Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tu konzoli vyhodím z okna a rotřískám ovladač na sračky, bo na to nemám nervy. Celkově je hra lehká a pak tam dají Baldura, kterému neubere ani polovinu zdarví a já ho mám složit? Se posrali, ne? Vždyť na ty jeho útoky je nemožné nějak reagovat přesně. Seru na to, hrát to nebudu. Nenávidím ten dementní systém, kde hra je lehká a pak tam dají nějaké ultra mega nepřemožitelné silné prase, aby se hráč třeba zesral, hlavně ho nikdy neporazil.
@Garret (03.07.2018 00:31): No, když se na to určití lidé dívají jako na spoiler, tak to spoiler bude. U mě je ta hranice trochu dál.

Ale trochu mi unikají ty runické útoky, co přesně tam patří. Runovou magii mám docela nízko a spíše jdu na defence, vitality a strength. Ještě se na to podívám a zjistím si to zítra, ale jak mi to přímo napíšeš, tak mi to vadit nebude.
@Garret (02.07.2018 12:59):
@SilentWolf (02.07.2018 13:07):

Já mám na to trochu jiný názor, že je to určitá mechanika hry a za spoiler bych považoval spíše okolnosti kolem toho. Podle mě to vědomí člověka trochu naladí v době, kdy už si myslí, že hře dochází dech, ale chápu, že každý to asi bere jinak. Já už to četl u Paula ve spoileru a nějak mi to hru nezkazilo, ale překvapuje mě, že to dokázali utajit před vydáním. Řada jiných vývojářů by to hned vykecala a dala trailery.
@CrocoRay (02.07.2018 12:20): to prozrazovat zrovna nemusíš, ten kdo zná minulé díly to může brát jako spoiler. proti ohnivákům je mnohem lepší sekera, ale to poznáš sám... navíc můžeš využívat runické útoky obou, proti valkýrám se to bude hodit
A za ty čepele, které se v určité fázi hry objeví, jsem rád. Hra už začínala být stereotypní a pomalá s tou sekyrou a pak bum - všechno se změnilo a hratelnost zase nabrala obrátky. Už jsem mám nějakou tu hodinu v ruce a musím říct, že je to fajn a pokud vyloženě není nějaký nepřítel, na kterého potřebuji sekyru, tak jsem raději s těmi čepelemi. Jen teď nevím, zda se nevyplatí i nějak kombinovat to kvůli určitých lepších komb. Musím to nějak nastudovat lépe, ale nic mě nenutí, když ty čepele mám tak rád a vrací se to tak k původním dílům určitým způsobem. Teda alespoň co se týče toho masakru.
@Garret (01.07.2018 14:21): Valkýru jsem potkal jednu a natrhla mi prdel docela luxusně. Jenže jsem šel nepovinnou cestou nebo jsem tam šel předčasně a hlavní cíl mám jinde, takže se vrátím a kašlu na ni. Měla hodně silné útoky a hodně vydrží. Asi bych ji dal, ale počkám, až budu mít lepší brnění a možná tahle byla více ve formě než jiné (vyšší level nebo tak). Ale moc na to už nesázím, když už hry jsem strávil poměrně dost hodin a skilly mám už dost vytrénované. Spíše jen ten nízky level (3) mě zaráží. Nevím, kolik se tam dá dostat a jestli to hraje nějakou větší roli. Podle mě spíše ty jiné statistiky jako síla a vitalita, které jdou s tím ruku v ruce podle toho, jaké vybavení si člověk určí.
@CrocoRay (01.07.2018 11:42): sukni jsem měl od valkýr, nátepníky a nárameníky od Sindriho. jeho brnění mi přišlo nejvyváženější. dostaneš se k němu později až v rámci vedlejšáku. jako nejlepší amulet mi přišel ten refreshující runické útoky - to jsem dycky valkýry dostal na polovinu zdraví asi za 5 vteřin a pak jsem tu druhou půlku neskonale trpěl...
@Garret (01.07.2018 11:36): Jsi mi nerozuměl. Já vím vždy, kde je cíl a jak se tam jde přibližně. A 99% času nemám problém, ale pak v určitých momentech přehlédnu nějakou pitomou skalku nebo ten malý otvor do jeskyně a začnu bloudit přemýšlet, či se to neobchází apod.
Jinak někdy při puzzlech kompas zmizí, ale to už je detail. Tam to ani není potřeba a logicky to tam být nemůže.

