Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Artran (03.01.2018 14:05): Ultima underworld 2 má tiež pomerne netradičnú fičúrku - obsahuje klasický level-cap, ale nie už súčasne aj experience cap takže aj na maximálnom leveli stále získavaš skillpointy.
@StriderCZ (03.01.2018 13:34): Tam jsem ještě nedošel, mám jen města, jejich podzemí a kromě dvou všechny venkovní regiony. Teď jdu do hradů, což bude formalita, protže ty už jsem měl mít dávno projité. Ale něco času mi zabere to mapování, které dělám na oldgames přes Dungeon mapper. Sice už jsem uvažoval, že pro urychlení zmapuji ještě ty dva venkovní sektory a zbytek už jen proběhnu, ale zase by to nebylo na oldgames ode mě kompletní, takže to mám jako takový závazek to dodělat :-) Jinak taková zajímavost. Jakmile postavy dosáhnou 255 levelu, tka je ještě možnost jim u trenéra za poplatek navyšovat hitpointy. Ty se přičítají v takovém počtu za jedno zaplaceni 12 750 zlatých, jako byl příděl při postupu na ten poslední 255 level. Takže je tam ještě jedna meta, zjistit, kolik maximálně může postava mít HP :-)
[neexistující komentář]: Svého času jsem přemýšlel, že bych postavy vylevelil na maximum a zkusil porazit Devil kings v posledním dungeonu. Nezkoušel si to?
@Ringo (02.01.2018 19:46): Divné to je,něčím to být musí! Já jsem se skoro s ničím podobným ve hře nesetkal! A ty transporty do měst jsem používal úplně stejně jako v jedničce, tam jsem o ničem nepřemýšlel. Takže projít úvodní město, projít dungeon pod městem, projít zlehka a opatrně lokaci, kde je úvodní město a pak hurá do druhého města! :) Něma prablema!
@90210 (03.01.2018 09:40): Do komentářů vůbec nepíšu, protože tam nějak počítám, že by to muselo mít nějakou fazónu, něco jako reprezentativní recenze a to bych musel napsat kapku jinak :-) Tohle je můj stěžovatelský narychlo napsaný post, kdy píšu, jak mě hra vytočila. 65% považuji za adekvátní, hry pod 60% už považujio za odně špatné a takové nehodlám ani dohrávat, u toho M&M II jsem to ještě nevzdal :-)
@Ringo (01.01.2018 23:39): Bys mohl udelat cutnpaste a prdnout to do komentaru. Btw 65% se mi po podobnym slovnim hodnoceni zda nejak moc, neprehanejte to s tim hodnocenim techto superstarych her.
@Richmond (02.01.2018 18:04): Trochu se mi nepozdává, že tak stařičká hra by uměla to, co Wizardry VIII, tedy po importu značně znepříjemnit hru, i když může tam být nastavený nějaký vzorec sestavy nepřátel pro případ, že mám třeba takový nebo onaký lepší předmět než bych měl mít. Co se týče postupu, do teleportu vždycky lezu až naposled, tudíž mě nenapadlo lézt do teleportu do města, u kterého jsem počítal, že jej navštívím až nakonec. Vždycky jsem předpoklýdal, že po prvním městě následuje podzemí pod městem a pak první louky alesíky za prvním městem. Tady bylo vše jinak, tady jsem vylezl z města a první, druhý souboj ok, třetí smrtící a load a takhle jsem se s tím pachtil několik dní, taková smrt třeba zhatila půl hodinu postupu na naprostou nulu a jel jsem odznova.
Už v prvním dungeonu pod prvním městem jsem narazil na potvory, které jsem nezasáhl ničím. Prostě celé mi to přišlo divné. Možná to po letním dohrání MM V, pak MM IV, znovu MMV jako World of Xeen, dohrání M&M 10 a pak nakonec znovu dohrání M&M 3 dosáhlo bodu vyčerpání z tohoto stylu gameplaye a chtělo to změnu, ale prostě jsem chtěl dorazit loni jeden z restů. Hru určitě dojedu, chci vidět závěrečné score, ale hodlám to prokládat jinými hrami, ať nemám pocit týdnů ztraceného času.
@Ringo (01.01.2018 23:39): Na řadu věcí jsem upozornil ve svém komentáři a uvedl to jako mínus. Ale v Tvém případě mám pocit, že se stalo něco, s čím hra jaoby nepočítala :) Dohrál jsme hru s postavami na levelu +/- 50. Tedy brutálně pod těmi tvými supermany. A přestože občas na mě skočila skupinka, co mě dokázala celou grupu zprovodit ze světa, tak si nevzpomínám od půlky hry, že bych se s něčím nějak trápil. Ani ty tvorové, co nešlo zasáhnout jsem stíral jak čertvej štuk :)

