Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kwoky (10.05.2017 13:01): No, to je dost individuální. Pokud nedochází vyloženě k záškubům obrazu, tak jsem se na starém stroji spokojil i se stabilními 30 fps u Crew. Ano, jedu teď stálých 60, a je to znát, ale těch třicet bylo v pohodě hratelných.
@Korbitch (10.05.2017 09:09): Core i3-4160 + gtx 750 Fps nevim dal jsem to vsechno na max a tam to uz silne drhlo tak 18 fps , ale kdyz jsem dal vyhlazovani na 2x a stiny na stredni tak to bylo plynule. Jako byl jsem dost prekvapenej,ze to beha tak pekne. Steam ma myslim mereni fps v sobe,tak vecer mrknu.
Teda musim rict,ze ta hra je perfektne optimalizovana. Na tom mem nehernim compu to beha fak paradne.
@Kwoky (03.05.2017 11:01): Je to tak. Samozřejmě jsem Dirt Rally kupval na steamu za 17,99€ pár měsíců zpátky... No jo to už je osud sběratelů.

Přijde mi škoda to nechat ležet neaktivovaný a na steamgifts je to zatím možná až moc dobré.
Prodám steam klíč za 4,99 USD (není z G2A). Platba předem na účet nebo paypal.
@piraten (01.05.2017 14:46): vím o tom řešení ale má to jeden háček, můj laptop nemá tak výkonnou grafiku. Proto hraji všechny moderní hry jen v 1366x768, mám tak na medium až high detaily velmi slušné FPS.

Kvůli některým hrám jsem se na notebooku vrátil k Windows 8.1, neboť jsem měl úplně stejný problém pod Windows 10 s leteckými simulátory. Dirt Rally je jediná hra, která není schopna běžet v nižším rozlišení na celé obrazovce.
Paradoxně po upgradu na Windows 10 a znovu nainstalování hry mě jako jediná běžela ve Full Screenu v těch 1367x768.
@Rapier (01.05.2017 10:50): Mne sa tiež na notebooku nepodarilo spustiť to vo full screene, za čo je autorom hanba, ale dá sa to aspoň naoko obísť cez program Windowed Borderless Gaming. Po jednoduchom nastavení sa potom hra technicky vzaté spúšťa v borderless okne, ale na celej obrazovke, takže to vyzerá ako fullscreen. Podľa mňa celkom uspokojivé riešenie.
Ta hra je na zabití. Naistaloval jsem ji na laptop s Windows 8.1 a mobilní Nvidia GF 940M a opět nejede v 1366*768 ve Full Screenu. :( To není možné, že ten bug dodnes neodstranili. Ach jo.
Tak na klávesnici jsem na professional úroveň dojel na prvním místě, ale už to asi kašlu. Elite zkoušet nebudu, i když jsem zkusil jednu trať s Ford Focusem a ty časy tam nejsou zase tak extrémně ostré. Rozhodně tam není tak velký skok jako mezi clubman a professional obtížností.
Tak musím říct, že na úroveň professional je hra někdy už kurevsky těžká. Sice se zatím po dvou dojetých sériích - první bylo myslím Finsko a pak následovalo zamrzlé Švédsko - držím na prvním místě, ale některé tratě jsem fakt dojížděl na třetím místě s 40 vteřinovou ztrátou na prvního. A nevím, jakým stylem bych musel jet, abych to dal na první místo.

Ale kupodivu Švédsko, které jsem nikdy nedával, mi teď nedalo na střední obtížnost tolik zabrat. Nakonec jsem ho celkově dojel na prvním místě a jednu trať jsem dokonce dojel s 15 vteřin náskokem jako první. Ale je fakt, že nejlepšímu závodníkovi odešly brzdy a druhý si rozjebal celé auto, takže jsem z třetího místa skočil na první a ti ostatní už neuměli jezdit, takže jsem se pak už na prvním místě udržel.

Ale vidím, že i jinak jednoduché Německo je teď docela výzva dojet na prvním místě. Jinak stále hraji na klávesnici a zatím to jde. Ale vyšší obtížnost maximálně jen zkusím, i když tam už si asi moc věřit nebudu.
Chtěl jsem se zeptat, jak je to s tím nastavením té open, clubman a dalších obtížností? Dojel jsem předtím šampionát na prvním místě, tak mě to z open hodilo do clubmana, ale koupil jsem debilní auto, které mi nevyhovovalo, tak jsem to nějak vzdal ty závody a odstupoval, takže jsem skončil poslední a hodilo mě to zpět do open. Takže jsem začal od začátku a dostal se znovu do clubman obtížnosti.

