Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Isair (13.05.2018 21:23): ja se tesim az jednou prijdu na to proc nekomu vadi grind. Samozrejme vseho s mirou a neni treba to prehanet. Ale jinak mam za to ze si tu partu delam proto abych bojoval a ne se tomu vyhybal jak to jen jde.
Jinak mas pravdu.
@Charllize (13.05.2018 21:07): Tak japonská RPG jsou kapitola sama o sobě :). Ty mnohdy na otravném grindu přímo stojí, na druhou stranu se mi na nich líbí, že je to mnohdy nepovinná část hry a mnoha soubojům se dá i třebas naprosto vyhnout.

Zrovna když jsi psal o těch nepovinných boss fightech, vzpomněl jsem si na takový Final Fantasy VIII s jeho Ultima a Omega Weapon apod.:).
Na druhou stranu, v tomhle případě to zase není tak špatně. K maxování statů tě prostě něco vede, ale není to na druhou stranu povinné a pokud chce hráč jít pouze po hlavní dějové linii, nemusí grindit v podstatě skoro vůbec (nebo jen "minimálně") a celkově hra nabízí spoustu ukázkové volnosti. Byť bych tedy rozhodně ocenil obtížnější náhodné souboje, které tak tudíž opravdu (a FF 9 není vyjímkou) slouží jen k tomu grindu, ale překážku jako takovou často nepředstavují.
@Isair (13.05.2018 20:59): Mám to stejně. Grind obecně nemám rád a tak pokud to není nutné pro další postup, vyhýbám se mu. A pokud se vytváří charakter, tak nahazuju jen párkrát a honba za maximem mě netrápí. I v té UU1 jsem si vlastně tím pádem udělal hru megazábavnou, protože nizké statistiky postavy po startu znamenly občas výzvu v soubojích.
@Isair (13.05.2018 20:59): Ja jen podotknu ze mnoha japonska rpg a jejich nepovinne obsahy bez maxnuti prakticky vseho nejdou dat. U zapadnich rpg se na tohle nikdy moc nehralo. Asi kvuli velkemu vlivu stolnich rpg ktera se cisly vzdy spis drzela pri zemi.
@Richmond (13.05.2018 20:54): Ale jo, to je něco jiného, radost z každého nového level upu, bodíku etc. by asi správné RPG podněcovat mělo, už třebas díky vyšší obtížnosti či třebas díky systému vývoje postavy a jeho komplexním možnostem. Ale já mluvím vyloženě o tom power gamingu, kdy konkrétně honím všechny statistiky, abych je měl na maximum za každou cenu, abych si sestavil tu nutně nejsilnější partu, hodiny nahazuji nejlepší staty a hodiny grinduji někde na opakujících se nudných soubojích... to imo herní zážitek (alespoň v mém případě) spíše kazí a v posledku to maxování ani k ničemu kloudně není.
Naopak jsem si mnohem více užil opakovaně RPG se slabšími postavami, netradičními povoláními a netradičně sestavenými partami, které nabízely jednak vyšší výzvu a onačejší postupy a často i mnohem zajímavější RP zážitek.
Jako mladší jsem však měl také nutkání všechny staty maxovat a v podstatě až o několik let později jsem si uvědomil, jak bláhové to bylo.
@Isair (13.05.2018 20:31): Já nikdy nebyl hráč, který chtěl mít vše na max. Ale zase na druhou stranu jsem se rád vrtal v těch statistikách a plesal, když postavě o bodík se tu a tam něco zvýšilo (snad nejvíc mě to bavilo ve Wizardry 8 a to po celou hru). A taky mám rád, když prostě každá má postava se vyvíjí trochu jinak a člověk může využít jejich kooperaci.
@Charllize (13.05.2018 12:32): Je pravdou, že někdy působí pitomě (a zvláště v RPG s level scalingem či RPG, které mají staty nepřátel nastaveny a postupně zvyšovány tak, že to jako level scaling působí), když v podstatě absolutně necítíš, že se tvá postava někam posouvá. Na druhou stranu za finálního bosse bych asi raději nějakého pořádného tvrďáka, už tak nějak z principu. Ale v těch předbossáckých běžných soubojích by asi mělo jít trochu cítit, že už máš pořádně nadupanou partu.
Ideální mi přijdou RPG, které v tomhle ohledu nabízí určitou volnost, tj. místa, secrety etc., díky kterým si můžeš postavy solidně zesílit, avšak neměla by to hra hráči předkládat na stříbrném podnose (tj. třebas formou těch hardcore nepovinných bossů/míst, jak říkáš, to je imo docela fajn varianta). Jinak řečeno, člověk si ty silné postavy musí prostě pořádně vydřít a pokud tu solidní výbavu/či ty obtížné nepovinné souboje nevybojuje/nezíská, nebude mít ani silné postavy a hlavní linii tak bude mít mnohem náročnější (platí to i pro ony dungeony, které byly převážně různých skrytých předmětů plné a i ty dokázaly ulehčit následné hraní, třebaže jejich získání mnohdy nebyl žádný med a nebo se daly slušně minout).

