Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (25.05.2016 12:52): Hrál jsem to dvakrát a podruhé rovnou na Speech oriented postavu, protože jsem je chtěl najít. Takhle zásadních je tam jen pár, počítá se to na jednotky nikoliv desítky.
@valcik (25.05.2016 11:38): urcite vic nez trikrat. Mozna kdyby si to hosi z codexu zahrali misto hrabani se ve scriptech tak by treba prisli na neco noveho. Ale obecne ze zkusenosti vim ze ten nejvetsi hate pochazi prave od lidi co to nehrali, je to sice logicke ze nehraji hru ktera se jim nelibi, ale nejsem si jistej jestli jejich vyroky jsou nejak zvlast relevantni. Navic to ma i vliv na dalsi minoritni veci, jako smlouvani, flirt nebo jdou tak ziskat dodatecne informace k ukolu.
Taky si pamatuju zrovna jen tu jednu konkrétní. A tam to působilo hrozně trapně.

"Hoši, vyserte se na to."
"Hmm tak jo.."

Neříkám, že by se to nemohlo stát v reálu, pokud mafiózo boss nemá autoritu. To ale neznamená, že při vymýšlení těch dialogů musejí nutně používat věty ze slabikáře a situace jak ze sitcomu produkce tv nova.
@Charllize (25.05.2016 10:57): Koľko takýchto konkrétnych príkladov si pamätáš? Na Codexe totiž prepátrali jednotlivé skripty a zistili, že v celej hre sú takéto situácie keď charizma ovplyvní výsledok dialógu nanajvýš tri, alebo štyri.
Sine ira et studio.
@Bodkin (25.05.2016 10:25): to mi neprijde ze na tom nezalezi, Podle me je docela rozdil kdyz po me zacne nekdo strilet pac jsem selhal v rozhovoru nebo mi da ukol:)

Neumim si predstavit kdyz jsme s Valentinem utikali z toho Vaultu na survival obtiznost ze bych tam pak na konci posral ten rozhovor a vsichni na me zacli striletm pri predstave ze bych tak opakoval hodinu hry jsem byl rad ze mi na to charisma 6 stacilo
no, nesouhlasím s tím, že je to jen akce. Bez dobře rozdělených bodíků se nebudete plížit, nebudete dávat pořádnou damage, ani se vám neotevřou rúzný možnosti boje nebo plížení. V místech s velkým levelem si pak ani neškrábnete.
Taky je tam překvapivě dost lidma přehlížená možnost toho stavění a managementu settlementů (je fakt, že já kraftění a budování mám rád hodně, proto u mne tohle v základu akční RPG, byť s nijakým scénářem, dostává body navíc).
A ty kolonie jsou teda dost strategicky významné a dost vás to posiluje. Stejně jako follower, jejich perky, případně i vztah.

Charisma a luck na 10 jsem na začátku svý pouti měl taky a protože jsem hodně stavěl, tak nebyl problém po určitý době rychle posilovat. Tohle se mi třeba líbí, že nestačí jen charisma 10, musíte k tomu si i stavět kolonie a využívat jejich podporu. Ale chápu, že s se tím hodně lidí odmítá sr*t. Kdybych neměl tak v oblibě budovatelstký strategie, asi by mne to rychle odradilo.
@Bodkin (24.05.2016 13:58): Hmm..ja mam ted charisma 6 a dost me irituje ze velmi casto selzu v rozhovoru a pak dojde na to strileni, jinak by se strilet nemuselo. Mimochodem, uz jsem to rikal, F4 na survival obtiznost ma do strilecky rozhodne hodne daleko, stylem vlitnu tam a vsechno vykosim se clovek nedostane ani za prvni dvere v nejakym dungeonu a prave perky ktere se strilenim nemaji nic spolecneho tam dostavaji uplne jiny vyznam. Sice z dosazenim vyssiho levelu (40+) ta obtiznost klesa, ale porad to ma na mile daleko hrani treba na obtiznost normal, ktera stylem doom klidne hrat jde.
RPG je rozbředlá sračka a já jsem vždycky první, kdo se ozve když někdo řekne 'Diablo není RPG', ale pořád se hodí k hromadnému označní všech RPG subžánrů, které zatím tak nějak fungují a přesněji definují (olsdchool RPG, Dungeon, Diablovka, MMOčko, Roguelike, Whatever) nebo ke zdůraznění těch 'RPG Prvků', což především značí upgradování postavy a sběr lepšího vybavení.