Chtěl bych se zeptat, na jakých místech musím dojíždět, abych postupoval v obtížnostech? Zatím ten clubman šel a Řecko jsem dal na prvním místě i s tou klávesnicí, ale Řecko mi spolu s Německem jde nejlépe. Švédsko třeba vůbec neumím.
Ale to obtížnost je někdy zajímavá. Jednou mi dají Švédsko, kde je problém se vůbec udržet na těch extrémně úzkých cestách a každý zavadění o sníh znamená smyk, takže jsem byl rád, když jsem dojížděl na druhém místě a na první místo bych určitě neměl nervy a trpělivost, protože jsem ztrácel zhruba 15-30 vteřin. A pak hned na to mi dají stupidně lehké Německo s asfaltovými cestami, kde jezdím s půlminutovými náskoky na prvním místě :-)

Ale baví mě to celkem. Jen mi ta obtížnost přijde místy extrémně lehká a jindy brutálně těžká a je nevyrovnaná, co se týče tratí. V tom Švédsku se bez volantu nemám šanci na cestě při vyšších rychlostech udržet a na asfaltu to s klávesnicí jde v pohodě.
@JohnCZ (18.03.2017 14:21): Možná máš pravdu, ale já to na té klávesnici nějak zvládnu :-) Navíc vyšší obtížnost mi teď ani tolik vadit nebude, protože jsem si znovu natrhl sval na ruce kvůli nedostatečné rekonvalescenci, tak mě alespoň na nějakou dobu tohle zabaví. Plus ještě Quantum Break a Resident Evil 7, kde na mě furt útočí nějaký děda se sekyrou a já nemůžu najít ty pitomé ornamenty, či co to je :-D
@CrocoRay (18.03.2017 13:57): Já jsem taky celkem noob co se gamepadu týče, ale nedokážu si představit, že bych závodní hry hrál bez něj. Analogová tlačítka a páčky se v tomhle případě fakt hodí. A stačí jen troška cviku. :)
@JohnCZ (18.03.2017 12:41): Já jsem spíše klávesnicový a myší typ, takže gamepad nemám a vlastně po té hromadě let na klávesnici a myši ani nevím, zda bych v tom byl dobrý. I když jako úplný skřet jsem vyrůstal na joysticku a takové ty mlátičky mi pořád celkem jdou a mám to někde v podvědomí zachované.

Ale jako na klávesnici mi to jde v pohodě zatím, i když ta obtížnost už mírně narůstá, takže jezdím s menšími náskoky a teď už se mi nechtělo restartovávat, tak jsem dojel druhý. Ale třetí závodník vždy ztrácí snad půl minuty a ti další pár minut, takže ty rozdíly v časech jsou obrovské, ale dojet na druhé místo je pořád velice snadné.
Souhlasím, gamepad je slušnej kompromis, taky jsem na něj před časem přecházel z klávesnice...
@USER47 (18.03.2017 00:57): Tak to asi jo. Díval jsem se a nastavení jsem nenašel, takže to beru tak, že obtížnost narůstá se šampionáty a vozy nebo tak nějak. Zatím je to lehké, ale jestli pak přitvrdí, tak přiznávám, že problémy asi mít budu. Ale nevím, zda je to na klávesnici o tolik těžší. To bych musel zkusit i na volantu, ale ten se mi nějak moc kupovat nechce. I když svým způsobem by to mohlo být zábavnější.
Pokud jsi začal tu kariéru, začal jsi na nejnižší (open).

Obtížnosti jsou open -> clubman -> professional -> elite -> master, aspoň co si tak pamatuju.
@USER47 (17.03.2017 19:06): Jo, s tou obtížností jsem to nevěděl, že to je tak nastavené. Zatím se rozkoukávám, ale těžké mi to na začátku vůbec nepřišlo. Na úroveň obtížnosti se podívám, ale bral jsem to tak, že mi hra automaticky hodila tu střední. Možná je nastavená nižší.
Ono jde taky hodně o třídu auta. V některejch třídách jsou časy nastavený poměrně ostře.

Jinak pokud budeš hrát tu základní kariéru, ta je nastavená tak, aby ti obtížnost přizpůsobila. Začneš v nejnižší obtížnosti s penězma tak na nějakýho Escorta ze šedesátejch let, vygeneruje se ti šampionát, když jsi v top 3, příští šampionát budeš mít ve vyšším obtížnostním levelu a s většíma peněžníma odměnama. Pokud bys naopak na vyšších obtížnostech nezvládal a skončil bys v šampionátu mezi posledníma, hodí tě to o úroveň níž.

