Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (19.06.2016 14:06): tak to není překvapení, celou řadu misí i v jiných leteckých simulátorech nejsi schopen dokončit, bez efektivního využívání wingmanů. Věřím že ten Pitomnik je obtížná mise. Takových jsem zažil celou řadu v F-22 Total Air War, bez wingmanů bych kampaň horko těžko dohrál.

"This mission has a bug that makes it nearly unbeatable. Sometimes transports that are shot but not killed will lose their mission objective yellow marker (they can't be red marked on the HUD either) This makes them untrackable on the radar and you are unable to send your squad after them. You see on your map that you have shot all of the transports down but the bugged out planes still land and ruin your mission. I hope they fix this bug."
@Red (29.12.2018 11:38): to mě nepřekvapuje, ono drtivá většina hráčů leteckých simulátorů kampaně nikdy nedohrála (nedohrává).
Pokud tam ty chyby stále jsou a Gaijin o nich ví ale neopravil je, je to pěkně na nic. :(
Překvapuje mě to ale, protože to je fakticky jen PC verze konzolového (a vele úspěšného) Il-2 Sturmovik Birds of Prey a čekal bych, že konzoloví hráči by to dali pěkně sežrat Gaijinu. Nechce se mi věřit, že by to vydali v tak špatném stavu, na WoP vyšlo poměrně dost patchů, samozřejmě otázka zní co přesně opravovali.

Souhlas, taky si nemyslím, že by Dobrovský hrál kampaň, možná tak zkusil první dvě mise v jedné z kampaní.
@Rapier (29.12.2018 10:59): Jj nevěřím že se Dobrovský dostal k Pitomniku. Většina lidí asi hraje jen samotné mapy nebo multiplayer, mě překvapilo jak málo toho o kampani na internetu je. Ale když jsem o těch chybách hledal tak to vypadalo, že to tak má prostě každý a každej šteluje obtížnost podle mise a občas kouká na youtube kam že to má vůbec letět bo ve hře se mu to nezobrazuje. Moje verze byla z GOGu 2016.
To je zajímavé. Že by tehdejší recenzenti jako např. Pavel Dobrovský na hrej.cz mluví o této hře jako o simulátoru takřka bez chyb se známkou 4/5!
Že by recenzenti simulátorů nedohrávali kampaně (nebo alespoň jednu z mnoha)? Jaký má potom význam vůbec psát recenzi na simulátor?

Typicky příklad je Microprose Falcon 4.0 a max. pozitivní recenze (tehdejší). Jde hezky vidět že téměř nikdo z těch co recenzovali Falcon zkrz na zrkz prolezlý chybami v dynamické kampani jej ve skutečnosti nehráli, jinak by těžko mohli dávat známky jako 9/10, apod.

Že by hráči nereportovali bugy Gaijinu a ten že by to neopravil? Rede hrál jsi to opatchované?
No Wings of Prey by v základu mohl být dobrý simulátor, ale ta kampaň je tragická. Pitomnik na jakékoliv obtížnosti než realistické nedohratelný, později bugy kdy nevíte co dělat.
Měl jsem tu čest na vánočním večírku si zaletět několikrát v "Il-2 Sturmovik" Wings of Prey na konstrukci, která se naklápí (ideální na automobilové simulátory spíše než na letecké) dopředu, dozadu, a do stran. Fa. co jí to patřilo tam měl HOTAS Warthog ale bohužel jen automobilové pedály (fungují jinak než letecké) a k tomu tři 24" LCD. Celá konstrukce se otáčela navíc o 360 stupňů tam a zpět (vše pochopitelně na hydraulice).
Musím uznat, že to bylo zajímavé, chyběl mě ale Track IR pro rozhlížení. Se 3 monitory toho pochopitelně člověk viděl více ale nějak jsem se zapomínal rozhlížet kloboučkem HAT. Pocit z letu na té hydraulikou rozpohybované konstrukci nebyl špatný, i když měl bych výhrady. :)

Podařilo se mi dokonce v realistickém nastavení (na mé vyžádání) sestřelit i jedno béefko v Bitvě o Británii.