Ale každopádně by imo asi cílem kvalitního RPG zážitku nemělo být nutně munchkinování a maxování všech statů za každou cenu, resp. já jsem z toho již dávno vyrostl a užívám si tak většinu RPGček mnohem více než kdy dřív, byť to jest samozřejmě každého volba... Ale imo tohle honění čísílek za každou cenu je dobré tak pro Diablisty a MMORPGčka (a ostatně u většiny ostatních RPG je to vážně k ničemu).
Dovod existencie toho editoru je jednoduchy, SSI theda chcelo, aby si clovek mohol do hry preklopit svoju vlastnu postavu z PnP verzie - s rovnakymi vlastnostami. A aby ludia nemuseli hadzat jak idioti, bola tam moznost to takto zeditovat.

Btw. legitimne je hranie aj za namaxovane postavy - clovek hra hru tak, aby ho bavila. A ked ho bavi hrat hru s postavami, ktore maju uplne rovnake vsetky vlastnosti... preco nie?! :)
@Isair (13.05.2018 06:15): Je otazka jestli to je dobre nebo spatne. Proste se muze stat ze v rpg se vyskytne jedinec co je nadprumerne silny/mocny a potom jde vse snadno, stejne jako se to stava v realu ze nekteri jedinci jsou jaksi vykonejsi v ruznych vecech :)

ja osobne treba nemam rad kdyz ke konci hry kdy jsem desitky hodin trenoval postavy neni vlastne moc znat ze jsem to delal a hra mi porad ukazuje ze jsem poseroutka. Sice to ma efekt toho ze hra je jakoby vic vyzva ale neprijde mi ze by to bylo spravne. Naopak prijit k finalnimu bossovi silnej a porazit ho s prstem v nose mi prijde docela uspokujujici ale zaroven i trochu pitome. Reseni vidim pak v nepovinnych bossech/castech hry kteri/re jsou extremne silni/narocne a i maximalne vytrenovanou partu radne potrapi. Ale taky zalezi na hre, dungeon by tezky mel byt asi porad, ma to tak nejak v nepsanem popisu prace :)
Přesně tak, to je pomalu jako cheatování, kdysi když jsem hrál EoB poprvé, tak jsem si ty staty taky maxoval a bylo to o ničem, v takových Ravenloftech už jsem podobnou chybu neudělal a hned to bylo o poznání veselejší:).

Ale obecně jsem postupně dospěl k tomu, že onen "power gaming" je v RPG mnohdy dost naprd a mnohem zajímavější jsou v RPG třebas party tvořené netradičními povoláními či se slabšími staty. I v takových Baldurech už se dávno nesnažím nahazovat hodiny ty nejlepší staty, ale prostě po pár hodech nechám to, co je. Jednak to ušetří čas a druhak je gameplay pak mnohem zajímavější:).
Úplně největší fail to pak byl u Ultimy Underworld 1, kde jsem si taky naházel zbytečně vysoké staty a souboje si tím v podstatě úplně zkazil, protože to bylo až přespříliš jednoduché (a i od té doby jsem se zapřísahal, že se už prostě o nahazování příliš silné postavy v RPG snažit nebudu, ba možná občas přímo naopak:)).
@Red (12.05.2018 14:12): Nemaxuj to, zajímavější je to narollovat a mít tak specifické postavy s výhodami i nevýhodami. Jak máš všechny postavy se vším na 18, tak je to nuda.
Tak zatím probíhá teoretická příprava, osahavam si jak se to ovládá, i když jsem už nějaký koboldy a mrchožrouty? pobil.Zaujalo mě že si můžu udělat s modify družinu rambu s max atributy a hp...nebo mi něco uniká?
@Richmond (27.05.2015 10:56): Jj presne tento blby syndrom mam aj ja.
Aj take Wizardry 7 som presiel uplne na 100% kazde jedno policko v celej hre s jedinou výnimkou - na konci ten dungeonik s tymi prieduchmi hore-dolu ten som len pebehol po najkratsej ceste.

