládání, těžké - tedy trojka, dvojka je šílenost kde nejde normálně ani vyskočit. A také bych řekl, že by si tomu hned dal 100 procent.
@Ringo (29.11.2018 13:04): Právě si myslím, že by tě to mohlo (příjemně) překvapit ;) Ale právě dvojka, jednička ne. A dvojka je naštěstí spinoff, s jedničkou nemá díky bohu nic společnýho.
@Bodkin (29.11.2018 13:01): Tohle bych fakt neuměl ovládat, vím, že jsem koukal na různé gameplaye už u jedničky. Nemám moc rád stresově vyhraněné vynucené závody v klikání na tlačítkách. A navíc, prvně bych musel hrát jedničku, než bych se pouštěl do druhého dílu něčeho :-)
@Bodkin (29.11.2018 12:52): je to ve 3D a ovládat najednou pohyby postavy, pohyby hlavy a pod....ee, já to 3Dčko prostě nemusím, vyhýbám se takovým hrám. Možná ještě snesu ty Zeldy v 3D, to pro mě je ještě na hraně toho, s čím se mi chce ovládáním trápit, ale třeba Castlevanii v 3D jsem vyloženě vytěsnil a ani je neberu jako pokračování série :-)
@Ringo (29.11.2018 11:59): Zajímavé, protože Dark Souls jsou vlastně taková 3D metroidvania. A po Hollow Knightovi (a Salt & Sanctuary až se k tomu dotaneš) k tomu budeš mít dobrou průpravu.
@Strady (28.11.2018 19:06): Docela teď tápu, kam jít, dost často umírám, ale musím říci, že to tápání kam, zkoušení, kde je to průchodné ajestli nejít raději do jiné otevřené chodby na mapě mě na těchto hrách baví nejvíce. To odhalování, objevování, vracení se. Docela mě překvapuje, že to někteří hráči považuji za zápor a dávají přednost klasickým arkádám typu, proběhnu level 1 a čeká mě level 2 (na což teda zase vůbec nejsem já, výjimečně si dám v zápalu boje občas nějakého Mária, ale v hloubi duše vím, že u toho trpím, stresuje mě čas a cílem je proběhnout, natož abych do toho hledal ještě secrety :-). V metroid hrách se mohu díky bohu jen tak rozvážně bloumat a rozjímat a kdy vstoupím do adrenalinové soutěže si ve hře rozhodnu prostě sám :-)
@Strady (28.11.2018 18:38): Já jsem díky tomu fightu zjistil, že je to v podstatě šermířská hra, takže teď už v pohodě dávám i ty velké trouby s mečem a štítem, doteď jsem se jim vyhýbal, protože jsem myslel, že jim jen buším do štítu a nic z toho :-) Prostě jiný přístup než mají jiné etroidvania hry vsázející na boj z dálky ustřílením, ať už jde přímo o Super Metroid, nebo Ori and the Blind forest. Začínám zjišťovat vlastně zásadní rozdíly, kterými se HK liší od Ori a obě hry vsázejí prakticky na něco jiného. Ori vynikala v pohybech v prostředí a nutnosti přijít na to, jak a pomocí čeho kam doskákat, zatímco fighty byly formalitou, HK zatím vsází na promyšlené šermířské souboje a boss fighty :-) Ale že to není hra pro mě, to odmítám. Jo, na plošinovky jsem sice levý, ale jak se vyhecuji, tak to půjde, přece bych se nepřipravil o to nej v žánru :-)
Uff, Hornet poražena, když to člověk dá, tak si říká, že to vlastně nebylo až tak těžké, jen se člověk do toho nesmí zbrkle hnát, ale spíše jen uhýbat a jít do úderu opravdu jen v momentě, kdy si je jistý, že Hornet neudělá nějakou nevyzpytatelnou věc :-)
Tak jdu to znovu trénovat, trochu mě vyděsila jedna hláška v jedné diskusi, kde kdosi psal, že po dvou hodinách utrpení to nakonec dal a někdo mu tam napsal, že pokud se trápil dvě hodiny u takto snadného souboje, není ta hra pro něj :-)
@Ringo (27.11.2018 23:23): Jak jsem psal několikrát, chce to být trpělivý a přesný timinig.