Co se mi na Wings of Prey líbí je grafika terénu, ne nepodobna tomu co Gaijin prezentuje nyní ve War Thunder. Bird of Prey neboli PC verze Wings of Prey je defacto předchůdce War Thunderu kde bytostně nesnáším to odemykání a vylepšování abych si mohl zaletět nějakou historickou misi. Co oceňuji na WoP jsou právě ty historické mise, s nastavením max. realismu hra stále není totéž co původní IL-2 Sturmovik: 1946 ale už se to alespoň přibližuje leteckému simulátoru. Na to, že to původně vyšlo jen na konzolích to není vůbec zlé.

Někdy to budu muset zkusit na PC.
Další bug, v misi v ardennách při provázení letadel zmizí body cíle a hra neřekne co dělat tak tam kroužím jako blbec 2x30 minut. S kampaní končím.
Tak nakonec úspěch. Pitomnik zdolán. Trikem bylo zvolit vlastní obtížnost (tak aby byla klasifikována jako realistická ale šlo lehce střílet) a využívat hodně wingmany. Tahle mise je opravdu designovým failem prvního řádu a jelikož je součástí kampaně tak ovlivní i mé hodnocení jinak spokojeného létání.
Tak jsem si snížil obtížnost a ono těch letadel je ještě 3x víc, jako jakou to má logiku? Jsem sestřelil 30 letadel a pořád jsem prohrál...zkusím na nejtěžší, to možná budou jen dvě letadla:D
Ta mise nejde dokončit, možná nějakou náhodou ale už jsem dost frustrovaný.
Pitomnej Pitomnik! Vždycky mi tam nějakej bombardér proklouzne a mise nesplněna.
Tak jsem nainstaloval, právě jsem dokončil výuku. Můj Saitek Cyborg Evo nebyl ve výběru, respektive tam byla jen varianta Force, kterou jsem tedy vybral že to doopravím. Docela překvapení že se vyměnily osy (pohybem joysticku vertikálně jsem zatáčel), ale stačilo přehodit.

První dojmy zatím chvalitebné.

Grafika je oproti Sturmoviku lepší, i když ne tak jak jsem myslel. Ovládání mi zatím moc nesedlo. Mnohé asi lze nahradit přemapováváním, ale nejvíc se bojím asi rozhlížení - přijde mi jako by se z kokpitu počítalo jen s rozhlížením pomocí myši a to by byla dost katastrofa v bojích a formacích.

Brzo hodnotit letecký model a navíc nejsem pilot - můžu srovnávat jen hry:D Zatím mi to nepřijde jednodušší než Sturmovik - třeba u něj jsem standardně nabíral výšku překruty. Tady i když naberu rychlost tak většinou končím ve volném pádu než se překroutím...ale snad se to časem naučím.

Čekal jsem trošku víc omáčky, třeba že v menu uvidím model letadla se kterým poletím a ne že budu muset rovnou znát všechny názvy. Map je snad jen 10 a jsou malé. Čekal jsem tak trochu Evropu s tím že si vyberu letiště a tradá třeba na Sněžku:/
@Aaron_Hill (05.07.2014 22:12): To je přesně on a zdražení se ani nedivím, u volantů je to stejné, podražují. Takže takový G27 nemá smysl brát, jelikož za stejnou cenu už jde pořídit daleko lepší Fanatec. Tak nevím, co tím Logitech sledují.