Jinak prostřední obtížnost je, pokud si pamatuju, professional. Moc se mi nechce věřit, že bys na ni dokázal po jednom dni na klávesnici konzistentně zajíždět s půlminutovým náskokem.
@pipboy (17.03.2017 18:11): To asi ne. Hodnotím spíše tu střední úroveň, na kterou to zase tak těžké není a dá se dojíždět i s půlminutovým náskokem. Ale zase extrémní výzvu od hry ani nechci, takže mi to vyhovuje a nebudu tam dávat tu nejtěžší. Ale jinak se mi to na klávesnici hraje dobře, takže mě tu zbytečně strašili a na střední obtížnost v pohodě hratelné :-)
Tak jsem to rozehrál. Grafika se mi líbí, ale to je u téhle série víceméně samozřejmost. Jinak hraji na klávesnici a nezdá se mi to nějak těžké. Ze začátku jsem sice trať asi 20x restartoval, než se mi konečně podařilo dojet do cíle. Ale během té doby jsem si na ovládání celkem zvykl, takže jsem dojel s 15 vteřinovým náskokem. Druhou trať už jsem restartoval pouze jednou a hned jsem dojel s 10 vteřinovým náskokem opět jako první. Samotná hra tedy není nijak obtížná na klávesnici, ale je to o zvyku a cviku. Důležité je hlavně dojet trať bez bouraček a trefit se do zatáček a nevyjet z trati, ale jak se člověk trochu naučí a dokáže tratě dojet v pořádku bez nehod, tak je téměř vždy první a ani se nemusí hnát ze všech sil a projíždět všechny zatáčky v pokud co možno největší rychlosti. Stačí prostě umět včas přibrzdit, trefit se do zatáčky, udržet se na cestě a nejet jako úplný hlemýžď :-)

Ale baví mě to. A ten jízdní model už je takový reálnější a přeci jenom člověk potřebuje trochu více citu pro dojetí na první místo než v předchozích dirtech. Sjet z cesty už tady není tak složité.
Na klávesnici se to , ale přinejmenším gamepad je určitě lepší volba. Problém u klávesnice je, že prakticky nemáš možnost dělat rychlý a dostatečně přesný korekce oversteeru, takže jakmile se přesně netrefíš do zatáčky, tak obvykle končíš ve škarpě bez větší šance s tím něco udělat. Chce to dost cviku, gamepad nebo volant ti poskytne přece jen o dost větší kontrolu nad autem.
Tak zítra by mi to mělo přijít ještě spolu s Resident Evil 7 a Quantum Break, tak jsem na hru zvědav. Budu hrát na klávesnici, ale snad to nebude taková hrůza. Ostatní Colinové a Dirty mě bavili, tak snad se mi bude líbit i tohle. Graficky to vypadá skvěle. Teď už bude jen záležet na tom, jak mi sedne ovládání. Třeba to nebude takový masakr.
@CrocoRay (29.01.2017 22:09): Za mě rozhodně doporučuju. Byla to jediná hra, u které jsem zvažoval koupi volantu. Ten joypad přece jen není tak přesný. Hra mě skutečně přikovala a na dlouho zabavila. Nejvíc se mi líbila německá rallye a nesnášel jsem Wales. Tahle hra je oslava rallye jako celku, byť v ní pěkná řádka aut chybí.
Obtížný to především zezačátku opravdu je, ale s trochou cviku se to dá. Auta se aspoň chovaj docela předvídatelně (když pominu to, že maj zprasenou hmotnost a moc skáčou na hrbolech či horizontech) a když si zvykneš na to, že nemůžeš jet furt na plnej plyn a musíš s předstihem brzdit do zatáček, tak to není až tak hardcore věc.

Hlavně ty tratě jsou supr, je na nich fakt vidět, že jsou vymodelovaný podle reálnejch cest, a není to jen ten standardní herní mišmaš zatáček bez logickýho zasazení do prostředí.
@USER47 (29.01.2017 21:51): No přemýšlím, že bych to zkusil, ale trochu mě ta obtížnost odrazuje. Ještě jsem hrával Colin McRae Rally 2, ale ten už si tolik nepamatuji, i když podle mě to byla stejná arkáda jako Dirt 2 a 3.

Jinak graficky se mi to docela líbí, ale to se mi líbily i předchozí dva díly. Ještě uvidím, zda do toho půjdu, ale asi to za nějaký měsíc zkusím.
@CrocoRay (29.01.2017 21:16): DiRT Rally je velmi odlišná hra oproti Dirtům 2 a 3. Ovládání aut i šířka a záludnost tratí je úplně jinde. DiRT 3 můžeš hrát na klávesnici s prstem v nose a bejt pořád první. V DiRT Rally se bez ohledu na ovladač musíš pekelně soustředit na to, abys vůbec dojel vcelku.
I když se mluví o Dirt Rally jako o simulátoru, jsou tam určitý možnosti nastavení, který hraní na klávesnici ulehčí. Takže ano, dá se to i na klávesce, rozhodně jednoduší, než když jsem na klávesnici mastil Richard Burns Rally.
*a něco k damáge: jednou jsem v první čtvrtině jedný německý erzety u Opelu Manta o šutr urval levý přední kolo a poškodil chladič + penalizace za vytažení z pangejtu a přesto jsem do cíle dojel a vůbec ne poslední...
Já hrál Dirt 2 a Dirt 3 na klávesnici a na střední obtížnost to bylo poměrně snadné, že jsem vždy vítězil s několikvteřinovými náskoky. I ovládání bylo v pohodě, snad jen Dirt 3 byl trochu citlivější na zatáčení, ale nic extra a po chvilce jsem si zvykl.