Spíše mě teď zajímá to brnění, jaké jste používali.
To hledání cesty mě někdy štve. Kratos se zeptá, kde je čarodějka a ten kluk mi řekne, že musím k soše Thora. Já tam kroužím jak blbec a pak zjistím, že jsem přehlédl ten malý černý otvor do jeskyně. Často se snažím rychle dostat dál a přehlédnu nějakou malou blbost a tak bloudím delší dobu, bo si říkám, že se tam jde asi jinou cestou.

Jinak používali jste vždy to nové brnění s vyšším levelem nebo měli nějaké oblíbené a upgradovali? Na upgrade mi přijde, že je potřeba potom nějaké vzácené suroviny a teď nevím, zda se mi to vyplatí. Pořád ale mám to slabé brnění ze startu a jsem jen level 2, takže jak proti mně jde nějaký level 6, tak to zrovna nejlehčí nebylo a měli dost silné útoky.

Jsem jinak u toho mrtvého obra, kde jsem vešel do nějaké místnosti a tam velký viking s obřím obouručákem. Ten mi trochu dal zabrat a až napotřetí nebo napočtvrté jsem znal jeho útoky a reagoval přesně.
@SilentWolf (29.06.2018 13:03): Budu tedy rozbíjet huby :-D Ale mě třeba hlavně i kamarád strašil hodně, tak to se mi vrylo do paměti více než diskuze tady. Ten to myslím hraje na easy nebo normal, už přesně nevím. Jsem měl z toho trochu strach. Ale jinak jak říkáš, tak je to mírně obtížnější než jiné hry. Tedy, jak se to vezme, když s ovladačem ještě profík úplně nejsem, ale hraje se mi to dobře.

Ani se mi jinak po té noční nechce spát. Graficky jinak docela pěkné a při šplhání jsem si i vzpomněl na Paula a jeho obrázek se skalami. No, jsou pěkné a rozhodně si na nich dali záležet a to hlavně na těch skalních útvarech, že nejsou pořád dokola ty samé. Ale řekl bych, že nějaké hry tak detaily překonávají. Ale to mi jen tak přeběhlo hlavou, jak jsem zrovna po nějakých šplhal a předtím jsem na jeho post reagoval :-)
@SilentWolf (29.06.2018 11:26): Protože jste mě strašili, že je to těžké a ptal jsem se tak celkově na obtížnost, zda zvolit easy/normal apod. Někdy jdou hry i na normal těžké a Dark Souls volbu neměl. Jinak nejtěžší nejde hned při prvním hraní zvolit. Je jen lehká, střední a těžká. Otázkou je, jaký je rozdíl mezi těžkou a normální. Jinak samozřejmě nějak nemachruji nebo tak, ale opakuji, že jste trochu strašili, že je to těžké a je třeba zvolit nějakou lehčí. Já se vždy ptám hlavně na normal, což je zlatý střed a pak mě případně zajímají i ty ostatní, kdo to jak hrál, pokud sdělí své zkušenosti. Není v tom nic víc :-) Právě tu někteří odrazovali a radili i easy.

Ale nebudeme řešit tedy obtížnost. Celkově je to parádní řežba a musím říct, že mě to baví více, než jsem očekával. Nejdříve mě zklamalo to jiné zpracování oproti předchozím dílům, ale nakonec mě to baví více než trojka a Ascension. Kratos je prostě starý a už není tak ve formě, ale pořád je to luxusní zabiják.

EDIT: Jinak přímo na tebe jsem konkrétně nereagoval, tak to není nic proti tobě :-D Já to bral všeobecně.
@CrocoRay (29.06.2018 11:05): nevím proč tu vůbec řešíš obtížnost, když to hraješ na normal. :D Zde se jen jednalo o to, že nejtěžší obtížnost mi přišla o dost těžší, než například Dark Souls. Že mění o hodně celou hru a i úvodní střet v tutoriálu je těžký, protože řadoví nepřátelé levelují v průběhu boje apod.. a vzdal jsem to na tu obtížnost.

Na normal nebudeš mít problém nikde.
Tak první rohatý obr dole. Hraje se to krásně a není to zatím na tu střední nijak těžké, ale samozřejmě nemůžu soudit, když jsem hned na začátku. Reaguji spíše na to, jak tu někteří z vás psali, že zemřeli ze startu kvůli vlastní "hlouposti" resp. to chápu tak, že se člověk ještě seznamuje s ovládání a mechanismy hry, tak bych to přičítal nezkušenosti. Ale ještě mě ani jednou nezabili a taky jsem dělal kraviny, že jsem si pletl tlačítka, ale nedostali mě a všude jsou zatím ty zelené krystaly, které mi neustále doplňují zdraví.