Ja akonahle vidim niekde na mape "sive policko" tak mam z toho koprivku a musim tam stupit aby sa ofarbilo. Ved co ked, prave tam lezi ten suprovy +100 megazabijacky mec totalnej skazy.
Taky blby pocit nedokoncenej prace.

Na druhej strane ked nemapujes tak to oseries, lebo nevies kde je sive policko takze ta to netrapi. Dobra finta ako sa tomu vyhnut. Ja osobne by som bez map nevedel hrat dungeony. Az taky "uber-orientacny" mozog nemam.

@90210 (27.05.2015 10:49): Chcel by som ta vidiet prechadzat "Larvin Catacombs". To by bez mapovania nedal ani Sheldon Cooper.

Najviac som ale zvedavy na jeho zhodnotenie Ultimy Underworld, ktora je podla mna uplne najlepsie Dosove RPG-cko co existuje.
@90210 (27.05.2015 10:15): A jak jsi řešil teleporty do neznámých částí? Jak jsi věděl, že jsi na stejném patře a kde přesně? :) Předpokládám, že si to ani sám nemapoval. Jako netvrdím, že to bez automapy/ruční mapy nejde dohrát, ale přeci jen bych to bez jednoho z těcht nástrojl absolutně nedal (nepočítám v tom hraní podle map z Excaliburu pochopitelně).
Ale musím ocenit, že si to něudělal lehčí a nešel do té amiga verze s automappingem a že si to poctivě "odmaká". Celkově ale čekám spíš horší hodnocení, vzhledem k tomu, že v Eobech prostě ekonomie=0, NPC minimum a vedlejší questy taky o ničem. Takže už teď startuje hra se slušným handicapem (na což doplatil i Dungeon Master vlastně)
Tak crpgaddict se konečně dopracoval k prvnímu Beholderovi :) (mimochodem jeho zhodnocení roku 1990 z pohledu crpg hráče je výtečné)
@Isair (07.12.2014 19:20): Nevím, jestli zrovna to není nějaký bug (který je třeba v patchované PC verzi nebo Amiga AGA verzi odstraněný), ale mělo by to fungovat i na různých méně obvyklých verzích typu PC-98 nebo SNES. Asi v momentě, kdy se u Beholdera "počítá" pohyb, tak mu parta uhne z políčka před ostny, on s určitou pravděpodobností půjde na toto políčko a když následně parta vleze na jediné další volné pole, tak se Beholder občas posune při rozhodování pohybu právě na ostny.

Ale teď jsem to zkoušel na Amiga AGA verzi a vůbec mi to nešlo :-)
@Richmond (07.12.2014 18:53): Ta dvě videa mě dost rozsekala :-)

Ovšem pak jsem narazil na speedrun Chaos Strikes Back za osm minut s jednou postavou a to už je alternativní realita, to jsem vůbec nepochopil :-))
Jak jsem teď dohrával Amiga verze jedničky a dvojky, tak jsem narazil na několik neskutečných youtube videí. Krom postovaného asi desetiminutového speedrunu je tady ještě dvanáctiminutý, kde je EOB dokončen s mrtvou partou a Beholderem, který si takříkají "sám naběhne na vidle".
Ak si chete pozriet ako vyzera niekolko nedokoncenych miestnosti a zaujimavosti priamo v hre (o ktorych som pisal aj v clanku Porovnanie verzii), najlepsia moznosti je utilitka The All-Seeing-Eye od Joonasa Hirvonena.
Okrem roznych hackovacich moznosti (teleport, edit postav...) ponuka predovsetkym skvely automaping s viacerymi moznostami a nastaveniami typu Hinty, tajne steny, prepinace, nepriatelia, atd. Vsetko pekne realtimeovo. Tu je video:
https://www.youtube.com/watch?v=PkKSLpBkMkI
He, he Mick, to video co si pridal je dobre.... okolo 16:20 odporuca stiahnut verziu z djoldgames a chvali perfektny samoinstalacny balicek :-)). Goood.