Vždycky mi přišlo dobrý vzít hru, najít její focus. Focus Falloutu 4 je hlavně o běhání a střílení. Nově objevené lokace jsou většinou plné nepřátel, zadané questy jsou o tom dostat hráče, kde se střílí a většina upgradů a levelování je o tom, aby se hráči lépe střílelo nebo aby vydržel déle v boji. To je jeho hlavní náplň a dává jí spoustu nástrojů, které se jdou využít. Zato nedává v podstatě žádné nástroje pokud chce hráč interagovat s F4 světem jiným způsobem (a to říkám jako člověk, který si na druhé hraní dal postavu s 10 CH a 10 LUCK) Byl jsem totálně v hajzlu.

Je to značný posun od předchozích dílů a některým se to nelíbí. Některým je to jedno a někteří to žerou, protože to není tak debilní a nudný a hnusný jako první fallout. Proč ne, já to chápu.
Jde o ten celkovy feeling a ne primo o zanr. To je jako hadat se o hudbe nebo filmech. Nekdy se clovek vic zasmeje u poradneho dramatu s komedialnimi prvky nez u cistokrevne komedie. Jde o to, ze ve stalkerovi citim atmosferu zony, ale tady?
Rozhovor o definici rpg vetsinou nikam nevede, protoze v tom kazdy vidi neco trochu jineho. Ale pokud je to o tom ze hrac hraje nejakou roli v nejakem svete at uz si ty pribehy vytvari sam nebo mu to umoznuje hra, muze tomu rikat rpg. F4 k tomu vztycne body urcite ma vic nez Doom nebo Stalker. Pro nekoho je definice rpg Dungeons and Dragons, pro nekoho treba Fallout 2, nekdo v tom vidi Draci Doupe a nekdo si pripada velmi rpg u hrani Diabla.
Pro nekoho je rpg rozvoj postav, pro nekoho pribeh a dialogy. Neni vampire the masquarade bloodline rpg protoze ma akcni souboje, mimochodem vic akcnejsi nez F4?
Pro me osobne odlisuje akcni hru od rpg rozvoj postavy, pokud tam je ma to dle me porad bliz k rpg nez k cemukoliv jinemu, ale kdyz bych si dal pryc rozvoj postavy a vsechny ty cisla a tak podobne, tak pak mi zbyde akcni adventura. nevim ta definice je sice nekde urcite presne dana, a zrejme bude vychazet z DaD, ale ja treba s tim ze nekdo vidi rpg v diablu problem nemam.
@Nikdykde (24.05.2016 11:13): Dark Souls je akční rubačka a za to jsem moc rád. To by se pak mohlo říkat RPG i novému DOOMu. STALKER taky nebyl RPG. Ale narozdil od F4 jsou ty hry kvalitní v tom, jaký zážitek chtějí poskytnout.
zvláštní, u Dark souls si nikdo na akční prvek a na to, že to taky není tolik RPG nikdo nestěžuje, a přitom to furt je RPG, tak proč to vadí ve Falloutu 4?
Hlavně by bylo dobré, kdyby jejich hry působily adekvátně svému zasazení. A ne že místo post-apo survival rpg dostanu neRPG s dějem jak americký remake Monty Pythonů, který byl zrušen po prvním díle.

Rpg je už snad víc i nový DOOM a co se prodejů týka, vzhledem k tomu, že je v žebříčcích na 3 místě prodejů nový homefront, svědčí to jen o tom, že to vážně není vypovídající faktor. Jen pak kvůli tomu vznikají podobné hovadiny dál.







já jsem zvýšil hodnocení na 100 % jednoduše proto, že jsem zjistil že v tom mám nahráno 450 hodin a to nemám dohraný datadisk (mimochodem je hodně ukecanej a skutečně má víc voleb, resp. se to umí tvářit líp než základní hra, že na něco máte vliv).
Už při první stovce hodin jsem sám říkal, že by se to nemělo jmenoval jen Fallout, ale mít niminálně podtitul, protože hodně lidí to pak srovnává s 1/2. Podobně jako byl ještě Fallout Bratrstvo ocely, kterej byl ale strategie (a teda tolik lidí si nestěžovalo, že se něco jmenuje fallout a není to falllout). On to je falloutí svět, ale není to to staré RPG, ale akční hra s RPG prvky.
Tahle hra je herně udělaná dobře, boj je skvělý, objevování taky, followři fungují (člověk je má nebo nemá rád), a RPG elementy jsou udělaný dobře (a je to lepší než minulej systém, ne že ne). Že by tomu ale prospěl nějaký scénárista je bez debat, Bathesda má stejnou nemoc jako Ubisoft. Mají lidi s nápadama, ale nemají scénáristy. Je to jejich hamba, že mezi tím rozpočtem nenajdou pár peněz pro někoho, kdo to umí dát celé dohromady.
Jak tu padl ten Zaklínač – ono v něm je super, že si na nic prostě nehraje a tak to s volbama nepřehání (a i vztah a osud Ciri je odvozený od toho, jak na ni hráč reaguje a pokud ji ignoruje, vyprdne se na konci na něj a jde si za svým – jednoduché a krásné).