Jinak včera jsem zmákl dvě arény a mám 110% ale zbytek asi nedám. Jako Dreamshield je perfektní, několikrát mi zachránil a jak pěkně kosí nepřátele, můj oblíbený charm.
Ok, byla chyba to hrát současně se Castlevania: Symphony of the Night, Hallow Knight sice úžasně vypadá a zní, ale v přímém porovnání je strašlivě pomalý až nudný. A jak jsem slyšel, i strašlivě dlouhý. Takže tohle asi nedám.
A já jsem ani po hodinu a půl snažení nevyzrál na tu šermířku v zelené sekci. Buším do ní co se dá, házím na ní kouzla a ona ne a ne zhebnout a během toho dlouhého souboje samozřejmě nemá problém mě při svých nevyzpytatelných skocích 5x zasáhnout, občas souboj prodloužím léčením, ale i tak, marné zatím, mě tam musí přeci jen asi něco chybět, nějaká featurka, kterou jsem nenašel nebo něco.
Tak jsem včera dal Grimm Troupe, než jsem se zase z žil ovládáním, dostával jsem od bosse strašný kotel. A to nebyl dream mód. Opět se ukázalo, že je lepší zvolit defenzivnější charms a být trpělivý.

Dnes zkusím Godmaster i když jsou to arény ale viděl jsem malou inspiraci na youtubu. No kurva, je to vůbec možný?????

Co mi zatím na Hollow Knightovi jako Metroidvaniovce přijde divné, že jsem sice našel pár předmětů, které mi umožňují mapovat, svítit ve tmě, nějaké fragmenty do štítu či co to je a pak ještě do čehosi, ale po docela dlouhé době hraní, kdy mám zmapované jakési dvě sekce a projitou část třetí, která se mi ještě nemapuje, jsem nenarazil na nic, co by mi vylepšilo postavu, ani více životů, ani skok do větších výšin, který očividně dle lokalit, kde potřebuji vyskočit výše, než umím, značně potřebuji. Zatím jsem ztroskotal na bossovi šermířce v zelené sekci. Snad je to tak normální a nedělám nic špatně :-) To není výzva k tomu, aby mi někdo psal návod a spoily, ale asi by mi stačil lehký hint zda ANO, dělám něco blbě a asi jsem něco minul nebo NE, je to takhle ok a s šermířkou si musím poradit vlastní zručnostní dovedností :-)
@Ringo (26.11.2018 16:21): "ale je tam mapa? Jde se vracet do lokací zpět a dořešit tam, co nebylo řešitelné před tím atd?" Ano.

"nemyslím, že je to pro Ori a Hollow Knighta konkurence, těm pro mně konkurují jen králové žánru, Super Metroid a Castlevania Symphony of the Night. " Ano, produkční hodnoty jsou kapánek jinde.
Ad Odallus - jako já jej zcela nezavrhuji, jen mi nespadá do toho, co snesu. Přijde mi, že je to spíše takový GoDs, jo, sbírám předměty, procházím úrovně atd...ale je tam mapa? Jde se vracet do lokací zpět a dořešit tam, co nebylo řešitelné před tím atd?

U mě metroidvania nadšení kdysi dávno před léty začalo popravdě Castlevaniemi, první jsem dohrál Dawn of Sorrow, pak jsem dojel Symphony of the Night, pak Harmony of Dissonance, dlouho jsem hrál Arria of Sorrow, než jsem ztratil savy, na skladě mám ještě Portrait of Ruin a Order of Ecclesia. Vše jsou to Castlevanie, kde jde levelovat, Metroida jsem tehdy nechal spát, protože tam levelovat nešlo a myslel jsem si, že to se svou levostí u plošinovek bez možnosti vycvičit postavu nezvládnu.

Stařičké Castlevanie z NESu a také ze SNESu mi přišly čistě jako plošinovky s jednorázovými levely a jednorázovým těžkopádným přehazováním předmětů a navíc každá úroveň byla na čas, což je pro mě nepřijatelné, mám rád pozvolné tempo a zkoumání každého zákoutí, ne nějaký shon.

Proto asi zatím má odtažitost od Odalluse, navíc si moc nemyslím, že je to pro Ori a Hollow Knighta konkurence, těm pro mně konkurují jen králové žánru, Super Metroid a Castlevania Symphony of the Night.