A parryuje se tu mnohem lépe než v Dark Souls. Tam jsem se to musel učit ke konci, abych sundal hlavního bosse, který zase jiným přišel lehký. Tady nemám problémy umět to hned ze startu.

Jinak opakuji, že hraji na normal a výzvu nepotřebuji. Hra je takhle poměrně přátelská. Navíc mi možná i ovládáním více sedne než DS.
Krutopřísný Kratos čeká. Jde se na věc. Takže normal obtížnost a kdybych se u toho náhodou více vztekal, tak si vás za vaše rady do jednoho najdu a vyřídím vás jako Kratos drtí své nepřátele :-D

Ale tak snad to zase tak těžké nebude a zvládnu to. Nikam nespěchám a na hru si dávám klidně i měsíc, přestože to asi budu valit i 5-10 hodin vkuse přes víkend. Nažeru se, pocvičím a půjdu hrát :-)
Ja hral na normal a vzdycky kdyz jsem umrel (celkove to nebylo mockrat), tak jen protoze jsem zbrkle nevnimal souboj. Na druhy pokus jsem vzdycky vedel, proc jsem umrel a neudelal podruhe stejnou chybu. Dark Souls jsou proti tomu pro me takovy frustrujicnejsi, ze clovek (jako jsem ja) prichazi dyl na to, jak na kteryho nepritele. Ale ja jsem hodne casual hrac.
@CrocoRay (26.06.2018 15:06): V tom případě je normál adekvatní. Možná ze začátku tě lehce potrápí, ale věř, že to není o nic horší než klasická normál obtížnost u her :-)... Easy je fakt až moc easy.
K té obtížnosti... Já hrál na normál, celou hru. Začátek jsem si chvilku osahával, první souboj u baráku mi dal lehce zabrat, ale spíš to bylo tím, že jsem neznal mechaniky a s ovladačem jsem pořád poměrně nováček. Pak jsem sice občas umřel, ale spíš to bylo díky kiksu nebo že jsem narazil na neadekvátně vyšší level (trhliny, Valkýri). Dokonce i Valkýri jsem dal na normal celkem easy, pouze první, na kterou jsem narazil jsem nebyl schopný dát, ale to jsem ještě neměl upgrady, dost pomáhá ta zbroj a vylepšování, samotné souboje se pak naučíš lehce... Obtížnost, pokud jsi zvyklý na výzvy bych určitě dal vyšší než normál.
@SilentWolf (26.06.2018 12:35): Já co koupil PS3 a následně 4 Pro, tak jsem se k němu dostal až včera a začal pokračovat v Andromedě, ale už mě to nebaví jako trilogie a postavy jsou takové méně výrazné a pro mě trochu nudné. Pak už se vracím k PS. Nejdříve dám Infamous 2 a pak se vrhnu na tenhle God of War. Ten budu asi valit vkuse a vím, že mě bude bavit, i když o něm prakticky moc nevím :-D Jen viděl pár videí a trochu mě zklamalo, že tam nejsou takoví epičtí bossové, což jsem si zdůvodnil tím, že Kratos prostě stárne a už na to nemá. Ale ten drak, co mu Kratos skočí do huby apod., se mi docela líbil.

No a pak Monster Hunter, kde už budu mít jiné bestie.
@SilentWolf (26.06.2018 12:09): Máš 4K televizi? Ono v klasickém full HD by to nemělo být nějak zubaté, pokud u toho člověk nesedí moc blízko. PC verze nevím právě, jestli vyjde, ale PS mám v plánu teď ještě Spidermana, Red Dead 2 a Last of Us 2. Tohle jsou hry, co předobjednávám. Je tam více her, ale tam čekám, že trochu zlevní. Sice by mě to nezabilo si je koupit už teď, ale nepotřebuji je tak nutně za každou cenu dohrát jako novinky. I když ten Become Human mě docela láká.
@Charllize (26.06.2018 10:10): Tak to už nevadí, ale za 9k PS4 Pro je hodně dobrá cena. Nejlevnější jsem zatím viděl za 10k bez hry klasickou verzi.