Číslování je pravda podivné, ale zase v prvním městě máš teleport do jediného dalšího města a to jsem logick použil. A stejně tak to bylo i v tom dalším městě. V té době jsem myslím ani neměl kouzlo pro teleportaci mez městy, tak to ani jinak nešlo. Takže jsem tak nějak měl "přirozený" postup.

Je také otázkou, zda na Tvé problémy nemohl mít vliv import postav či amiga verze nebo kombinace obého. To už samozřejmě plácám, ale zase proč ne? A musím zmínit i jednu velkou chybu, kterou jsi udělal, totiž že jsi hjru přestal hrát a měl dlouhou přestávku. Tohle hraní obecně nesvědčí, znám to z vlastní (už tedy dávnější) zkušenosti.

MM2 má jistě objektivní vady na kráse a zbytečně velká rozlohaje asi ta největší. Přesto na hru rád vzpomínám. I proto mám o něco vyšší hodnocení, byť naprosto chápu že jsi nějaké body sundal. Hry jako MM1 a MM2 se dle mého nedají hrát vícekrát. Uvidíme, jestli budeš za 10 let na hru vzpomínat s láskou nebo nenávistí :)) A tak aktuálně držím pěsti, ať to dotáhneš do konce, byla by to škoda! A příště fakt nehraj po sobě tolik dílů MM!! :))
@StriderCZ (02.01.2018 11:05): Díky těmto chybám jsem musel chtě nechtě srazit M&M II další bodíky v hodnocení. Jako na tehdejší dobu asi tyhle věci nikdo neřešil, takových RPG nebylo prostě moc. Nicméně i jako staromilec musím uznat, že některé věci se zábavou nemají opravdu nic společného :-)
@Ringo (01.01.2018 23:39): Tak s tímto hodnocením nelze než souhlasit. Hra je tak nevybalancovaná, že mně bavila tak do půlky. Jakmile jsem objevil ty tři rytíře, tak jsem se už soustředil jen na dokončení hry.
Všechny postavy na levelu 255, což je max, zmapovány všechny města, dungeony pod nimi a bez dvou všechny venkovní lokace.

Jak jsem to před dvěmi léty rozehrál, zmapoval pár lokací a pak toho nechal, tak jsem se před vánoci rozhodnul k téhle hře vrátit s tím, že ji dojedu a je to peklo.

Musím přiznat, že levely jsem nahnal díky exploitíku schovaného ve hře, kdy vám po porážce tří rytířů přibude 10 000 000 expů a musím se taky přiznat, že mi Richmond prozradil souřadnice kouzelné studánky, která dá postavám 50 Lvl a 200 ke všem statistikám. Tohle hodně urychlilo grindování a je to první M&M, kde jsem dosáhl maxima levelů.

Hru bych ohodnotil asi jako úmornou. Přes to, že se hře věnuji několik týdnů intenzivně, postup je pomalý a na počet lokací jsem tak někde v polovině. Jednoznačně považuji tento díl za nejhorší v sérii. Nelogický, obtížnostně přitažený za vlasy, samoúčelný. Prostě těžký protože proto, ne proto, že byste hráli třeba nějak vyloženě pitomě. I když....

Hra nesmyslně čísluje města od 1 do 5, ale přitom vyžeduje postup protisměrný, čili 1, 5, 4, 3, 2, 1. Několik dlouhých dní jsem se pachtil v nejtěžším městě, než jsem pochopil, že má být postup opačný a mohl jsem procházet daleko hladčeji. Místo toho jsem grindoval jak blázen, abych nabyl pocitu, že mohu vystrčit paty z prvního města a nezařvat hned za první křižovatkou.

