Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mám včil popud v reakci na Isairovi poznatky tu trochu více rozepsat, co všechno bylo z AoD vystřihnuto, když už mě nový remaster původní trilogie vytrhnul z půlroční herní pauzy.

- Paříž měla být značně rozsáhlejší a otevřenější; dané lokace ve hře jsou, jsou jen nepřístupné.
- Dvojité bouchačky to taky samozřejmě mělo mít. A opět, ve hře to je - stačí použít cheat na všechny zbraně.
- Kurtis měl umět svoje frajeřinky z cutscén. A to nejen používat ten jeho kotouč v souboji - což bylo do značné míry naprogramováno a lze to aktivovat - ale hlavně i to jeho vidění, které používá na předem stanovených místech, mělo být použitelné za pochodu kdykoliv a v praxi fungovat obdobně, jako kamera v GK3.
- Řada zcela vystřihnutých postav včetně Putai, což je šamanka, která zachránila Laře po čtyřce život skrze amulet, který Lara měla v AoD mít a na něj mělo být napojeno ono slavné zvyšování síly.
- Hromada dovysvětlujících segmentů vč. celé úrovně v Německu, kde by Lara zjistila víc o Eckhardtovi a získala zbraň k jeho zabití (v aktuálním stavu se tato zbraň prostě jen tak v průběhu hrou objeví v inventáři).
- AoD měl být první díl nové trilogie. Tvůrci napsali knížku, přičemž AoD pokrývá jen první kapitoly.

Development byl pekelný. Mimo jiné původně pracovali s tím, že to bude mít obdobné ovládání, jako klasiky, ale pak Sony přišli s tím, že se Lara musí otáčet analogovou páčkou. Což osobně odhaduju na skutečný zdroj celkové zmršenosti ovládání.

Nicméně proto teď po tom remasteru prahnu po pořádném remaku tohoto. Protože hodně z toho, co bylo vystřiženo, v tom reálně pořád existuje.
Zatím překvapivě celkem fajn, na ovládání jsem si zvykl rychle, nepřijde mi nakonec zase až tak tragické, i když mě teda štve pomalá reakce některých kláves (viz. rozhlížení, u nějž musíte počkat než se obrazovka přiblíží, aby se dalo použít, což chvíli trvá nebo side step, kde musíte shift držet do chvíle, než se zobrazí ta ikonka pro chůzi), nicméně skoky nejsou nijak náročné a zatím s tím fakt nemám problémy. Btw, paradoxně i ten skok se šipkou tam nakonec je :D, akorát pod jinou klávesou (nyní musíte zmáčknout klávesu pro rozhlížení místo té pro chůzi). Horší je to se souboji, kde už se nedá nějak klasicky manévrovat a skákat, neboť Lara pak "nedrží mušku". Každý zásah však protivníka na chvíli "znehybní", čili je to hlavně o rychlé střelbě. Ale působí už celkem o ničem... trochu jako v Legends, kde to bylo ale více i o krytí.
Atmosféra je solidní, lokace zatím celkem pěkné, graficky je to ucházející, příběh táhne rozhodně více než v předchozích dílech.
Nevím jestli je to GoG verzí, ale zatím jsem nezaznamenal nějaké velké glitche či vypadávání textur, jak se často zmiňuje, maximálně drobné chybky typu bugy ve fyzice při sestřelení nepřítele (ty jsou někdy vážně k popukání) a zaseknutí Lary o překážku (což není nic, co by nebylo už třebas v TR 4).
Adventuření v Shenmue stylu mi přijde jako fajn oživení, vývoj postavy je však už dost mimo, nicméně tím že je automatizovaný naštěstí nepůsobí až tak rušivě (naštěstí autory nenapadlo tam narvat nějaký skill tree nebo něco podobného). Ale působí fakt směšně když Lara nedokáže otevřít dveře jakože na ně nemá sílu, sejde schody, vyrazí jiné "ability level up", Lara utrousí "I feel stronger now" a najednou dokáže otevřít i všechny ostatní.... eh.

Nicméně zatím mnohem lepší jak uspěchaná pětka, která fakt působila takovým hodně laciným datadiskovým vařením z vody (lokace krátké a nepropracované a novinky téměř žádné a do toho samá debilní cutscénka), jakoby už to autory vůbec nebavilo/chtěli rychlý cash grab. Ale u Angel of Darkness jde vidět zase nějaké to nadšení a ambice a po těch pěti téměř stejných dílech (kde možná jen čtyřka hratelnost trochu posunula v oblasti hádanek a občasného Hexen like level designu), je to konečně trochu změna.
Teda docela mě překvapuje, jak dokázali to ovládání Lary takhle dojebat :p, je pravda, že jsem z ohlasů čekal ještě něco horšího, vesměs se pohybuje dost podobně jako v předchozích dílech... ale... nechápu proč kolikrát automaticky předtím než se rozeběhne udělá pár kroků jako kdybych měl zaplou "walk", citlivost těch kurzorových šipek pro pohyb je trochu jinde než v předešlých dílech, na to si budu muset ještě zvykat, ale hlavně má tak strašně krátký doskok a navíc neumí dělat šipku při skoku po zmáčknutí chůze :(, to je největší fail :D. Naštěstí jí zůstala ta stojka při vytáhnutí se na plošinku. No snad se na to ovládání půjde nějak zvyknout a nějaká velká preciznost nebude vyžadována (jak psal John v komentáři).

Ale jakkoliv hrozivě veškeré recenze a komentáře vypadají, těším se na to rozhodně více jak na pětku, která působila už dost lacině, datadiskově, uspěchaně. V tomhle je vidět přeci jen větší potenciál, větší ambice... no uvidíme :).
@Guldy (11.04.2017 19:14): Problémy to má no. Hlavně to zmíněné ovládání a otravné bugy, ale jinak mě to dost bavilo a určitě to stojí za zahrátí. Obzvlášť pokud máš rád akční adventury.
@Guldy (11.04.2017 15:09): Krom ovládání to má hromadu dalších technických problémů pramenících z uspěchaného vydání v de facto nehotovém stavu. Z toho pramení i ne úplně dodělaný příběh a věci s tím spojené. Hrozná hromada věcí z toho byla vystřihnuta bo Eidos/Square Enix Europe.
dokaze nekdo v tldr napsat proc je to na dh nejhorsi dil serie? Asi jsem si vsiml zminky o ovladani.. a dal?
@M.a.t.t. (13.10.2014 09:30): To já taky, ale tuten mod to vcelku úspěšně přibližuje přesnosti starších dílů. "Vcelku" je sice docela klíčové slovo, ale čert to vem. Hlavně jsem zvědavej, jak si pán modér vyhrál s Kurtisem. >_>
Chm, za ta léta ani jeden příspěvěk? Cccc...

Zrovna si to po dlouhé době stříhám znova a musím říct, že s DX11+enb a tím modem na ovládání je to vcelku o něčem docela jiném. Rozehrál jsem to sice za účelem pokusu o speedrun, ale to nakonec opravdu radši ne.