Samozřejmě ten Salt and Sanctuary mám taky ve wishlistu. Po projití Super Metroida jsem navíc zjistil, že ty procházečky jdou i bez levelování, ale pořád vyžaduji ten dungeonovitý styl s mapou. A tady je Ori a Hollow Knight ideál.

Pokud bych měl porovnávat prozatím Hollow Knighta, tak je úžasný, ale přiznám se, že mi kapku více seděl svět v Ori a rovněž vývojový strom postavy.
Přesně jak píšeš, úplně jsem je minul, tak jsem si myslel, že je to placené dlc.
Paráda Dík, už se na to těším! Bude 112% :)
@Ronik (26.11.2018 11:37): aha, to mění situaci. Tak to musím ještě získat zbylé dva Klenoty. Právě, že jeden je v podobě té dámy z obrázku a tím jsem myslel, že je to placené dlc.
@Strady (26.11.2018 10:48): Bacha, obsahová DLC zatím byly všechny zdarma, to, co jde koupit na Steamu, jsou jen soundtracky :) Příští rok ale vyjde placené DLC s hratelnou Hornet.

@Ringo (25.11.2018 23:31): Odallus je hodně dobrý a těžkopádný není, NESovská je jen stylizace (první Castlevanii jsem letos hrál a vůbec se to nedá srovnávat), ale taky to není moc metroidvania, spíš Demon's Crest. Každopádně kacířsky bych řekl, že Hollow Knight je dosavadní vrchol žánru :)
@Ringo (25.11.2018 23:12): Hollow Knight je nejlepší hra co jsem tento rok hrál - Vůbec jsem nečekal, že to bude taková pecka. Jak píšeš jednotlivé zvuky jsou úplně skvěle, dá se podle nich orientovat, kde je jaký brouk! Scenérie jsou tak různorodé, že jsem opravdu žasl jak na to tvůrci vůbec přišli.
Přemýšlím, že na Vánoce si koupím DLC a dám si to celé znovu.
@Bodkin (25.11.2018 23:18): Odallus na mě působí až příliš NESovsky těžkopádně jako první 3 Castlevanie. Já mám v tomhle přeci jen laťku nastavernou od Super Metroid a Castlevania Syphony of the Night nahoru. Takže když už nová hra v old school grafice, tak se těším např. na Timespinner, případně Muumy Demastered nebo na La Mulanu,
Jelikož mě letos chytla hotová Metroid mánie (odstartoval to Super Metroid na SNES mini), po dohrání Super Metroida a Ori and the Blind Forest jsem se vrhl na druhou nejlépe hodnocenou aktuální hru žánru (aktuální považuji hry tak tř roky nazpět :-) Naštěstí tento žánr slaví žně a kvalitou si v ničem nezadá se starou klasikou, na rozdíl od žánrů jiných, kde smutně sleduji narůstající úpadek, takže po totální euforii z Ori jsem byl na Hollow Knight moc zvědavý, jestli se dostaví stejné nadšení. Zatím teda musím říci, že mě to fakt vtáhlo. Sice jsem z počátku tak nějak kroutil hlavou, co to je za bizár a říkal si, tohle dech beroucí lesní scenérie Ori nemá šanci překonat, po chvíli hraní jsem si na ten broučí podzemní svět docela zvykl a mám z toho dojem, jakoby někdo oprášil Ferdu mravence a ponořil jej do pořádně temného až záhrobního světa. Komixová grafika po čase padne do oka a říkám si, tohle fakt chtělo nápad. Ty druhy brouků, co na člověka útočí, chřestění krovek a ulit, ozvěny v chodbách, místy bizarní, scenérie, které by měly odpuzovat, ale ve skutečnosti lahodí oku stylem kresby a volbou temně laděných barev....lavičky s lampami mi připomínají temné parčíky v Parasite Eve 1....zatím jsem prolezl tři různé sekce a přemýšlím nad tím, jaké to je štěstí, že se našel někdo v dnešní době takto nápaditý a chopil se zrovna metroid žánru.
Odehrál jsem zatím dvě hodiny a jestli se to nějak rapidně nezhorší, tak to je jeden z horkých kandidátů na plošinovku roku. Vezměte vyladěnou vizuální stránku a ovládání Ori and the Blind Forest, hratelnost Castlevanií a přidejte solidní dávku inspirace Dark Souls a dostanete tohle. Pokud máte rádi plošinovky, rozhodně byste to neměli minout :)