Některé potvory nelze zasáhnout ani kouzlem ani zbraní. Prostě jsou imunní na vše. Z takových soubojů mi nezbyde než mačkat R jako Run i na tom 255 levelu.

Co se mi orpavdu hodně nelíbí je to, že při takovémto rozsahu, jaký hra má, používá i ve venkovních lokacích nutnost se otočit kolem vlastní osy, protože i jeskyně, města a hrady vidíte, jen když jste natočeni správným směrem. Další věc, hra posílá v náhodných shlucích třeba 200 potvor, i když jsou to třeba srágory, tak prostě ten souboj musíte odklilat a odkroutit si několik desítek kol, než to umlátíte. Opruz.

NEbýt fandou M&M série, který má všechny díly v krabicovém originále a nemít za povinnost každý díl M&M dohrát, tak se přiznám, že bych tu hru vzdal a nikdy se k ní nevrátil. Trochu s rozpaky se zpětně dívám na vánoční dvoutýdenní volno, které jsem strávil mořením se s touto hrou. Vedle Fate - Gates of Dawn nejotravnější dungeon, jaký jsem kdy zažil (když nepočítám Captive a Knightmare, které štavly ale jen obtížnými akčními souboji:-) Netáhnout mě k těmto hrám universum a atmosféra, tak bych je dávno zahodil :-)
@Ringo (23.12.2017 21:45): Holy Word je mám pocit kouzlo až 7.úrovně, tedy asi v pokročilejší fázi, ale účinné je festovně na tyhle typy nepřátel. Asi bych zkusil opravdu lokace, kde se tenhle typ nevyskytuje. Města a podzemí pod nimi a pak ty hrady, potřebuješ "propustku" akorát :)
@Richmond (23.12.2017 21:20): Holy Word ještě nemám, Turn Undead je unaffected, totéž skoro všechny útočná kouzla. Co jsem si všiml, tak jen ten Megavolts zafungoval na Ghosty, ale na Phantom Spirity a Golemy ne. Golemy malinko škrábne Moon Ray, ale sebrat jim tím 15 HP nemá smysl, dříve mi dojde mana, než je sejmu. Buď se poflakuji po sektorech, kde ještě nemám co dělat nebo nevím, čím to je. Jennže na nesejmutelné nemrtvé jsem narazil i hned v prvním dungeonu pod městem, nějaké Dancing Bones, dokázal je sejmout pak jen a jedině cleric s palcátem. Než jsem na to přišel, to bylo loadů. Musel jsem přesunout clerica do čela party a čekat, až se vždycky dostane na řadu a tak postupně ty Dancing Bonec upižlat. Narážím na podivné zákonitosti, které v žádném jiném díle nebyly.
@Ringo (23.12.2017 21:06): Duchové jsou určitě imunní vůči fyzické,mu zranění, takže asi jedině kouzla anebo kouzelné předměty :) Co Holy Word? To přece sakra musí zabírat ne? Já si bohužel nevybavuju, že bych s nimi měl pozdějších fázích hry větší problém.
Help, jaké zbraně použít na Ghosty, Golemy, Spirit Panthery? Ani zbraně normální, ani zbraně s nějakou elementární magii na ně nefungují. Ghosty nakonec zlikviduji kouzlem Megavolts, ale na ty zbývající dva nefunguje totálně nic. A už mě to začíná docela vytáčet :-) Člověk zmapuje půl sektoru a pak narazí na tyhle potvory a může loadnout a veškerý postup hry přijde vniveč. Díky tomu se s hrou trápím již několik měsíců v podstatě s nulovým postupem.