Jinak se dá udělat kompromis při dobré práci, že máš hodně času i peněz, ale ne každý má to štěstí a půdu pro to, aby si to tak zařídil :-)

Monster Hunter si plánuji jinak koupit, až dohraji ty tři hry, které mám doma.
Takže kámoš nekecal s tou obtížností. Uvažuji tedy mezi normal a easy, ale snižovat nechci. Mám rád hraní celou dobu na jednu pevně stanovenou obtížnost.

@SilentWolf (26.06.2018 08:14): No, s těmi penězmi to bylo rok zpátky a kvůli jedné holky jsem byl nasraný a nechtěl pracovat. Teď pracuji a peněz mám dost :-D 13 000 za limitovanou edici PS4 Pro u mě nebyly skoro žádné peníze :-D Do upgradu compu jsem vrazil 2x tolik.

EDIT: A má metoda je asi něco ve smyslu. Nikdy nemít vlastní rodinu a srát na holky. Věnovat se jen svým koníčkům a šetřit si tak nervy nebo se povztekat u her :-D
@CrocoRay (26.06.2018 08:07): Hra není jednoduchá, ale je fér. Pokud si DS musel grindit hodně tak bych asi doporučil normal nebo easy. Já to hrál a dohrál na nejtěžší/druhou nejtěžší (nejsem si jistý, jestli jsem na začátku obtížnost snižoval, protože jsem měl trochu problémy na začátku než jsem si osahal sekeru).
@CrocoRay (26.06.2018 08:07): Je to hodně těžké. Zvládl jsem tak tak úvodní tutoriálový souboj (asi na desátý pokus) pak jsem se na to vyprdl. Nepřátelé vydrží hodně a ještě nějak mutují do vyšších levelů, pokud je nesejmeš hned. Kratos toho zas tolik nevydrží a moc způsobů jak je kydlit tam zezačátku není. Tohle platí pro nejtěžší obtížnost. Rozjel bych to na normal. Jde kdykoliv snížit/zvýšit. I na normal jsem párkrát umřel (Souls hráč).

Zaklínač 3 je extrémně snadný i na tu nejtěžší obtížnost. A v Dark Souls alespoň nepřátelé umírají a ne mutují do vyšších levelů :D jsou to tu fakt HP extrémy a hrozí karpály. :D

Jinak co tak najednou? Nedávno sis steskal že na Prey nejsou peníze, zvažoval si co koupit, a teď se topíš v konzolovkách. Prozraď mi své metody.. :D
Mám to doma součástí limitované edice PS4 Pro, ale zatím se na to ještě nechystám, protože chci první dohrát Andromedu a Infamous 2.

Ale jakou volbu obtížnosti byste mi doporučili? Dark Souls jsem s grindováním dohrál v pohodě až na problémy se závěrečným bossem, který vyžadoval jinou taktiku, než jsem používal po celou hru. Zaklínače 3 jsem dával na střední obtížnost bez problémů. Tady nevím, co od hry očekávat. Já to prostě mám jen kvůli značky a kvůli tomu, že to bylo součástí PS a hrát to chci. Moc jsem se ale o samotnou hru nezajímal a kámoš říkal, že je to dost RPG a je to těžké. S ovladačem profík nejsem, i když na PS4 je hodně přátelský a hraje se mi s ním dobře.
@S4TW (komentář): Těžko se to vysvětluje, ale opravdu příběh působí dosti komorně, ač se v něm vraždí bohové.

+1
Tohle je naprosto přesná definice hry. A je to dle mě velký klad.
@Paul (08.06.2018 08:11): Dobře, sidequesty jsem úplně nemyslel, spíš ty pod-sidequesty, takové to najdi, vybí, rozlušti - prostě to za vedlejšákama... ale těch vedlejšáků tam je hrozně málo, ač říkám, tahle hra o tom úplně nebude, jen, že pak ten openworld působí jaksi prázdně :-)...
Jinak v krátkých - výstižných komentářích je budoucnost, ostatně, kolik lidí čte ty dlouhé, co by si tipnul? :D Sám mám problém, že bych chtěl psát daleko kratší, ale neumím to tak úderně :(
@SilentWolf (08.06.2018 08:21): Původně to ani neměl být koment ale jen post do diskuze, ale když překročil 4 řádky, tak jsem si řekl že ho tam postnu, ikdyž to bude v mých komentech trochu výjimka :) Ale máš pravdu, ta hra mě k rozsáhlejšímu komentáři neinspirovala. Což mi Walome osolil :)
Ještě musím linknout ten výbornej článek od Adriana Chmielarze
https://medium.com/@adrianchm/god-of-war ... -matter-cfe5a6421bee

např. tohle je tak přesný

Oh, and one more thing. A lot of puzzles do not make a lick of sense. They’re just abstract puzzles on top what pretends to be a real — even if mythical — world.