A jak moc je ten FFB podporovaný? Právě na netu to skoro nic nenašlo, asi to dnes není úplně běžné a z volantů jsem zvyklý, že bez FFB je volant zcela k ničemu. Nevím jak u leteckých simulátorů. O letadlech ani nic moc nevím, ale IL-2 Sturmovik tituly mě už delší dobu lákají.
@KRoman47 (05.07.2014 18:40): Asi myslíš Logitech Extreme 3D Pro. Ten vlastním přibližně 8 let a absolutně nechápu, proč se ta věc stále prodává (dokonce je dražší než dřív - vůbec celá ta distribuce leteckých pák je u nás neskutečně zabrzděná). Logitech je fajn z hodně hledisek, ale neustálá rotace páky při jakékoliv manipulaci mě dohání k šílenství. Se zpětnou vazbou je to taky věda, mám dojem, že ji disponují povětšinou laciné šmejdy a pak über drahé páky. Hold nemáme dobrý trh :)
@Aaron_Hill (04.07.2014 23:24): Hm, zvážím to tedy, lidi odkazují i na nějaký ten Logitech za podobnou cenu. Ale doufal jsem, že to bude jako s gamepady, kde stačí vzít nějaký do tisícovky a je vystaráno. Něco jako FFB, co by kladlo odpor do kniplu tam asi běžně není což?

Až se do toho ponořím, to se zase budu mít co učit. Rok a půl jezdím simulátory a stále se dozvídám o nových řidičských technikách a technice závodních vozů obecně.
Když bych se dal do hraní titulu, byl by dostačující Gamepad Logitech F510, anebo bude potřeba pořídit nějaký joystick? Jeho pořízení se nebráním.
Nevíte proč mi skoro pokaždé ke konci mise začne dramaticky ubývat výkon motoru? Děje se to i když nejsem poškozená a podle mých zjištění mi ani nedochází palivo, ani se mi nepřehřívá motor. Je to dost frustrující :(
Vau, tak tahle hra mě dost překvapila. Jelikož tento typ her nehraju (jedinou leteckou hru, kterou jsem hrál déle než 20 minut je IL-2 Sturmovik). Wings of Prey se mu v mnohém podobá. Realismus neřeším. Stejně to hraju na arkade obtížnost a přijde mi to fajne. Zkoušel jsem i vyšší "obtížnost" a přišlo mi to, jako naprostému laikovi, realistické až dost a hlavně těžké na ovládání. Je tam na mě moc tlačítek a né zrovna dobře rozvržené, takže jsem nějaký čas strávil u přenastavování (a i teď by se mi hodila třetí ruka pro myš). Zatím jsem udělal asi 5 misí a dost si mě získala také technická stránka hry. Měl jsem zapnutý FRAPS a fotil nějaké screeny. Přitom mi to měřilo fps a jelo mi to konstantně při 60 na full detaily. A navíc grafika vypadá fakt luxusně, možná lépe než u HAWXe. Dlouho jsem nehrál takhle pěknou a zároveň tak skvěle optimalizovanou gamesku... Takže jako laik zatím říkám "Yes".

http://a.imageshack.us/img571/5307/acess2010080919221996.jpg Fakt to vypadá moc pěkně.
Pivo: Aby člověk poznal, že tu něco nesedí, nemusí zrovna mít licenci na historická letadla. Ono bohatě stačí být na sedačce kopilota u nějakého postaršího menšího letadla či sportovního ultralightu (na leteckých dnech to není problém), když se to zkombinuje s hodinou nebo dvěma v nějakém výcvikovém simulátoru (exkurze na Ruzyň či jinou větší leteckou školu s trochou dotírání)... Pro hrubou představu to bohatě stačí.

Ale stejně 99% z nás nemá na řádný simulátor letadel na PC potřebné vybavení :)
Mě by zajímalo do jaké míry poznáte, že se jedná či nejedná o simulátor. Kdo z vás tu něco pilotoval i v reálu? :-D
Flynn: Muzes z toho mit simulator nebo vsechno zautomatizovat a pak si jen poletovat a strilet, takze perfektni :) Navic to vypada moc pekne a hraje se to lip nez zminenej HAWX
Je to dobré? Na nejaké simulátory nemám nervy, ale toto je vraj trochu arkádovejšie.