Možná je to jeden z důvodu, proč je hra pro mě docela zklamáním a přijde mi tady všechno horší než v M&M1. Je tu pár směrodatných questu v rámci města vždycky, ale jinak je vše rozházeno bez ladu a skladu, člověk neví, kudy se vydat, protože při pokusu mapovat vše okolo prvního města ve všech směrech narazí na sektory, kde jej přepadne náhodná skvadra nepřátel a hra si nijak neláme hlavu nad tím, jaký máte level. Hráč ne pak nucen prozkoumat pár políček a rychle prchat do města, aby uložil, aby ten průzkum nepřišel zcela vniveč, protože přepadnout vás může cokoliv. Takže kromě této frustrace hra nenabízí oproti předchozímu dílu nic nového. 5 měst, 5 hradů, nějaké ty dungeony a 20 venkovních čtverců. Nacházím se ve stavu, že bych s tím nejraději praštil, ale byla by to škoda jeden z M&M dílů nedohrát.
@strougy (24.04.2016 20:07): Ja procetl rocniky 86-92 a vysledkem byl sahodlouhy seznam her, co musim pridat do wishlistu, predevsim wargames, viz pravidelne nekolika stranove analyzy a rozbory tohoto skveleho zanru.
MM1 jsem si taky zmapoval celou v Excelu a byla to po mě hra ve hře. Udělal jsem si na to takovou excelovskou miniaplikaci s tlačítky a odkazy. Složit všechny sekory pak vedle sebe do jednoho světa, to byla taky zábava, pak jsem nad mapou tak bloumal a očima procházel cestičky, kterými jsem šel. Samozřejmě mapovat ale hru v Excelu je trochu těžkopádne a přešel jsem na skvělý Dungeon Mapper od DJ na oldgames.sk, kam jsem už převedl pár svých map k MMII, mám od něj už asi rok pauzu, musím se k tomu zase někdy vrátit.
@ugraugra (24.04.2016 12:58): Díky. Kouzlo excelového mapování pro mě objevil Chester (byl to jeho nápad). Netušil jsem, že to může být taková zábava :) Ultimy mě teprve čekají, ale z těch nejstarších mám v plánu pouze jedničku a pak až od čtyřky.
@Richmond (komentář): Gratulace. Vždycky si rád přečtu komentář ke staré kobkovce, protože mě to zajímá, ale vím, že to nikdy nebudu hrát - můj šálek čaje je spíš Ultima a hry jí podobné. Pořád nedovedu pochopit, co vás tak baví na kreslení map do Excelu :)
@Richmond (komentář): Odkaz na tu legendární recenzi by náhodou nebyl? A jinak samozřejmě gratulace, komentář by mě k hraní málem i přitáhl. Bohužel není kdy, volného času je v poslední době minimum.
@StriderCZ (23.04.2016 06:38): Diky za gratulaci. Taky uz jsem ke konci nelezl na kazde policko, ale i tak skvela hra, zkusim sepsat komentar.

A k tomu napeti, co te ceka na dalsim zdanlive prazdnem policku - v MM1 a 2 je to udelao genialne. Tady neni v drtive vetsine nic videt, teprve az po vstoupeni na policku se zobrazi text, ktery popisuje, co parta vidi, co se deje. Takze uz casto dle vytvarene mapy vytusim, ze na tom dalsim polo se neco stane, a napeti se zvysuje. Mam tam jit? Nebo mam radeji po 20 minutacj bloudeno a tezkych souboji se teleportovat na povrch a pakn jit do nejakeho mesta do hospody celou hru ulozit? Krucialni otazky! :-) Ale kdyz ono to funguje a hrac se teteli nad temito dilematy :-)
@Richmond (17.04.2016 17:34): Velká gratulace.

Dvojku jsem dohrál, ale musím přiznat, že ke konci (podobně jako u prvního dílu) jsem už ztrácel trpělivost....

Dohrát jedničku dvojku a celou hru mapovat, smekám hluboce.

Kouzlo starších her je v tom, že spousta herních mechanismů přechodem do lepší 2D a zejména 3D grafiky vytratila. To napětí, když nevíš, co se stane na "zatím zcela prázdném a nevinném" herním políčku... Prostě tyto RPG jsou spíše CRPG- hra v podstatě supluje Pána jeskyně, se vším, do k takovému dobrodružství patří.

