@
Charllize (13.05.2018 12:32): Je pravdou, že někdy působí pitomě (a zvláště v RPG s level scalingem či RPG, které mají staty nepřátel nastaveny a postupně zvyšovány tak, že to jako level scaling působí), když v podstatě absolutně necítíš, že se tvá postava někam posouvá. Na druhou stranu za finálního bosse bych asi raději nějakého pořádného tvrďáka, už tak nějak z principu. Ale v těch předbossáckých běžných soubojích by asi mělo jít trochu cítit, že už máš pořádně nadupanou partu.
Ideální mi přijdou RPG, které v tomhle ohledu nabízí určitou volnost, tj. místa, secrety etc., díky kterým si můžeš postavy solidně zesílit, avšak neměla by to hra hráči předkládat na stříbrném podnose (tj. třebas formou těch hardcore nepovinných bossů/míst, jak říkáš, to je imo docela fajn varianta). Jinak řečeno, člověk si ty silné postavy musí prostě pořádně vydřít a pokud tu solidní výbavu/či ty obtížné nepovinné souboje nevybojuje/nezíská, nebude mít ani silné postavy a hlavní linii tak bude mít mnohem náročnější (platí to i pro ony dungeony, které byly převážně různých skrytých předmětů plné a i ty dokázaly ulehčit následné hraní, třebaže jejich získání mnohdy nebyl žádný med a nebo se daly slušně minout).
Ale každopádně by imo asi cílem kvalitního RPG zážitku nemělo být nutně munchkinování a maxování všech statů za každou cenu, resp. já jsem z toho již dávno vyrostl a užívám si tak většinu RPGček mnohem více než kdy dřív, byť to jest samozřejmě každého volba... Ale imo tohle honění čísílek za každou cenu je dobré tak pro Diablisty a MMORPGčka (a ostatně u většiny ostatních RPG je to vážně k ničemu).