Like, you have a chest with a big CRN letters on it. And you have three gongs you can hit with your axe, each gong having one of the CRN letters. Obviously, you open the chest by hitting all three gongs quickly.

I mean, how was this chest designed by whoever put it there? How did that meeting go? “Stephen, my son, I have hidden a family treasure under the rock on the Skull Island. It’s safe, no one would ever be able to figure out how to open it, so here’s the manual just for you: when you see CRN letters on the chest, hit all the nearby gongs that spell out CRN. Clever, eh? But don’t tell anybody, it’s a secret. Let’s drink more.”

“Fantasy” does not mean anything goes. There still needs to be an internal logic to the world. There’s no logic whatsoever to most of what God of War has to offer. Kratos will stand helpless against a wooden door, only to flip a mountain and break a giant statue in half in a cut-scene.

@CrocoRay (08.06.2018 08:00): nebudu se dohadovat o tom, která hra má lepší skály - ten smajl jsem tam dal proto, že jsem to nemyslel úplně vážně (fakt jsem je neporovnával mezi hrami) ;)

@S4TW (08.06.2018 08:08): sidequesty (ty favours) mi nepřišly špatný (není to vyloženej MMO odpad). Ale mrzelo mě pokaždý, když jsem našel něco novýho a vyskočil popup (found 1/15) - to je zas ten checklist design co tak silně nemusím.
Zrovna taky hraji, jako super, paráda, ale musím souhlasit s Paulem, že ten open world, je takový ten na oko, respektive, že jeho prouzkoumávání není nějak zvlášť záživné... ostatně přemyšlím, jestli u hry, jako je GoW, je tohle vůbec třeba a ku prospěchu, popřípadě by to chtělo doladit zajímavějšími sidequesty... ale když se držím hlavní příběhové linky, tak paráda... navíc mě hrozně baví souboje (což je asi gró celé hry) a hlavní aktéři jsou neskutečně dobře napsané charaktery...
@Paul (07.06.2018 23:27): Co se týče screenu tak nevím. Porovnávám spíše s tituly, co jsem hrál na PC, ale takový nový Assassins nebo Battlefront 2 by to i překonávaly. Ale i tak jsou skály poměrně pěkné.

EDIT: I když se teď dívám na screeny AC, tak tam by to bylo sporné. Battlefront je ale dost úchylný na malé detaily i na těch skalách :-)
@Garret (07.06.2018 22:43): Měl jsem hotový všechny vedlejšáky kromě valkýr (zabil jsem jednu) a toho jednoho volitelnýho realmu. Měl jsem část tejdne volno. Ale nevím jak dlouho jsem to hrál, protože ta hra nemá nikde ukazatel času (dokonce jsem to googloval).

Dobrej post co vystihuje aspekt co mi to taky trochu kazil

I think the 'problem' is that the game looks so realistic visually so when I encounter video gamey stuff it kinda feels off. It's not limited to climbing/exploration for me.

I feel like there are lots of weird, artificial moments in God of War. Like how Kratos may conveniently stumble upon the dwarves in remote places. I sometimes could predict their appearances right after opening a big door, all set up in their camp waiting just for me. Yeah, they're magical creatures who have access to magic doors, such convenience. Another thing is the enemy encounters design. I'm having a throwback of Uncharted 4 where you see a wide, open area, be prepared to meet the enemies. Perhaps this is a problem of the linear games genre, but it's still kinda annoying. And as of the example OP used, Souls games don't do this. You can still encounter enemies in tight spaces, and each encounter may varies from 1 to several enemies at once. GoW enemy encounters are basically the same group of enemies over and over again. Even Tomb Raider still had encounters in unique, tight spaces. There are still lots of other things like the placing of chains, puzzles, chests, lore markers, etc. Everything feels artificial.
Ta poslední scéna s Thorem byla cool. Líbí se mi jak tu je se svým taťkou vykreslenej jako totální hajzl, jsem zvědav jak to bude v další hře :)