Když čtu tuhle diskuzi, tak by mě zajímalo, jak je na tom v porovnání tenhle díl?
Hlavní je nebourat. I když pojedeš na půl plynu a bez nehod, poslední nebudeš:).
@USER47 (29.01.2017 20:36): neříkám, že nedá ale není to vůbec jednoduché. Zatím mám problém vůbec dojet do cíle na gamepadu - zkoušel jsem to na Logitech F510 a pokud dojedu celý, tak zaručeně poslední. :)
@Marty34 (27.01.2017 08:41): je pravdou, že ačkoliv jsem DIRT Rally zasponzoroval už před vydáním na Steamu (vůbec první hru tímto způsobem) tak ji vlastně taky moc nehraji, protože obtížnost je na joypadu je značná a dojet trať bez chyby je téměř nemožné. Volant nemám o koupi zatím neuvažuji. Takže ve finále jsem toho více najezdil v DIRT 3. :) Ten je sice arkádový ale přiznejme si, více hratelný i na klávesnici nebo joypadu.
Dirt Rally je pro mě už simulátor jako F1 od Codemaster. Je mi jasné, že hardcore jezdci, mě teď řeknou, že to je arkáda v porovnání s Asseto Corsa, iRacing, apod...takže ano je to midcore až hardcore simulátor aut.
@speedevil (26.01.2017 18:58): Hledal jsem o tom něco na netu, tady k tomu sice nikdo nic neměl, ale jinde je plno hráčů DR, kteří se taky občas chtěj kouknout na replay jízdy a užít si v něm třeba i řev motoru závodního speciálu v akci na trati, ale vyloženě je sere, když jim do zvuku auta (a okolních efektů, který k tomu patří) řve navigátor, hlavně při pohledu z helikoptéry letící nad autem!!! To neni pěkný, buď měli tvůrci hry navigátora v replayi uplně vypnout, nebo dát v menu hráči možnost, jestli ho v replayi slyšet chce, nebo ne. Je tam jen možnost hlasitost navigátora nastavit v menu obecně, ale když ho stáhnu, sice nebude v replayi slyšet, ale slyšet nebude ani při závodě, takže bych pak podle něj nemohl ject. Podle toho, co jsem zatim na netu přečetl, trápí to sice dost lidí, ale žádný řešení se zatim nikde neobjevilo. Čekal jsem, jestli třeba už nějakej kutil, kterýho ho taky vytáčí, nepřišel třeba na nějakou úpravu nějakýho souboru ze hry, kterou by se to vyřešilo, ale zatim nic.
Jinak hra jako taková v pohodě, když někdo jenom závodí a nechce se nikdy na replay podívat, nemusí ho taková kravina trápit. Možná snad jen k tý realičnosti - ty nejslabší závoďáky jsou podle mě šnekózní až moc, nevěřim, že i v reálu by byly (i vzhledem k jejich udávanýmu výkonu) tak líný, jako v Dirt Rally. Možná bych ještě uvítal možnost vybrat si na Pikes Peak i jiný auto z Dirt Rally, normální výběr je omezenej jen na ty speciály.
@USER47 (28.01.2017 11:36): Aha. V Colin McRae: DiRT (2007) byly kamiony na Pikes Peak, ale ta hra měla tak zku*venou grafiku hry, že to fakt nešlo a ještě dneska se mi pořád nechce věřit, že ten hnus vylezl z dílny Codemasters. A aniž bych si o Dirt4 cokoliv zjišťoval, jen tak jsem se "zasnil", že by se mi líbilo, kdyby to (kamiony & PikesPeak) bylo jako ve starym Colin McRae: DiRT, ovšem v současnym grafickym provedení (!!!) od Codemasters, jako např. v Dirt Rally... nebo vlastně jako u většiny závodních her od CDM kromě Dirtu z r.2007 :-/
Když zmiňujou trucky, tak nečekej kamiony na Pikes Peaku (kterej tam nebude mimochodem), nýbrž pick-upy jezdící dokolečka po nějaký aréně jako v Dirt 2.