Vedle tý akce jsou tu nový elementy, který mne strašně chytily, a je to stavění osad, robotů, zabezpečení osadníků, tam jsem nechal hromadu života (a ještě nechám).

Je to ten Falloutí svět, ale není to klasický Fallout ani omylem, to bych si lhal do vlastní kapsy. Netvrdím, že bych další Las Vegas neocenil, to naopak velmi, ale i tohle pojetí mi přijde strašně dobře udělaný.
@mazar1234 (21.05.2016 21:32): ten fallout 4 je tak poucna hra:))

Ono v anglictine je plno veci podivnejch a je treba k nim znat nejakou skrytou poucku nebo spojitost. treba by si pak nekdo mohl myslet ze jde o poustevnika co ma rakovinu:)
Koukam že už je pár recenzí FH a shodujou se že je tam quest design trochu lepší, tak možná náš (=celej reddit, gaf a další fóra) bitching na bethesdu má nějakej efekt :p
@Charllize (21.05.2016 16:52): lepší omalovánky co vypadaj jak maj a jsou unikátní vůči zbytku hry, než recyklát point lookout v2 :p
Akorát škoda že já se do Toussaintu dostanu až kdoví kdy, vzhledem k tomu že nejdřív chci projet znova celou hru..si asi budeš muset flejmovat beze mě.
@valcik (21.05.2016 19:18): tak udajne ve far harboru to je lepsi. Jsem zvedav, akorat to zjistim buhvi kdy, protoze jak to hraju na ten survival tak me deli polovina mapy od mista kde to DLC zacina a vydat se takovou dalku, navic na uzemi kde to je sama high level potvora je velky rozhodnuti:)

Nedavaj take osrate odkazy, z kazdej casti tej stranky na mna krici, chytil si virus, kkt:)
Tak ono tady byt v opozici neda ani moc prace :)
Jinak mate pravdu s tema skillama ve F3, ja ho hral nekdy v roce 2008, takze se omlouvam, ale holt uz to je dlouho a zrejme mi to splynulo s nejakou jinou hrou ale TES to nebylo.
Ale tak aspon se to tady trochu ozivilo, kdyz vysel ten Far Hrabor, zejo :)
Ja pak prijdu Paulovi pomoct do diskuze az vyjdou ty omalovanky Blood and Wine aby mu tam nebylo smutno:)


@Paul (21.05.2016 12:12): prave Morrowind me naucil nezabijet zadny NPC, protoze byl opruz to loadovat kdyz vyskocila ta tabulka. Neagresivni NPC nezabijim prakticky nikde, takze to jestli jsou smrtelny nebo ne, mi je vicemene jedno. Ale je mi jasny ze plno raplu zabiji co vidi, a nejaka tabulka by nepomohla. Pak taky nesmime zapominat na skupinu psychopatu co jim desne vadi ze nemuzou zabijet deti:) Jo New Vegas ma plno veci udelanejch dobre, ale cert vi proc nikdy me ta hra moc nebavila, prislo mi ze tam neni moc co delat (to same Fallout 3) a cela ta hra byla takova fadni, mozna to bylo tim prostredim. Ale ukoly tam nektery byli fajn, obvzlast DLC se mi hodne libily.
Imho ta debata byla extrémně na kulové už od počátku, anžto Charllize evidentně vidí hlavní přednosti RPG někde jinde. Pro mě je Fallout 4 hrou, kterou ani neplánuji vyzkoušet.
@Charllize (21.05.2016 09:53): nesmrtelné NPC jako berličku jakž takž beru, ale...ani nemusím chodit daleko...New Vegas taky ukázal že to jde i bez toho. Tam můžeš zabít každého člověka ve hře a hra s tím počítá a jde dohrát. Jediný koho zabít nelze je robot, který svojí AI nahraje po smrti do jiné robotí jednotky. Perfektní řešení. Ale koneckonců i Morrowind měl tohle zmáknuté lépe - zabít šlo kohokoliv, ale při zabití někoho příliš důležitého hra hráči zobrazí hezkou zprávu:
"With this character's death, the thread of prophecy is severed. Restore a saved game to restore the weave of fate, or persist in the doomed world you have created."

Sice to není tak elegantní jako v NV, ale pořád se tím aspoň vyvaruje toho že některé NPC jsou víc než jiné.

Jestli tě to dělání donekonečna generovaných questů typu "jdi do A a přines/zabij B" baví tak good for you, uznávám že je to subjektivní, jestli ti to udělá radost. Já na to ale nepřestanu nadávat, protože to je línej low effort design co mi nikdy nenahradí kvalitně napsanej ručně designovanej obsah.