@
editor map (25.07.2019 12:31): Ty tam sázíš stromy jako samostatné modely? No potěš, to pak musí být skvěle optimalizované :D
Ono spousta lidí si neuvědomuje, že podoba těch částí map je často výsledkem mnoha kompromisů, které se musí řešit kvůli spodní hranici optimalizace pro starší počítače. Míchat různé assety jak koho napadne, včetně vegetace, je nerozumná cesta a může se na výkonu pěkně draze podepsat. Stejně tak neuvážené množství modelů, nodů a dalších věcí ovlivňující plynulý chod hry.
Je něco jiného dělat mapy pro zábavu ve svém volném čase, kdy vám o nic nejde, a něco jiného je to dělat pod tlakem termínů tak, aby se vám vynaložená práce vůbec zaplatila. A nejde jen o čas, je to neustálé hledání rovnováhy mezi tvůrčí vizí a limity optimalizace. Často se hromada již hotových lokací můsí osekávat či jinak upravovat, protože je to moc náročné pro minimální sestavy. Stále se hledají nějaké kompromisy, aby se v daných limitech vytěžilo z herního prostředí co nejvíce. Pořád je tam ale určitá zodpovědnost ke koncovému uživateli, kterou modeři řešit nemusí. Kolikrát jsem nahlédl do jejich výtvorů a mnozí ani neví, co je to cut plane a k čemu se používá...
Co se týče bugů, tak těm se nedá nikdy vyhnout. Co hráč, to jiný počítač. Nikdy se nedá dopředu všechno ošetřit tak, aby to běželo bez problémů. Nemluvě o tom, že mnoho bugů si často lidi způsobují sami neodbornými zásahy do hry, instalací různých módů nebo rovnou pirátěním celé hry či jejích dlc... Čímž samozřejmě neříkám, že tam bugy nejsou - ale od toho je komunita, aby případné přehlednuté věci nahlásila vývojářům a ti je pak opraví :-)