@Red (17.04.2016 17:22): Nebral bych to zas tak vážně, hra vyžaduje opravdu celého člověka. Já s tím strávil skoro 6 měsíců, sanozřejmě pokud bych nemapoval, asi by to šlo mnohem rychleji, jenže v tom je to kouzlo :) Za rok dám trojku (již podruhé), na tu se těším vůbec nejvíc, dle mého nejlepší díl série.
Tohle a první ultimy ve virtuální poličce člověka dost dráždí. U starých adventur či plošinovek si člověk řiká že to dohraje, tohle je ale taková připomínka hanby:D
Dohráno. Skutečně extrémní hardcore megalomanská hra. Takové se už dnes nedělají :) Excel opět narvaný asi 50 listy, kde jsou mapy 16x16. Čestně přiznávám, že poslední hádanku jsem nedal, takže jsem nakonec lezl na internet, jsem máslo. A dokonce ani nemám zmapováno každičké políčko. Ale stejně jsem si při koukání na gratulační obrazovku...ukápla mi slza :)
Uff, tak jsem zkusil další pokus a po souboji, kde mě ani neškrábil dostala každá moje postava 1 mil. 333 tisíc XP :))) To už je moc, moje hráčské srdce bije na poplach.
Tak jsem našel jedno "slabší" místo hry, ve kterém se dá neskutečně naboostovat postava díky fontánce a protože v bezprostředním okolí jsou políčka s ultra těžkými soupeři, tak ideální pro vývoj postavy. TeĎ jsem měl jeden souboj, proti mě 4x Kensai. Souboj trval 2 kola, jedna moje postava trochu zraněná. Dostal jsem za to 126 886 expů!!!
Teď jsem měl souboj se 135 gobliny :) Nepoužil jsem žádné kouzlo gromadného ničení, jen 6x Sleep, zbytek upižláno materialisticky sečnými a bodnými zbraněmi. Do jednoho, těžká genocida. Parta utrpěla jen malinkaté škrábance, nebylo nutné aní nikoho léčit :)
Občas tedy hra připraví zkoušku...TeĎ si tak procházím venkovní lokací B2, kochám se pohledy na zamrzlou půdu a v tom souboj se skupinkou 3 "Cuisinart" (nevím jak přeložit...). I když jsem hodně soubojů dával na několikrát, tak tentokrát jsem byl hodně šokovaný drtivými údery. Každý z nich damage přes 2000, takže 3 moje postavy okamžitě v bezvědomí. Naštěstí pak šel na řadu můj mág, který kouzlem Time Distortion teleportoval partu na bezpečné místo v sektoru. Moje postavy mají HP 32-100) a doposud největší damage,se kterou jsem setkal byla cca kolem stovky!! Tedy 20ti násobek! I v prvém díle jsem neměl po celou dobu hraní pocit, že jsem borec, teď mé sebevědomí utrpělo další šrámy :) A to jsem nebojoval ještě ani s žádnou nestvůrou jednotlivých elementů.
@mazar1234 (20.11.2015 00:33): Jedničku jsem dohrál po 7-8 měsících, dvojku tipuju ten rok, protože tam bude 60 lokací 16x16, a protože mapování a psaní deníčku to natáhne, tak příští vánoce možná budu psát komentáře :)
Manuál pokořen (mimochodem v historii CRONu jsou zmíněné "postavy", které jsem potkal v desátém díle!), zbývá ještě podumat o složení party (ninja!), naostřit kurzor myši pro zanášení map a poznámek do Excelu a v páteční večer to už spouštím! :)
MM II jsem dohrál před prázdninami. Má svoje kouzlo, a hraní mně velice bavilo. Na Elemirových stránkách www.svetmightandmagic.cz jsme umístnili překlad manuálu, herní denník i návod. Hardcore sice tahle hra je, ale hrát a dohrát se rozhodně dá. Jen je třeba se přenést pře několik věcí. Mně zbrzdilo několik věcí: Když jsem poprvé opustil Middlegate, nevěděl jsem kam jít. A pak souboje. Ale když si projedeš můj návod a vypíšeš si herní questy (nebo stučný plán kam jít) a pak těch několik lokací, kde se dá dobře levelit, ušetříš si spoustu času, nervů a frustrací a hru si užiješ. Ono těch starých RPG, které by člověk ještě nehrál valem ubývá.
Strider: Mám to chápať tak, že si to hral teraz niekedy v poslednej dobe? Ak hej, tak klobúk dole, pretože to fakt muselo byť riadne hardcore. Neviem či by som sa na také čosi v súčasnosti ešte vôbec odvážil.